Stránka 41 z 59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2017 13:28
od jarino
fh napísal:Chcú šetriť a pokojne navrhujú nechať predraženú tunelovú R1 z BB do RK kde sú osemtisícové intenzity :lol: pán šef inštitútu je náhodou z BB tak tu už mu plytvanie nevadí. Inde na rovine kde sú vyššie intenzity stačí aj upravená cesta jednotka. No to nie sú malé chyby ale veľké.

Tiež ma to pobavilo.

Celkom by ma zaujímalo, čo si sľubujú od oravskej R3, podľa nich cesty 1. triedy. Či je to iba vec papierov, alebo chcú aby došlo aj ku projekčným úpravám. To by potom chcelo analýzu minimálne pre úseky pri Tvrdošíne, či by došlo aspoň k úspore, ak by došlo k úprave a preprojektovaniu.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2017 14:57
od aquila
ja suhlasim v tomto s mb1000, aj ked sme server na dialnice, ta mantra je na slovenske pomery uz prezita. ako som pisal inde, korunu mantre dialnic nasadil po meciarovi dzurinda, ze vyclenili NDSku a na jednickach je sialeny investicny dlh.

potom to vznikaju hluposti ako D3 svrcinovec- skalite, alebo strazov - brodno, o oberblbostiach typu ficova R8, figelova R9, kolektory je aj skoda hovorit.

ano su v tom navrhu nejake nezrovnalosti, napriklad aj nova jedina cez kremnicu aj cez handlovu, co je blbost, kedze by bolo lepsie mat len jedno, detto R1 by sa mala zrusit bez nahrady, kedze pojde sa smer na certovicu...

ale povedzme smer je ozaj dobry

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2017 16:00
od ANDi
Ta mapka, ehm pardon "navrh" je len mierne prekreslena mapka NDS, nema to hlavu ani patu... Prievidza aj Kremnica aj Donovaly a dokonca este aj Certovica, no to je teda uspora a komplexne riesenie :lol: To mi pripada, ze niekto si vymysla robotu, aby sa nepovedalo, ze sa nic nerobi...

Nie som proti okresaniu sucasnemu navrhu dialnicnej siete, su tam zbytoconosti. Ale na mnohych miestach mame cesty I. triedy uplne nevyhovujuce, a museli by sa stavat proste nanovo v inej trase. A nechce sa mi verit, ze cenovy rozdiel medzi novou RC a novou cestou I. triedy 2+2 by bol az taky vyrazny...

Napr. aj I/72 z BR do RS, vsak tam je NP Muranska Planina, horsky priechod, ostre zakruty... Tam stavat cestu na 110 uuuplne idealne podmienky, taka stredoslovenska D3 :roll:

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2017 16:24
od jarino
Tie D3 úseky išli kvôli čerpaniu eurofondov, lebo boli pripravené. Aj keď mohli byť lepšie využité hocikde.
Napríklad Višňové. Oprávnené náklady v zatiaľ poslednom dodatku za I. aj II. fázu sú 404 miliónov euro. Rozdelené je to v tom dodatku tak, že 22 miliónov išlo v prvej fáze a 381 miliónov pôjde v druhej fáze(práve preto som zvedavý na schválenie NFP, moc to nesedí s číslami ktoré zverejnil Auxt). Prakticky v prvej fáze sa financovala príprava stavby a primárne ostenie asi na prvých 700 metroch.
Pozrieme výročnú správu a Hubová - Ivachnová má schválených 23 miliónov z OPD.
A teraz zrazu v OPII máme cca 1,3 miliardy euro, fázované projekty a posledne vytendrované projekty nám to podľa odhadov riadne prešvihli, rozdiel okrem spolufinancovania pôjde zo ŠR.
K tomu zdravotníctvo pýta peniaze na dofinancovanie, UNB si vyžiada stovky miliónov - Rázsochy cez 200 miliónov, modernízácia Ružinova cca 70 miliónov plus reko ostatných nemocníc, možno sa bude búrať skelet Rázsoch...; školstvo a ďalší.
Na diaľniciach to bez ďalších eurofondov nevidím ružovo, treba čím skôr čo najviac jedničky dať dokopy.
Tiež súhlasím, že úvaha je to dobrá, ale tie Donovaly a k tomu šetrenie ma pobavili. To dokopy vôbec nejde.

Tiež sa mi nechce veriť, že budú nejaké cenové rozdiely medzi RC a cestou I. triedy. Zvlášť, kde je už pripravená nejaká dokumentácia prípadne sú aj vykúpené pozemky.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2017 16:27
od aquila
ja to skor beriem tak, ze nie vsade bude 2+2, ale len niekde, inde budu prelozky a optimalizacia pokial to dovoli a za radovo mensie peniaze.. vid aj napriklad na tej I/72 (je to vlastne stara dvojka), kde sa urobilo zopar zarezov smer na tisovec a aj to je rapidne zlepsie.

cize ja to zatial (naivne) beriem tak, ze tie tahy co su nakreslene sa budu proste optimalizovat ale neznamena to, ze tam budu suvisle nove tahy

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2017 17:54
od i15
jarino napísal:
fh napísal:Chcú šetriť a pokojne navrhujú nechať predraženú tunelovú R1 z BB do RK kde sú osemtisícové intenzity :lol: pán šef inštitútu je náhodou z BB tak tu už mu plytvanie nevadí. Inde na rovine kde sú vyššie intenzity stačí aj upravená cesta jednotka. No to nie sú malé chyby ale veľké.

Tiež ma to pobavilo.

Celkom by ma zaujímalo, čo si sľubujú od oravskej R3, podľa nich cesty 1. triedy. Či je to iba vec papierov, alebo chcú aby došlo aj ku projekčným úpravám. To by potom chcelo analýzu minimálne pre úseky pri Tvrdošíne, či by došlo aspoň k úspore, ak by došlo k úprave a preprojektovaniu.


severná R3 - na trase od DK po Trstenú sa podľa mňa nezmení nič, lebo preložka I/59 sa prakticky rovná R3 v poloprofile.
R7 - vypadne krátky úsek Holice - DS, zvyšok treba stavať v novej trase.
R2 - odpadne povinnosť mať paralelnú cestu ku PD-Nováky, inak nič.

Praktický prínos tejto zmeny je hlavne na trase od DK po Hornú Štubňu, lebo tam už existujú kvalitné preložky cesty 1.triedy. Takže nie je potrebné stavať novú cestu a riešiť premávku, ktorá nechce/nemôže využívať RC.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Máj 2017 20:08
od Maxx787
ono sa hovori ze to bude na 110 km/h, zoberiem priklad z Oravy kedze mi je najblizsia, na polprofile R3 pri or hrade sa stali nehody lebo si mysleli ze to je dialnica,
ak to postavia na 110 km/h ako 1+1 tak tie nehody tam budu stale, jedine ak by urobili ten vtip ako madari ze to ohradia a je to bez predbiehania, to bude vyzerat tak ze stretnem kamion a je ich na orave dost, a veziem sa za nim az kym neopustim cestu bud ja alebo on.
ak to postavia 2+2 tak o akej uspore sa rozpravame? polprofily v sucastnosti stacia, tunel sa moze robit neskor ak upravia sucasnu cestu, a ked intenzity stupnu nad povedzme 10 000 tak dostaviame plny a tresneme spoplatnenie.
tak by to bola cesta 2+2 dalo by sa tam ist 110 a nebolo by to spoplatnene znamkou lebo cesta I tr. ???
neviem ale toto mi pride ako mackopes.
R8 zrusit bez nahrady stredna R3 trasovat ku R2. R1 odlozit pripravu na neurcito a nechat ju tam len ako pripadnu buducnost v 22. st. R7 po R3. a kym sa budu stavat dialnice tak dofinancovat cesty I tr.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2017 06:05
od ondrejko_t
chlapci, skusi mi niekto vysvetlit aky vyznam by malo degradovanie R na jednotku?
pochopim stavat viac a lepsie 1tku namiesto nevyuzitej R, ale degradovanie uz postavenej cesty?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2017 14:41
od devil
na R-kach sa setri aj teraz ked sa stavaju v polprofile. zdravy rozum - najviac setrit sa da kde je to najdrahsie. cize ak sa okrem skrtnutia R7 a R8 nebude setrit na brodno-CA, tur-hub, donovaloch, karpatoch a presove tak cele je to len PR.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2017 18:13
od Vlados
celá tá mapka je len PR. pre 110km by mala byť smerovo rozdelená cesta. na jednotkách by sme ušetrili krajnicu, t.j. použili by sa profil 17,5 ALE to že zrazu by malo byť tých smerovo rozdelených ciest postatne viac... presne PR... medové motúzy ľudu, že aj ich garáž bude napojená na nadštandardnú cestu.
jednoducho celé zvárátené, veď dnes neplánuje ani všetky Rky ako plnoprofilové cesty :roll:

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2017 20:54
od ANDi
Pre lepsiu predstavu, aka obrovska uspora nas caka :mrgreen:
:arrow: Nahrada za drahe dialnice... GIF

Aaa cervenou su, citujem "cesta I. triedy v parametroch na rychlost 110 km/h". Pri mentalite slovenskych vodicov nemozme mat 110 na 1+1. A keby aj... To bude len na rovinkach a pred kazdou zakrutou bude zase obmedzenie na 80 ? Ten ich navrh je uplna blbost typu prstom po mape...

Ta sme sa pobavili a mozeme ist dalej :)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Máj 2017 20:57
od Maxx787
chlapci moji... ja chcem vidiet certovicu na 110 :-D :-D :-D :-D

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2017 06:05
od Laco
Vlados napísal:celá tá mapka je len PR. pre 110km by mala byť smerovo rozdelená cesta. na jednotkách by sme ušetrili krajnicu, t.j. použili by sa profil 17,5 ALE to že zrazu by malo byť tých smerovo rozdelených ciest postatne viac... presne PR... medové motúzy ľudu, že aj ich garáž bude napojená na nadštandardnú cestu.
jednoducho celé zvárátené, veď dnes neplánuje ani všetky Rky ako plnoprofilové cesty :roll:


mne sa to naopak celkom pozdava, az na niektore jemne povedane "diskutabilne" veci - napriklad spominana certovica na 110 :D resp. pozdava sa mi ze sa upusta od Riek do kazdeho lazu...

pri 100km/h este asi netreba smerove rozdelenie, ci? predpokladam ze nie, lebo v A, DE maju 100km/h mimo obci a smerove delenie nieje nikde. Inak o tu rychlost az tak velmi nejde. uplne najvacsou brzdou dialkovej dopravy su asi chybajuce obchvaty. to by mala byt priorita. potom MUK kde je to potrebne. za priklad by som dal asi obchvat DS. Hlavne ziadne debilne kruhace na jednotkach (Sladkovicovo, GA)...
v strmych stupaniach spravit pruh pre pomale vozidla, ak sa da. kde sa neda, jednoducho nerobit.
toto cele je robota na desiatky rokov.
Slovensku by stacila nejaka kostra z D/RK v trasach medzinarodnych koridorov a kvalitne jednotky.

hodil som nejake cisla do kalkulacky, casovy rozdiel pri prejdeni 1km pri 50km/h a 90km/h je 32 sekund. bezna dedina, povedzme 3km dlha = strata cca 100s, pocet dedin na trase X nech je 10 => strata 1000s = 16-17 minut. a to je teoreticke minimum bez zapocitania spomalovania pred dedinou, zrychlovania za dedinou, bez specifik dediny ci obce - napr. kruhace, semafory, priechody pre chodcov, retardery, magori za volantom, Mrvove protesty atd.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2017 09:40
od aquila
tych 110 neznamena ze tam bude automaticky 2+2. zrejme to bude 110 na smerovo oddelenych cestach a 100 na klasickych kvalitnych jednickach, vlastne to mame aj teraz na polprofiloch typu R3 a bude to aj na D3 ..

cize za mna, vobec idea, ze sa opusta mantra dialnic do kazdej dediny, ako napisal spravne Laco, je uzasny krok vpred. snad to bude aj materializovane zlucenim NDS a SSC.

dalej ja to chapem tak, ze su naznacene hlavne tahy, a teda neni zarucene ze vsade bude 2+2, alebo 110, ale za sa budu riesit najma prelozky a odstanenie bodovych zavad.

cize certovica bude ako bola a mozno za 20 rokov tam urobia kratky vrcholovy tunel .. a predtym akurat podobne ako na ceste do kubina od ruzomberka resp na donovaloch porobia parcelne tretie predbiehacie pruhy ...

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 12. Máj 2017 11:56
od PK
Dva tipy ako zlepsit stav na Sk cestach a zadarmo:
Zrovnat obmedzenia pre osobne auta, kamiony a autobusy. Povolit kamionom nech mozu ist 99km/h ako osobne auta. Zrazu by takmer zmizli z ciest, pretoze by sme na okreskach skoro ziadne nedobehli. Drasticky by klesol pocet predbiehani a nehod.
V trojpruhovych usekoch zaviest automaticky plnu plus prerusovanu ciaru zo strany jedneho pruhu dole brehom. Na kieho oneho ma byt vodic obmedzeny smerom dole preto, ze smerom hore su dva pruhy? Videl som to tak v USA a Madarsku.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 16. Máj 2017 21:25
od peterle
Kamióny budú v zákrutách a stúpaniach aj tak pomalšie a 99 je pre nich veľa z hľadiska bezpečnosti, brzdná dráha... Tri pruhy s povolením predbiehania z oboch strán to je smrteľná pasca, ak sa rozhodnú predbiehať z protismerov dvaja súčasne.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2017 06:55
od ondrejko_t
ak sa rozhodnu predbiehat dvaja sucasne v protibeznych smeroch, aky je rozdiel ci je ta cesta 1+1 alebo 1+2? vzdy je to o vodicoch.
sihlasim s nezmyselnym brzdenim na sirokej ceste (2+1) dole kopcom, ked nemozes obiehat. Napr. dole donovalmi na BB. mas pred sebou kamion limitovany na 40km/h (znacka), ale predbehnut ho nemozes, lebo 2jita plna...

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2017 09:28
od i15
s 90-tkou pre kamióny mimo obce sme na tom veľmi dobre, lebo vo zvyšku Európy majú väčšinou limit 80 aj na diaľnici.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 17. Máj 2017 16:21
od peterle
ondrejko_t napísal:ak sa rozhodnu predbiehat dvaja sucasne v protibeznych smeroch, aky je rozdiel ci je ta cesta 1+1 alebo 1+2? vzdy je to o vodicoch.
sihlasim s nezmyselnym brzdenim na sirokej ceste (2+1) dole kopcom, ked nemozes obiehat. Napr. dole donovalmi na BB. mas pred sebou kamion limitovany na 40km/h (znacka), ale predbehnut ho nemozes, lebo 2jita plna...


Rozdiel je, že sa predbiehajúci vzájomne uvidia, až keď budú spolu proti sebe v treťom, strednom pruhu. Trojpruhovky sa predsa skúšali, ale pre toto sa od nich ustúpilo. Ak začnú predbiehať z opačných pruhov dvaja naraz, tak je masaker. V jednom smere idú za sebou dve autá, v druhom rovnako. Autá vzadu začnú súčasne predbiehať, čiže sa obe dostanú do tretieho pruhu, tesne pred sebou. Preto keď je dnes niekde trojpruh, tak z jedného pruhu ja zákaz predbiehať.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2017 09:16
od nonick
Taketo trojprudovky maju napriklad v rakusku, ze sa da obiehat aj dole kopcom, takze kludne by to mohli zaviest aj u nas, ale len na rovnych prehladnych usekoch, inde suhlasim, ze je to velmi nebezpecne. Neviem ako to presne maju osetrene zakonom, podla mojho nazoru by vsak malo byt povolene obiehat dole kopcom, len ak su oba opacne pruhy volne.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2017 09:48
od ondrejko_t
peterle napísal:Rozdiel je, že sa predbiehajúci vzájomne uvidia, až keď budú spolu proti sebe v treťom, strednom pruhu. Trojpruhovky sa predsa skúšali, ale pre toto sa od nich ustúpilo. Ak začnú predbiehať z opačných pruhov dvaja naraz, tak je masaker. V jednom smere idú za sebou dve autá, v druhom rovnako. Autá vzadu začnú súčasne predbiehať, čiže sa obe dostanú do tretieho pruhu, tesne pred sebou. Preto keď je dnes niekde trojpruh, tak z jedného pruhu ja zákaz predbiehať.


hej, chapem ako to myslis. ale ak zacnem predbiehat, musim si byt predsa isty, ze sa stihnem bezpecne zaradit pred auto, ktore predbieham, kym sa auto, ktore ide oproti, dostane na moju uroven. takze ak sa rozhodnu v jednom case predbiehat auta z oboch protibeznych pruhov, musia sa vidiet v strednom pruhu a uz len zhodnotit ci stihnu, alebo nie. ak nestihnu, maju dost casu sa zaradit zas5. je to ako predbiehat pred krizovatkou, z ktorej moze vyjst auto Tebe do protismeru. Musis vediet, ci sa stihnes zaradit pred nou, alebo pockas a predbehnes aj za nou. a stale je to bezpecnejsie a prehladnejsie ako pri ceste 1+1.
ale zase sme pri tom, ze vsetko je o soferoch. zazil som situaciu, kde sa predbiehali auta v protismere tak, ze v jednom momente boli vedla seba 4 auta (2+2) na dvojpruhovej ceste, s komentarom vodica, ze predsa cesta je dost siroka. uz asi nevadilo, ze obe predbiehane auta sli pravymi kolesami skoro po trave.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 18. Máj 2017 14:34
od PK
80% casu je na trojpruhovkach situacia, ze oproti je uplne prazdno, alebo idu len oproti roztrusene auta s velkymi medzerami v krajnom pruhu. Vtedy mozem predbiehat bezpecne. Ak predbieham z jedneho pruhu dole kopcom tak som si vedomy, ze prednost maju auta oproti a tak sa spravam.
Jazil som na takych trojpruhovkach napr. v Idahu, kde bolo povolenych 75mph, co s toleranciou 10mph je 85mph, 136km/h a dalo sa. Proste ide jedno auto oproti tak idem, ak idu oproti 2 blizko za sebou tak nejdem.
Rovnako som takto jazdil v trojpruhoch v Grecku, teda neboli to trojpruhy, ale 1+1, akurat, ze tam je bezne, ze sa predchadzany stiahne na krajnicu a predbieha sa v konfiguracii 1+1+1. Sucasne vychadzanie do stredneho pruhu z oboch stran som zazil a ako pise ondrejko_t, proste ak dvaja zacnu vychadzat oproti naraz tak sa obaja stiahnu naspat. Funguje to, soferi by si na to zvykli, nehod by viac nebolo. Sucasny stav, ze z jedneho pruhu sa predbiehat neda je nezmysel a zbytocne obmedzenie.
Rovnako z tymi kamionmi, ak dnes dokazu ist bezpecne 90km/h, dokazu ist aj 99km/h. Nehod sposobenych vysokou rychlostou kamiona je radovo menej ak nejake, oproti nehodam sposobenym predchadzanim pomalsieho kamiona. Jasne nevyriesi to pomalost hore/dole kopcom, ale vyriesi nezanedbatelnu cast ich pobytu na cestach.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 19. Máj 2017 15:36
od i15
Ešte raz. kamión, ktorý vytiahne 90 nie je problém. Problém sú naložené kamióny, ktoré toľko nevytiahnu a zaspatí vodiči osobákov, ktorí idú 70-80. Buďme radi, že nám EÚ ešte neprikázala znížiť našu luxusnú MPR 90 pre kamióny

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2017 07:12
od rastislav5
Posun v rieseni financovania: R3 Tvrdosin - Nizna, R2 Mytna - Lovinobana a R4 obchvat Presova zo statneho rozpoctu (konecne netreba odbrzdenie dlhovej brzdy), Turany - Hubova cez PPP. viewtopic.php?f=35&t=22584

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2017 08:28
od nevo83
Toto sa vedelo. Ja som len zvedavy kedy tie sutaze chcu spustit. Lebo podklady sutaz pre Mytna -Lovinobana sa chystaju akosi dlho a to iste Saca-Olsany..
Nakoniec to vsetko vyhodia sucasne a opat budu stukat ze tam asi mozno je aj ten ,,kartel,,