Plány diaľnic a RK do budúcnosti

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Andrej » 29. Jan 2013 19:57

Myslel si asi usek I/50 ZV-KE :-) . Myslim, ze vhodne by boli jedine useky medzi Tornalou a Moldavou, aj to len po postaveni paralelnych ciest pre nemotorove a poln.vozidla.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod DrX » 29. Jan 2013 20:16

Presne tak a presne tak (s tym, ze predpokladam, ze nejake paralelne cesty pre nemotorove a polnohospodarske vozidla na okoli su).
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod michaelse » 29. Jan 2013 22:54

DrX napísal:Cesi idu zvysit MPR na vybranych cestach 1.tr. na 110km/h (zdroj http://byznys.lidovky.cz/po-jakych-siln ... oprava_mev). Zacinaju so stvorprudovkami, ale v plane to maju aj pre niektore dvojprudovky. U nas by sa toto na I/50 medzi BA a ZV malo tiez okamzite urobit. Napadne to niekoho????

no nebolo by to zle ale pockal by som si na to ze ako to bude v cesku vyzerat a ci sa nezvysi nehodovost ,ale ja som takemu napadu nakloneny
michaelse
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 348
Založený: 23. Dec 2010 19:16

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod DrX » 29. Jan 2013 23:08

na madarskej ceste c. 3 od slovenskych hranic az po encs to funguje uz peknych par rokov. teraz je asi na dvoch miestach rychlost znizena, kedze cesta sa tam dost seriozne rozpada, inak ale o ziadnych velkych nehodach som nepocul. jazdia tam len kosicania/vychodniari + medzinarodne kamiony na trase sever-juh, miestne traktory maju vstup zakazany a no problem.
Slovakia - the Bratislava-centric banana republic with the worst regional disparities in the EU and OECD (aktualizácia maj 2023)
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 11
Založený: 08. Feb 2005 19:45
Bydlisko: KE

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod i15 » 30. Jan 2013 17:45

obavam sa ze nasi experti na znacenie by niekde sice zvysili na 100-110, ale zaroven by na kazdej podradnej krizovatke pribudlo znizenie na 70 a niekolko nejednoznacnosti, ktore by len zvysii nervozitu na ceste
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Tomas PO » 31. Jan 2013 20:01

Zakonom to dovolene je, ale neviem ani o jednom useku, kde je mimo R/D viac ako 90ka. Je vela usekov, kde by sa to dalo aplikovat, aj PO-Kapusany.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Miro » 31. Jan 2013 20:29

Na ceste I/11 zo Žiliny smerom do Čadce je v dĺžke asi 2 km 100 km/h. Tento úsek má parametre rýchlostnej cesty - 2+2 pruhy a smery oddelené zvodidlami. Ešte donedávna ale bolo pri MÚK Brodno obmedzenie na 80 km/h - obľúbené miesto na meranie rýchlosti. Potom tam zmenili VDZ - namaľovali odbočovacie a pripájacie pruhy a teraz je je 100 km/h v celej dĺžke.

Ešte jedna zaujímavosť - pred prijatím súčasného zákona o pravidlách CP zrejme zákon neumožňoval na bežnej ceste povoliť viac ako 90 km/h a tak bol tento úsek označený ako rýchlostná cesta bez poplatku. To malo ale zaujímavý dôsledok - minimálnu rýchlosť 80 km/h, takže s pomalšími vozidlami nebolo možné dostať sa legálne do Brodna. Aj autobusy MHD linky č.22 tam vlastne jazdili nelegálne, pretože majú nižšiu konštrukčnú rýchlosť.
Miro
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 5
Založený: 12. Jún 2005 19:47

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Kanky » 31. Jan 2013 20:33

MI - Petrovce n/L je 100 na I/18
a tusim aj na II/502 Raca - Sv.Jur je 100, ak sa nemylim...:)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod i15 » 31. Jan 2013 20:52

a keby sa realizovali prelozky I/18 a I/74 ktore vo vysokom stadiu pripravy, tak by 100-ka mohla byt az po Humenne ;)

vynutene porusovanie predpisov autobusmi a pomalymi vozidlami je na dennom poriadku na usekoch KE-Saca a KE-Budimir. radsej by ich mohli preklasifikovat na cestu prvej triedy s rychlostou zvysenou na 110
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Kanky » 01. Feb 2013 08:34

i15 napísal:a keby sa realizovali prelozky I/18 a I/74 ktore vo vysokom stadiu pripravy, tak by 100-ka mohla byt az po Humenne ;)

keby...to uz by sa asi domaci zblaznili...urcite su vyvaleni z toho, ze vobec medzi MI a Petrovcami je 4prudovka uz velmi dlho, nehovoriac o smerovo "oddelenej" 4prudovke MI-Kaluza (Kamenec) na II/582, aj ked tam je viac obmedzeni ako krizovatiek a zakrut :)
prelozka I/74 v HE este nema jasny variant
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Kanky » 01. Feb 2013 08:37

Tomas PO napísal:Zakonom to dovolene je, ale neviem ani o jednom useku, kde je mimo R/D viac ako 90ka. Je vela usekov, kde by sa to dalo aplikovat, aj PO-Kapusany.


na useku PO-Kapusany zrejme nechcu drazdit s vyssou rychlostou, kvoli vysokym intenzitam dopravy...byvaju tam velmi skarede nehody..:(
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Ondra O.K. » 01. Feb 2013 11:15

Tady je problem se smerovym nerozdelenim. V pripade nehod je to velmi nebezpecne. Diky tomu si v Cechach ziskala silnice I/48 prizvisko silnice smrti, dokud na ni neosadili aspon lanova svodidla, bylo tam mnoho nehod kdy po kolizi v jedne polovine doslo ke srazce s protismerem a byly to velke smrtaky..useky, ktere svodidla nemaji nejsou moc prijemne ani pri 90 km/h, ktere se tam obvykle prekracuji
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Tomas PO » 01. Feb 2013 12:25

Kanky napísal:MI - Petrovce n/L je 100 na I/18

waw, to je co za cesta? tadial som skutocne nesiel este ani raz.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Tomas PO » 01. Feb 2013 12:28

Ondra O.K. napísal:Tady je problem se smerovym nerozdelenim. V pripade nehod je to velmi nebezpecne. Diky tomu si v Cechach ziskala silnice I/48 prizvisko silnice smrti, dokud na ni neosadili aspon lanova svodidla, bylo tam mnoho nehod kdy po kolizi v jedne polovine doslo ke srazce s protismerem a byly to velke smrtaky..useky, ktere svodidla nemaji nejsou moc prijemne ani pri 90 km/h, ktere se tam obvykle prekracuji

Ked uz mame taku cestu, tak vybudovat zvodidla je najmenej. A ok, 110 nie, ale 100ka urcite, ta 90ka je tam teraz buzeracia.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Ondra O.K. » 01. Feb 2013 12:52

Jasne, je to jen otazka penez a casu ;) Te kdyz tam prsi nebo je nasnezene, tak to tam neni moc prijemne.

Nicmene teoreticke zrychleni z 90 km/h na 100 km/h usetri na konci 3.3 km useku nejakych 14 sekund (navic je nutne intenzivnejsi brzdeni pred vjezdy do obci na obou stranach, takze ono se to v realu vyuzije na jeste kratsim useku).

Za to nestoji ani minimalni investice.
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Tomas PO » 01. Feb 2013 13:56

ano, jasne, su to padne argumenty. ale, ale :)
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod JaNY » 01. Feb 2013 14:13

Mne ten usek stavany este za hlbokeho sociku, kedy zme mali mnoho triednych nepriatelov, pripadal ako zalozna pristavacia draha pre letisko. Mozno preto chyba ten deliaci pas zo zvodidlami.
Obrázok používateľa
JaNY
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 37
Založený: 18. Jan 2010 02:41

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Ondra O.K. » 01. Feb 2013 14:37

To je pravda, presne tak to je...ovsem kdyz koukam na ty vzrostle topoly kolem, uz to muselo byt hooodne davno ;) Takovych ploch je v byvalem Ceskoslovensku nekolik, viz i tady na foru nebo ceskedalnice.cz.

Nicmene napr. podobna plocha u Velkeho Mezirici na D1 mela ve stredovem pasu nejdrive lanova a potom betonova svodila, ktera se dala rychle odtahnout traktory.

Na netu je i par clanku kdyz na techto plochach poprve a naposledy probihalo nejake cviceni (tak 70-80 leta).
Obrázok používateľa
Ondra O.K.
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 573
Obrázky: 112
Založený: 28. Aug 2006 14:58

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod i15 » 01. Feb 2013 16:58

Ondra O.K. napísal:Jasne, je to jen otazka penez a casu ;) Te kdyz tam prsi nebo je nasnezene, tak to tam neni moc prijemne.

Nicmene teoreticke zrychleni z 90 km/h na 100 km/h usetri na konci 3.3 km useku nejakych 14 sekund (navic je nutne intenzivnejsi brzdeni pred vjezdy do obci na obou stranach, takze ono se to v realu vyuzije na jeste kratsim useku).

Za to nestoji ani minimalni investice.


100ka by tam mohla byt, na vyjazde z Kapusian a na hranici Presova je 70tka, takze rozdiel rychlosti na hranici obce by bol stale nizsi, ako na klasickej ceste cez dediny.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Kanky » 02. Feb 2013 12:55

Tomas PO napísal:
Kanky napísal:MI - Petrovce n/L je 100 na I/18

waw, to je co za cesta? tadial som skutocne nesiel este ani raz.

to je tato 4prudova perla vychodu :) http://maps.google.sk/maps?q=Michalovce ... .97,,0,3.3
priznam sa, ze jej presnu historiu nepoznam, ale je to zrejme prelozka postavena za socializmu lebo paralelna (stara) cesta je cez Topolany :)
Cestou, necestou...
Obrázok používateľa
Kanky
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 739
Založený: 30. Nov 2011 12:29
Bydlisko: Vychodňar w Krakowie

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Tomas PO » 02. Feb 2013 14:20

no jo, ta historia by ma zaujimala
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Slavomir » 02. Feb 2013 15:14

Nic tam nie je mimoriadne zaujimave. Je to jednoducho okruh v Michalovciach pre trasu od Sobranec/ hranica Ukr./ smerom na Strazske a potom na Presov ci Humenne. Aby sa nechodilo stredom mesta. Je to stvorprudova cesta, nie konfliktna, dost zatazena. Dolezity je prave ten usek/ 2-3 km/ co bol posledny urobeny, od Zel. stanice az po Petrovce. Zial, dalej planovana cesta sa uz nestihla, dalsi usek je pekne nebezpecny, pred dlhou Nacinou Vsou je znacka 12x ostra zakruta, neprahanaju to, plati. Cca pred 2 rokmi konecne obnovili povrch na tejto casti, prvykrat od jej postavenia, uz tam bol nekonecny tankodrom. Nieco podobne, tiez sa nestihlo dokoncit stvorprudovu cestu okolo Siravy. Ale P.B. zaplat aspon za to, po r. 1989 to by bolo vsetko bez sanci.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Tomas PO » 02. Feb 2013 21:17

V MI sa zjavne viacero veci nepodarilo dokoncit: https://maps.google.com/maps?q=michalov ... blika&z=16
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod Slavomir » 04. Feb 2013 00:12

Neviem presne co mate na mysli, sme na stranke o cestach a doprave. Co sa tyka ciest, pokial urobia tohoto roku KO hned pod nadjazdom smerom od Kosic, cestna siet by mala byt v suchu. Perlicka, Michalovce bolo zrejme ako prve mesto v CSR s pesiou zonou na Hlavnej ulici, auta si tam pamataju uz skoro len dochodcovia. Ano, Michalovce doteraz nemaju slusnu autobusovu stanicu. Este aj teraz, i ked mozno ze uz je definitivny navrh riesenia, je okolo toho vela sumu. Ale to je skoro vsade kde bola zel. stanica/novu stavali 20 rokov/ postavena pomerne daleko od centra. Namatkou spomeniem, Roznava, Rim, Sobota, mala Moldava a, moj nazor, ze aj napr. Bratislava. Ked sa myslim, bratislavcania prepacte. K inym temam sa nevyjadrujem, len podotykam ze ked je nezamestnanost nad 20% a bola aj nad 30%, nie je lahke to vsetko ukocirovat.
Slavomir
Slavomir
diskutujúci
 
Príspevky: 182
Založený: 18. Nov 2009 22:33
Bydlisko: Kosice

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

Odoslaťod LubosG » 03. Apr 2013 16:16

Z vlákna poľských D a RC :arrow:
Pre tých, čo potrebujú ešte jasnejšie vysvetliť: Najvhodnejšia spojnica Zakopane-Lipt.Mikuláš ide po ceste II.triedy na Witów, potom cez Suchú Horu do Vitanovej, ďalej cez Oravice na Zuberec, Huty, Lipt.Trnovec do Mikuláša.

Google najlepsia trasa Zakopane - Lipt.Mikuláš

P.S. Ak by sme dostavali R3 medzi Trstenou a Dolným Kubínom a konečne hádam aj obchvat RK - D1 Hubová - Ivachnová, tak by tam zostali ako mizerné úseky len Zakopane-Chocholów-Suchá Hora-Trstená. Úsek DK-RK sa stavia na tretí pruh, to by šlo.


Na úvod, ja osobne som zástancom usporiadania zimných OH v SR a PL (úprimne, aj preto, že som fanúšik zimných športov), pokiaľ by to však bolo urobené rozumne, žiadne prílišné megalomanstvo, bez rozsiahlych zásahov do prírody a na úkor životného prostredia a ekológie (úplne bez toho by to asi nešlo, viac by sa toto dotýkalo ale Poľska).
Samozrejme, dobré spojenia, najmä cesty, sú pre organizovanie takéhoto podujatia veľmi dôležité, obzvlášť ak sa na tom podieľa viac krajín. A nám by toto mohlo pomôcť (prinútiť nás) rýchlejšie dobudovať ťah R3 Trstená-D.Kubín, a možno až po D1 v MÚK Hubová - to ale reálne asi nie je, keďže sa tam stavia ten spomínaný tretí pruh a cesta by tam bola vcelku v pohode. To cestné spojenie medzi Zakopanym a LM (PP), ktoré načrtol duro z dediny, by myslím si nebolo príliš vhodné na spojenie týchto dvoch centier, počas takej akcie ako sú OH, resp. využiť len jej prvú "poľskú" časť (tuná Poliaci veľa možností nemajú na výber). Neviem či by bolo dobré pustiť väčšiu premávku na tú cestu II/584 a do tých hôr tam, skôr by som to riešil napojením sa na R3 pri Trstenej. Nato by boli ale potrebné asi obchvaty dedín medzi hranicou s PL a Trstenou - znamenalo by to vlastne postaviť zrejme úplne novú cestu, ale možno aj nie, neviem odhadnúť teraz zvýšenú hustotu premávky. Opäť sú to investície do dopravnej infraštruktúry na severe Slovenska a bohužiaľ, bolo by to asi aj na úkor iných plánovaných ciest (napr. na juhu, východe SR). Každopádne, trasa cez D.Kubín (R3) je samozrejme výrazne dlhšia v porovnaní s tou naznačenou, po ceste II/584.
Druhou možnosťou je ísť zo Zakopaného opačným smerom na PP, cez Ždiar, kde je však náročný terén, hlboké doliny, a najmä vysoký stupeň ochrany prírody, takže prípadné úpravy cesty I/67 neviem či by boli povolené a vôbec či by to malo zmysel. A je to tá najdlhšia varianta spojenia Zakopaného s LM, poriadna obchádzka Tatier. Pre Poliakov by možno toto spojenie bolo výhodnejšie, mali by kvalitné spojenie z N.Targu aj do Zakopaného aj do Popradu (slovenských V.Tatier), a síce, možno aj my by sme z toho čosi mali - dobudovanie obchvatov medzi PP (V.Lomnicou) a Spišskou Belou, viac poľských turistov v našich Tatrách. Takže, vo všeobecnosti, konkrétne pre prípadné OH, skôr by som sa prikláňal tomu spojeniu Zakopané-LM cez Oravu, R3+D1.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 8 hostí.