Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod BoroZA » 14. Júl 2016 22:57

Ďakujem za názory, som rád, že aspoň niekomu moja vízia pripadá reálna. ;)
Obávam sa, že po rozšírení D1 BA-TT bude súbežný úsek R1 odsúvaný do úzadia, len ťažko sa nájde politická vôľa budovať paralelné prepojenie, aj keď by možno výrazne odľahčilo vstup z D1 do BA a ešte viac naplnilo účel D4.
D1 Turany-Hubová sú asi pre všetkých záhadou, ako a kedy sa to celé úspešne skončí. Zaradil som ich do prvej etapy práve kvôli potrebnosti dobudovania celej severnej D1, aj keď zatiaľ sa mi podľa vyjadrení z NDS a ministerstva nezdá, že by na tomto probléme pracoval tím odborníkov 24 hodín denne. :D

Trošku mi však unikajú dôvody, podľa ktorých sa rozhoduje, či sa bude diaľnica/rýchlostná cesta budovať v polprofile alebo v plnom profile. Záleží to čisto na intenzite dopravy a financiách? Či existuje nejaká téza, podľa ktorej sa majú určité úseky budovať najskôr v polprofile, a v prípade že sa "osvedčia", budú sa dostavovať na plný profil? V prípade tunela Branisko alebo tunela Horelica rozhodovali zrejme iba financie, no aj tak nechápem, prečo sa napríklad R2 Ruskovce-Pravotice buduje iba v polprofile, zatiaľ čo R2 Zvolen-východ-Kriváň v plnom profile. Sú to predsa úseky tej istej rýchlostnej komunikácie v zhruba obdobne zaľudnených regionóch, či je to len politické rozhodnutie, ktorý región dostane plný profil a ktorý len polprofil?
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Laco » 15. Júl 2016 08:03

BoroZA napísal:Dnes som sa v práci trošku nudil, tak som si spravil plán výstavby D a RK v SR na najbližšie roky z hľadiska potrebnosti jednotlivých úsekov a zároveň reálnosti času na ich výstavbu. Budem rád, ak mi ho konštruktívne skritizujete/uvediete ma do reality, pretože nie som odborník, a je to len moja predstava optimálneho postupu výstavby. :D

1. do 2020: D1 (rozšírenie BA-TT, Turany-Hubová, druhý polprofil Braniska, úseky pri PO a KE až po Bidovce), D4 po Raču, R2 pri ZV a pri KE, R7 BA-DS
2. do 2022: D4 Rača-Rakúsko vrátane tunela Karpaty (+ severná tangenda BA), D3 plný profil v celkom úseku (až na Svrčinovec-Skalité), R5, R4 pri PO
3. do 2025: R1 BB-RK, R3 RK-Poľsko v polprofile, R2 TN-ZH v polprofile, D2 rozšírenie
4. do 2027: R2 DT-KE v polprofile, R3 MT-TR-napojenie na R2 v polprofile, R8 v polprofile, R4 PO-Poľsko v polprofile
5. do 2030: R3 ZV-Maďarsko v polprofile, R7 DS-LC-napojenie na R2 v polprofile, R6 v polprofile
6. do 2035: R1 BA-napojenie na súčasnú R1, D1 Bidovce-Ukrajina
7. do 2050: dostavba jednotlivých úsekov na plný profil podľa potreby

Myslíte, že je to reálne, či zbytočne snívam? ;) Rád by som sa ešte dožil komplexnej diaľničnej siete v SR, preto som uviedol rok 2050 ako konečný dátum. :D


ja si dovolim okomentovat niektore veci. to, o com nemam prehlad radsej nebudem komentovat... :)

1 - D1: to dokoncenie D1 je urcite potrebne. rozsirenie BA-TT az tak nie - omnoho viac by pomohlo rozsirenie cesty I/61 na 2+2 a zrusenie memaforov pri metre a odbocke na Vajnory. aj s Bernolakovskym kruhacom by sa patrilo nieco spravit. bolo by to asi aj lacnejsie. tie 4 pruhy na D1 by pomohli v case poobednajsej spicky, ale nemyslim ze nejak vyraznejsie.
2 - suhlas - obchvat BA s tunelom Karpaty bude mat o dost vacsi vyznam ako bez neho. D3 nekomentujem - nepoznam situaciu, ale asi ju dost treba.
3 - R1 BB-RK: odhadujem, ze po dostavbe D1 intenzity cez Donovaly citelne poklesnu. asi by som pockal na D1, potom scitavanie, studie, ...
4 - ta R2 DT-KE vyzera ze by dost pomohla. nasledkom by bolo okrem ineho dalsie znizenie intenzit na Donovaloch. tu R3 pri MT by som dal asi aj vyssie, resp. aspon co najskor opravit I/65 (to bude treba tak ci tak)
5 - nepoznam situaciu
6 - som velmi silno proti predlzeniu R1. je to nezmysel hodny odsunutia minimalne na rok 2500. :)

na popredne priecky by som dal zlepsenie ciest 1. triedy + obchvaty miest a obci na cestach 1. triedy. keby sme mali kvalitnu infrastrukturu tychto ciest, mnohe z planovanych D a RK by ani nebolo treba, stacila by nosna kostra. a taketo riesenie by pocitili prakticky vsetci obyvatelia SR. Slovensko je mala krajina so zlozitym terenom a stavanie D uplne vsade je celkom luxus... na tranzitnych trasach porobit RK (napr R3), len tu je tiez problem v tom, ze ako pozeram na mapu, vacsinou sa nieje kam napojit => treba komunikovat aj s okolitymi statmi
samozrejme by som R7 potiahol az po NZ asap :) myslim ze aj SA by si hodne vydychla.
na nemalo usekoch ciest 1. tredy by sa mohla povolit aj 100-110km/h maximalka. teda staci 100, ludia budu chodit aj tak vzdy +10 :)
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod BoroZA » 15. Júl 2016 21:28

Vďaka za ďalší konštruktívny príspevok! ;) Zlepšovanie ciest prvej triedy by malo byť samozrejmosťou, preto som sa sústredil len na nové budovanie D a RC.
Nemám veľa informácií o dopravnej situácií na východe Bratislavy, ale rozšírenie I/61 mi pripadá logické a správne, keď si pomyslím, ako husto zaľudnená je celá aglomerácia BSK.
D3 je vzhľadom na intenzity dopravy a nehodové úseky veľmi potrebná a to v plnom profile, aj keď iní mi tu budú určite protirečiť. Nech si skúsia pravidelne jazdiť cez Kysuce a potom možno zmenia názor.
R1 cez Donovaly bude podľa môjho názoru priťahovať severojužný tranzit Maďarsko-Poľsko aj po dokončení D1 a R2, aj keď je pravdou, že to ukáže až situácia na mieste samom v budúcnosti.
Turieckú I/65 už začali postupne opravovať, preto by sa podľa mňa po dokončení R1 BB-RK, ktorá odvedie paralelný tranzit, nemuseli s výstavbou R3 cez Turiec až tak ponáhľať.
Kompletná R7 by spoločne s R2 mohla vytvoriť zaujímavé východo-západné spojenie, ktoré by konkurovalo maďarskej diaľnici ako aj našej D1/R1. Predpokladám, že potom by sa doprava rovnomerne rozložila na tieto tri trasy a kapacitne by tieto trasy stačili ešte dlhé desaťročia bez nutnosti ich rozširovania.
Prečo myslíš, že predĺženie R1 po BA je nezmysel? Je pravdou, že osobne by som ocenil mierne odlišné trasovanie a napojenie celého regiónu (križovatka s D4 Most pri Bratislave-severne okolo Nového Života-južne okolo Sládkovičova-južne okolo Galanty-severne okolo Šale-severne okolo Mojmíroviec-západne okolo Ivanky pri Nitre-južné napojenie na R1 pri Nitre niekde pri I/64), ale aj tak môže spoločne s D4 nadobudnúť veľký význam pri obsluhe veľkej časti BSK a TSK.
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Sentilj » 15. Júl 2016 22:01

Laco napísal:2. do 2022: D4 Rača-Rakúsko vrátane tunela Karpaty (+ severná tangenda BA), D3 plný profil v celkom úseku (až na Svrčinovec-Skalité), R5, R4 pri PO

2 - suhlas - obchvat BA s tunelom Karpaty bude mat o dost vacsi vyznam ako bez neho. D3 nekomentujem - nepoznam situaciu, ale asi ju dost treba.


Tu by som pripomenul že namiesto financovania jedneho 10km tunela D4Karpaty sa oplati zvazit skor Sev,tangentu BA v dlzke max 1,5km tunel a jeden vrcholovy tunel Biela Hora na I/51 spolu s obchvatmi - projekt prelozky uz je davno v galerii. Jazdim po BA dost v ramci celeho dna a malokedy vidim z konca D1 odbocovat TIR doprava nad D2 smer Brno, to tak raz za cas... Skor treba riesit vnutromestsku dopravu BA a tranzit z vnutra SR smer CR-Brno smerovat na I/51. Cesta sa skrati a vyhne sa prejazdu BA lacnejsie ako 10km tunelom kde by sa mozno platilo za prejazd (?). Navyse v pripade nepostavenia D4Karpaty si na prejazd aj tak tento tranzit vyberie D1->D2 a nie buduci obchvat D4->D2, tj. cez centrum.
Sentilj
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 492
Obrázky: 165
Založený: 06. Jún 2010 10:38

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod bodrik » 16. Júl 2016 08:05

Budem mierne OT, ale viackrát sa tu spomínala severná tangenta v BA.

V ponímaní v akom sa so severnou tangentou pracovalo v poslednom variante je to sci-fi, keďže išlo o mestský projekt a BA by to finančne neutiahla. Tiež mám dojem, že to neprešlo cez EIA, keďže podľa toho projektu sa mala búrať vk podstate celá jedna strana domov na Smrečianskej ulici a tiež ubrať z parku na Račianskom mýte.

Ten projekt je nutné urobiť inak, úplne nanovo, tak aby bol pre EIA bezproblémový. Na to aby bol realizovateľný, by musel byť štátnou investíciou, takže by to muselo byť realizované ako preložka cesty I/2, príp. inej štátnej cesty, príp. v mojej predstave ešte lepšie ako pokračovanie R7 mestským prieťahom v priestore Bajkalskej ulice, s pokračovaním v trase severnej tangenty a napojením na D2 buď v priestore Mlynskej doliny, alebo v priestore Polianok/Rázsoch, teda s križovatkou pred, alebo za tunelom Sitina. Tranzit nad 12t by som zakázal od križovatky s D4 až po križovatku s D2. Povolený by bol iba pre štartovaciu/cieľovú nákladnú dopravu. Celé by to bolo treba poriadne posúdiť, urobiť štúdie, atď., atď... Mesto by malo byť od týchto finančne mimoriadne náročných projektov odbremenené, aby sa mohlo sústrediť na budovanie kvalitnej MHD, najmä nosného koľajového systému, buď na báze metra, alebo neúrovňových rýchloelektričiek.

Obdobne by som výhľadovo riešil aj plánovaný mestský polokruh v priestore Galvaniho a Bojnickej, ktorý podľa ÚPN má pokračovať cez Žabí majer a tunel popod M.Karpaty, s napojením na D2 a II/505 v priestore nákupnej zóny Bory, resp. už postupne stavanej štvrte Lamačská brána.
Toto by som realizoval ako predĺženie R1 od D4, cez križovanie s D1, až po napojenie na D2. Obdobne by som tranzit nad 12t zatrhol v úseku od D4 až po D2.

Detto by som po kompletnom postavení D4 zatrhol tranzitujúce kamióny mestským prieťahom na D1 a presmeroval ich na D4. Výnimkou by bola snáď len D2, ktorá by spolu s D4 vytvorila ucelený okruh. Ešte lepšie by bolo, ak by bol tranzit na D2 povolený len v dobe odstávky/havárie na D4 (napr. uzávierka tunela Karpaty). Myslím že na D4 by neprekážalo, ak by gro jej premávky tvorila nákladná doprava, ktorá by sa tak znížila na prieťahoch mestom.

Dodržiavanie toho by sa dalo veľmi efektívne sledovať (ak by sa chcelo, a to by sa teda vo verejnom záujme malo chcieť) elektronicky skrz prejazdové časy na mýtnych bránach, kde by rýchly prejazd bez výkladky/nakládky/oddychu bol časovo odsledovateľný a porušenie zákazu prejazdu následne mimoriadne tvrdo trestané..
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Laco » 18. Júl 2016 07:46

BoroZA: pre a proti predlzeniu R1 sa riesio tu: viewtopic.php?f=46&t=14465&start=75
aj ta tvoja variantaR1 mi pride ako dost luxus na nase pomery. stale je to viacmenej paralelka k sucasnej R1. radsej R7, a rozumne rozvrhnut exity, spravit prelozky kde treba, ...
a cesta I/62 - I/75 od SC po SA je uplne fajna - ziadna dedina na nej, len kusok Sladkovicova. i ked tie nove kruhace na tej I/62 su uplny fail. problemje v I/61 (1 pruh; semafor Metro & Vajnory) a v BA samotnej - keby sa aj vsetky cesty rozsirili a postavili, BA to nebude schopna absorbovat v rozumnom case. najma s dnesnym nastavenim semaforov. od SC do BA po Roznavskej je vyslovene cervena vlna...
Laco
diskutujúci
 
Príspevky: 203
Obrázky: 9
Založený: 10. Feb 2016 07:06
Bydlisko: NZ

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 19. Júl 2016 16:05

Myslíte, že je to reálne, či zbytočne snívam? ;) Rád by som sa ešte dožil komplexnej diaľničnej siete v SR, preto som uviedol rok 2050 ako konečný dátum. :D


uprimne - zbytocne snivas. vsetky poloprofilove RC by sa mali znacit ako cesty I. tr., D/RC len useky v plnom profile, RC min. poziadavka 10.000 aut hned po spusteni, ak stara cesta mala vysoku kapacitu tak poziadavka do 15.000 aut denne. pre D poziadavka min. 20.000 aut denne hned po spusteni. zvazit rozsirovanie ciest I. tr. na 4 pruhy tam kde to parametre dovoluju a intenzita vyzaduje.

cesty I. v E koridoroch rozsirovat na min. sirku 9,5 m, prioritne budovat obchvaty. dalsie priority na I. tr. mimo "E" ciest v BA, TT, NR, TN, BB krajoch ktore poznam:

- obchvat SA,
- obchvat BR,
- obchvaty na I/51 hlavne na TT - SE, NR-vrable
- obchvaty na I/64 na sever aj juh od NR spolu s prelozkou a MUK I/64 x R1
- R1 bud potiahnut k BA a zabezpecit vhodne pripojenie na mestsku siet alebo potiahnut ju po SC a postavit prelozku SC-BA.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Maxx787 » 19. Júl 2016 20:29

devil podla normy STN by cesty v koridoroch E mali mat parametre 11,5 mimo 9,5 m.
postupne by som budoval to na co by boli prachy pricom by som siel podla intenzit v kombinacii s nehodovymi usekmi. a postupne by sa tvorila ucelena siet D/R
inak podla tvojich veci by nevysla ani R2 ktora podla mna ma buducnost ak chceme z juhu slovenka urobit atraktivne miesto pre podnikanie.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod juraj1 » 20. Júl 2016 14:08

BoroZA napísal:Dnes som sa v práci trošku nudil, tak som si spravil plán výstavby D a RK v SR na najbližšie roky z hľadiska potrebnosti jednotlivých úsekov a zároveň reálnosti času na ich výstavbu. Budem rád, ak mi ho konštruktívne skritizujete/uvediete ma do reality, pretože nie som odborník, a je to len moja predstava optimálneho postupu výstavby. :D

1. do 2020: D1 (rozšírenie BA-TT, Turany-Hubová, druhý polprofil Braniska, úseky pri PO a KE až po Bidovce), D4 po Raču, R2 pri ZV a pri KE, R7 BA-DS
2. do 2022: D4 Rača-Rakúsko vrátane tunela Karpaty (+ severná tangenda BA), D3 plný profil v celkom úseku (až na Svrčinovec-Skalité), R5, R4 pri PO
3. do 2025: R1 BB-RK, R3 RK-Poľsko v polprofile, R2 TN-ZH v polprofile, D2 rozšírenie
4. do 2027: R2 DT-KE v polprofile, R3 MT-TR-napojenie na R2 v polprofile, R8 v polprofile, R4 PO-Poľsko v polprofile
5. do 2030: R3 ZV-Maďarsko v polprofile, R7 DS-LC-napojenie na R2 v polprofile, R6 v polprofile
6. do 2035: R1 BA-napojenie na súčasnú R1, D1 Bidovce-Ukrajina
7. do 2050: dostavba jednotlivých úsekov na plný profil podľa potreby

Myslíte, že je to reálne, či zbytočne snívam? ;) Rád by som sa ešte dožil komplexnej diaľničnej siete v SR, preto som uviedol rok 2050 ako konečný dátum. :D


Môj pohľad:

Ad 1: Z hľadiska potrebnosti súhlas, s hľadiska reálnosti je to horšie, určite nebude do 2020 2.rúra Braniska, Turany-Hubová a možno ani Hubová-Ivachnová.
Ad 2: D4 Rača-Rakúsko by som bol za, ale reálne to nevidím. Ak by som si mal vybrať, tak radšej severnú tnagentu. V novom trasovaní v súlade s EIA, a v jednom balíku so zlepšením parametrov Bajkalskej (najmä podjazdy na prieťahu).
Ad 3: R1 BB-RK podľa mňa zbytočné, a tiež do 2025 absolútne nereálne. R3 neviem, R2 aspoň v polprofile určite áno, ale reálne je len TN-PD, aj to len v prípade, že budú eurofondy a bude to priorita. D2 rozšírenie jedine v prípade dostatočných intenzít, zatiaľ si nemyslím, že treba.
Ad 4: R2 áno, R3 áno - ak by bol aj tunel Sklenné, tak Donovaly sú passé, R8 len ako cesta I.triedy, R4 neviem.
Ad 5: južná R3 neviem, ale asi áno, ale trasovanie cez Hronský Beňadik a LV, R7 podľa mňa stači DS-NZ. R6 v plnom profile.
Ad 6: R1 - preferujem rozšírenie cesty I.triedy BA-SC na 2+2 s mimoúrovňovými križovatkami. R1 by potom bola asi zbytočná. Čo sa týka východnej D1 - vidím to skôr na úsek Bidovce-Michalovce, aj to možno len v polprofile.
juraj1
diskutujúci
 
Príspevky: 205
Obrázky: 2
Založený: 09. Sep 2005 14:44
Bydlisko: BA (TN)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Peterman » 20. Júl 2016 15:04

Už som to tu pisal, a myslím že sa zhodnem s mnohými spoldiskutujucimi, že 2. Tunelová rúra Braniska môže este počkať. Mozno niekto namietne ze tak nebude kompletná D1 z BA do KE, ale tie intenzity tam nie sú az také velké aby sa nevyhnutne musela začať v krátkodobom horizonte stavať.
Ide o veľkú investíciu, ktorá nadviaže na seba veľký balík peňazí, za ktoré sa môže postaviť pár desiatk km na potrebných úsekoch R2, alebo niektorej severojužnej trase napr R4. Oveľa dôležitejšie je poriešiť Sorošku, zatiaľ by stačil tiež tunel v polovičnom profile, ako budovať 2. rúru na Branisku.
Ked sa pozriem aj k susedom, napr. do Rakúska, tam aj na A2 smerom na Taliansko boli desaťročia mnohé tunely v polovičnom profile a pri iných intenzitach.
Radšej rovnomernejšie investovať do budovania dialnic v rámci celej krajiny ( hlavne kde je to potrebné ) ako za každú cenu dokončit jednu trasu v plnom profile - aj ked to nie je nevyhnutné.
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 20. Júl 2016 15:36

S tými rúrami na nových úsekoch to je fakt našiel som údaj z Gotthardu road tunnel. Čo sa mi zdá relevantné pre porovnanie pre potrebu druhej rúry horských prechodov Sorošky, Braniska, Donovalov- (Nízke Tatry) etc.
Branisko má denný priemer ak sa nemýlim okolo 11 000- 12000 v maxime 15 000.

Denné intenzity 2014

Vehicles per day 17354 (2014)


A plán výstavby druhej rúry Gotthardu.
Further usage of both tunnels was subject to a popular referendum that was held in February 2016, where it was approved. The actual upgrade mining of the second road tunnel would last from 2020 to 2027 at a cost of 2.7 billion Francs for the whole project including the following reconstruction of the first tunnel.[12]

https://en.wikipedia.org/wiki/Gotthard_Road_Tunnel

Maximálne intenzity za deň

The maximum number of cars using the current road tunnel is around 24,000 vehicles per day.

http://www.railjournal.com/index.php/eu ... ttles.html

Keď porovnávame našu chudobnú krajinu so Švajčiarmi. Tak by som veľmi zvažoval výstavbu druhej rúry v tuneloch na spomenutých úsekoch. Hlavne tých nad 5km.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 22. Júl 2016 09:50

Maxx787, to sme tu uz preberali, 9,5 a 11,5 je rozdiel len v sirke krajnice, okrem toho ze vsade 11,5 je sen nie je iste ze 11,5 je bezpecnejsia, npr. predbiehanie po krajnici...

postupne by som budoval to na co by boli prachy pricom by som siel podla intenzit v kombinacii s nehodovymi usekmi. a postupne by sa tvorila ucelena siet D/R, inak podla tvojich veci by nevysla ani R2 ktora podla mna ma buducnost ak chceme z juhu slovenka urobit atraktivne miesto pre podnikanie.


pozri si len okolite krajiny, v akom tempe sa investovalo a investuje do rekonstrukcii, obchvatov pritom na Sk maju mozno este vacsie opodstatnenie lebo mame najnizsie intenzity. preto je ten zoznam od BoroZA nedobry....suvisle plne/poloprofily tam kde ich netreba....o co je viac treba donovaly/turiec ako prelozky na I/51 alebo I/64 ?

poziadavka pre RC 2x2 min. 10.000 aut je opodstatnena, R2 potrebuje tiez hlavne prelozky 2x1, na velkej casti ZV-KE a na vacsine TN-PD je priemerna rychlost len mierne vyssia ako pod strecnom. tych 10.000 aut po RC by vyslo na obchvate ZV a do 2020 po tomasovce alebo od sace po moldavu, R3-4 detto tam 2x2 zatial netreba nikde.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Maxx787 » 22. Júl 2016 10:37

To je pravda, ta druha cast, problem je v tom, ze napr. na Orave nemas ako velmi inak vies obchvaty obci ako v trase R3. tam tie polprofily treba. R2 je jasne ze ju treba v plnom od TN po PD lebo je to jedno z nejlepsich miest na investovanie a rozvoj priemyslu. Ale za Krivanom je R2 uz cista utopia na 2x2 jedine co tam ma zmysel je soroska a obchvat Kosic. ja som tiez za obchvaty obci v parametroch I. tr. ale tam kde nemame v sucasnosti narkeslenu D/R lebo ono ked to uz je nakreslene tak uz cast pripravy mozme vyuzit aj ked neskor a postupne ucelovat siet. ale R8 by sa mama cela zrusit a urobit len prelozku a tiez zabudunut na nejaku R9 pri humennom tiez prelozky a obchvaty obci. podstatne je teraz dokoncit D1 (bez braniska) a zacat rozmyslat kde su najvacsie problemy a kde intenzity stacia na plny profil. a to je D3 a R2 TN-PD.
+ ked nejake prachy ostanu dat ich na obchvaty okresnych miest teda R3 TS, PO SO, MT vychodny, LC, RS ale v polprofile.
s tym 11,5 vs 9,5 z ciest 1 triedy nemame vylucenu polnohospodarsku techniku a ked som videl traktor na ceste E vyznamu v parametri 8 m tak som myslel ze ma ...
11,5 je super parameter na cesty ktore su Eckoveho vyznamu lebo traktory kombajny ktore niekde musia prejst po tej ceste tak sa maju kam uhnut a predbehnut ich nie je nebezpecne okrem toho na tychto cestach su vyrazne vyssie intenzity nez na ostanych cestach I. tr. tiez poruchy a cyklisti vyuziju sirsiu krajnicu lepsie. takze bezpecnejsie to je. a tiez ked niekomu nahodou nevyjde predbiehanie je sa kam uhnut. na 9,5 m mas z kazdej strany 0,75 m krajicu co je akurat pre cyklistu uz pre traktor nie.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 727
Obrázky: 77
Založený: 03. Okt 2014 17:33
Bydlisko: NO

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 22. Júl 2016 18:57

na "E" ma byt zakaz kombajnov a traktorov a je vybavene. nech idu po inych cestach alebo aj polnych cestach. takisto na "E" ma byt zakaz pre bycikle.

podla OPI 2014-20 na dialniciach je ciel cca. 100 km s tym ze ide o useky ktore sa financuju aj z 2007-13, myslim ze je to malo, ale co by sme chceli ked staviame za 30 aj viac mil./km. na RC je ciel 21 km (obchvat KE) co je zufale cislo. cize jedina moznost pre R2 (co je vraj spolu s R5 priorita) je junckerov fond. R3 a R4 nist...

ale som velmi zvedavy ze co sa urobi na cestach, nemam az taky prehlad ake su realne potreby mimo tras D/RC na vychode, na zapade okrem BA kraja co je osobitna kapitola su to jednoznacne tie 2-3 cesty co som pisal, v BB a ZA krajoch je to menej zle lebo je nizsia hustota obyvatelov aj ciest mimo D/RC. v OPI 2014-2020 sa pise len ze:

Výstavba nových úsekov ciest I. triedy (obchvatov miest a obcí, preložiek) bude realizovaná na základe zoznamu priorít stanovených odborným viackriteriálnym hodnotením... potom sa pise ze vacsinou to budu rekonstrukcie, ak to ma byt asfaltovanie a gombikovanie s bagrovanim jarkov tak to je cisty fail. za tych 400-500 mil. by sa dalo urobit dost....
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod mikeBoss » 05. Aug 2016 09:14

R1 nie je zbytočná - z Nitry sa chodí obchádzkou cez križovatku Trnava čo je nezmysel a strata času a peňazí. Dávno sa malo spraviť napojenie na Senec tak ako sa to tuším aj plánovalo kedysi.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 05. Aug 2016 15:39

Ozaj čo tak preložka D3, Od východného portálu tunela Ovčiarsko po Žilina Strážov.

Tá jestvujúca Hričov-Strážov by ostala ako privádzač aby to nevyzeralo na mape, že tam utopili pár 10 miliónov navyše a v podstate nevyriešili sever-východ, východ-sever.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod BoroZA » 05. Aug 2016 15:48

Neviem si predstaviť, kade by si chcel tú preložku trasovať. ;) V každom prípade po dostavbe Dubnej Skaly a súvisiaceho privádzača D1 do Žiliny bude existovať pomerne kvalitné prepojenie S-V vďaka štvorprúdovému úseku cez priemyselnú zónu až do Budatína, kde sa táto cesta napája na D3 pri východnom portáli tunela Považský Chlmec. Keby sa prípadne prebudovala križovatka pri Slovene v Žiline, žiadnu preložku D3 ani netreba. ;)
BoroZA
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 349
Obrázky: 0
Založený: 29. Máj 2016 12:52
Bydlisko: ZA

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 05. Aug 2016 16:24

Dnes : Zilina sever - Žilina Juh 25 km.
Po dostavbe : Zilina sever - Žilina Juh 13 km.
Ani cez mesto by si nemusel skracovať ísť. A stále by si šiel po D.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod michaelse » 06. Aug 2016 12:00

mikeBoss napísal:R1 nie je zbytočná - z Nitry sa chodí obchádzkou cez križovatku Trnava čo je nezmysel a strata času a peňazí. Dávno sa malo spraviť napojenie na Senec tak ako sa to tuším aj plánovalo kedysi.

zbytocna investicia, az tak vela casu by to neusetrilo,aby sa muselo stavat okolo 45 km novej R-ky,max do 15 minut, treba skapacitnit I 61, odstranit bodove zavady atd,,skor povazujem za vyznamne riesit novu trat od nitry na trnovec nad vahom a zrazu by zeleznica bola hodne konkurencieschopna na trase nitra-BA,

a aj ked postavis Rku od serede na BA tak co vyriesis? dostanes sa o par minut skorej do BA ale stale bude stara cesta na senec potrebovat rozsirenie a modernizaciu
este treba prebudovat a skapacitnit krizovatku D1 s R1 a je to v suchu
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod devil » 06. Aug 2016 20:03

tu nejde o to kolko min. sa usetri ale ze viac-menej jediny usek kt., ma naozaj velku intenzitu je BA-TT a treba ho odbremenit. vcera hlasili nehodu pred SC ktora zablokovala 2 pruhy a kolona sa tahala od D2 lafranconi cize vyse 20 km. potom ma vacsi vyznam R1 bud po SC plus skapacitnit I/61 alebo R1 po BA (ale nie k zlatym pieskom) ako rozsirovanie D1 a kolektory co uplna blbost lebo generuje dalsiu lokalnu dopravu.

zeleznicu tiez treba ale to nie je nahrada pri takomto objeme dopravy.
a kedze starostka v okoli dediny nevidela ziadne stavebne stroje pytala sa NDS co sa deje...
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod ecce » 08. Aug 2016 19:13

A pruhy navyse v BA-TT o co horsie riesia zapchy ako nova R1?
ecce
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 660
Obrázky: 6
Založený: 10. Dec 2013 19:52

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 08. Aug 2016 20:58

Tak Branisko bude skorej zrejme. viewtopic.php?f=15&t=88
Z toho vyplýva, že NDS na niektorých úsekoch vie čo robí. Takto im podľa mňa rastú na automatických sčítačoch aj Donovaly preto tlačia R1 tku, a ide sa posudzovať na Value for Money.
I keď môže D1 zobrať nejakú dopravu späť, ale to sa dá predvídať.

Keby mali mapu Slovenska so sčítaním dopravy v reálnom čase tak by teoreticky navrhli podľa intenzít najdokonalejšiu sieť a stavali by tam kde treba.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Vlados » 08. Aug 2016 21:39

nevnímaš, že Donovaly tu tlačíš jedine Ty???
Podľa mňa Slovensku v dobrých časoch rastie dlh a pritom z rozpočtu idú na diaľnice odrobinky. Čo môžeme z toho predvídať vo vzťahu k R1?
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 174
Založený: 20. Okt 2008 09:06
Bydlisko: BA, občasne LC

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Lorenc » 09. Aug 2016 15:01

Medzi najdôležitejšie úseky s najvyššou prioritou patrí spojenie Banskej Bystrice popod Donovaly s Ružomberkom. Štát môže na výstavbu všetkých chýbajúcich častí na danom úseku vynaložiť až 1,8 miliardy eur. Medzi danými projektmi sa nachádza aj tunel popod Sorošku na úseku R2 Rožňava – Jablonov nad Turňou alebo výstavba rýchlostnej cesty R3 v smere od Ružomberka k poľským hraniciam.


viewtopic.php?f=35&t=21699

Napríklad tu píšu o priorite. Mohla by NDS čosi viac napísať o tomto úseku. Tj. zverejniť rast Donovalských intenzít ako pri Branisku. A potvrdiť z čoho výchádzajú. Vie niekto, či to 1,8mld je ValueForM? Keď je tam môže znamená, že to prešlo s takým obnosom.
Lorenc
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 40
Založený: 06. Máj 2005 09:43

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod PK » 09. Aug 2016 16:16

ecce napísal:A pruhy navyse v BA-TT o co horsie riesia zapchy ako nova R1?


2 pruhy navyse na D1 BA - TT ti nevyriesia bodovu zavadu Zlate Piesky ked sa to vsetko zbieha do 2+2, akakolvek havaria na hypotetickej D1 5+5 ti ochromi kompletne celu dopravu v BA. Sustredenie prijazdu a vyjazdu z BA do jedneho miesta zvysuje zataz na lokalne cesty v BA, kde auta musia najazdit po BA vela zbytocnych km aby sa dostali k vyjazdu na Zlate Piesky.
R1 pripojena niekam na Galvaniho pri Letisku by umoznila vsetkym autam zo zapadnej casti BA a juznej casti BA opustit BA uz pri Letisku a nie zbytocne robit km po BA na Zlate Piesky.
Sam patrim do tejto skupiny vodicov, dochadzam do prace na Prievozsku, cestujem smer Nitra. Ak by tam bola R1, tak by ma uz na terajsom obchvate od letiska po Zlate Piesky a D1 nikto nikdy nevidel.
PK
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 999
Obrázky: 13
Založený: 10. Mar 2008 09:47

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.