Stránka 1 z 5

Betónové zvodidlá - new jersey profile

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2005 12:45
od pjj
pocita sa pri vystavbe D/RC u nas s betonovymi zvodidlami ako ich pozname napr aj z A4 pri viedni (a inde v rakusku). hovoria tomu tusim "new jersey profil".

Re: betonove zvodidla?

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2005 14:36
od Scotty
pjj napísal:pocita sa pri vystavbe D/RC u nas s betonovymi zvodidlami ako ich pozname napr aj z A4 pri viedni (a inde v rakusku). hovoria tomu tusim "new jersey profil".


Toto je zaujímavý dotaz. U nás sa všade uprednostňujú iné varianty, z plechu, ale ráta sa aj s betónovými zvodidlami predovšetkým na predpokladaných vyťažených úsekoch a na horských priechodoch, ale len minimum km.

OdoslaťOdoslané: 22. Apr 2005 16:21
od aquila
skoda, ze sa betonove zvodidla viac nepreferuju. myslim, ze z dlhodobeho hladiska je to lepsia a lacnejsie riesenie. jednak sa usetri za udrzbe krikov, a aje to aj flexibilnejsie v pripade oprav casti dialnice ked sa len posunu a opravi sa cast dialnice ...

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 21:10
od Caesar
Hm, počíta sa aj s betónovými zvodidlami, min. na D1, ale určite to nebude vo väčšom rozsahu. Ale nikdy nie je nič definitívne, no ja osobne si myslím, že toto je ten najmenší problém. :lol:

OdoslaťOdoslané: 13. Máj 2005 22:29
od aquila
vsak ja v tom tiez nevidim problem, len sa mi zdaju byt lepsim riesenim ako to co je u nas ..

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 10:51
od Caesar
aquila napísal:vsak ja v tom tiez nevidim problem, len sa mi zdaju byt lepsim riesenim ako to co je u nas ..


Čo je podľa teba lepšie na betónových zvodidlách? Bezpečnosť? Cena?

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 14:30
od aquila
Caesar napísal:Čo je podľa teba lepšie na betónových zvodidlách? Bezpečnosť? Cena?

uz so to spominal. z dlhodobeho hladiska aj cena (nepotrebuju tak casto vymienat, aj ked je fakt ze na slovensku sa zvodidl anevymeniaju tak casto ako v rakusku :)

betonove zvodidla nepresvietis, co neni uplne pravda pri klasickych krikovych (hlavne v zime).

betonove zvodidla neprerazis autom a nepojdes do protismeru. aj kamion s tym ma podstatne vacsie problemy ako s klasickymi plechovymi, ktore su tam bohvie kolko rokov a ten plech uz ma uplne ine vlastnosti .. (toto je problem sem tam na ceskej D1)

dalej ponuka to velku flexibilitu pre opravach vozoviek. kedze cela je zabetonova/zafaltovana, tak sa daju len presunut betonove zvodidla a moze sa veselo opravovat a do znacnej miery oddelit premavku a teoreticky stale ma aspon 3 pruhu.

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 15:04
od Caesar
aquila napísal:
Caesar napísal:Čo je podľa teba lepšie na betónových zvodidlách? Bezpečnosť? Cena?

uz so to spominal. z dlhodobeho hladiska aj cena (nepotrebuju tak casto vymienat, aj ked je fakt ze na slovensku sa zvodidl anevymeniaju tak casto ako v rakusku :)

betonove zvodidla nepresvietis, co neni uplne pravda pri klasickych krikovych (hlavne v zime).

betonove zvodidla neprerazis autom a nepojdes do protismeru. aj kamion s tym ma podstatne vacsie problemy ako s klasickymi plechovymi, ktore su tam bohvie kolko rokov a ten plech uz ma uplne ine vlastnosti .. (toto je problem sem tam na ceskej D1)

dalej ponuka to velku flexibilitu pre opravach vozoviek. kedze cela je zabetonova/zafaltovana, tak sa daju len presunut betonove zvodidla a moze sa veselo opravovat a do znacnej miery oddelit premavku a teoreticky stale ma aspon 3 pruhu.


Z dlhodobého hľadiska cena ... to je práve ten problém. 8)

S tým prerazením je to sporné. Záleží ako rýchlo ideš, môže ťa to "vyhodiť" do protismeru, čo sa často stáva, takže tá záruka tam nie je a okrem toho to horšie vplýva na toho, čo do toho betónového zvodidla narazí. :o

Neveril by si, ale aj "plechové" zvodidlá si prechádzajú svojou modernizáciou a dnes sa postavia tak, že jednoducho osobné auto pri normálnej rýchlosti neprejde do protismeru.

A tie opravy som úplne nepochopil. Ako tam chceš mať 3-pruh? Cez stred sa jazdiť nedá a krajnica je úzka. Naviac, s betónovými zvodidlami sa horšie manipuluje ako s "plechovými".

Podľa mňa sú efektívnejšie plechové zvodidlá. 8)

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 21:14
od pjj
S tým prerazením je to sporné. Záleží ako rýchlo ideš, môže ťa to "vyhodiť" do protismeru, čo sa často stáva, takže tá záruka tam nie je a okrem toho to horšie vplýva na toho, čo do toho betónového zvodidla narazí. Surprised

Ten profil ma vraj taky tvar aby auto neodrazil spät ale koleso zviedol na vozovku. Samozrejme je otazka ci to auto pri urcitom uhle a rychlosti neotoci hore nohami.
Podla mna je pre toho "narazajuceho" lepsie ked vrazi sikmo do betonu ako keby prerazil zvodidla a este by donho vpalilo par oprotiiducich aut. Protismer okrem toho zostane prejazdny pre zasahove vozidla. A je to aj "spravodlivejsie" - neodnesie si to nezainteresovany z protismeru.

A tie opravy som úplne nepochopil. Ako tam chceš mať 3-pruh? Cez stred sa jazdiť nedá a krajnica je úzka. Naviac, s betónovými zvodidlami sa horšie manipuluje ako s "plechovými".
Stred sa vybetonuje a "betony" sa posunu na spravne miesto a premavka fici 2+2 a mozte opravovat polovicu mozno aj viac jedneho smeru vozovky. Takto rozsirovli v rakusku A2 Medzi Knoten Vösendorf (A21/A2/S1) a Knoten Guntramsdorf (A2/A3) na 4+4 pruhy. Mali tam 3+3 tusim cementobetonove od 1962 preto vymienali celu vozovku. Pre intenzitu 140000 chceli zachovat pri prestavbe vsetky pruhy prejazdne. Stavalo sa na sirke 9 az 10,5m a tie pruhy ostali + tam bol odstavny a pruh pre stavebne vozidla.

Betonove zvodidla prenesie hydraulicka ruka o par metrov a je to.

OdoslaťOdoslané: 14. Máj 2005 21:39
od Caesar
pjj napísal:
S tým prerazením je to sporné. Záleží ako rýchlo ideš, môže ťa to "vyhodiť" do protismeru, čo sa často stáva, takže tá záruka tam nie je a okrem toho to horšie vplýva na toho, čo do toho betónového zvodidla narazí. Surprised

Ten profil ma vraj taky tvar aby auto neodrazil spät ale koleso zviedol na vozovku. Samozrejme je otazka ci to auto pri urcitom uhle a rychlosti neotoci hore nohami.
Podla mna je pre toho "narazajuceho" lepsie ked vrazi sikmo do betonu ako keby prerazil zvodidla a este by donho vpalilo par oprotiiducich aut. Protismer okrem toho zostane prejazdny pre zasahove vozidla. A je to aj "spravodlivejsie" - neodnesie si to nezainteresovany z protismeru.

A tie opravy som úplne nepochopil. Ako tam chceš mať 3-pruh? Cez stred sa jazdiť nedá a krajnica je úzka. Naviac, s betónovými zvodidlami sa horšie manipuluje ako s "plechovými".
Stred sa vybetonuje a "betony" sa posunu na spravne miesto a premavka fici 2+2 a mozte opravovat polovicu mozno aj viac jedneho smeru vozovky. Takto rozsirovli v rakusku A2 Medzi Knoten Vösendorf (A21/A2/S1) a Knoten Guntramsdorf (A2/A3) na 4+4 pruhy. Mali tam 3+3 tusim cementobetonove od 1962 preto vymienali celu vozovku. Pre intenzitu 140000 chceli zachovat pri prestavbe vsetky pruhy prejazdne. Stavalo sa na sirke 9 az 10,5m a tie pruhy ostali + tam bol odstavny a pruh pre stavebne vozidla.

Betonove zvodidla prenesie hydraulicka ruka o par metrov a je to.


Máš pravdu, asi to je svojím spôsobom "spravodlivejšie".

Už som to pochopil aj s tými opravami, ďakujem ti za detailné vysvetlenie. No problém je ten, že teraz prebudovávať staré úseky je nezmysel a na nových sa s týmto riešením takmer nikde neráta. To sa dá samozrejme zmeniť, ale z hľadiska ceny sa to zrejme realizovať nebude. 8)

A ohľadom manipulovania, s klasickými "plechovými" zvodidlami sa dá manipulovať aj ručne. 8)

OdoslaťOdoslané: 25. Jún 2005 21:31
od Dialniciar
Ak bude PPP na úseku ZA-RK je možné tam takúto požiadavku aj dať.

Otázkou je, či sú betónové zvodidlá lepšie. To, že sú drahšie, to by nevadilo, keďže by to štát nestaval. Ale aj by to stálo za uváženie.

Inak sa s betónovými zvodidlami počíta na všetkých horksých priechodoch, repsektíve až sa budú meniť, inak na nových diaľniciach iba na D1 a D3 v dĺžke do 10 km.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 09:44
od Caesar
Dy napísal:Ak bude PPP na úseku ZA-RK je možné tam takúto požiadavku aj dať.


Toto je pravda a počul som, že to kompetentní aj zvažujú. 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 13:52
od Alexander Velky
Ja sa obávam toho, aby PPP nakoniec nebol megalomanský projekt výstavby diaľničnej siete. Aby tam nakoniec nebol luxus celej krajiny.

PPP, to bude D1 na plný profil a PO-PP, to bude D1 na polovičný profil, pričom vlastne obe stavby bude financovať štát.

Betónové zvodidlá sú podľa mňa horšie, pretože vizuálne sú krajšie "plechové" a kríky v nich, aj keď je pri tomto variante náročnejšia údržba, ale sú lacnejšie a ľahšie sa s nimi manipuluje. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:17
od aquila
AV: nepovedal by som ze sa zrovna nimi lahsie manipuluje, ako bolo spominae betonove maju kopu vyhod. pocnc tym ze ich nepresvietis ani v zime, vecsi problem prerazit a potom aj vyuzitie pri opravach.

ono rakusaci tiez nevymienali tie "krajsie a manipulovatelnejsie" na niekolko 100viek km dialnic pre nic za nic. a to zaroven samozrejme aj povrch opravovali :)

a to nehovorim o tom ze rakusaci sa o tie svoje plechove starali lepsie ako my :)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:31
od Alexander Velky
aquila napísal:AV: nepovedal by som ze sa zrovna nimi lahsie manipuluje, ako bolo spominae betonove maju kopu vyhod. pocnc tym ze ich nepresvietis ani v zime, vecsi problem prerazit a potom aj vyuzitie pri opravach.

ono rakusaci tiez nevymienali tie "krajsie a manipulovatelnejsie" na niekolko 100viek km dialnic pre nic za nic. a to zaroven samozrejme aj povrch opravovali :)

a to nehovorim o tom ze rakusaci sa o tie svoje plechove starali lepsie ako my :)


No uznávam, že s tým prerazením máš pravdu.

Ale ja som nepochopil toto: "ze ich nepresvietis ani v zime", to je snáď jedno, či je leto alebo zima, nie?

Inak, dnes sa tie plechové špeciálne zapustia a spevnia, takže tých 130 km v hodine by mali zvládnuť odolať.

Rakúsko ... 100 rokov ich budeme ešte doháňať. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:55
od expwy
Betonove zvodidla ako som uz tu raz spominal budu na useku D1 Viedenska - Pristavny most. Pri rekonstrukcii D2 Kuty - Bratislava by sa mali tiez pouzit. Pripravuje sa generalna rekonstrukcia D2 od hranic s CR po BA, lebo tato dialnica uz dosluhuje a uz je po dobe zivotnosti.
Dalej sa betonove zvodidla planuju pouzit pri rekonstrukcii useku D1 BA - TT, rozsirenie na 3+3, ktore sa v tomto roku tiez zacina projektovo pripravovat, tento usek bude samozrejme mat cementobetonovy povrch. Okolo roku 2009 - 2010 by sa malo zacat s vystavbou tychto usekov. Ale pri tempe vystavby a financnych zdrojoch to vidim realne az okolo roku 2011 - 2012.

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 15:00
od Alexander Velky
MH napísal:Betonove zvodidla ako som uz tu raz spominal budu na useku D1 Viedenska - Pristavny most. Pri rekonstrukcii D2 Kuty - Bratislava by sa mali tiez pouzit. Pripravuje sa generalna rekonstrukcia D2 od hranic s CR po BA, lebo tato dialnica uz dosluhuje a uz je po dobe zivotnosti.
Dalej sa betonove zvodidla planuju pouzit pri rekonstrukcii useku D1 BA - TT, rozsirenie na 3+3, ktore sa v tomto roku tiez zacina projektovo pripravovat, tento usek bude samozrejme mat cementobetonovy povrch. Okolo roku 2009 - 2010 by sa malo zacat s vystavbou tychto usekov. Ale pri tempe vystavby a financnych zdrojoch to vidim realne az okolo roku 2011 - 2012.


BA-TT CB kryt? Tak to počujem 1. krát. Wow.

D2 sa nebude riešiť prednostne pred dokončením D1, za tým si stojím.

Možno sa bude opravovať povrch, ale určite sa na nej nepreinvestuje väčšia suma financií. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:34
od aquila
CB povrch na BB-TT by bolo velmi velmi mudre rozhodnutie. ohladne D2, ono je fakt ze ta dialnica uz ma co to za sebou, ale zatial ide a ako jedna z mala ma aspon ploty pozdl dialnice... aj ked uz miestami v zlom stave ale nedavno sa cast vymienala

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 16:43
od Alexander Velky
aquila napísal:CB povrch na BB-TT by bolo velmi velmi mudre rozhodnutie. ohladne D2, ono je fakt ze ta dialnica uz ma co to za sebou, ale zatial ide a ako jedna z mala ma aspon ploty pozdl dialnice... aj ked uz miestami v zlom stave ale nedavno sa cast vymienala


To bude múdre rozhodnutie, to je pravda s tým CB krytom, pretože to bude vždy vyťažený úsek.

A s tými plotami máš pravdu. :lol:

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 21:42
od flakst
aquila napísal:CB povrch na BB-TT by bolo velmi velmi mudre rozhodnutie. ohladne D2, ono je fakt ze ta dialnica uz ma co to za sebou, ale zatial ide a ako jedna z mala ma aspon ploty pozdl dialnice... aj ked uz miestami v zlom stave ale nedavno sa cast vymienala

Taktiež sa pripájam k názoru, že CB povrch by bol veľmi rozumným riešením na tomto úseku. Len kto kúpi túto na Slovensku zatial nedostupnú technológiu, kedže je finančne veľmi náročná?? 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 22:02
od expwy
flakst napísal:
aquila napísal:CB povrch na BB-TT by bolo velmi velmi mudre rozhodnutie. ohladne D2, ono je fakt ze ta dialnica uz ma co to za sebou, ale zatial ide a ako jedna z mala ma aspon ploty pozdl dialnice... aj ked uz miestami v zlom stave ale nedavno sa cast vymienala

Taktiež sa pripájam k názoru, že CB povrch by bol veľmi rozumným riešením na tomto úseku. Len kto kúpi túto na Slovensku zatial nedostupnú technológiu, kedže je finančne veľmi náročná?? 8)


Ved nikde nie je napisane ze to musi robit slovenska firma :D
Inak pochybujem, ze napr. pre taky Doprastav by bol problem kupit betonovy finiser aj s ostatnou mechanizaciou. Pre nich by to bola zaroven investicia do buducna, ved nestavaju len v SR.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 07:58
od wonderdax
Nuz ja som crash testy betonovych vozidiel Jersey videl..a mozem potvrdit ze su ovela bezpecnejsie ako plechove. Ci Avia, Felicia, alebo velky kamion plny piva, neprerazil suvisle betonove opevnenie. Apropo co sa tyka vyroby, staci obycajny beton, ( mozno salovany?), ktory vam narobi do foriem kadejaka PREFA....

Skor si myslim ze je to mozno neochota nieco robit lacnejsie..ze DOPRASTAV? Mali by zrusit tie nezmyselne zakony na normy....
Skuste si dat niekto z vas dat nieco postavit od stavebnej firmy...v ramci dvoch ci troch rokov..no jebne vas, pretoze sa nikdy nedozviete kolko firma naozaj preinvestovala, pretoze existuje podivna idexizacia cien!.....

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 08:26
od Alexander Velky
Aby sme si uvedomili, tak sú 3 stavebné spoločnosti, ktoré v súčasnosti riešia problematiku nákupu či prenájmu technológie na používanie CB krytu. Je to nákladná záležitosť a dokiaľ nebude záruka od SSC alebo NDS v dĺžke aspoň 50 km, tak sú takéto investície neisté.

Wonderdax, neviem, čo máš proti Doprastavu, pretože betónové zvodidlá sú drahšie než plechové, tak si nabudúce over to, čo píšeš. Okrem toho Doprastav tu nie je sám, ktorý tu stavia cestnú infraštruktúru. A ohľadom indexácie stavebných nákladov/cien asi toľkoto: na Slovensku nie je len Doprastav. :lol:

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 09:10
od flakst
AV,

môžeš prosím bližšie špecifikovať dotyčnú technológiu, alebo aspoň poslať nejaký odkaz na stránku, kde by boli bližšie podrobnosti o tom ako funguje táto technológia (najmä pre mňa laika), resp. čo všetko obnáša nákup tejto technológie.

A ešte jedna otázočka. Nevieš ako je to so zárukami, ktoré spomínaš? Pretože v tlači sa objavilo, že práve na úsek, ktorý včera vláda odklepla ako pilotný projekt pre financovanie PPP sa uvažovalo s použitím tejto technológie. Čiže mne z toho vychádza, že v použitej technológií bude mať dosť veľké slovo firma, ktorá bude stavať tento úsek. :D

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 09:20
od Alexander Velky
flakst napísal:AV,

môžeš prosím bližšie špecifikovať dotyčnú technológiu, alebo aspoň poslať nejaký odkaz na stránku, kde by boli bližšie podrobnosti o tom ako funguje táto technológia (najmä pre mňa laika), resp. čo všetko obnáša nákup tejto technológie.

A ešte jedna otázočka. Nevieš ako je to so zárukami, ktoré spomínaš? Pretože v tlači sa objavilo, že práve na úsek, ktorý včera vláda odklepla ako pilotný projekt pre financovanie PPP sa uvažovalo s použitím tejto technológie. Čiže mne z toho vychádza, že v použitej technológií bude mať dosť veľké slovo firma, ktorá bude stavať tento úsek. :D


Flakst,

ja asi nie som ten pravý, čo ti môže vysvetliť o akú technológiu ide, ja nie som stavbár ani inžinier ( :lol: ), ale právnik ( :lol: ) s dobrými info a a na dobrom mieste. Neviem presne o akú technológiu ide, ale Caesar sem niečo aj vložil do príslušnej sekcie vo fotogalérii, tam niečo je.

Inak štát si zadá podmienky aj ohľadom povrchu. Toto je široké spektrum problémov a je problém si túto technológiu si aj zapožičať na dlhšie obdobie, pretože nie je veľa takýchto strojov v EÚ momentálne voľných.

Nemôžem vedieť všetko. :lol: