Stránka 1 z 1

Napojenie Hornej nitry

OdoslaťOdoslané: 07. Jún 2005 09:23
od Tomas
neplanuje sa v dalekej buducnosti napojenie na D1 niekde smerom na hlohovec, lebo s PD do Ba cez TN, je dost obchadzka, i ked pravdou je ze nejaky extremny problem to neni, ale mne by sa zdala uplne idealna R-ka z PD, Novaky, Partizanske, Topolcany, Hlohovec.
I ked mi je jasne ze najprv R2jka a az potom taketo luxusne trasy, alebo to rovno pichnut z topolcian na nitru :)

OdoslaťOdoslané: 08. Jún 2005 08:48
od Caesar
Tomas,

PD bude napojená v budúcnosti na RK R2. Trasa pôjde v smere na TN. Nedajú sa všetky mestá priamo napojiť na diaľničnú sieť tak, aby boli napojené na všetky smery.

Hlohovec je napojený na D1 a ďalej sa od HC ani neplánuje žiadna RK.

V budúcnosti sa však plánuje postaviť RK, ktorá bude trasovaná od NR-TO-PE-PD-TR, čím bude PD (a ďalšie mestá na tejto trase) napojené na BA priamo za pomoci RK.

PD má hlavný cieľ dobudovať obchvat. 8)

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 10:28
od Tomas
jasne,

o R2jke som vedel,
ta Rka z NR by bola super, len kym ju postavia uz budem chodit o bakulke:)

ale stacila by ta R2jka, tu tipujem tak o 20 rokov

nevie niekto nejake info o obchvate prievidze?

v akom je stadiu , predpokl. zaciatok. stavby, dlzka, trasa,

p.s. co si myslite o momentalne najvacsej dopr. stavbe v prievidzi? prietah pri kostole, vsetci na to nadavaju zevraj to stalo 400 milionov a ze nic to neriesi

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 10:33
od Caesar
Tomas,

skús zatiaľ toto http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=41 . 8)

Caesar

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 10:41
od Tomas
:oops: :idea: :lol:

som si nevsimol ze aj take tu jeeeeee

8)

uz ti musim pripadat ako takyyy "malo informovany"

ale faaakt som si to nevsimol

:? 8)

Re: Caesar

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 10:49
od Caesar
Tomas,

to je ok, stane sa ... je tu toho veľa. 8)

Re: Caesar

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 10:52
od Tomas
v tej teme je len o tej krizovatke v meste, ale co obchvat?

alebo je to akoze obchvat cez mesto ?:)

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 11:16
od Caesar
Tomas,

odpoveď máš v SS. 8)

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 12:10
od Andrej
A nemôžu sa to dozvedieť aj ostatní? Mňa to napr. tiež zaujíma :P

OdoslaťOdoslané: 10. Jún 2005 13:02
od Caesar
Horná Nitra je tu, ale PD je v sekcii Cestné stavby a tam sa nachádza aj moja (zatiaľ čiastočná) odpoveď. 8)

Cesta na Zilinu

OdoslaťOdoslané: 15. Jún 2005 19:18
od flakst
Neviete niekto niečo o pripravovanej modernizácií, resp. oprave cesty v smere na Zilinu. Pre par mesiacmi som cital nieco o tom, ze sa ma robit obchvat Kľačna a celkovo upravovať cesta cez Fačkovské sedlo - bola tam aj zmienka o tunely (myslim, ze ta je poriadne starym snom ).
Možno by oprave mohlo napomoct aj etablovanie a budovanie korejského podniku na výrobu diskov v Pravenci. Dotyčný podnik má totiž dodávať práve pre Kiu. :shock:

Re: Cesta na Zilinu

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 20:35
od Caesar
Na ceste od PD po ZA sa má do konca r. 2006/07 preinvestovať viac ako 105 mil. SKK. Do tejto sumy nie sú zarátané žiadne obchvaty ani suma vyčlenená zo ZA kraja resp. VÚC. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 08:25
od fh
-------------------------------

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 08:28
od Caesar
Oprava povrchu vozovky, ... 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 13:11
od flakst
Tak aspon dufam, ze to bude vyzerat poriadne - a nie ako naposledy, ked to opravovali (vlastne ani neviem, ci sa to tak da nazvat). Najma horsky prechod lataju rok co rok. Komplexnu opravu uz ani nepamat a v sucasnosti to zacina byt zaujimave aj zo stabilitou svahov - najma v useku z PD do ZA za odbockou na chatu Revan, kde sa vdaka - neviem, ci odbornej tazbe dreva zacina pomaly, ale isto zosuvat svah na cestu - cez zimu, alebo z jari uz museli odpratavat cast zosunutej zeme. Chodim po tejto ceste dost casto a na niektorych usekoch si pripadam ako na ceste 2. triedy. A to je este parada, ked tam stretnete kamion - samozrejme, ze je v pohode, ak nie je niekde zakliesneny. Mimochodom viete mi niekto vysvetlit ako je to s ich prejazdom dotycnym usekom. Kedysi tam bola znacka, ktora obmedzovala ich dlzku - no dnes akosi chyba a to najma zo zilinskej strany.

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 15:03
od Caesar
Flakst,

treba si uvedomiť, že na Slovensku nevyhovuje už viac ako 25% všetkých ciest a nie je to chyba SSC. A ďalších 20% je na tom dosť zle. Je to chyba vlády, pretože nedáva dostatok financií na väčšie opravy ciest. Dnes opraviť 1 km cesty stojí v priemere 1,5 mil. SKK. A záleží podľa toho, čo sa robí, t.j. cena je aj vyššia.

Osobne ti poviem, že by si mal byť rád vôbec za to "látanie", pretože to sa cestách II. a III. triedy už prestáva robiť úplne. Komplexná oprava sa na hlavných ťahoch robí v priemere 4-5 rokov po tom, čo ju treba spraviť, ak myslíš vyfrézovanie starého povrchu a pokládku novej asfaltovej vrstvy.

Stabilita svahov je problematická aj pri diaľniciach, nie ešte niekde na hlavných ťahoch a o vedľajších už radšej ani nepíšem. Problematická je preto, že nie je dostatok fiančných prostriedkov na výraznejšie zásahy na chránenie cesty pred zosuvmi svahov. Väčšinou, aj keď sú silné búrky a bahno steká po cestách z polí, tak SSC to rieši znížením max.povolenej rýchlosti a až keď doprší, tak odpratávajú nánosy bahna z cesty. Ak prší 3x v týždni, tak 3x za týždeň. Toto je bežný jav všade na Slovensku. Pretože je to lacnejšie než vyriešiť zosun svahu na cestu.

Ďalší príklad z údržby ciest môže byť napríklad kosenie trávy či umývanie alebo značenie ciest. Aj tieto činnosti sa robia o 20% menej často než tomu bolo v r. 2000. Prečo? Pretože cesty sú stále v horšom stave, ale na ich opravy sa dáva stále menej peňazí. A teraz sa to ešte presunulo na samosprávu, takže to bude ešte horšie v mnohých oblastiach.

Hlavný ťah PD-ZA bude komplexnejšie opravený do konca r. 2006/07, keď sa na ňom preinvestuje niekoľko 10-tok až 100-viek mil. SKK. Je to jeden z mála hlavných ťahov na Slovensku. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 15:33
od flakst
Vies co Caesar,

nemyslim si, ze vsetko je problem iba vlady a toho, ze dava na opravy ciest menej penazi. Ak by si to ponal takto, tak dotycny problem poriadne okliestujes. V prvom rade si myslim, ze zakladny problem je v cene na opravu jedneho kilometra cesty - a aj sem pristupuju dalsie fakty - ako napriklad to, ze asfalt dovazame zo zahranicia (neviem preco ho uz nerobi Slovnaft - len tak mimochodom). A este ine "ceny".

No a konkretne k tomu useku by si si mohol precitat tento clanok: http://www.regionalnenoviny.sk/clanok.asp?cl=1814195 , kde sama SSC uznava, ze "cesta nezodpoveda pozadovanym parametrom". Ten termin, co tam je napisany by som sice bral s rezervou, ale ako vidis, aj tu su novinky a predsa len sa planuje nieco viac ako len oprava - samozrejme, ak nie si z ministerstva,popripade odniekal inakadial a nevies to lepsie.

A este k stabilite svahov - tak ta sa tam uz raz dobre vyvrbila a to bolo na zilinskej strane - a nakoniec aka pekna cesta tam je. Takze hola hej - nech sa to zosype na viacerych usekoch a mozno tam bude nakoniec uplne super cesta. Co myslis???

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 16:11
od Caesar
Flakst,

ja viem, čo sú to Regionálne noviny. Ja ťa chápem, že v tej oblasti žiješ, tak máš iný názor, než napríklad ja. Tu nejde, kto som a kto nie som, tu ide o systém. Ak máš v systéme na údržbu ciest cca. 400 mil. SKK ročne a ešte v r. 2000 to bolo 450 mil. SKK a peňazí bolo vždy málo, tak tá SSC jednoducho NEMôŽE PREINVESTOVAŤ celú sumu na jednom hlavnom ťahu. To sú peniaze pre celú SR. Opraví sa za to 300-400 km ciest a opravu by potrebovalo cca. 4 500 km ciest.

Ja v žiadnom prípade tento problém neokliešťujem, ale treba otvoriť oči. SSC vyhlási, že daná cesta nevyhovuje nejakým parametrom. To je možné a je to pravda. Lenže pravdou je, že takýchto ciest nie je na Slovensku 10, ale 100-200. Hlavné ťahy v regiónoch. A peňazí je veľmi málo.

Prečo dovážame asfalt zo zahraničia? To nie je problém SSC, to je problém vlády. SSC si ten asfalt vyrobiť nedokáže. Slovnaft ešte stále asfalt vyrába, len nie dostatok. Prečo? Neviem, nerobím pre Slovnaft, aj keď to tiež nechápem, keďže asfalt je de facto odpad z tej ropy.

Flakst, útočíš na mňa, ale zbytočne. Ja keď napíšem, že sa preinvestuje za 2-3 roky v nejakom regióne 100-500 mil. SKK (všeobecne myslené), tak väčšinou sú tu "prítomní" radi, že práve tam sa bude investovať, pretože je to 1 z 10 potrebných investícií na Slovensku.

Okrem toho, ja som povedal jasne, že to budú financie bez obchvatov a bez prispenia ZA KÚ či VÚC. A do r. 2007. Tak najprv pozornejšie čítaj. Ja ešte viem, čo píšem. Takže to, o čom ja píšem, to ty nenájdeš nikde, pretože to sú interné záležitosti, do ktorých ja keď chcem, tak do nich vidím.

99% ľudí by bolo vďačných, ale asi som už príliš iniciatívny. 8)

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 20:45
od flakst
Caesar,

ak si pochopil moju reakciu ako utok, tak sa ospravedlnujem. Nebolo to tak myslene - aj ked som mal pocit, ze chces rypat uz aj tak v dost mutnych vodach nasej politiky, o ktorej je tu rec, aj ked iba prenesene a okrajovo (myslim, ze by sa nad tym mala zamysliet vlada - na to som narazal, ked som myslel okliestenost). Hlavne to ma dost vytocilo - dost vela ludi to totiz tu v SR chape znacne jednoznacne a to v mnohych veciach (asi je to pozostatok komunizmu, ked sa zabudalo na komplexny pohlad a videla sa iba jedna mozna cesta a dost ciernobielo sa pozeralo na svet). Ale dost o politike. Takze este raz sa ospravedlnujem - urcite som Ti vdacny za Tvoje prispevky a tak trochu pre bezneho laika "nedostupne informacie".

A ked som pisal o tom, ze dufam, ze dotycny usek cesty opravia poriadne a nie ako minule - myslel som tym fakt latanie - vobec nie frezovanie, ale iba doslova zalatanie diery, aj ked viem, ze najma v juznych okresoch BB VUC by boli radi aj za to. Skor je podla mna na mieste zamysliet sa v SSC nad otazkou, ci by po tejto ceste mali jazdit nakladne auta nad 3,5 tony, ktore ju najma v zime dost nicia. A mozno by sa mohlo pri sucasnych uvahach o moznostiach vyuzitia liateho betonu pri stavbe dialnic uvazovat aj o jeho pouziti prave na takychto usekoch. Aj ked viem, ze prvotne naklady by boli urcite obrovske, no myslim ze navratnost takehoto riesenia je dost rychla. Som laik, takze, ak sa to neda pouzit na takychto usekoch, rad sa poucim.

A nakoniec - som rad a uprimne, ze sa preinvestuje takato suma penazi na dotycnom useku. No zamyslam sa hlavne nad tym ako docielit, aby to tam o 2-3 roky nevyzeralo tak ako teraz (najma s ohladom na to, ze po preinvestovani takejto sumy na opravu si myslim, ze sa na dotycnu cestu bude mysliet az v poriadne dalekej buducnosti - ak sa jej povrch znici).

A co sa tyka tych rokov - tak som myslel na rok uvedeny v clanku na dotycnej stranke a reagoval som na to, ze si pisal, ze su to nie peniaze na obchvaty. Myslim, ze ak do toho vidis tak dobre ako tvrdis, tak potom si kludne mohol napisat, ze ten clanok bol iba obycajny pamflet a podvrh a nic take ako obchvat Klacna a podobne veci na trase sa nechysta.

Ale este raz - naozaj som Ti vdacny - nemal som uz davno take dobre info o problemoch tejto trasy.

Pre flakst

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 21:44
od Caesar
Flakst,

dobre, ok. Ja som len poukázal na to, že vláda dáva málo peňazí do tejto oblasti. Osobne si myslím, že práve socializmus spravil dve základné chyby v cestnej infraštruktúre. Tou prvou bola urýchlená výstavba ciest, ktoré teraz majú nepríjemne klopené zákruty, sú úzke atď. a okrem toho sa viedli hlavné dopravné tepny stredom obcí.

Látanie ciest, v tomto prípade vysprávkovanie je niekedy spravené nekvalitne, pretože záleží od stroja a použitej zmesi, takže sa môže stať, že cesta sa "usýpa", ale stále je to lepšie riešenie ako keby tam ostala jama, tzv. výtlk či iná nerovnosť.

Kamiónová doprava výrazne narastá a je nemysliteľné, aby sa na takýchto ťahoch táto doprava zakázala, pretože tu nie je žiadna náhrada.

Použitie CB krytu (cementobetónový povrch) je možné, ale má dve nevýhody. Tou prvou sú obrovské investície do vstupných technológií, ktoré SSC nemá a tou druhou je vyššia počiatočná cena práce a materiálu (ušetrí sa až pri údržbe), takže zatiaľ je to nemysliteľné. Musela by si SSC takúto prácu zadať nejakej súkromnej firme, ale aj to by bolo drahé oproti AB krytu (asfaltobetónový povrch), pretože ani súkromné spoločnosti nemajú túto technológiu. Mohli by si ju zapožičať, ale cena by bola aj tak vysoká.

Inak sa dá CB povrch použiť kdekoľvek, ale na Slovensku sa to zatiaľ neuplatňuje pre vysoké vstupné náklady. Uvažuje sa o tom na niektorých úsekoch D1, okrem toho už je CB kryt v tuneloch Horelica či Branisko.

Obchvat okolo Kľačna sa plánuje, možno to bude aj v r. 2007, ja som len napísal, že tých cca. 100-150 mil. SKK nebudú peniaze určené na tento obchvat, ale majú byť použité len na opravu cesty PD-ZA.

Toto ešte zďaleko nie je "podrobné info", aj keď sa ti to tak môže zdať. Ak to tak je, tak som rád. Odpovedám, keď viem odpoveď a keď ju chcem napísať. 8)

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2005 08:53
od flakst
Diky za odpoved. Skusil som sa zamysliet nad alternativou k sucasnemu stavu najma na horskych priechodoch. Myslim, ze nielen Fackovskemu sedlu, ale aj x inym horskym priechodom by pomohlo, keby boli prave cementobetonove. Mozno by bolo zaujimave zaoberat sa v SSC zakupenim dotycnej technologie. Asi by sa tym aj do buducna usetrilo vela financnych prostriedkov. Pokial mam tiez dobre informacie, tak aj v sucasnych uvahach o vyuziti tejto technologie na dialniciach je jeden zakladny problem - a sice v SR nema takuto technologiu nikto. MOzno, ak by ju niektora zo sukromnych firiem zakupila zvysila by svoju konkurencnu vyhodu.

Co sa tyka toho obchvatu - diky, ze si sa k tomu vyjadril. Som dost nedovercivy voci presnosti nasich novin, preto ma zaujimalo, co sa tam bude diat, okrem opravy cesty.

OdoslaťOdoslané: 18. Jún 2005 16:17
od Caesar
flakst napísal: Mozno by bolo zaujimave zaoberat sa v SSC zakupenim dotycnej technologie. Asi by sa tym aj do buducna usetrilo vela financnych prostriedkov. Pokial mam tiez dobre informacie, tak aj v sucasnych uvahach o vyuziti tejto technologie na dialniciach je jeden zakladny problem - a sice v SR nema takuto technologiu nikto. MOzno, ak by ju niektora zo sukromnych firiem zakupila zvysila by svoju konkurencnu vyhodu.


Ak by to mala byť technológia, ktorá bude zahŕňať kompletné vybavenie, tak by to stálo od 200-500 mil. SKK. Takže to by SSC už neopravila v ten rok ani 1 km cesty. A ďalší rok by opravila ešte menej km, keďže by dostala znovu menšie financie a bola by tu nielen inflácia, ale aj väčšie náklady na CB kryt voči AB krytu. Náklady by sa ušetrili v budúcnosti, od 10 rokov, keď by sa vracali na tom, že CB kryt vydrží bez opráv 20 rokov.

Súkromná spoločnosť ako Doprastav či Skanska alebo ZIPP či Váhostav atď. pokiaľ sa nebude stavať aspoň 50 km cesty s CB krytom a nebudú záruky aj na pokračovanie výstavby, tak je pre ne takýto nákup zbytočný a viac sa im oplatí prenájom takýchto technoĺogií, aj keď ani to nebude jednoduché, pretože ich moc voľných nie je a teda aj prenájom by bol pomerne drahý. Toto je veľmi zložité.

Je pravdou, že sa uvažuje nad kúpou takejto technológie, ale je to len v rovine úvah ... 8)

OdoslaťOdoslané: 29. Jún 2005 14:15
od Alexander Velky
Napojenie Hornej Nitry na diaľničnú sieť, ak tomu správne rozumiem, tak oblasť Prievidze (PD) sa plánuje po r. 2020, zrejme až k r. 2030. :lol:

Re: Napojenie Hornej nitry

OdoslaťOdoslané: 08. Nov 2005 18:36
od Adaios
Tomas napísal:neplanuje sa v dalekej buducnosti napojenie na D1 niekde smerom na hlohovec, lebo s PD do Ba cez TN, je dost obchadzka, i ked pravdou je ze nejaky extremny problem to neni, ale mne by sa zdala uplne idealna R-ka z PD, Novaky, Partizanske, Topolcany, Hlohovec.
I ked mi je jasne ze najprv R2jka a az potom taketo luxusne trasy, alebo to rovno pichnut z topolcian na nitru :)


Ja budem reagovat len na tento 1. prispevok, lebo nemam cas citat celu temu. :roll:

V dalekej buducnosti mozno bude aj spojenie cez mesto Hlohovec (HC).

Avsak je scestne, aby kazde mesto, kazdy region bol napojeny na BA. Hlavne, ked BA nie je v strede SR. Na to sa prave stavia D1. Staci byt napojeny na D1 alebo potom na R1.

Co sa regionu Horna Nitra tyka, tak sa planuje v tomto pripade strednodobo dlha buducnost napojenie Hornej Nitry na nove RK, PD-TO-NR. Toto zabezpeci prepojenie R1 a zapadnej vetvy R2. A zaroven sa tym posilni napojenie na D1. Prave preto sa nebude musiet nikdy rozsirovat usek D1 TT-PB.

Takze tolko ja k tejto teme. Aj ked inym nazorom sa nebranim. :wink:

OdoslaťOdoslané: 18. Jan 2007 11:36
od Dialniciar
S touto témou úzko súvisí aj táto:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=970 ... a tu je aj hlasovanie.

Inak Horná Nitra nemá inú možnosť ako R2 a to sa do 10 rokov súvisle na D1 a R1+R3 nenapojí, budú sa stavať obchvaty BN, PD a možno Handlovej, k tomu samotný TN a ZH, ale súvislý úsek tu nebude ani na 1/2 profil min. do r. 2020. Potom sa to možno bude postupne spájať.