Súhlasím, že smerové dopravné značenie na SK má veľké rezervy, ale v tomto prípade (Kremnica) nie.
Ilúzie o tom, že domáci vodič na SK nemusí používať mapu alebo autoatlas je úplne mylná. Dokonca aj tí čo majú v autách navigačný systém by mali mať pri sebe mapu tak ako domácu, tak aj mapu ktorá zahŕňa krajiny cez ktoré prechádzajú a smerujú. Nikde na svete nemôže byť na DZ každé mesto.
Vrátim sa k prípadu Kremnica. Neviem si dosť živo predstaviť odkiaľ by mala byť návestená. Že je návestená až v križovatke Šášovské Podhradie je úplne v poriadku. Takto by si mohli nárokovať aj mestá ako Banská Štiavnica alebo Handlová. Neviem si dosť živo predstaviť, že by napr. od Nitry boli na DZ všetky "dôležité" ciele KE, BB, ZV, Kremnica, ZH, BS, možno by si nárokovali aj ZM a aj ZC.
Na určovanie cieľov na DZ by mali existovať nejaké pravidlá. Uvediem príklad z Rakúska na diaľnici A2 na trase Wien, Wiener Neustadt, Graz, Klagenfurt, Villach, Arnoldstein talianska hranica. Od Viedne sú návestené medzinárodné poznávacie značky (MPZ) a to (I), (SLO), Graz, Eisenstadt (ako najbližšie krajské mestá), Wr. Neustadt a najbližší exit, t.j. 4 ciele na diaľnici 4+4 pruhy, kde by si mohli dovoliť dať obrovskú DZ aj z 10 cieľmi. Eisenstadt a Wr. Neustadt sa postupne strácajú a nahrádza ich Bruck/Mur alebo Semmering ako významné turistické centrum. Od križovatky s S6, ktorá smeruje na Semmering, je návestený iba Graz a najbližší exit. Pred Grazom pred križovatkou s A9 sú pre priamy smer návestené (I) a Klagenfurt. Na odbočenie na A9 sú návestené (SLO) Marburg/Maribor a (D) Linz. Takže za Grazom je návestený len Klagenfurt, za Klagenfurtom len Villach a od Villachu je Udine (I). Tým chcem povedať, že na hlavnej trase je množstvo iných turisticky významných miest ale na návestných smerových tabuliach sú len naozaj tie najdôležitejšie diaľkové ciele. Tieto ostatné mestá a dediny sú návestené vždy pred najbližším exitom.
Takže na južnom ťahu by to malo podľa mňa vyzerať nasledovne: Od Nitry návestené (UA) ZV alebo BB (aby som si niekoho nepohneval) a postupne okresné mestá, v tomto prípade ZM. Od ZM by bol ZH, od ZH by boli BB a ZV, od ZV by boli diaľkové ciele (UA) KE a postupne LC, RS, RV. Ostatné mestá, mestečká a dediny nemajú na hlavných ťahoch podľa mňa čo robiť. Tieto by boli návestené vždy pred najbližším exitom.
Na mýtus ohľadom nepotrebnosti máp zabudnite, bez mapy ani na krok nielen na SK ale aj v zahraničí...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ