Vykup pozemkov a budovanie dialnic s rezervou na rozsirenie

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod magnus » 24. Okt 2006 13:00

Koksolam: Nie, to nebolo v meste, to bolo z juhovychodu od Chon Buri. V meste to bolo este monstroznejsie, este tam bolo medziposchodie, kde boli chodniky a rychlodraha. Ale ja sa snazim velkomestam na svojich potulkach vyhybat. Skusim nieco najst vo fotkach, ale myslim, ze nemam. Je to nieco podobne ako dialnica pre vychodom z letiskovej budovy na Bangkok International Airport.

Okrem toho som si vsimol, ze si nechavaju velku priestorovu rezervu na usekoch obycajnych dialnic, aby sa dali jednoducho rozsirit na viac pruhov. To je vec, ktora ma zaraza v nasich koncinach, ked sa uz teraz vie, ze o par rokov nebudu urcite useky kapacitne stacit, preco sa pri ich budovani neriesi vykup pozemkov a zemne prace a objekty s urcitou perspektivou rozsirovania. Minimalne zemne prace (zarezy) a mosty nad dialnicou by som riesil s touto viziou.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod mapman » 24. Okt 2006 13:09

Aj keď s tebou súhlasim, že by som toho tiež pripravil a vykúpil viac ale predsa len na tie nedostatočné výkupy ja jasná odpoveď: Treba na to viacej peňazí, može vzniknúť potenciálně viac problémov s majetkami a hlavne, dotyčná rezerva nebude efektívne využívaná a v našich končinách je poda drahá...
mapman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 686
Obrázky: 80
Založený: 24. Feb 2005 13:40
Bydlisko: CZ 140 00

Odoslaťod Koksolam » 24. Okt 2006 13:22

mapman napísal:Aj keď s tebou súhlasim, že by som toho tiež pripravil a vykúpil viac ale predsa len na tie nedostatočné výkupy ja jasná odpoveď: Treba na to viacej peňazí, može vzniknúť potenciálně viac problémov s majetkami a hlavne, dotyčná rezerva nebude efektívne využívaná a v našich končinách je poda drahá...

Lacnejsia uz nebude. A pozname spekulantov s pozemkamy kade pojde dialnica. :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod magnus » 24. Okt 2006 13:34

tiez si myslim, ze lacnejsia uz nebude. Ani stavebna produkcia nebude lacnejsia, z toho zas vyplyva, ze cim neskorsie sa zacnu stavat technicky narocne useky nasich dialnic, tym budu drahsie...

Ale to bola taka odbocka od temy zvodidla a stredovy pas. Prepacte :-)
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod aquila » 24. Okt 2006 14:06

nie nebola, lebo som to oddelil ;)

osobne som tiez toho nazoru, ze na usekoch, kde je to jednoznacne ze sa prekrocia vo velmi kratkej dobe kapacity by sa s takym niecim alo pocitat

v tomto je to uplne najvypuklejsie vidno na vlastne novom useku D1 mierova - senecka, kde sa s tym absolutne nepocitalo, aj ked to kazdy vedel. t.j. aj ked uz sa to nestavalo na 3+3, tak sa mohla urobit dostatocna ochranna zona, avsak tunak ozaj nie je priestor to kam rozsirit, kvoli novym nakupnym centram.

pricom odporucana priemerna kapacita 2+2 useku t.j. 56 tisic aut/24 hodin je na tomto useku vyrazne prokrocena (ak si pamtam uz je to okolo 66 000 aut/24 hodin)

to iste sa da povedat o useku BA - TT, aj ked tam to ospravedlnuje doba kedy sa staval.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod mel » 24. Okt 2006 14:37

aquila,

ku kapacite Mierova-Senecka - Predpokladam, ze stavbou D4 by sa mala odlahcit, cize teoreticky by mala postacovat. Ide tadial vela tranzitu, aj do zapadnej casti BA, ten potom by mal na seba prevziat zas nulty okruh.

Ja som za to aby sa D4 pripravila uz pri projektovani na rozsirenie, malo by postacovat na 3+3, mozno 4+4.

Je velkou chybou, ze sa s tym nepocita pri sucastnej vystavbe D1 smerom na Zilinu, ak sa mylim ma opravte.

Ja ratam s tym, ze v sucastnosti ministerstvom zvazovane kombinovane riesenie na premalovanie + dobudovanie na BA-TT je len docasne a postupne sa budu prerabat aj mosty ... predpokladam tak jeden za rok .... Zaroven bude onedlho nevyhnutne riesit aj R1 TT-NR, minimalne na parametre dialnice, kde predpokladam, ze sa zvoli podobna taktika ... teda postupne, kde sa da, kolko sa da...
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod aquila » 24. Okt 2006 14:55

mel, nemyslim si ze to D4 odlahci, lebo je to aj bez toho dolezita tepna a za 10 rokov bude zase X krat viac aut. lebo D4 sa bude budovat uz ked bude neskoro.

taktiez ako to vyzera podla pohnutok, tak sa D4 bude budovat bohuzial len na 2+2 :(

TT - NR je este v tazkej pohode, su tam stale len asi polovicne intenzity oproti BA - TT. a viac by pomohla nejaka RC alebo spon 2+2 cesta prvej triedy sered - senec - BA senecka cesta
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 23:02

Tak túto tému vidím 1. krát. :shock: :shock:

Celkovo okrem diaľnice D1 BA-TT nie je žiadny úsek pripravený pozemkovo na rozšírenie. Diaľnica má isté ochranné pásmo, ale po rozšírení by žiadne nezostalo a to nie je prípustné.

Rozšírenie sa plánuje celkovo na týchto úsekoch:

D1 BA-TT
D1 PB-ZA-MT (možno až RK)
D1 PO-KE (aj R4 a to je aj hlavný dôvod)
D2 BA-MA
D4 celá by sa tak mala stavať
R1 ZH-ZV (spoločná trasa pre R2 a R3)
R2 LC-KE (spoločná trasa s R7, druhý polprofil sa bude stavať na 2+1)
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16


Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 15 hostí.