Moderátor: Moderátori
kaviarista napísal:je uplne jedno, co je pahorkatina a co hora . podstatne je to, ze za tie iste peniaze, co su naliate v D1 by dnes uz dialnica BA-KE cez ZV stala.
Ale vravim, dnes je to uz passe pri sucasnom stave rozostavanosti D1. Jednoducho prijalo sa to horsie riesenie a treba vychadzat uz z novej reality a nediskutovat o tom, co sa zmenit pri najlepsej voli neda.
Caesar napísal: A môžem ťa uistiť, že ani jedna trasa by nebola lacnejšia ako to, čo sa dodnes preinvestovalo na D1. Jedná sa o trasy D1+R1+R3+D1 alebo D1+R1+R2(ZV-KE). Nepíš niečo, čo nemáš podložené, zavádzaš
kaviarista napísal:Caesar, cela trasa BA-KE po D1+R1+R2 by nestala viac ako 200 mld. pri sucasnych svetovych cenach, ak by ju stavala firma , ktora nevykrada statny rozpocet. Zisti si, za ake ceny sa stavia v podobnom terene v niektorych okolitych statoch. Resp. nezistuj, lebo ty to zrejme velmi dobre vies.
D1 sa za 200 mld. urcite po KE nedostavia.
Cenu , ktora bola doteraz preinvestovana na D1 odhadujem na cca 200 mld. . Ak ma niekto konkretne info a mysli si, ze sa nejako rapidne mylim, nech zverejni relevantny zdroj .
Ak chces tvrdit, ze naklady na D1 budu tie iste, ako by boli na pripadnej D na trase D1+R1+R2 , tak si dovolim pochybovat o tvojom dusevnom zdravi a odbornych schopnostiach.
kaviarista napísal:Caesar napísal: A môžem ťa uistiť, že ani jedna trasa by nebola lacnejšia ako to, čo sa dodnes preinvestovalo na D1. Jedná sa o trasy D1+R1+R3+D1 alebo D1+R1+R2(ZV-KE). Nepíš niečo, čo nemáš podložené, zavádzaš
Aha , pardon, zle som to precital. Myslel som, ze cela D1 ma byt lacnejsia ako ine trasy.
Takze podme na vec. Existuje vobec nejaky relevantny udaj, kolko sa doteraz na D1 preinvestovalo ? Dokazeme to aj spatne preindexovat?
Lebo podla mna ten udaj existuje, ale verejnosti sa nepredlozi z jedineho dovodu: Ukazalo by sa, aka bola trasovanie D1 hlupost. Resp. D1 hlupostou sama o sebe nie je, hlupostou je to, ze sa jej priradila vyssia priorita.
Takisto ani D3 sama o sebe hlupostou nie je. Hlupostou je, ze sa vobec zacala stavat, ked este nemame dokoncene podstatne dolezitejsie useky na komunikaciach D1 , R3 , R2 alebo R4 a ze sa nevyjednali porovnatelne parametre rychlocesty s polskou stranou.
kaviarista napísal:Ak chces tvrdit, ze naklady na D1 budu tie iste, ako by boli na pripadnej D na trase D1+R1+R2 , tak si dovolim pochybovat o tvojom dusevnom zdravi a odbornych schopnostiach.
aquila napísal:kaviarista napísal:Ak chces tvrdit, ze naklady na D1 budu tie iste, ako by boli na pripadnej D na trase D1+R1+R2 , tak si dovolim pochybovat o tvojom dusevnom zdravi a odbornych schopnostiach.
to ze naklady na D1 po TT, R1 TT-ZV a R2 budu nizsie je jasne. uz len kvoli tomu ze RC maju nizsie parametre a rozdiel moze byt na viacerych miestach velmi velmi markantny.
pointa je v tom ze R2 toho vela (zatial) mimo spojenei vychod zapad neriesi.
kaviarista, skor je mozno hlupost preco predpokladas vyssi vyznam R1+R2 ako D1.
na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.
a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.
co sa tyka R2 vs. D3, tak D3 je dolezitejsia. R2 staci poriesit na urovni obchvatov pre to co plni.
R4 smerom na madare je velmi dolezita, resp je podla mna nad R2 a do znacnej miery aj nad D3.
Ale ja už nemám slová, pretože ty, Steve a aj devil nechcete počúvať.
na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.
aquila napísal:na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.
a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.
zďaleka napísal:aquila napísal:na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.
a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.
Hluché miesta sú napríklad Zlaté Moravce, Tlmače, Levice. Zabité je to v Lučenci a preto tam ide Johnson investovať do výroby aj bez diaľnice. Úplne zabité je to až po Košice a preto sa tam zapĺňa miesto v priemyselnom parku. Bez diaľnice.
zďaleka napísal:aquila napísal:na R1 su napriklad "hluche" mieste medzi NR a novou banou (nemyslim absenciu dialnice/RC, ale obsluha priemyslu, obyvatelstva). medzi novou banou a ZV je to uz lepsie, ale stale nic moc.
a od ZV dalej je to uplne ale uplne zabite.
Hluché miesta sú napríklad Zlaté Moravce, Tlmače, Levice. Zabité je to v Lučenci a preto tam ide Johnson investovať do výroby aj bez diaľnice. Úplne zabité je to až po Košice a preto sa tam zapĺňa miesto v priemyselnom parku. Bez diaľnice.
aquila napísal:johnson zainvestuje celkovo menej ako napriklad SCP len tento rok. to len na ilustraciu ...
aquila napísal:ja viem ze je to pekne, ale je to tam slabe.
aquila napísal:levice su velka investicia ale stale je to neporovnatelne mensie ako aj napriklad KIA.
aquila napísal:v zlatych moravciach to tiez nie je ruzove, kvoli calexu mame na krku asi 3 mld nedobytnych uverov (inak mimochodom zcasti po samsungu a zcasti po thomsone), jedine co priznavam su SES tlmace. levice do prichodu hankook su na tom veelmi zle.
zďaleka napísal:Možno máte pravdu, možno nie. Čísla na podporu svojich tvrdení neuvádzate žiadne, takže je to len propaganda.
zďaleka napísal:Hankook Levice nie sú neporovnateľne menšie, ako KIA. Ak sú menšie, tak sú porovnateľné. V skutočnosti ide o 3. najvýznamnejšiu investíciu po KIA a PSA. Na Slovensko prídu po zvažovaní, lebo mohli aj do Maďarska a Poľska. Každá investovaná koruna prinesie ľuďom osoh.
zďaleka napísal:V Zlatých Moravciach to možno nie je ružové, ale to neznamená, že neexistujú alebo že majú nulovú váhu medzi Nitrou a Novou Baňou. Ďalej na východ ešte je aj Detva, aj Lovinobaňa, aj Kechnec, ale viac teraz nepoviem.
MH napísal:Inak europsky standard je 27,5 pre najnovsie useky dialnic, ale na Slovensku staci aj tych 26,5, hlavne aby uz tie dialnice boli
MH napísal:Skus kliknut sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate ... _standards
Je tu vselico mozne, staci si len vybrat
Predpokladam, ze anglicky vie uz snad kazdy.
MH napísal:Skus kliknut sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate ... _standards
Je tu vselico mozne, staci si len vybrat
Predpokladam, ze anglicky vie uz snad kazdy.
Alexander Velky napísal:MH napísal:Skus kliknut sem: http://en.wikipedia.org/wiki/Interstate ... _standards
Je tu vselico mozne, staci si len vybrat
Predpokladam, ze anglicky vie uz snad kazdy.
MH, ako vravím ja, ak máš ten správny slovník, tak vieš aj po čínsky.
Inak dobrá stránka, celkovo.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.