Moderátor: Moderátori
MH napísal:Pre ilustráciu: Prevádzka ISD je veľmi nákladná, ročne ide len na údržbu a servis ISD približne toľko čo ide ročne do opráv vozoviek!!!
Dialniciar napísal:Hmhm, ... ... tak to veselo stavajme ISD, pretože na opravy vozoviek nejde dohromady nič.
Mimochodom, argument typu, že sa počká až na celkovú opravu D2 a potom sa dajú ISD je chybný, pretože bežne sa dopĺňa ISD a rekonštruuje sa tak, že sa vždy konkrétne dané zariadenie dočasne zloží, ... lebo rekonštrukcia kedy asi ta príde ? Príklady: celý svet. Len toto je argument, aby sa zakryla neschopnosť investovať, pretože sú stále priority: nová výstavba. A na tomto trvám pre zmenu ja, pretože tento slovenský systém poznám už veľmi dobre.
Dialniciar napísal:zvonec napísal:Ako napreduje legislativa ohladom premenlivych dopravnych znaciek.
Ci sa planuje robit nejaky komplexny interface na web.
Toto keby si mi lepšie vysvetlil pls.
zvonec napísal:Dialnicar ohladom legislativy som mal na mysli, ze momentalne plati pravny stav, ze vsetky znacky, ktore su umiestnene na komunikaciach, su schvalovane policajnym zborom. V principe to znamena, ze pracovnik NDS, ktory sedi na stolicke v riadiacom centre, ked zbada cez kameru stau, tak automaticky hodi na prislusnu poziciu, ktora je tesne pred zaciatkom tej zapchy, info o zapche. A nemusel by sa pytat prislusneho prislusnika PZ, ako to je doteraz. V nemecku napriklad plati, ze ak klesne teplota, alebo je hmla, tak pocitac (nejaka aplikacia) automaticky vyhodnoti dany stav ako hmlu, a automaticky sa rozosvieti znacka upozornujuca na hmlu, a znizi sa max. rychlost. Otazka zneje teda, ze ci NDS aktivne lobuje aby sa zmenilo to, ze je odkazana ohladom riadenia ISD na PZ.
zvone napísal:Ohladom interface na web, som myslel na to, ze ci sa planuje spristupnit niektore informacie s ISD na internetovu stranku NDS, ktora je priebezne aktualizovana.
Prva lastovicka je stranka o zjazdnosti dialnic:
http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids=4
Idealne by bolo dolpnit danu stranku o aktualne obmedzenia, max povolenu rychlost, webkamery.
zvonec napísal:Prikladom nam moze ist rakusky www.asfinag.at , kde sa tieto informacie daju vsetky najst. Je tiez pravda, ze na Slovensku je malo financii na taketo "prkotinky" , ale moj nazor je, pokial investujeme nemale peniaze do ISD, treba ho vyuzit naplno
Na obnovených diaľniciach vo Francúzsku je inštalovaných približne stotridsať radarov. Novým fenoménom sa stalo meranie priemernej rýchlosti na dlhom úseku, ktoré funguje už aj na obchvate Bratislavy. To znamená, že systém zaznamená evidenčné číslo na rôznych miestach a vypočíta vašu priemernú rýchlosť. Pribrzdiť v mieste merania už teda nestačí. Po prekročení rýchlosti vyhotoví radar okamžite fotografiu, ktorá je cez mobilnú sieť GPRS prenesená do centrálnej databázy, do ktorej majú prístup všetky policajné hliadky a dokonca aj pohraničné hliadky Schengenu.
Thomas napísal:To není o tom, co je dovoleno, ale tom, že je zakázáno jezdit víc než 130 km/h a pokud rozdíl časů začátku a konce úseku dává víc než 130 km/h, tak je to důkaz o tom, že musela být rychlost překročena. Policie by všk musela dokázat deklarovat, že systém je nastavený na stejný čas a pro vyloučení pochyb by ho musela v tomto směru nějak autorizovat.
Thomas napísal:Policie by všk musela dokázat deklarovat, že systém je nastavený na stejný čas
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 26 hostí.