Stránka 38 z 59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 17:13
od Lorenc
Johhan R3 - Martin - Rakovo kritický úsek, HŠ - R1 dôležitý až kritický úsek


Turiecka R3 je určitý pojem od Martina po TR. Ďalej to je veľmi rozpačitý projekt. Nds si objednala R3 nedávno na Šášovské Podhradie niekedy v 2010 na Ráztočno a v 2015 na Turček. Tak kade. Čiže žiadny adekvátny tlak na vec. A v štúdii value for money nebol žiadny úsek, ale tlak tam bol skrze Sieť.

Na juh od ZH, ZV to je čisto šuflikový projekt. Ak vidím nejaký severo-južný plný profil reálne tak jedine.

Ts-Dk-Rk-BB-Zv-Dt-Lc

Celý v príprave

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 18:30
od rastislav5
To je Tvoj nazor, ale nevidiet budovanu D3 ako sucast severojuzneho spojenia, ktora je navyse v core TEN-T, si vyzaduje velku davku zaslepenosti.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 18:43
od bodrik
Poliaci časom určite budú svoju S7 ťahať na N.Targ a k Zakopanému aspoň vylepšenia. Je to pre nich celoštátne najvýznamnejší turistický región.

K trase KR-BD:

Ak by bol povolený prejazd kamiónov nad 12t, na jednom z priechodov Mníšek-Piwniczna, príp. Kurov - Muszynka po dobudovaní maďarskej M30 vyriešení Prešova a Košíc a vylepšení poľskej DK 75 Brzesko - Nowy Sacz, bola by to výhodnejšia trasa Krakow-Budapešť, než je po S52, S1, D3, D1, R1, I/64, 13 a M1. Detto aj variant po našej D1 od PO na PP a ďalej po I/66 na Podspády, N.Targ a Rabku. Aj keď tam je to skrz Tanap a Pienap asi nereálne.

Variantom cez N.Targ myslím trasu M3, M30, R4, D1, R4, ([II/545, I/77, III/3483] vs. [I/68, DK87]), DK75, A4.

Po dostavaní M30, vyriešení obchvatov KE a PO a vyriešení napojenia N.Saczu na A4 bude veľký nápor na tranzit po 100km úseku N.Sacz - Prešov.

Myslím že pre kamióny by to bola prijateľnejšia trasa Krakow - Budapešť, než po našej D3. Najmä intenzity by boli výrazne nižšie.

V PO kraji je už dlhodobo veľký dopyt po zriadení ďalšieho priechodu nad 12t. v priestore medzi Trstenou a V.Komárnikom. A tie tlaky budú naďalej stúpať.

Myslím že najreálnejší kandidáti sú práve Kurov - Muszynka (resp. Čirč - Leluchow, ale tam by musel byť vyriešený obchvat Muszyny a reálny by bol jedine variant na Tylicz, kríźom cez Krynicu je to nepriechodné), alebo Mníšek - Piwniczna, aj keď tam je ešte stále mnoho problémov so zosuvmi na poľskej strane.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Okt 2016 19:02
od Lorenc
rastislav5 napísal:To je Tvoj nazor, ale nevidiet budovanu D3 ako sucast severojuzneho spojenia, ktora je navyse v core TEN-T, si vyzaduje velku davku zaslepenosti.


Bavili sme sa Krakow- Budapest. D3 je druhy pripoj ktorý pôjde cez Turiec a cez Kremnicu. Eventualne po dokonceni R1, D1 by mohol pokracovat na juh. Ale tolko kamionov cez tatry je somarina.

https://www.google.sk/maps/dir/49.98984 ... f0!1m0!3e0

Tim Hodnota za peniaze na ktorý si sa chcel minule odvolat zaradil R1 medzi priority. Reálne projekty sú tie ktoré su v posudzovaní. Tzn úseky, ktoré som vypísal su ongoing. celá R3 orava dalej Dk-D1 sa rieši. Rk-BB tak isto. Zv obchvat dtto DT-LC by sa mal stavať. Poliaci stavajú po Rabku 30km ostáva. A madari stavaju 4 pruhy po salgotarian.

To ostatné su úvahy a nie na programe dna. Kto ma informacie o 4 prudovke MT-ZH ?

Ci naco sa mame odvolat. Na TEN-T? Ja neviem prečo tam nieje ziadny usek R3...

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 11:19
od rastislav5
Pockaj si na dalsie verzie dokumentu. Prvu verziu s mnohymi chybami (podla viacerych na fore vratane Teba) hadam nebudes v serioznosti informacii porovnavat so zakladnou europskou sietou TEN-T. Analytici musia urobit este mnoho prace a ak chcu porovnavat, musia preskumat a ohodnotit aj alternativne trasy, inak ich vysledky odbornici nebudu akceptovat. Rad si pockam aj na porovnanie efektivity strednej R3 veducej Turcianskou kotlinou s BB-RK, co vedie krizom cez nas najvacsi narodny park.

Mimochodom D3 sa v dokumente uz uvadza, len Ty ju stale ako sucast severojuzneho spojenia nevidis.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 11:56
od Lorenc
Tak mám informáciu, že R1 sa nebude robiť EIA má sa vyjsť z tej 2010.

Dopravný model sa robil, čo nové porovnávať.

"Jedna z prvých vecí, ktorú by sme začali pripravovať v prípade, že by sme pokračovali na ministerstve dopravy, je práve PPP projekt na prepojenie Banskej Bystrice a Ružomberka," zdôraznil Počiatek. Rezort dopravy má totiž podľa jeho slov hotovú štúdiu, ktorá potvrdzuje, že severo-južné prepojenie krajiny je najvhodnejšie vybudovať práve touto rýchlostnou cestou.


http://dennik.hnonline.sk/ekonomika-a-f ... ruzomberka

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 11:59
od bodrik
Chcel by som zareagovať k prepočtom hodnota za peniaze.
Ale bolo by asi lepšie založiť k tomu úplne novú tému.

Čo vy na to?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 12:21
od rastislav5
Lorenc napísal:Tak mám informáciu, že R1 sa nebude robiť EIA má sa vyjsť z tej 2010.

Dopravný model sa robil, čo nové porovnávať.



Doveryhodnost starsich vystupov z ministerstva dopravy je nizka, asi si zabudol, ze v minulosti sa na ministerstve robili aj podvody, napr. viewtopic.php?f=35&t=19736 . Aj zamedzeniu takychto praktik by mal pomoct projekt Hodnota za peniaze.

A nemusis sa obavat, ak je RK-BB horami vyhodnejsia ako stredna R3 kotlinou, potvrdi to aj nove porovnanie.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 12:34
od Lorenc
Podvody? Tu na to nebol priestor samému Počiatkovi mohlo byť jedno kade to pôjde. A prehodnocovalo sa to okrem dopravného modelu znovu.

http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... nt-sturec/

Čiže už tri razy. Ak počítam aj 2010. Tie dáta tam boli skromné vôbec nie nadhodnotené.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 12:51
od rastislav5
Jasne, Pociatek je zarukou objektivity a nestrannosti :-) . Az na to, ze dostal zltu kartu za insider trading od samotneho Fica a vlastni chatu na Donovaloch za milion eur hned vedla Basternaka. http://www.pluska.sk/spravy/z-domova/sl ... n-eur.html

Nejako sa bojis objektivneho porovnania efektivnosti investicii, ktore platime z nasich dani

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 13:07
od Lorenc
Ja som sa nebál, keď sa riešil Turček, už som to písal aj Okorcovi. Jediné čoho by som sa bál je v podstate ZA-MT lobby a skreslovanie z tej strany. Mne nejde o R1 len z lokálneho hľadiska, ale zo širších vzťahov a reálnej neúnosnej situácie na Donovaloch.

Veď tak ak tri razy nestačilo tak aj štyri razy. BB-SL a D1-Rk juh. Sú nerozporuplné a potrebné úseky. Z 35 km 12 km tunelov z toho 10 km v cenom území je aj tak jednoznačné ekologické plus. Ale indície hovoria o výstavbe R1 a veľmi skoro.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 13:31
od rastislav5
Uz sme tu mali viacerych, co tvrdili, ze R1 sa zacne stavat velmi skoro. Napr. tento prorokoval zaciatok vystavby v roku 2011. viewtopic.php?f=46&t=7285&p=115255#p115255 . Takze odporucam nevymyslat si a nesnivat, aby si sa nemusel o 5 rokov cervenat.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 13:38
od Lorenc
Indícia nieje môj názor. To je sledovanie určitých príprav. Mne sa R1 trasovanie stále nevidí až bude variant, ktorý bude všeobecne prospešný tak nech sa stavia.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 13:45
od rastislav5
Hladanie vseobecne prospesneho variantu trasovania a velmi skora vystavba R1 sa navzajom vylucuju.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 13:56
od pohodak
Lorenc napísal: Mne nejde o R1 len z lokálneho hľadiska, ale zo širších vzťahov a reálnej neúnosnej situácie na Donovaloch.


vy ste sa tu v poslednej dobe premnozili jak huby po dazdi, na slovensku je podla uzivatelov tohto fora neunosna dopravna situacia uz tusim v kazdom okrese minimalne na troch miestach :roll:

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 13:58
od Lorenc
Velmi skora 4 roky? Ten projekt už mal aj DUR s tym 11 tunelmi. Nové trasovanie som opísal v inej príslušnej téme a moje dva postrehy trasovanie okolo rybníkov a tunel Biely Potok na opačnej strane pripomienkovali aj miestny. Tak isto zachovanie trasy trate.

vy ste sa tu v poslednej dobe premnozili jak huby po dazdi, na slovensku je podla uzivatelov tohto fora neunosna dopravna situacia uz tusim v kazdom okrese minimalne na troch miestach


Nieje vyťaženejší horský prechod na slovensku vo výške 950 m.n.m.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 14:05
od rastislav5
Z "velmi skoro" su zrazu 4 roky, ides spravnym smerom, len nezastavuj :-)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 14:17
od pohodak
Lorenc napísal: Nieje vyťaženejší horský prechod na slovensku vo výške 950 m.n.m.


tak toto je uz naozaj argument za vsetky drobne :lol: :lol: najblizsie budeme hladat najvytazenejsiu cestu III. triedy s aspon tromi zakrutami a celkovym prevysenim minimalne 30m na 5 kilometrov a budeme ziadat prelozku v parametroch RC :roll:

ako uz naozaj by ste sa vsetci spammeri mohli uvedomit a prestat zasierat cele forum vasimi vlhkymi snami v kazdej druhej teme, neda sa to citat a ked som 4-5 rokov dozadu hovoril ze to tu ide urovnou dole vodou tak ma ani vo sne nenapadlo ake sracky sa tu budu riesit teraz :evil: :evil:

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 14:30
od Lorenc
Pozri ja to neovplyvňujem ani ty ani Rastislav5. My len hodnotíme situáciu a informujem, čo sa rieši keď sa ti to nepáči tak to nečítaj. Keď nevidíš rozdiel medzi Donovalmi a Čertovicou alebo Šturcom tak sadni do auta. To je celý fór. Hodnota za peniaze priniesla nové údaje. Ja o R1 nesnívam v podstate mi to je jedno okrem obchvatu RK. Ďalej ma trápi akurát trasovanie v údolí ak sa to bude stavať aj o 15 rokov a aj v poloprofile nech je tak mne ide o final plannig permit. Ja politické ani investičné rozhodnutie nerobím a aby som sa tu tešil z predraženého a neefektivného dopravného ihriska ako Žilinčan alebo človek z Turca tak mi to je fakt jedno.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 14:31
od devil
klud, toto je prave debata ktora patri prave do tejto temy. a uroven je dobra az na tvoju poslednu vetu (spammery, sr@@ky). obaja prispievatelia su OK aj ked casto nesuhlasim s tym co pisu.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 17:02
od johhan
Lorenc napísal:Tak mám informáciu, že R1 sa nebude robiť EIA má sa vyjsť z tej 2010.

Dopravný model sa robil, čo nové porovnávať.

Ja som ten dopravný model videl a mal v ruke :-) Pre ilustráciu citujem:
Vývoj dopravy na cestách I. triedy, ktoré budú ovplyvnené budúcou rýchlostnou cestou R3 dosahoval za posledných 5 rokov oveľa vyššie nárasty dopravy, ako predpovedali koeficienty rastu 2010/2005. Zistený trend vývoja zodpovedá charakteru a rozvoju obsluhovaného územia a ukazujú, že koeficienty rastu nie úplne vystihujú vývoj v regióne, ktorý bol medzi rokmi 2005 -2010. Rozdiely sú hlavne v jednotlivých „významovo“ odlišných cestách, ale všetky cesty vykazujú enormne vysoký nárast ťažkej nákladnej dopravy (N3). Význam cesty II. triedy II/519 sa ukázal na jednoznačne najvyšších rastoch dopravy.
Takmer všetky analyzované úseky vykazovali vyšší rast ako sa predpokladal na cestách I. triedy, dokonca vyšší rast ako sa predpokladal na diaľnici D1. Vývoj dopravy potvrdil význam prepojenia po ceste I/65 v smere sever – juh. Vysoký podiel nákladnej dopravy v dopravnom prúde poukazuje na význam tranzitného charakteru nákladnej dopravy.
Vykonané prieskumy v rokoch 2012 a 2014 ako aj analýza podrobnej skladby dopravného prúdu, ktorá vzala do úvahy odpočet prívesov a návesov pri skupine stredných a ťažkých vozidiel poukázali na to, že hodnota RPDI pri CSD vykazuje vyššie hodnoty denných intenzít ako je skutočnosť.
Na základe zistených údajov boli aktualizované údaje na dotknutej cestnej sieti.
.
Ono tento mimoriadny prieskum 2014-2015 bol realizovaný vo veľkom stredoslovenskom okruhu - RK-BB-ZV-ZH-Kremnica-PD-TR-MT a má jednu zaujímavú perličku - jedného dňa (ešte pred odovzdaním modelu) sa v Bruseli zjavil jeden lobista ktorý na DG-MT mával prieskumom že ako ich žilinská loby klame a zavádza že má v ruke dôkazy že R1 koridor je prirodzenou spojnicou S-J že na I/59 bolo namerané 17000 vozidiel z toho 1800 kamiónov a na I/65 iba 5600. Čísla predsa neklamú :D . A tu pán z DG vytiahol zo šanónu ten istý prieskum a povedal pozrieme si to ( ten šanón bola zhodou okolností schvaľovačka rekonštrukcie I/65 betónky ) to prvý krát lobistovi skysol úsmev :-) a pán z DG sa ho pýta " prečo ste mi hovoril údaj z úseku pred križovatkou I/14 x I/59 ? keď na vrchole Donovál je sčítací úsek a ten vykazuje intenzitu 7900 a 1000 NA." Ďalej pán z DG pokračoval - keďže I/65 je TEN-T koridor mám aj tam údaj keďže sme konzultovali jeden projekt a keďže porovnávame trasnport Sever juh musíme zobrať celý koridor teda aj paralelné trasy alebo body bez možnosti vetvenia dopravného prúdu napríklad také Príbovce to je 16 500 z toho 3300 NA alebo súčet I/65 II/516 a paralelných ciest III triedy a to je nejakých 20500, 3500NA". po ďalšej hodine skysol kompletne. Nechápem prečo si niektorí myslia že v EU nevedia nič o doprave na Slovensku :-)
.
Podiel NA na Donovaloch je 10-15% v Turci 20-30% - I/65D Martin má 27337/5060NA + I/65 Martin 19459/2070NA ... R1 BB Hušták 30205/4018NA a I/66 Hušták 15660/2505NA

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 17:27
od okorec
čo je DG-MT?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 20:56
od ecce
Tipnem si Directorate General for Mobility and Transport
http://ec.europa.eu/transport/about-us/

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Okt 2016 23:38
od okorec
vdaka

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 03:04
od Jano1
Myslim, ze aj tu niektorym skysol usmev.

Nepochybne II/519 prebera funkciu betonky I/65.