Stránka 39 z 59

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 13:37
od bodrik
Veľký nárast intenzít si medzi MT a PD všímam už dlhú dobu. Takých 10 rokov dozadu bola II/519 pokojná lokálna cesta, po ktorej sem-tam prešlo nejaké auto. Teraz je to tam v najvyťaženejších hodinách takmer auto za autom..

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 14:35
od caki
http://dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=21901
„Možno nám cez analytické údaje nevyjde výhodnosť stavať cestu cez Oravu, ale my si dopredu vytvárame priestor, že aj po verejnej konfrontácii (...) sa máme právo politicky rozhodnúť, že cestu na Orave potrebujeme, pretože ju tu potrebujú ľudia, ktorí tam chcú žiť, a naším záujmom je, aby ľudia z Oravy neodchádzali, ale aby tam zostali, aby za nimi prišli investori a tvorili sa tam nové pracovné miesta,“ vysvetľoval Kažimír v lete, keď v tom čase ešte ministrovi dopravy zo strany Sieť sľúbil, že výsledky detailných analýz o tom, ktoré autostrády sa oplatí viac a ktoré menej, vôbec či neskôr stavať, nebudú stáť v ceste politickým rozhodnutiam.

Vraj trochu starsi vyrok ale v kontraste s tym co sa snazia analytici novym prehodnocovanim planovanych usekov dosiahnut. To znamena, ze ziadne analyzy Kazimira nezaujimaju ale staviame dalej ako sa komu na ministerstve paci.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 22:11
od plš
Ono by to chcelo prednášku niečo vo formáte populárne-vedecky ladenej univerzity tretieho veku na tému výstavba rozhodujúcich investícii a urbanizmu na území Slovenska. My obyčajní smrtelníci vieme akurát kulové ... a nemáme predstavu, čo vie taký Kažimír. Vláda totiž nezasadá v našej obývačke /v TV/. Môžeme Kažimíra akože znosiť podľa INEKO-kovalčíkovského vzoru až pod zem, ale nič sa nedozvieme. Akurát narobíme kovalčíkovské zmätky. Keď obyčajný človek nevie prečo-začo, tak má pádny argument "politické rozhodnutie". hahaha
Minule niekto naznačil, že po jeho profesijnej linke prišiel k záveru, že v aglomerácii Martina sa niečo významného investičného chystá. V bašte jedinej slovenskej čs VHJ ZŤS Martin /v súčastnosti nedocenenej/ je to z celého Slovenska najpravdepodobnejšie. Zároveň sa tu na fóre niekde spomenulo, že na Sk tri domestikované automobilky a zrejme aj štvrtá tlačia na vládu /určite nie verejne/ v prospech vylepšenia určitých cestných koridorov. Každý somár vie, že len u nás okolo BA, TT, ZA a v blízkej dobe aj NR je a bude spústa subdodávateľov pre automobilový priemysel. Niečo sa vozí a bude voziť aj z Budapeštianskej aj Katovickej oblasti. A toto všetko bude treba poprepájať. Vláda o tom nebude nikomu vešať na nos - obchodné vzťahy sú predmetom obchodného tajomstva. Všetko vylezie von na verejnosť, až keď všetko bude zmluvne upečené a veci sa dajú do pohybu. Počítať včerajšie a dnešné intenzity? To je hlúposť. Treba obslúžiť reálne investičné zámery a bolestivé miesta. Ostatné je zbytočná strata času. Možno dobré na tréning strojopisu a spriadania myšlienok.
Prepáčte za ten spam.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:45
od fh
plš napísal:Minule niekto naznačil, že po jeho profesijnej linke prišiel k záveru, že v aglomerácii Martina sa niečo významného investičného chystá. V bašte jedinej slovenskej čs VHJ ZŤS Martin /v súčastnosti nedocenenej/ je to z celého Slovenska najpravdepodobnejšie..


Zabudol si na VHJ ZVL Povazska Bystrica, ktora mala zavody v Cechach aj na Slovensku :wink: . Mohol by si dat link na to co "minule niekto naznacil velku investiciu v Martine" lebo pises tu ze my tu nic nevieme, netusime co vedia ti hore, ale zda sa ze ty nieco vies 8)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 21:44
od Lorenc
bodrik napísal:S tým súhlasím. Poliaci aj tak potrebujú viac rozdistribuovať dopravu do Zakopaného než je tomu v súčasnosti. Bo Zakopianka od Nowego Targu je už preťažená. Od Chocholowa to však je o dosť prázdnejšie.
Na Slovenskej strane by to ale bolo o takmer 10km R-ky viac, než sa je to plánované teraz. Ale pomohlo by to na našej strane rozvoju turizmu v oblasti Roháčov a Oravíc. Hlavne by to ale bolo reálnejšie na realizáciu z pohľadu Poliakov. Bolo by to vlastne zhruba v trase bývalej železnice ktorá viedla medzi Trstenou a Nowym Targom.
Trstená - Liesek - Čimhová - Vitanová - Hladovka - Suchá hora - PL.


Tak som to skúsil naskicovať... To by ale Oravou vela vody pretieklo, ze by do Chocholowa rychlostna cesta viedla :-D

https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=35218

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 15. Okt 2016 23:10
od bodrik
Lorenc, kazdopadne je to zmysluplny a realizovatelny variant. Pre Poliakov urcite zaujimavy.

Mohlo by ich to motivovat predsa len naplanovat S7 az k nasej hranici. Aj ked v Chocholove a nie v Chyznom.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 17. Okt 2016 07:36
od Lorenc
Ktovie, či by podla intenzít vysiel full po Chocholow nejakych 10 000 by tam mohlo byť ak by to stiahlo aj dopravu z Chyžného. Na nasej by bolo na poloprofil tych 5 -6 tisic si myslim, aj tak sa maju robit dve dlhe prelozky cesty, Lieseku a Hladovky, podla upn ZSK.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 11:01
od rastislav5
plš napísal:Minule niekto naznačil, že po jeho profesijnej linke prišiel k záveru, že v aglomerácii Martina sa niečo významného investičného chystá. V bašte jedinej slovenskej čs VHJ ZŤS Martin /v súčastnosti nedocenenej/ je to z celého Slovenska najpravdepodobnejšie.


Ja si nemyslim, ze je to najpravdepodobnejsie. Nezamestnanost v MT je nizka, investor by mal problem so zhananim zamestnancov, podobne ako sa pise tu http://spravy.pravda.sk/ekonomika/clano ... omobiliek/

Ja vidim najpravdepodobnejsie umiestnenie pripadnej investicie niekde medzi Lucenec a Roznavu

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 20. Okt 2016 22:42
od okorec
veru, nezamestnanost v okrese MT je okolo 6% a vsetky firmy, sa tu potykame s tym, ze potrebujeme ludi a na trhu nie su. na druhej strane moze mat velky investor aj trosku komplexnejsi plan, ktoreho sucastou by bol aj prilev pracovnej sily do regionu. hovori sa napriklad aj o oziveni projektu bytoveho komplexu (resp. obytnej stvrte) Bilbao, kde sa hovorilo o 1265 bytoch.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 10:08
od rastislav5
Lorenc napísal:
bodrik napísal:S tým súhlasím. Poliaci aj tak potrebujú viac rozdistribuovať dopravu do Zakopaného než je tomu v súčasnosti. Bo Zakopianka od Nowego Targu je už preťažená. Od Chocholowa to však je o dosť prázdnejšie.
Na Slovenskej strane by to ale bolo o takmer 10km R-ky viac, než sa je to plánované teraz. Ale pomohlo by to na našej strane rozvoju turizmu v oblasti Roháčov a Oravíc. Hlavne by to ale bolo reálnejšie na realizáciu z pohľadu Poliakov. Bolo by to vlastne zhruba v trase bývalej železnice ktorá viedla medzi Trstenou a Nowym Targom.
Trstená - Liesek - Čimhová - Vitanová - Hladovka - Suchá hora - PL.


Tak som to skúsil naskicovať... To by ale Oravou vela vody pretieklo, ze by do Chocholowa rychlostna cesta viedla :-D

https://www.dialnice.info/gallery/image ... e_id=35218


To naskicovane trasovanie nie je kompatibilne s polskou NATURA 2000, lebo od Ludzmierza (presnejsie 1 km juznejsie) po slovenske hranice je suvisle chranene vtacie uzemie.http://geoserwis.gdos.gov.pl/mapy/ . Najpravdepodobnejsie trasovanie je podla mna v koridore byvalej zeleznice Trstena - Nowy Targ, ako pise bodrik http://www.vlaky.net/upload/images/repo ... 107/01.jpg

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 12:49
od Milos
Aj v prihraničnom úseku pri Chocholowe by musela R3 viesť o niečo severnejšie, než zakreslil Lorenc, lebo takto by viedla v Chocholowe priamo cez dedinu. Inak samozrejme súhlas, treba o prepojení R3 a S7 čím skôr začať rokovať s poľskou stranou

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 13:03
od Lorenc
Viem o tom je to skica, to bolo narýchlo. Ešte by som tam aj doplnil intenzity z našej strany.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2016 17:58
od EmBe
http://ndsas.sk/dialnicna-siet/44346s
Bola aktualizovaná mapa diaľničnej siete. Pribudol úsek Pravotice-Ruskovce čiernou namiesto červenej. A pribudlol vo výstavbe obchvat BA a Budumír-Bidovce červenou.
Rád by som tam videl aj zmenu R3 Levice/Krupina. :)
gallery/image_page.php?album_id=46&image_id=35493

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2016 20:05
od mb1000
Az na to, ze obchvat BA je zle zaznaceny, cervenou by mal byt aj usek Ivanka-Raca.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 14:25
od Laky
Neviem ci mal byt cervenou, nema SP. Mozno preto vahaju. Inak nikde nevidim na NDS stranke useky pre ppp. Ani v priprave ani vo vystavbe. Ale chcel som ine. Co sa ma sutazit tento rok? Nic? Alebo len Tvrdosin Nizna?

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 15:35
od mb1000
Laky napísal:Neviem ci mal byt cervenou, nema SP. Mozno preto vahaju.


SP zatial nema ani D4 Jarovce-Ivanka ani R7 BA-Ketelec. Aspon o tom neviem.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 17:37
od Maxx787
Laky neviem co bude s obchvatom TS na Orave :-D uz raz bolo predbezne oznamenie ale nebola sutaz a potom to stiahli. tak kym nebude podpisana zmluva tak neverim...

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2017 10:28
od EmBe
Neviem presne do ktorej témy to dať, tak skúsim tu :)
Kde nájdem najnovšie mapy dostupnosti R1, ale hlavne aj D1 po dostavaní úsekov RK-PO, ale kľudne aj iných D a R. Prípadne aj mapy budúcnosti, aká dostupnosť bude v prípade dostavania celej D1.
gallery/image.php?mode=medium&album_id=67&image_id=35408
Dik :)

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 09:39
od Lorenc
http://www.rtvs.sk/radio/archiv/1175/629663

IDAH má zverejniť nejaký koncept základnej siete budúci týždeň.
1. 1100km je naplánovaných a 500km zmeniť na jedničky.
2. No napr. z R3 cestu prvej triedy? :-D

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 10:57
od michaelse
dosli prachy tak konecne naznak premyslania rozumom ??
bohuzial teraz idu setrit a okresat to ked uz bude problem hladat peniaze aj na tie jednicky nieto na D a R-ky,lenze zasa a vzdy sa tam bude pliest politika ktora bude brzdit dobry umysel
mimochodom toto sa uz riesi dlhsie obdobie ,naprilad v trase R8,neviem kedy dokoncia studiu realizovatelnost obchvatov a preloziek I64,ta bude mozno ako prva na rane uz aj kvoli automobilke pri nitre to treba akutne riesit

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 14:33
od jarino
Ak to preklasifikovanie a preprojektovanie R3 na cestu 1. triedy neušetrí nejaké zásadné množstvo peňazí, tak je to zbytočné a plytvanie peniazmi.
Možno ale ako jedničku by to Brusel podporil. Ale už vidím, ako SSC je objednávateľom projektu v hodnote 100 - 200 miliónov eur...
Ako jedničky podľa mňa určite R7(napr. od NZ), R8 a neexistujúca R9.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 14:59
od Lorenc
Spochybňovať Oravskú R3 v pomerne zložitom teréne sa mi zdá blbosť.

http://www.amberg.sk/projekty_projekcia ... d=94&lg=sk

Amberg počítal s veľmi nízkymi intenzitami a rastom dopravy 10% za 10 rokov. Dúfam že sa toho nedržia.

Ak tak úsek od ZV-po Šahy. R7 a R8. Tiež mohli urobiť kompromisný stupeň komunikácie postupne upgradovateľnej. 1. stupeň cesta 1. triedy 2 pruhy 2. stupeň 4 pruhy a 3. stupeň mimourovňové križovatky. Podľa zaťaženia dopravy.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 16:49
od Maxx787
ono vypustit oravsku R3 by nebola blbost keby poliaci nechceli stavat po hranicu S7, ale teraz uz vieme ze ju stavat idu teda R3 na orave tymto dostava opodstatnenie, a o intenzity sa nebojim, demograficky progresivny region s rastucou ekonomikou, bude generovat dopravu. sice to nebude 20 000 ako by sa mozno patrilo no uz od 15 000 je nutne stavat plny profil pre kapacitne zatazenie polovicneho na urovni 85% a to si myslim ze tam moze v buducnosti byt.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 18:07
od Miro
Lorenc, 4 pruhy bez MUK? To snáď nie.

Re: Plány diaľnic a RK do budúcnosti

OdoslaťOdoslané: 10. Mar 2017 22:19
od rastislav5
Ak chce IDH vyrazne zredukovat siet dialnic na Slovensku, tak ako zaklad moze zobrat core TEN-T siet a pridat dalsie trasy (napr. R2) z comprehensive TEN-T, aby sa zmestila do stanoveneho rozpoctu. Z core TEN-T bude tazke skrtat, kedze su to zakladne europske koridory "which represent the strategic heart of the trans-European transport network (TEN-T) and therefore deserve a concentrated amount of effort and attention for their financing, cooperation efficiency and quality."
https://ec.europa.eu/transport/themes/infrastructure_en
http://www.cdb.sk/files/img/zakladne-ma ... -ten-t.jpg
http://ec.europa.eu/transport/sites/tra ... -pl-sk.pdf