Moderátor: Moderátori
Dialniciar napísal:Klasika: amatéri sa tvária, že sú najmúdrejší ... kto tu hovoril o plánovaní ? Pokiaľ viem, tak stanog a wizard. A ja som vám len odpovedal, že čo sa týka plánovania: to je tu na tom veľmi dobre.
Nie plánovanie je chybné ... kto nepochopil doteraz, ten pochopí nikdy.
magnus napísal:to znamena ze projektant, ktory navrhne dobry dom, ale dom sa z nejakych dovodov nepostavi, je idiot? To sa mi zda dost dehonestujuce.
to znamena ze projektant, ktory navrhne dobry dom, ale dom sa z nejakych dovodov nepostavi, je idiot? To sa mi zda dost dehonestujuce.
stanog napísal:Osobne som za kvalitné riešenia predovšetkým kritických úsekov hoci aj za cenu nesúvislej trasy ale čo bolo naozaj zlé bolo to, že sa preferovali ľahké úseky a skutočne neuralgické body sa odsúvali na neurčito. A tak sa deje zčasti aj dodnes spochybňovaním Višňového a pod. Ak sa aj ukáže že nie sú peniaze do Višňového by som išiel aj za cenu nerealizovania dialnice za Popradom či úseku Beladice - Tekovské nemce lebo tam kapacity ciest nie sú na tom až tak zle.
devil napísal:otazky nie su presne, neohranicil si ich casovo. vdaka za ulahcenie, ale my si uz pomaly vzajomne citame myslienky ako pri sachu....
1/ vobec nie
2/ casom ich treba spojit
3/ neverim 20% nakladom, 2+2 na isty cas staci...mas pravdu chaos pri prestavbe by bol znacny. ale naklady na visnove, LL a privadzac su brutal.
prvotne som reagoval na stanog. v principe otazka znie co ked nebude 6 mld. € a sa toto iste opytam, a to by ma zaujimalo ze co by si urobil ty. proste 8-10 mld. od statu a eurofondy, tj nejakych 15-16 mld. len na stavanie D/RC
v zasade existuju len 2 moznosti, bud trasa E75/E50 cize D1 a nic ine (ani R1, co dnes je uz malo pravdepodobne) alebo R1 ako zberna trasa a teda hlavna priorita...pre severo aj juhovychod + PP-PO, par mensich usekov R2 a ZA-RK (bez korbelky, a s odsunutim 3. balika o par rokov).
i15 napísal:S tymto maximalne suhlasim, ale neviem si predstavit ako taky Fico na tlacovke hovori o tom, ze z dovodu nedostatku penazi sa bude snazit riesit aspon kriticke useky na severnom aj juznom tahu.
aquila napísal:problem je prave v tej politickej rovine.. za lahke useky mozu zat politicke body... visnove je cez jedno volebne obdobie ..
devil napísal:protirecis si konkretne v tom ze usek pod strecnom ma asi 4 poduseky (na takychto podusekoch sa robi aj scitanie dopravy) rozdelene podla kapacity z toho ma jeden enormne nizku pripustnu intenzitu (Ip) - cez 200 aut/hod a zvysok okolo 700 co je vysoke cislo, poduseky na ZM maju Ip od cca 300 po 650 aut/hod. co je priemer. to ze sa to na prvy pohlad nezda je opticky klam, pahorkatina vs. udolie rieky. na pahorkatine je subjektivny pocit vacsieho priestoru hoci cesta sirsia nie je a su na nej stupania ktore vyrazne zhorsuju kapacitu. oba useky su teda kapacitou porovnatelne.
.
devil napísal:proste 8-10 mld. od statu a eurofondy, tj nejakych 15-16 mld. len na stavanie D/RC
Žiadna vláda by nemala mať problém rozostavať diaľnice a rýchlostné cesty za 200 mld. SKK.
tu netreba 6 mld. EUR, na D1+R1 stačí (ak by to staval štát) max. 3,5 mld. EUR
Devil, problemy na useku od Beladic sa daju poriešiť lacnymi upravami križovatiek, pripadne tretimi pruhmi v stupaniach pomerne lacno, ved projekty ma SSC uz na cely usek od NR ale tu som aj ja za JV obchvat NR cca po Beladice v parametroch plnej RC, tam to ma vyznam. Avšak podobné úpravy okolo Strečna len na podúseku si neviem predstaviť ako sa zrealizujú a sú tu hlavne vyššie intenzity ako na Beladice - Tek.N. To čo som spomínal je moje riešenie ak by zlyhalo PPP.
do 2010 je to ekonomicky nezvladnutelne. rozostavat tak do 2013-14.
a tieto 2 veci dokopy nejdu :
[i]Ficko tu bude aj v 2010-2014 ...
Zdroje naviac: Privatizácia - letisko 10 mld. SKK, Cargo 14 mld. SKK. Nemusí ísť všetko na D/R, ale zdroje z dopravy by mali byť v doprave.
nestaci, 3 mld. € je prvy + treti balik este podla vlanajsich udajov, potom PB - caka sa na schvalenie ziadosti o grant, jablonov-beharovce, PO obchvat, R1, nezabudajme ze stat ide refundovat D3 HP-Strazov z novych eurofondov.
to je 4,5 mld. € ked nastanu nejake komplikacie na tazkych usekoch tak viac, nie je v tom ani dokoncenie odovzdanych usekov a pod. vyzera to ze R1+D1 je uz za hranicou moznosti
ssc ma projekty na riesenie krizovatiek, co urcite zvysi bezpecnost...o 3. pruhoch neviem....iste da sa aj tak. neviem sice ze preco by malo byt jednoduchsie pridat 3. pruh na jednom mieste ako na druhom...a co sa tyka intenzit ta je vyssia pod strecnom o nejaku tretinu lebo tam je viac miestnej dopravy a horsie obchadzky. z coho logicky vychadza ze tam prejde na dialnicu mensie % aut ako na R-ku
ale otazka znie ze co viac pomoze...samotne visnove s plynulou 80 km/h nie je zasadna casova uspora iba ak je nehoda pod strecnom... tj. musis mat cely 3. balik za min. 40 mld. v pripade problemov na 10 km tuneloch (co je dost mozne) aj ovela viac. cize otazka znie co viac pomoze HP-LL-Visnove alebo NR zapad-Tek. Nemce + Jablonov-Beharovce+ Fricovce-Svinia alebo po E58 NR zapad-Tek. Nemce a par obchvatov po KE. podla mna urcite tie kvazispojenia
To boli alternatívy. Ak tu bude Fico - zadlží sa NDS alebo priamo štát. Ak tu nebude Fico, bude sa privatizovať. Jednoducho = zdroje sú. A to nehovorím o tom, že takých 5-6 mld. SKK je zbytočných v MP SR.
3,5 mld. EUR, 4 mld. EUR je hranica.
fico len lavicovo keca, zatial dodrzuje rozpoctovu disciplinu
ak sa nejake zdroje navyse najdu tak si nimy populisticky kupuje volicov - priamo a nie cez dialnice
tak si to spocitajme 1. balik 1,66 mld €, 3. balik 1,33 mld. €, jablonov-beharovce, fricovce-svinia, PO obchvat 0,5 mld €, NR-Tek. N. 0,6 mld. €
...PB pocitat musime, lebo zaplatena nie je a nikto iny ako stat a EU ju nezaplatia, to iste HP-ZA a to iste ZC-ZH...spolu 0,66 mld €...dokopy 4,75 mld. €.
Okrem toho ako som povedal - ceny sú nižšie kvôli zmenám na trhu.
Ano - vyššie ceny byť môžu, aj sa upravia, na to slúži indexizácia čo ty istotne vieš ale pri podpise zmluvy sa nehľadí na to, čo bude o 3 roky. Pevné ceny až takto hlboko na Slovensku nesiahajú. Siahajú čo sa týka projektov, ceny práce, ...
Dialniciar napísal:1. Slovenská republika má dômyselne prepracované koncepcie rozvoja cestnej, železničnej, lodnej aj leteckej dopravy.
2. Slovenská republika cez VÚC má dômyselne prepracovaný systém rozvoja a podpory verejnej dopravy v zmysle autobusovej a železničnej osobnej dopravy.
3. Na vysokej úrovni sú nielen schémy a plány na začiatok výstavby a ukončenia rôznych projektov, ale tiež samotné plánovanie aj nových projektov.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 31 hostí.