Stránka 5 z 6

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2008 12:07
od ELZ
Hm, nestrazil si kedysi hranicnu ciaru? ;-) Ostnaty drot ma tusim problem, ze je "nehumanny" voci zveri, takze neviem, ci by to preslo.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2008 12:15
od Peter Olejár
ELZ napísal:Hm, nestrazil si kedysi hranicnu ciaru? ;-) Ostnaty drot ma tusim problem, ze je "nehumanny" voci zveri, takze neviem, ci by to preslo.


nebol som hraniciar ani pohraniciar :D :D .. a pochybujem ze nejakymi senzormi to bolo pred 20 rokmi vobec strazene :idea: .. dnes sa tak strazia niektore vojenske objekty :idea: standarda c.1 ze sa na ostnaty drot pouzije senzor .. plot by mal byt vysoky min. 220 cm s min. 30 cm podhrabovou doskou .. pricom ja som to poupravil iba na ostnaty drot bez kombinacie murovany+ostnaty .. tazko sa to opisuje a asi mate z toho gulas :roll: .. nehumanny proti zvieratam asi je no :( .. a aj dost by to bolo ako vo vazeni ist po takej dialnici :( .. ale dal som navod ako zabranit kradeziam oploteni :idea: .. senzory sa daju samozrejme upevnit aj na normalne ploty akurat tu by boli uz lahko rozpoznatelne a hlavne tieto ploty co sa pri dialniciach stavaju so dost labilne :idea: a pri horsom pocasi by senzor zaktivnel :idea:

aby som nebol od veci .. tak myslim ze asi 42 km na UA hranici je strazenej pomoci senzorov uchytenych na plotoch, v listi, stromoch, (+kamery +strazne jednotky) .. system svetelnych lucov sa tam mal instalovat na useku asi 6 km ze system okamzite zachyti cloveka pri prechode cez husty les a rozozna na 99% ze ide o cloveka a nie zviera :P .. ale to sme mimo uz uplne

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2008 13:18
od Tomas PO
Peter Olejár napísal:...s min. 30 cm podhrabovou doskou...

Co je to ta podhrabova doska? Akoze sa mozes podhrabat? :D

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2008 13:23
od sergej
Podhrabova doska zabranuje podhrabaniu pletiva ;) Cize pletivo nezacina nad zemou, ale nad doskou, murikom atd.

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2008 13:25
od Peter Olejár
Tomas PO napísal:
Peter Olejár napísal:...s min. 30 cm podhrabovou doskou...

Co je to ta podhrabova doska? Akoze sa mozes podhrabat? :D


to je prave na zabranenie podhrabania daneho oplotenia jednak rukou jednak lopatou, moze byt z rozneho materialu (podla ucelu) ale je doplnena niecim tvrdym (napriklad zelezo, niekedy vystuz z betonu/ocele) .. a tak to je aj pre zver vsak ja som pod pletivom videl uz dost podhrabani a z toho potom vacsia zver nema problem dostat sa na vozovku staci ked sa troska oprie .. :roll:

analyza: vychadza sa z toho ze kazdy system sa da obist a naco sa zbytocne trapit s oplotenim a jeho systemom a prestrihavat ho narocne bez odhalenia dlhy cas ked by sme sa mohli podkopat a prejst pod tymto oplotenim :shock: .. s podhrabovou doskou ktora je samostatna stavba alebo v ramci hlbsich zakladou uz automaticky vybudovana sa rovno dosiahne ze "utocnik" sa bude musiet pohrat zo systemom oplotenia

ale beriem ze je to na dialniciach neuplatnitelne lebo jednak to teraz zavadzat na nejakych 200 km neoplotenych je dost drahe a kvoli zvieratkam aj nepriechodne

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2008 13:26
od Peter Olejár
Sergej napísal:Podhrabova doska zabranuje podhrabaniu pletiva ;) Cize pletivo nezacina nad zemou, ale nad doskou, murikom atd.


dalsi kolega ma predbehol .. tu su sikovni ludia vsade :D

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2008 14:40
od zahradnik
Sergej napísal:Podhrabova doska zabranuje podhrabaniu pletiva ;) Cize pletivo nezacina nad zemou, ale nad doskou, murikom atd.

.
V galerii mam foto - nie je to sice oplotenie cesty ani dialnice, ale priemyselnych arealov, ale podstata je taka ista...:
.
Oplotenie s podhrabovou doskou:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=4185
.
Podhrabova doska je z betonu, s rozmermy vyska 25cm, hrubka 3,5cm a dlzka standardne 249cm... Su to standardne rozmery, doska vazi cca 40kg a na upevnenie potrebuje mat aj drziak na stlpiku (nasadka na stlpik s uskami, do ktorych sa vlozi podhrabova doska)
.
Drziak podhraboevj dosky so stlpikom a doskou:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=4187
.
Oplotenie bez podhrabovej dosky:
http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=4186

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2008 16:05
od Miro
A koľko má byť tá podhrabová doska zapustená do zeme, aby ju zver nepodhrabala?

OdoslaťOdoslané: 04. Apr 2008 17:50
od Peter Olejár
Miro napísal:A koľko má byť tá podhrabová doska zapustená do zeme, aby ju zver nepodhrabala?


zapustena do zeme min. 20 cm (byvaju aj patnastky ale tie byvaju niekedy bez efektu) pri vyske 30 cm

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2009 16:32
od Milos
Únia vodičov Slovenska vyzýva Národnú diaľničnú spoločnosť, aby začala urýchlene robiť opatrenia proti divej zveri. Počet havárií zapríčinených zvieratami totiž neustále rastie. Kritické úseky diaľnic či rýchlostných ciest sú napriek tomu stále bez oplotenia a mostov pre zver :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=11522

Vyjadrenie hovorcu NDS za všetky drobné - ako keby si vodiči snáď mohli vybrať, či pôjdu z bodu A do bodu B len po nových úsekoch, akoby za neoplotené úseky bola alternatíva v podobe nových oplotených..

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2009 16:47
od Milos
Opravujem sa, to sa vyjadrenie bolo v súvislosti s "mostami", ktoré umožňujú prejsť zveri ponad D alebo RC. Ale aj tak, žiadna snaha NDS hľadať na to financie.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2009 01:19
od joe1024
Kolko vlastne stoji take dodatocne oplotenie na 1km dialnic ?

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 19:13
od Dialniciar
1 mil. SKK na 1 km boli ceny v r. 2008, obojstranné na rovine, t.j. žiadne ploty na zárezoch, oporných múroch atď., ale tu som skôr postrehol požiadavku na premostenia, lebo samotné ploty stačiť nebudú a skutočne dostavať cca. 15 premostení, spolu za 1,5 mld. SKK je nemožnosť pri aktuálnych pomeroch, aké tu vládnu. Ono sa to nezdá, ale to sú sumy idúce nad 10 mld. SKK: ISD, oplotenia, biokoridory, kanalizácia, ... kompletná dostavba a dovybavenie dnešnej siete D/R je cez 400 mil. EUR.

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2009 20:26
od Milos
Premostenia pre zver stoja naozaj relatívne veľa peňazí, ale NDS by mohla niečo "naškrabať" aspoň na zmiernenie situácie tam, kde je situácia najkritickejšia, t.j. kde je najväčšia migrácia zveri cez trasy D/RC

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2009 09:49
od joe1024
Cize potom problem nie je v cene oplotenia (ako sa to casto prezentuje), ale vyhradne v premosteni/biokoridoroch.
Tych 15 premosteni staci na celu dlzku republiky ? Sa mi to zda nejako malo. Zver potom pojde 30 km pozdlz plota kym narazi na prechod ?

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2009 11:38
od Tomas PO
Milos napísal:Premostenia pre zver stoja naozaj relatívne veľa peňazí, ale NDS by mohla niečo "naškrabať" aspoň na zmiernenie situácie tam, kde je situácia najkritickejšia, t.j. kde je najväčšia migrácia zveri cez trasy D/RC

To by ale musela existovat statistika nehodovosti pri strete s lesnou zverou a tak urcit potrebne useky.

OdoslaťOdoslané: 19. Feb 2009 12:44
od Dialniciar
joe1024 napísal:Cize potom problem nie je v cene oplotenia (ako sa to casto prezentuje), ale vyhradne v premosteni/biokoridoroch.
Tych 15 premosteni staci na celu dlzku republiky ? Sa mi to zda nejako malo. Zver potom pojde 30 km pozdlz plota kym narazi na prechod ?


Áno, stačí to. Na D2 sú plánované len 2, všetko ostatné riešia iné možnosti (rúry popod teleso diaľnice).

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2009 11:29
od Milos
Tomas PO napísal:
Milos napísal:Premostenia pre zver stoja naozaj relatívne veľa peňazí, ale NDS by mohla niečo "naškrabať" aspoň na zmiernenie situácie tam, kde je situácia najkritickejšia, t.j. kde je najväčšia migrácia zveri cez trasy D/RC

To by ale musela existovat statistika nehodovosti pri strete s lesnou zverou a tak urcit potrebne useky.



Takáto štatistika nie je nevyhnutná, fundované stanovisko k tejto problematike vedia poskytnúť inštitúcie ako Ústav zoológie SAV, prípadne Ústav ekológie lesa alebo iné. Aj biokoridory na nových úsekoch diaľnic sa pravdepodobne projektujú na základe pozorovaní a približnom určení najčastejších migračných trás zveri, nie len tak, že si projektant vymyslí, že to bude stáť tam, kde sa to jemu páči.

OdoslaťOdoslané: 22. Feb 2009 12:37
od Dialniciar
Milos napísal:Aj biokoridory na nových úsekoch diaľnic sa pravdepodobne projektujú na základe pozorovaní a približnom určení najčastejších migračných trás zveri, nie len tak, že si projektant vymyslí, že to bude stáť tam, kde sa to jemu páči.


Toto má na starosť MŽP SR a samozrejme jemu podriadené organizácie.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 13:00
od Tomas PO
Vcera v noci sme skoro havarovali kvoli zajacovi na D1, novy usek Meng-Janovce. Usek je oploteny, no zajac bol zjavne sikovnejsi. Avsak vacsiu zver oplotenie asi skor zastavi.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2009 18:09
od Dialniciar
Tomas PO napísal:Usek je oploteny, no zajac bol zjavne sikovnejsi.


Beťár jeden. :mrgreen:

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2009 13:17
od Tomas PO
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Usek je oploteny, no zajac bol zjavne sikovnejsi.


Beťár jeden. :mrgreen:

Nuz, nie vzdy su taki sikovni:

http://www.youtube.com/watch?v=LGfu0NotYEg

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2009 13:18
od Tomas PO
Tomas PO napísal:
Dialniciar napísal:
Tomas PO napísal:Usek je oploteny, no zajac bol zjavne sikovnejsi.


Beťár jeden. :mrgreen:

Nuz, nie vzdy su taki sikovni:

http://www.youtube.com/watch?v=LGfu0NotYEg

Tu je lepsi link

http://www.youtube.com/watch?v=VLXgTX55 ... re=related

Re: oplotenie dialnic

OdoslaťOdoslané: 18. Sep 2011 13:13
od Milos
NDS plánuje v septembri vyhlásiť tendre na výstavbu oplotenia úsekov D1 Liptovský Mikuláš - Liptovský Hrádok a Trnava - Horná Streda :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=35&t=15804

Re: oplotenie dialnic

OdoslaťOdoslané: 04. Júl 2012 20:41
od sergej
Národná diaľničná spoločnosť začala verejné obstarávanie na realizáciu oplotenia úsekov diaľnic a rýchlostných ciest v jej správe.

Predmet zákazky
Predmetom verejného obstarávania sú stavebné práce – dodávka a montáž oplotenia diaľnic a rýchlostných ciest v správe Národnej diaľničnej spoločnosti. Zákazka bude realizovaná v období 36 mesiacov od podpisu zmluvy s víťazným uchádzačom. Predpokladaná úhrnná hodnota kontraktu je predbežne odhadnutá na 6.897.200,00 EUR bez DPH. Financovanie je zabezpečené z vlastných zdrojov NDS a zo štátneho rozpočtu SR.

Zákazka je rozdelená na 5 častí s nasledujúcim predpokladaným rozsahom prác:

40,300 km:
D2 št.hr.ČR/SR – BA

60,300 km:
D1 Horná Streda – Ilava
D3 Hričovské Podhradie – Žilina, Strážov

71,020 km:
R1 Hronský Beňadik – Lehôtka pod Brehmi
R1 Šášovské Podhradie – Kováčová
R2 Budča – Zvolen

82,530 km:
R1 Trnava – Nitra

8,267 km:
D1 Beharovce – Široké

Ďalšie informácie
Zákazka zahŕňa jednak vybudovanie nových častí oplotenia, jednak výmenu nefunkčných častí. Po dokončení bude mať NDS oplotenú celú svoju sieť diaľnic a rýchlostných ciest s výnimkou úseku D1 Bratislava – Trnava, kde vybudovanie oplotenia bude súčasťou generálnej rekonštrukcie tohto úseku so zmenou na usporiadanie 3+3 + odstavné pruhy + kolektory.

http://www.ndsas.sk/aktuality-oplotenie ... 372s44717c