Stránka 37 z 59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 19. Aug 2016 18:07
od Laco
mily fh, veteran fora.
kym ja som komentoval to co si ty popisal s tym, ze riesenia co zosumarizoval PK by boli prospesnejsie, ty si zautocil priamo na mna. od "veterana fora" by som cakal nieco konstruktivne, k veci, nie osobne utoky. nemam potuchy kto si a cim sa zivis, rovnako ani ty nevies o mne zhola nic. obraz o tebe som si prave spravil. verim, ze tu este najdem nejaky tvoj naozaj hodnotny prispevok. diskusiu na tuto temu som uzavrel.
je mi vyslovene trapne riesit tu taketo veci. no nic, prajem ti krasny, laskyplny vikend ;)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 20. Aug 2016 14:18
od Lorenc
Nerozumiem slovenskému urbanizmu. Keď sa stavia v Čiernej vode, MHD mala riešiť svoj rozvoj tramtrainom http://www.alstom.com/products-services ... is-dualis/ vytvoriť poriadnu triedu 2+2. Okolo zeleň a napojiť sa v stanice Vajnory. Tú triedu myslím medzi Čiernou vodou a D1. Tieto diaľničné zbernice sú nesystémové a kraktkozraké.

Alebo bratislavský sen

https://www.google.sk/maps/@34.1363348, ... a=!3m1!1e3

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 25. Aug 2016 21:16
od bodrik
Lorenc, rozvoj verejnej dopravy developerov v Č.V. nezaujima.
Ich zaujímajú metre štvorcové predanej bytovej plochy, alebo stavebných pozemkov na výstavbu RD a euríčka zinkasované za to..

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 10:03
od Miro
A cena tých pozemkov a domov nezávisí od toho, aký je tam prístup?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 10:09
od aquila
v podstate hej .. uz zopar ludi pochopilo, ze kupili lacno pozemok, ale draho to zaplatia casom stravenym v aute ..

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Aug 2016 16:28
od Lorenc
Miro napísal:A cena tých pozemkov a domov nezávisí od toho, aký je tam prístup?


Developer je jak dravec. Chyti a zozere. Kupi a rozpreda. Dravec nikdy korist nestiahne s koze, nenaporciuje a neupecie a nezje. Zozere zachrape a mrsinu necha supom. Su jak nekulturne zvieratka. Ale tieto veci by malo predvidat aj mesto.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 27. Aug 2016 17:05
od michaelse
no hej ale co mozes cakat ked poslanci mestskych alebo obecnych zastupitelstiev su plateni od investorov ? ci uz peniazmi alebo vo forme predvolebnych letakov a bilboardov ktrore im zabezpecia, uzemne plany zmenia na pockanie bez vyzadovania infrastrukrury pre hromadnu dopravu a cyklistova vlastne aj pre ID atd atd,,dalo by sa tu o tom pisat tyzdne

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 09:42
od mel
na ciernej vode skapal pes ... nic sa tam okrem novych domov nepohlo alebo len velmi malo aj to su skor sukromne aktivity, nie obecne, ci statne. Ak pribudne krizovatka triblavina tak to tiez neriesi nic vyznamne, mnoho novych domov (myslim mimo oz rozostavanych zon sa tam nepostavi, predaj a vystavba aj v uz zacatych zonach (panonsky haj 3, javorova alej, monarska alej 2) viazne a napreduej velmi pomaly ... nove zony na pozemkoch starlandu su skor hudba buducnosti ... triblavinu treba teda fakt iba starlandu aby zatraktivnil svoje pozemky ... obchvat CV a vajnor by situaciu ktora existuje poriesil daleko lepsie, dokonca by stacil aj obchvat vajnor a riesenie kruhaca pri vajnoroch a bolo by to ok... namiesto toho sa stava triblavina a dialnicna krizovatka na D4 s cestou, na ktorej sa rozpadava krajnica ... absolutne zle a kopec penazi v lufte uplne zbytocne.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 02. Sep 2016 15:58
od Sentilj
Nepredávajú sa? Keď majú takú dobrú reklamu - dennodenné kolóny z Vajnorského nadjazdu tiahnuce sa už na D1 :) Inak pribudlo nové TERN značenie aj za letiskom smer von z BA, Vajnorský nadjazd je označený ako I/61 ale len lokálne ciele Vajnory a Rača (61 asi značená pre smer do centra) a potom nasleduje ďalší výjazd na starú Seneckú a tiež s označením I/61

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 13:36
od mel
Sentilj,

ano tie kolony su tam dost casto aj ked teraz sa vyjazd opravval takze to nie je velmi berna minca, uvidime ako to bude od dnes (zac. skolskeho roka) ... tomuto by pomohlo riesenie KO pri vajnoroch ... Vela die na smer Raca / PK, nie nahodou dali z tej tabule dole smer Vajnory a premiestnili ho az na dalsiu krizovatu so starou seneckou ... samozrejme nepomohlo .. teda nie dlhodobo.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 05. Sep 2016 14:00
od Sentilj
Mel videl si uz domacich jazdit podla znacenia? :) to sa jazdi urcite zvykovo. Prekvapivo cesty nepoznaju ani samotny dopravaci v sobotu po velkej nehode uzavreli vyjazd na D1 von z Ba a vsetko smerovali na totalne stojacu staru Senecku pritom este mohli smerovat naspat na posledny vyjazd "Centrum" a odtial na Pezinsku. Nastastie sa predomnou nasiel pan ktory policajtov upozornil na ten vollny vyjazd a pustili auta aj tam.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 09:07
od bodrik
Myslím že dovtedy kým nebude súvislá R3 aspoň v polprofile medzi Trstenou a Dolným Kubínom, budú Námestovci a obyvatelia obcí severne od Námestova jazdiť po I/78, cez Lokcu a sedlo Príslop, lebo sa im to neoplatí cez Tvrdošín. Zmení sa to keď bude aspoň ten súvislý polprofil. Aj na to však bude treba ešte urobiť cca 1,5km severný obchvat Tvrdošína (preložku II/520).

To je tá zmena dopravných tokov, o ktorej píšem vo vlákne D1 PO-západ - PO-juh.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 11:05
od Lorenc
No to by bolo ok. Ak by to bola prijatelná zacházka. Keby existuje R3 TS-Suchá hora využívali by ju aj Poliaci od Bielsko-Biala a Žywca na ceste do Zakopaného.

Ešte som na poľskom fóre videl, GDDKIA jednala dávnejšie o trasovaní S7 takto:

https://www.google.de/maps/dir/49.61126 ... m2!3e0!5i1

To by postavili aj na full podľa intenzít.
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 015_DK.pdf

Rabka - Zakopané cca podobná vzdialenosť
https://www.google.de/maps/dir/49.58389 ... m2!4m1!3e0

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 11:23
od bodrik
Môj názor je, že ak sa Poliaci definitívne rozhodnú ťahať svoju S7 na Nowy Targ, treba s nimi rokovať o prepojení s našou R3 cez Czarny Dunajec, či už smerom na Suchú horu, alebo na Chyžné.
Terén je tam oveľa prijateľnejší ako medzi Rabkou a Jablonkou, kde oni nikdy žiadnu R stavať nebudú, pretože to v tom teréne pre ich regionálnu dopravu nemá žiadny zmysel.

Na Nowy Targ by to ale mohlo byť priechodné. Turizmu v poľskej časti Tatier by to rozhodne prospelo.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 11:43
od Maxx787
no z NO do DK cez prislop je to 34 km teraz, a trva to cca 35 minut. z NO do DK to po R3 cez MUK nizna po MUK DK sever, bude 42 km a bude to casovo asi 30 minut pokial by bol polprofil. teda si myslim ze z NO sa bude chodit nadalej cez prislop. jedine ak by z NO mali nejaku medzizastavku bud v TS alebo niekde po ceste...ako je tomu teraz. vcera som bol v TS a s tymi kamionmi je to tam dost biedne, nechcel by som tam zit...ono aspon ten obchvat TS sa uz vazne pyta a najlepsie na tom je ze je uz cely pripaveny a ma aj stavebne, tak len sutaz a do 5 rokov by mohol byt hotovy aj s VO.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 12:29
od Lorenc
bodrik napísal:Na Nowy Targ by to ale mohlo byť priechodné. Turizmu v poľskej časti Tatier by to rozhodne prospelo.


Našiel som takýto údaj

„Zakopané má oveľa väčšiu priazeň turistov. No, je to bizarné porovnanie. Počet lôžok v Starom Smokovci je len 2-tisíc, Zakopané má oficiálne 110-tisíc lôžok a neofi­ciálne o 100-tisíc viac. Dá sa povedať, že majú viac kapacít ako celé Slovensko, ktoré disponuje 150-tisíc lôžkami
Čiže dobrá infraštruktúra je tu potrebná.

Jasné ako postaviť S7 aj v poloprofile na Chyzne je pre Poliakov nepotrebné. Ten Czarny Dunajec má výhodu aby sa zbytočne kamióny netrepali cez Podtatranský región a je to najoptimálnejšia trasa, ktorá by prebrala z Chyžného celý tranzit.

Ale s tunelmi by prešli bližšie k Targu a potom na Chocholow.
Trasa zhruba Chabowka-Sieniawa-Pyzowka-Dlugopole-C.Dunajec. S privádzačom napr. Dlugopole do N.Targu.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 08. Okt 2016 13:42
od bodrik
S tým súhlasím. Poliaci aj tak potrebujú viac rozdistribuovať dopravu do Zakopaného než je tomu v súčasnosti. Bo Zakopianka od Nowego Targu je už preťažená. Od Chocholowa to však je o dosť prázdnejšie.

Na Slovenskej strane by to ale bolo o takmer 10km R-ky viac, než sa je to plánované teraz. Ale pomohlo by to na našej strane rozvoju turizmu v oblasti Roháčov a Oravíc. Hlavne by to ale bolo reálnejšie na realizáciu z pohľadu Poliakov.

Bolo by to vlastne zhruba v trase bývalej železnice ktorá viedla medzi Trstenou a Nowym Targom.

Trstená - Liesek - Čimhová - Vitanová - Hladovka - Suchá hora - PL.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 13:46
od rastislav5
bodrik napísal:Môj názor je, že ak sa Poliaci definitívne rozhodnú ťahať svoju S7 na Nowy Targ, treba s nimi rokovať o prepojení s našou R3 cez Czarny Dunajec, či už smerom na Suchú horu, alebo na Chyžné.
Terén je tam oveľa prijateľnejší ako medzi Rabkou a Jablonkou, kde oni nikdy žiadnu R stavať nebudú, pretože to v tom teréne pre ich regionálnu dopravu nemá žiadny zmysel.

Na Nowy Targ by to ale mohlo byť priechodné. Turizmu v poľskej časti Tatier by to rozhodne prospelo.


Tvoja uvaha ma ale dalsie dosledky. Teren je tam sice prijatelnejsi, ale na Nowy Targ je to asi 15 km zachadzka. Vyhoda severnej R3+S7 oproti D3+S1+S52 pre relaciu Krakow-nasa stredna cast R3 sa tak uplne strati a Poliaci budu mat o dovod menej stavat dalsiu rychlostnu komunikaciu na Slovensko, ktora oproti uz naplanovanym/stavanym komunikaciam cestu neskrati. A to je asi aj pricina, preco Poliaci o spojeni s nasou R3 neuvazuju.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 09. Okt 2016 20:11
od bodrik
Ale skôr tú cestu na Oravu postavia od N.Targu ako od Rabky.

Myslím že nič neprinúti Poliakov ťahať k nám R-ku od Rabky.. Oni svoju R na 99% potiahnu na N.Targ. Odtiaľ to však bude otvorené aj pre možnosť potiahnuť to na Slovensko, spolu s privádzačom/privádzačmi na Zakopané.

15km na cestách takýchto kategórií nezohráva takmer žiadnu úlohu.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 09:59
od rastislav5
Ja sa obavam, ze Poliaci o S7 k slovenskym hraniciam nebudu uvazovat este velmi dlho a od Chyzneho po Rabku bude postacovat sucasna droga krajowa nr. 7.

Sirsi pohlad na situaciu napr. od Budapesti po Krakov mi to potvrdzuje (relacie Budapest-Varsava a Bratislava/Vieden - Krakov boli jasne vyhodnejsie cez D3 aj doteraz, takze tie rozoberat netreba). Plany na useku Budapest-Krakov su taketo:

1. Madari planuju postavit stvorprudovu komunikaciu rychlostneho typu az po Ostrihom pri hranici so Slovenskom
2. Most cez Dunaj sa sice zatial neplanuje, ale uvazuje sa o alternativnej juznej R3 Hronsky Benadik - Sahy, ktora hlavne kvoli terenu vyjde vyrazne lacnejsie ako povodna Zvolen - Sahy cez Krupinu https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=34101
3. Nizke Tatry a Velka Fatra boli zaradene do Natura 2000 a kedze existuje alternativna trasa cez Turiec (ako hovoris 15 km na takychto trasach nezohrava takmer ziadnu ulohu), priame spojenie BB-RK rychlostnou cestou bude mozne len velmi dlhym a drahym tunelom
4. Uvazuje sa preto o lacnejsom spojeni R2-R3 Raztocno-Horna Stubna
5. O 3 roky bude otvoreny tunel Visnove
6. Poliaci naplanovali novu rychlostnu cestu S52, ktorej efektom je skratenie trasy po rychlostnych cestach z Krakowa k nasej D3 (plus symbolicky premenovali S69 na S1)
7. Ty pises, ze Poliaci svoju S7 k nasej R3 na 99% nebudu tahat od Rabky, ale oklukou cez Nowy Targ, co je naopak predlzenie tejto konkurencnej trasy

Jednotlivo su tieto vymenovane body mozno slabymi argumentami, ale spolocne je to bohuzial silny argument proti polskej S7 k nasej R3, lebo Budapest-Krakow bude mat plnohodnotnu alternativu cez Kysuce.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 14:44
od devil
nepoznam stav polskej drogy krajovej nr. 7, stav madarskej cesty nr. 2 je ale velmi dobry takze ich necinnost beriem tak ze sucasny stav vyhovuje a cestu na ostrihom ako nesuvisiacu investiciu, najma napojenia priemyslu/suzuki na M1 a odbremenenie BP od tejto premavky. btw. ide sa rozsirovat M2 na vac na 2x2. nevidim tam nejaky sirsi umysel s-j tahu, ved sam pises ze most cez dunaj sa neplanuje. alternativa cez kysuce ale plnohodnotna nie, stale to bude dlhsia a drahsia trasa. to je podstatne a nie komfort.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 15:46
od rastislav5
M11 uvadzam preto, lebo ked bude tato v Ostrihome a nasa juzna R3 v Sarovciach, tak skor ci neskor most Ostrihom-Sturovo postavia, lebo sucasny je len pre osobnu dopravu. A mozno to Madari aj budu presadzovat, lebo ich to vyjde na hranicu lacnejsie ako z Vacu, aj keby mali zaplatit cely most len oni. A nas vyjde priblizne rovnako, ci potiahneme zo Saroviec rychlostnu komunikaciu k Saham alebo k Sturovu.
Presne kilometraze este nie su k dispozicii, takze sa to neda objektivne porovnat, ale ak by mala ist polska rychlostna komunikacia S7 cez Nowy Tag, ako pise bodrik, tak dlzky tras (Orava vs. Kysuce) vychadzaju podobne.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 16:14
od Lorenc
Tento úsek je v budowe ani na konci videa sa nepokračuje ako S7 na Targ.
https://www.youtube.com/watch?v=x-TfsLc1SHo

Toto je jediné čo sa uvažuje na Targ ale nedefinovali to ako S7.
https://www.youtube.com/watch?v=rgQkIOSZOjk

Z targu na Chocholow a potom druhé napojenie Zakopaného z druhej strany ma logiku.

R1 je ongoing projekt. R2/R3 sa neprojektuje pokial viem.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 16:27
od rastislav5
Tento prispevok hovori nieco ine: viewtopic.php?f=10&t=21750&p=184745#p184745 . Otazne je, kto z vas ma lepsie informacie.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 16:52
od devil
to je vsetko mozne ale urcite nie v strednodobom horizonte, pretoze to nie je len most ale tam treba komplet cestu. dovolim si tvrdit ze toto bude jedna z poslednych RC ktore sa budu stavat. cez sahy je funkcna cesta, cez KN bude novy most, existuje 2 kolajova TEN zeleznica a pre prepravu v regione aj nakladna kompa.