Stránka 1 z 59

Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 12:29
od mel
Caesar napísal:Toto je konkrétne plán ako spojiť lepšie východné Slovensko s UA a cestné spojenie sa bude realizovať nielen za pomoci D1, ale aj za pomoci RC, je otázkou, koľká to bude v poradí.

Táto RC spojí PO-VT-HE-SV-UA. Ale nie sú na ňu žiadne konkrétne ďalšie plány ako obchvaty, trasovanie, financovanie, pozemky, štúdie, ... nič. Existuje len nákres a patrí to do programu rozšírenie diaľničnej siete na Slovensku. Vo všeobecnosti platí, že súčasná navrhovaná diaľničná sieť ešte nie je kompletná ani teraz a stane sa tak až po dotrasovaní R8, R9, R10 a D5. Toto bude základná diaľničná sieť, ktorá sa potom bude možno ďalej rozrastať.

Konkrétne doplním, tento plán RC PO-UA existuje už 8 rokov. 8)


Tak to by ma fakt zaujimalo, kadial by mali ist tie R8,9,10 a D5 ;) tusim ze tato Rka PO-UKR je R9 ... ale to som len zalovil v hlave a mozno sa mi to len snivalo...

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 12:31
od aquila
R8 je obchvat bratislavy (bude tam asi 10km tunel pod karpatami :)

Neviem to číslovanie, ale trasy sú jasné.

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 12:38
od Caesar
Jedna RC bude NR-NZ-KN a druhá spojenie NR s R2.

Okrem toho bude jedna RC na trase R3 (buď MT-BB alebo BB-RK, podľa toho, ktorý variant vyhrá alebo aj MT-ZH).

Obchvat BA sa ešte plánuje, či sa má "potiahnuť" D4 severnejšie alebo to bude ako Aquila píše, už len RC (napr. R8 ).

Toto sú základné možnosti. Aj keď existujú aj ďalšie, lokálne, kratšie RC. Ako napr. PP-KK, ... 8)

Re: Neviem to číslovanie, ale trasy sú jasné.

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 12:40
od mel
Caesar napísal:Jedna RC bude NR-NZ-KN a druhá spojenie NR s R2.

Okrem toho bude jedna RC na trase R3 (buď MT-BB alebo BB-RK, podľa toho, ktorý variant vyhrá alebo aj MT-ZH).

Obchvat BA sa ešte plánuje, či sa má "potiahnuť" D4 severnejšie alebo to bude ako Aquila píše, už len RC (napr. R8 ).

Toto sú základné možnosti. Aj keď existujú aj ďalšie, lokálne, kratšie RC. Ako napr. PP-KK, ... 8)


to je celkom dobre ... este mi chyba ta D5 :)

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 12:54
od johhan
Potencionálne RC alebo D

- Bratislava - Dunajská Streda - Nové Zámky - Veľký Krtíš - Lučenec -- teraz už R7
- D2 Bratislava (Jarovce) – D1 Bratislava(Vajnory) – Borinka – Stupava D2 – Marcheg/Rakúsko (nultý okruh Bratislavy) -- teraz už D4 + R8
- ČR – Holíč – Senica – Trnava – Sereď,
- Lipníky – Vranov nad Topľou – Humenné – Michalovce,
- Bratislava - Senec - Sereď
- Kapušany - Ubľa - státní hranice SR/Ukrajina
- Lučenec - Fiľakovo - hranice SR/Maďarsko
- Diaľnica D1 (priestor Madunice/Leopoldov) – Hlohovec – Nitra – Nové Zámky – Komárno – MR Komárom diaľnica M1

Máš tam chybu

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 14:18
od Caesar
johhan napísal:Potencionálne RC alebo D

- ČR – Holíč – Senica – Trnava – Sereď,
- D2 Bratislava (Jarovce) – D1 Bratislava(Vajnory) – Borinka – Stupava D2 – Marcheg/Rakúsko (nultý okruh Bratislavy)
- Lipníky – Vranov nad Topľou – Humenné – Michalovce,
- Bratislava - Senec - Sereď
- Bratislava - Dunajská Streda - Nové Zámky - Veľký Krtíš - Lučenec
- Kapušany - Ubľa - státní hranice SR/Ukrajina
- Lučenec - Fiľakovo - hranice SR/Maďarsko
- Diaľnica D1 (priestor Madunice/Leopoldov) – Hlohovec – Nitra – Nové Zámky – Komárno – MR Komárom diaľnica M1


BA-DS-NZ už je RC, R7.

A tejto téme sa venoval aj Diaľničiar, kde zmizla?

Ja to sem dopíšem, len dnes nestíham, lebo mám meniny a nestíham nič ... nejako sa to tu rozpísalo na všetkých stranách, ... 8)

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 14:44
od aquila
asi tuto temu myslis :)

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=222

inak holic - senica - TT znie zaujimavo, ale napada ma ze jedine ze by sa to napojilo na cesku R55, ale to je hoooodne dlhy horizont. na tomto useku je velmi kvalitna cesta prvej triedy. tam jedine cestny tunel pod bielou horou a je to spickovy usek :)

a ten nulty obchvat sa uz tiez plus minus zacal. krizovatka v stupave je tusim naplanovana na rok 2007 .. a potom je tam ten dlhy karpatsky tunel ..

Nie, to nie je tá téma

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 16:44
od Caesar
aquila napísal:asi tuto temu myslis :)

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=222

inak holic - senica - TT znie zaujimavo, ale napada ma ze jedine ze by sa to napojilo na cesku R55, ale to je hoooodne dlhy horizont. na tomto useku je velmi kvalitna cesta prvej triedy. tam jedine cestny tunel pod bielou horou a je to spickovy usek :)

a ten nulty obchvat sa uz tiez plus minus zacal. krizovatka v stupave je tusim naplanovana na rok 2007 .. a potom je tam ten dlhy karpatsky tunel ..


Tá téma bola o ďalších plánoch o trasovaní RC a D a aj sa tak nejako volala, ale asi bola vymazaná, keď sa "činil" Scotty, lebo tam asi bolo napísaného viac, než bolo treba. A teraz sa sem diskusia vracia sama. 8)

Toto je téma (ktorú si uviedol Aquila), ktorú Diaľničiar založil, aby poukázal na "odborné znalosti" ministra dopravy, t.j. babky cukrárky. 8)

Tu sú planované trasy

OdoslaťOdoslané: 26. Máj 2005 17:16
od Caesar
Uvádzam niektoré plánované trasy budúcich rýchlostných komunikácií, prípadne diaľnic:

01. ČR - Holíč - Senica - Trnava
02. Senec - Sereď
03. Nitra - Nové Zámky - Komárno - H
04. Nitra - Topoľčany - Partizánske - Prievidza - Turčianske Teplice
05. Banská Bystrica - Ružomberok
06. Banská Bystrica - Turčianske Teplice - Martin
07. Banská Bystrica - Brezno
08. Ružomberok - Dolný Kubín, Kraľovany - Dolný Kubín (záleží podľa súčasnej výstavby)
09. Tvrdošín - Námestovo
10. Poprad - Kežmarok - Stará ľubovňa - PL
11. Poprad - Starý Smokovec
12. Poprad - Rožňava
13. Prešov - Vranov nad Topľou - Strážske - Humenné - Snina - UA
14. Vranou nad Topľou - Trebišov
15. Bratislava - Jarovce - A
16. Bytča - Makov - ČR
17. Malacky - Pezinok - Senec
18. Malacky - Záhorská Ves - A
19. Lučenec - Fiľakovo - Šiatorská Bukovinka - H

Tento plán ráta s výstavbou D1, D2, D3, D4, R1, R2, R3, R4, R5, R6 a R7. Je otázne ako sa bude vyvíjať napr. R3 a R4, tak podľa toho by sa uplatnila výstavba z tohto zoznamu (je jasné, že by sa 2x to isté nestavalo), okrem toho v tomto zozname nie sú uvedené "ešte len uvažované ďalšie RC a D" ako napr. spojka D1 a D2, Kúty - Senica - Myjava - Nové Mesto nad Váhom a podobne. 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 08:18
od johhan
No podla tohoto v r 2015 sa bude stavať M18 v Komarome

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=85

Takže Komárno bude mať diaľničný hraničný prechod

To ja viem

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 08:24
od Caesar
johhan napísal:No podla tohoto v r 2015 sa bude stavať M18 v Komarome

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=85

Takže Komárno bude mať diaľničný hraničný prechod


Preto je aj trasa NR-NZ-KN v mojom príspevku ako reálna trasa.

Ono veštko, čo sa dnes zdá ako utópia alebo len sen, príde do reality za 10-15 rokov. 8)

Pretože diaľnice sa budú musieť stavať rýchlejším tempom, ... inak by si vláda nedávala toľko práce ... 8)

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 14:23
od wazari
aquila napísal:a ten nulty obchvat sa uz tiez plus minus zacal. krizovatka v stupave je tusim naplanovana na rok 2007 .. a potom je tam ten dlhy karpatsky tunel ..


ako som videl uzemny plan Bratislavy, tie okruhy a tunely su tam az dva, jeden taky vnutornejsi.

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 16:24
od aquila
wazari napísal:
aquila napísal:a ten nulty obchvat sa uz tiez plus minus zacal. krizovatka v stupave je tusim naplanovana na rok 2007 .. a potom je tam ten dlhy karpatsky tunel ..


ako som videl uzemny plan Bratislavy, tie okruhy a tunely su tam az dva, jeden taky vnutornejsi.

hej su planovane, dva jeden taky mensi a blizsie. plus minus z race by mal ist ak si dobre pamatam.

a dalej je planovana severna tangenta, a jeden tunel nad jaskovykm radom, ale podla noveho navrhu je to uz len taka tangenticka ktora toho vela neporiesi na severe... ale samozrejme ak by bola, bolo by to o kusok lepsie. inak povodne ze mala zacinat az pri krasnanoch

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=86

OdoslaťOdoslané: 27. Máj 2005 20:55
od Caesar
Ja to BA prajem, ale tu je teraz na pláne most "Košická" (Apollo), tunel Sitina, Starý most a rôzne opravy a rozširovanie križovatiek a hlavných ťahov, čo sú projekty celkovo za miliardy SKK.

A to ešte nehovorím o nosnom systéme MHD v BA, čo sú ďalšie mld. SKK.

Takže tie projekty ohľadom okruhov, to je reálne tak po r. 2010 začať so štúdiami. 8)

A niekedy po r. 2015 sa môže aj začať stavať, až bude D1 po KE, D3, R1, R5, R4 KE-Milhosť, obchvaty TT, NR, BB, PO, ... , KE Prešovská-Sečovská.

Ale je dobré mať plány v zálohe, podobne ako projekty metra za 1 mld. SKK. 8)

OdoslaťOdoslané: 30. Máj 2005 12:04
od wazari
aquila napísal:hej su planovane, dva jeden taky mensi a blizsie. plus minus z race by mal ist ak si dobre pamatam.

a dalej je planovana severna tangenta, a jeden tunel nad jaskovykm radom, ale podla noveho navrhu je to uz len taka tangenticka ktora toho vela neporiesi na severe... ale samozrejme ak by bola, bolo by to o kusok lepsie. inak povodne ze mala zacinat az pri krasnanoch

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=86


ako si to uz napisal niekde inde tu na fore, ustalilo sa to na severnu tangentu ponad Hlavnu stanicu a dalsie dva tunely pod Karpatmi (jeden z Lamaca a druhy zo Stupavy).

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 10:37
od kaviarista
ja to vidim takto:
R7 je rozumna cela , R8 takisto.

R9 by mohla byt takato:
Martin-Turc.Teplice-Handlova
R10: Banovce-Topolcany-Nitra-N.Zamky-Komarno
R11: H.Benadik-Levice-Sturovo
R12: BA-Senec-Sladkovicovo-Nitra

Vsetky ostatne budu len take druhorade, lokalneho vyznamu, ale samozrejme postupne sa mozu zacat stavat

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 10:58
od Caesar
kaviarista napísal:ja to vidim takto:
R7 je rozumna cela , R8 takisto.

R9 by mohla byt takato:
Martin-Turc.Teplice-Handlova
R10: Banovce-Topolcany-Nitra-N.Zamky-Komarno
R11: H.Benadik-Levice-Sturovo
R12: BA-Senec-Sladkovicovo-Nitra

Vsetky ostatne budu len take druhorade, lokalneho vyznamu, ale samozrejme postupne sa mozu zacat stavat


Kaviarista,

MT-TR už bude existovať ako R3. Dobre to vieš, že je to tak plánované, tak aspoň nabudúce upresni aj tento fakt. 8)

vychod???

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 11:44
od mel
kaviarista napísal:ja to vidim takto:
R7 je rozumna cela , R8 takisto.

R9 by mohla byt takato:
Martin-Turc.Teplice-Handlova
R10: Banovce-Topolcany-Nitra-N.Zamky-Komarno
R11: H.Benadik-Levice-Sturovo
R12: BA-Senec-Sladkovicovo-Nitra

Vsetky ostatne budu len take druhorade, lokalneho vyznamu, ale samozrejme postupne sa mozu zacat stavat


Zabudol si na vychod ... tam sice momentalne zdochol pes, ale minimalne spojenie trebisova, humenneho a vranova na dialnicnu siet by som povazoval za rovnaku prioritu ako to co si napisal ... okrem R7 a R8, s cim by som suhlasil. Takisto ta R-ka z Presova na Humenne a UKR je podla mna nadregionalneho vyznamu ... podobne ako v buducnosti moze byt aj R4...

Stale nemam tusenie co je to D5??? teda, kadial by mala viest? Uvahy, navrhy, realne uvazovane plany?? sem s nimi :)

a hned dam svoj navrh: Ja by som bol za prebudovanie R1 na D5... co myslite?

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 13:01
od kaviarista
mel, to som pisal za predpokladu, ze D1-D4 a R1-R6 budu hotove, pricom R3 povedie najrozumnejsou moznou trasou Sahy-ZV-BB-RK-DK-Trstena

ja osobne by som radsej prioritne riesil prepojenie MI a HN ku D1 a az potom premyslal o rychloceste z PO smerom na Ublu.

Od MI vychodne by dokoncenie D1 zaviselo od ukrajinskej strany. Keby nestihali, radsej budovat HN-MI ako MI-V.Nemecke.

Napr. podla mna sa nemal na D1 prioritne budovat usek Budimir-Bidovce , ale obchvat Secoviec.

OdoslaťOdoslané: 31. Máj 2005 13:20
od mel
kaviarista napísal:mel, to som pisal za predpokladu, ze D1-D4 a R1-R6 budu hotove, pricom R3 povedie najrozumnejsou moznou trasou Sahy-ZV-BB-RK-DK-Trstena

ja osobne by som radsej prioritne riesil prepojenie MI a HN ku D1 a az potom premyslal o rychloceste z PO smerom na Ublu.

Od MI vychodne by dokoncenie D1 zaviselo od ukrajinskej strany. Keby nestihali, radsej budovat HN-MI ako MI-V.Nemecke.

Napr. podla mna sa nemal na D1 prioritne budovat usek Budimir-Bidovce , ale obchvat Secoviec.


Preto som to pisal zvlast ...

Trebisov / Michalovce jasne k D1 (privadzace),

Humenne, Strazske a Vranov zvazit napojenie na D1 Secovce / Michalovce vs. Presov ...

Spolu by to mohla byt celkom elegantna RC (Humenne - Trebisov) ... dalej s vyhladom smerom na Madarske hranice bud na SNM alebo Kralovsky chlmec / Cierna nad Tisou ... ale to uz len vymyslam :)


co sa tyka priority na D1 ... okrem Secoviec je tam este Dargov a bez vychodneho obchvatu Kosic je to asi zbytocne ... Presovska-Secovska to cele nezvladne dlhodobo plus to ide cez Kosicku novu Ves, co tiez nie je idealne ... Prioritne teda D1 po Bidovce ... obchvat Secovce a Dargov... vsetky 3 podla mna staci polprofil momentalne.

OdoslaťOdoslané: 30. Jún 2005 17:18
od Alexander Velky
Základom by mala byť dostavba dnešnej diaľničnej siete D1-D4 a R1-R7 a potom by sa mohla pripraviť doplnková diaľničná sieť, v podstate len také doplnkové regionálne RK. :lol:

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 00:08
od wazari
Antimander napísal:
Aha, skutočne, preklep, pardon. Je to RK R1, aj keď RK R8 nejde o veľa km ďalej. :wink:


Som nejak mimo. Co bude R8?

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 00:12
od aquila
R8 je vonkajsi obchvat BA (+ tunel pod karpaty) ak sa nemylim ..

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 00:14
od Caesar
Antimander, prosím, R8 nepopisuj. Viac v SS. 8)

OdoslaťOdoslané: 04. Aug 2005 00:19
od Antimander
Vidím, že budem musieť spomaliť s niektorými informáciami.

Vo všeobecnosti RK R8 ešte nie je presne stanovená a tak dávam na radu Caesara a nebudem tu o tom viac písať.