Kto by mal byť na čele MDPaT?

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Kto by mal stáť na čele Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácii?

Jednoznačne človek, ktorý bude predovšetkým politicky spôsobilý a je jedno, čo robil predtým a aké bolo jeho povolanie.
4
13%
Keďze je to rezort dopravy, tak by tam kľudne mohol byť aj skúsený manažér z nejakej stavebnej spoločnosti, ale je tu riziko prideľovania zakázok.
21
70%
Neviem, je mi to jedno. Z týchto možností si neviem vybrať. Nesledujem politiku. ...
5
17%
 
Celkový počet hlasov : 30

Odoslaťod B; » 28. Okt 2005 12:17

Caesar napísal:B,

1. team 4-5 ludi odbornikov, ktori poznaju teoriu + 8-10 ludi z praxe nie z veducich pozicii, ktory poznaju drobne denne problemy konkrektnych projektov + jeden pravnik


To by bolo v rámci všetkých oblastí - železnice, letiská, telekomunikácie, pošta, diaľnice, cesty, ... ?

Ak sa zameriam iba na dopravu specialne D+RK:
1. zrusit problemy na usekoch, kde sa nestavia a malo by sa (PB+ZH+Meng) aby sa to rozbehlo
2. doplatit stare zavazky
3. silnu projektovu pripravu - veci ktore stoja malo $ a vela casu treba hned odstartovat
4. jasny plan co kedy stavat a vyraznim zlepsenim kvality pripravneho konania zabezpecit realizovatelnost
5. tenis s MF :lol:
6. web www.ndsas.sk


K tomuto asi takto:

Keby si chcel riešiť body 1., 2., 3. tak by ti neostalo na nič iné, ... potom by teda snáď pomohol ten tenis ale keby náhodou nie, tak by si skončil ako "babka", ktorej už neostáva nič iné, iba sľubovať. :?


Ano, tim, co by pokryl cele zamerani D+P+T - oznacil som to "globalne"

Pricom
Posta nie je surna, ta funguje, minuly tyzden som dostal nejaku :) a problematika nie je zlozita, tam by stacil aj niekto zo skupiny 8-10
Ale nepodcenujem, posta sa da vyuzit na skvele veci

Telekom - tam si trochu trufam aj sam, staci 1
Doprava zeleznice+CD+LD - 3-4 ludia

Ad tenis:
ked by som mal plany (1-4) tak potom treba poslat lopticku za siet co moze byt pri protivetre problem, to je jasne, ze tenis by som nehral z nedostatku inych cinnosti :wink:
Este mi nehrozi byt dedkom a urcite nebudem nikdy babkou!

P.S. Toto su iba moje uvahy co by bolo keby bolo.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Adaios » 08. Nov 2005 12:31

Aky by mal byt podla vas realny rozpocet MDPT, aby bol rozvoj zabezpeceny, aj s NDS, a.s.?

Ked uz sa pytam, tak by som aj doplnil svoj nazor:

1. cesty, zeleznice, dialnice - udrzba, opravy - 10 mld. SKK potreba, ale vzhladom na rozpocet 5 mld. SKK

2. cesty, dialnice - vystavba, nove investicie - 50 mld. SKK potreba, ale vzhladom na rozpocet 30 mld. SKK

3. zeleznice - vystavba, nove investicie - dofinancovanie k EU - idealne aspon 10 mld. SKK a nizsie by som neisiel

4. rozvoj letisk, vodne kanaly - letiska sa privatizuju, vodne kanaly po ZA Vah, 2 mld. SKK

5. posta - ? nema dopad na rozpocet

6. telekomunikacie - nema dopad, predaj lincencie atd.

Potrebny rozpocet MDPT (aby za 10 rokov prislo k zmene): cca. 70 mld. SKK
Realny rozpocet (vzhladom na ostatne rezorty): cca. 50 mld. SKK

A teraz aby sme pochopili - dobry, skuseny clovek, ktory by mal byt stavbar, nepojde do takehoto prostredia, pokial tam nebude min. 50 mld. SKK - a to tam nie je, je tam max. 40 mld. SKK aj s NDS a so vsetkym.

Takze tolko k tomu, preco tam su "len" politici - ale snad sa to raz zmeni. :wink:

Doplnenie: V tomto prispevku som sa zameral "len" na cesty a dialnice. Je jasne, ze na zeleznice by stat mohol davat aj 20 mld. SKK rocne. Atd. :lol:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Dialniciar » 18. Jún 2006 18:25

Ja som hlasoval za možnosť č. 2, dokonca si nemyslím, že je tu akékoľvek riziko z prideľovania zakázok na základe toho, že to takto funguje aj vo svete, práveže je tu oveľa väčšia kontrola toho, aby bolo zachované konkurenčné prostredie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 17. Jan 2007 23:55

Mal tam byť Mikolaj. Našťastie pre školstvo, je dobrý aj vo VŠ a má zo školstva prehľad.

To, že tam je Vážny, je celkom dobré. A je dôležité, že sa obklopil svojimi ľuďmi, aj keď teda šéf NDS má ešte pred médiami trému.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2007 15:46

Čisto teoreticky, keby som bol na čele MDPT ja, tak by som sa obklopil ľuďmi, ktorí by mali na starosť:

1. Diaľnice (GR NDS, a.s.)
2. Cesty I. triedy a výstavbu cestných obchvatov a nových ciest (GR SSC)
3. Železnice - koľaje (GR ŽSR)
4. Železnice - osobná a nákladná doprava (GR-lia ZSSK SVK a ZSSK Cargo)
5. Poštu (GR SP)
6. Telekomunikácie

Najviac odmeňovaní pracovníci by boli priamo na MDPT v časti čerpania eurofondov.

V diaľničnej politike by som spravil všetko preto, aby:

1. rozbehnutie PPP na D1 a D4
2. dôraz na bodové závady po celej SR v rámci R2 a R3
3. hlavný dôraz na dobudovanie D1, R1, D4 a R4 južná vetva na plný profil
4. výstavba súvislého 1/2 profilu na D3, R4 a severnej vetve R4 a až podľa intenzít dostavba na plný profil na jednej tejto D/R
5. čerpanie eurofondov na maximum, vyčerpanie pridelených financií
6. elektronické mýto len pre kamióny, pre osobné autá diaľničné nálepky
7. nutné upravenie legislatívy ohľadne vyvlastňovania a určovania trasy
8. eliminácia vyvolaných investícií (uznané by boli max. obnovy ciest, ktoré by sa poškodili pri výstavbe diaľnice a nutné úpravy cestnej siete v meste - napríklad výstavba DP)
9. rozostavanosť vždy nad 110 km diaľničnej siete, žiadny úsek by sa nestaval dlhšie ako 4 roky, s výnimkou najnáročnejších tunelových stavieb

V cestnej politike by som spravil všetko preto, aby:

1. Výstavba cestných obchvatov na cestách I. triedy by tvorila 60% rozpočtu SSC.
2. Každá cesta II. triedy, na ktorej by boli intenzity nad 15-16 tis. áut za 24 hodín by sa automaticky dostávala pod správu SSC (VÚC by to len privítali) a tieto cesty by sa prebudovávali (najväčšie práce pri BA).
3. Postupná výstavba vlastných stredísk pre správu a údržbu ciest pri cestách I. triedy, ročné výdavky 1 mld. SKK (veľmi silný efekt, pretože VÚC by sa tak starali o menej ciest, nedostávali by síce peniaze ako doteraz na údržbu ciest, ale treba povedať, že už sú to v mnohých oblastiach súkromné firmy a nie samospráva a údržba ciest I. triedy viazne).
4. Postupná výstavba na najnutnejších miestach odstavných parkovísk pre kamióny s váhami. Tvrdé postihy.
5. Opravy všetkých havarijných úsekov tak, aby ich celková dĺžka nebola viac ako 250 km.
6. Vodorovné dopravné značenie na každej ceste I. triedy by bolo obnovované 2x v roku, zvislé vodorovné dopravné značenie by sa doplnilo. Hlavný dôraz na obnovu plechových zvodidiel a zeleň pri cestách.

Letiská - privatizácia podľa možností všetkých letísk, prípadne odpredaj samospráve. Nutný poradca.
Železnice - postupná obnova koridorov a ďalších tratí (len cez EU). Nutný poradca, čo v tom robí.
Železnice Cargo - predaj 66% vrátane dlhov za celé železnice. Nutný poradca.
ZSSK Slovensko - vyriešenie regionálnych vlakov s VÚC. Nutný poradca.
Pošta - neprivatizovať. Nutný poradca. Ale asi by som znížil rozsah zľavy pre študentov z 50 na 40%.

Celkový rozpočet PPP, úverov, eurofondov, štátny rozpočet atď. by bol 55 mld. SKK ročne na celú dopravu s dôrazom na: diaľničná sieť, cesty I. triedy, modernizácia železničných koridorov.

Špeciálne dotácie:

1. Verejná doprava - zladenie autobusov a osobných regionálnych vlakov, mierne dotovanie buď oboch druhov alebo jedného tak, aby tu nebola konkurencia, keďže štát dáva dotáciu VÚC na autobusy a sám musí potom ešte dotovať osobné vlaky (ako celok). Ročná dotácia 1,5 mld. SKK.
2. Verejná doprava v hlavnom meste - ročná dotácia presne určená vo výške 1 mld. SKK, určenie stratégie nosného systému (ale ruku na srdce, zrejme by som bol za to, aby sa metro dostalo na Filiálku a rýchloelektrička v nejakej verzii na Starý most a skôr dovtedy rozšírenie klasických električiek a trolejbusov), hlavne výmena autobusov, električiek, dlhodobý kontrakt.
3. Dotácie letiskám, regionálnym, ročne 100 mil. SKK.

Informatizácia spoločnosti už spadá inam, takže dotácie na internet by neišli cezo mňa.

To len v skratke, nakoľko často sa ma ľudia pýtajú, čo by som spravil konkrétne ja ... a vždy jednému napíšem a potom to zmažem a potom zase ... tu to môže zostať.

Špeciálna pomoc:

1. Lepšie čerpanie úverov z EIB pre VÚC na cesty II. a III. triedy, na autobusové stanice atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Predchádzajúca

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.