Najpotrebnejsie dialnicne useky na Slovensku

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Tak ktory usek je ten najnutnejsi?

D1 Mengusovce-Janovce-Jablonov+ Branisko 2. rura
6
7%
D1 Hric. Podhradie-Liet. Lucka-Turany-Ivachnova
47
52%
D1 obchvat PO
3
3%
D3 + R5
2
2%
D4 aj bratislav. NO
3
3%
R1 vsetko medzi NR a ZH
16
18%
R2 Soroska
2
2%
R3 MT-PL (vsetky useky)
1
1%
R3 stredna a juzna cast
1
1%
iny, viac usekov, alebo neviem posudit
10
11%
 
Celkový počet hlasov : 91

Odoslaťod pohodak » 11. Jan 2008 10:28

mirkobb napísal:
pohodak: mirko ale porovnavat trasu PHA-BB s trasou Kuty-TT je kusok od veci nemyslis? :roll:


Nic som neporovnaval, tak mi nepodsuvaj zase demagogicky nieco, co som neuviedol! Ja som iba som reagoval na aquilovu pripomienku, ze nepozna nikoho, co by si z Kutov do TT zachadzal cez BA, naco som mu ja oponoval, ze takych poznam, "tot vsjo"! Nebola rec o tom, aka je vychodzia a ani konecna destinacia, takze sme to ani nijak blizsie nerozvadzali, pre aku skupinu ludi to je, alebo nie je zachadzka. Samozrejme, ze, pre miestnych pohybujucich sa v tom danom regione v relacii Kuty-TT by to bola zachadzka, ale pre mnoho tranzitujucich na dlhsej trase to môze byt zanedbatelne a daju prednost pohodlnejsej ceste po dialnici i ked so zachadzkou. :wink:


ved si prave napisal to iste co ja len v bledo modrom :roll: aquila hovoril o trase kuty-tt ty o trase pha-bb cez kuty a tt, ale vobec o tom nebola rec :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Rio13.zm » 11. Jan 2008 12:12

pre thomasa: cesta I-65 je dobra nielen nitra-neverice, ale az po zaciatok R1 pri hronskom benadiku, teda v celom useku :)
Obrázok používateľa
Rio13.zm
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 908
Obrázky: 197
Založený: 27. Jan 2007 17:42
Bydlisko: Zlaté Moravce

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2008 16:43

Rio13.zm napísal:pre thomasa: cesta I-65 je dobra nielen nitra-neverice, ale az po zaciatok R1 pri hronskom benadiku, teda v celom useku :)


Já po ní nikdy nejel, ale z mapy se dá podle poloměru zatáček vyčíst, že ten úsek o kterém jsem mluvil, je stavěný hodně moderně. Ještě pčřede mnou někdo mluvil o tom, že má ta cesta horší výškové uspořádání než I/18 v úseku ZA - MT, předpokládám, že to bylo myšleno, že je to uspořádání výrazně horší.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod pohodak » 11. Jan 2008 17:56

presne tak, je tam vela tiahlych kopcov a vela blaznov tam predbieha na svojich nie zrovna vykonnych autach :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2008 18:01

mimochodem v jakém parametru je postaven úsek Nitra - Neverice, ev. proč se s ním nepočítá, jako s půlprofilem R. Dřív se plánoval tunel pod Zoborem, ne?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Dialniciar » 11. Jan 2008 18:05

Thomas napísal:mimochodem v jakém parametru je postaven úsek Nitra - Neverice, ev. proč se s ním nepočítá, jako s půlprofilem R. Dřív se plánoval tunel pod Zoborem, ne?


Keď sa mal stavať severný obchvat Nitry, plánoval sa tunel. Dnes sa ide stavať južný obchvat, tunel sa odkladá na dlhú dobu ... :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2008 18:14

Dík, ale mě šlo spíš o ty parametry I/65 :-)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 12. Jan 2008 09:09

moderna je v tom ze obchadza dediny a ze je siroka (aj ked nie zrovna 11.m). nie su tam ale poriadne zarezy takze tie kopce normalne kopiruje. chybaju aj MUK a co je horsie aj odbocovacie/pripajacie pruhy.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 12. Jan 2008 10:35

devil napísal:avsak nielen intenzita dopravy ale aj kvalita cesty je urcujuca. tj. vyssiu intenzitu na I/18 kompenzuje horsie vyskove vedenie na I/65.

kriteria na potrebnost jednotlivych usekov su

1/ zatazenost
2/ vyskove a smerove vedenie, sirkove parametre
3/ prietahy obyvanym uzemim (1+2+3 je zaroven nehodovost)
4/ cena

lahko sa da spocitat ktory usek vyhovuje kolkym kriteriam.


Okrem toho, nebavíme sa tu o najlacnejšom úseku na Slovensku. :wink:

Reč je o najpotrebnejšom úseku. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 12. Jan 2008 10:41

3.juna som napisal, ze Sverepec-Vrtizer... a nezmenilo sa to :)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod LubosG » 12. Jan 2008 13:05

Pre mňa stále platí, že najpotrebnejším úsekom je Sverepec-Vrtižer, nech už v roku 2010 nemusíme na tú krátku chvíľu schádzať pred PB z diaľnice a vo Vrtižeri znova vychádzať na diaľnicu, aby sa konečne spojila BA so ZA.
Keďže je to ale príliš krátky úsek nato, aby si zaslúžil titul NAJPOTREBNEJŠÍ a ostatné stavebné firmy by nemali čo robiť :wink:, ruka v ruke s ním ide, ako najpotrebnejší úsek v SR v súčasnej dobe - celý 1.balík PPP, nech ako tak, na oko, spojíme BA a KE.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod devil » 12. Jan 2008 14:56

Okrem toho, nebavíme sa tu o najlacnejšom úseku na Slovensku. Wink


OK

aj ked je to velmi tazka otazka, Zarnovica-Sasovske Podhradie.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2008 15:06

devil napísal:moderna je v tom ze obchadza dediny a ze je siroka (aj ked nie zrovna 11.m). nie su tam ale poriadne zarezy takze tie kopce normalne kopiruje. chybaju aj MUK a co je horsie aj odbocovacie/pripajacie pruhy.


Takže výškové uspořádání nevyhovuje?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2008 15:12

i15 napísal:3.juna som napisal, ze Sverepec-Vrtizer... a nezmenilo sa to :)


Ten už je alespoň částečně ve stavbě. A zřejmě proto ani není v nabídce ankety nahoře. Jinak souhlas
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2008 15:14

devil napísal:
Okrem toho, nebavíme sa tu o najlacnejšom úseku na Slovensku. Wink


OK

aj ked je to velmi tazka otazka, Zarnovica-Sasovske Podhradie.


Proč?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 12. Jan 2008 16:58

Takže výškové uspořádání nevyhovuje?


presne tak. najhorsia cast je od NR po Neverice, konkretne kolinansky kopec za posledne roky cez zimu mava take problemy ako nejaky horsky prechod.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2008 17:26

OK, ještě proč preferuješ Žarnovica - Šášovské Podhradie
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 12. Jan 2008 18:05

mimochodem v jakém parametru je postaven úsek Nitra - Neverice, ev. proč se s ním nepočítá, jako s půlprofilem R. Dřív se plánoval tunel pod Zoborem, ne?


pretoze nevyhovuje ako RC. na www.highways.sk je mapa useku v zozname stranok, o tuneli vs. JVO je popisane v popisane v prislusnych temach :wink:

OK, ještě proč preferuješ Žarnovica - Šášovské Podhradie


preto iste ako su preferovane ine useky.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2008 18:08

ad 1 - to jsem už pochopil.
ad 2 můžeš být konkrétnější?

Dík
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod devil » 12. Jan 2008 18:18

nechapem v com konkretnejsi, mam opisovat preco je ten usek zly atd... :roll: :?:
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Thomas » 12. Jan 2008 18:28

Ale vůbec ne.

nadpis je nejpotřebnější úseky, tj. proč je podle Tebe větší prioritou než jiné (Sverepec - Vrtižer, ZA - MT, NR - Hronský Beňadík, atd.)
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod rasto123 » 12. Jan 2008 18:51

Ja som za spojenie D1 smerom na východ, t.j. okrem PX aj komplet Hrič. Podhradie- Ivachnová. Osobne by ma najviac potešil úsek Dubná Skala- Turany- bývam vo Vrútkach "nad" cestou (I/18), kašlať na to, že cez deň je problém odbočiť na ZA, že keď odbočujem domov, čakám niekoľko minút (väčšinou kým ma nepustí oprotiidúci zahraničný kamión)-autá ma objehajú cez autobusovú zástavku a ja sa modlím, aby ma niekto zozadu neprehliadol. Najviac to chcem pre to, že mám 4-ročných chalanov- dvojičky a každé bicyklovanie, cesta do školy a pod. pôjde cez túto cestu. A krížov len vo Vrútkach pri tejto ceste je dosť.
rasto123
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 12. Jan 2008 17:15
Bydlisko: Martin- Vrútky

Odoslaťod devil » 13. Jan 2008 15:07

Reálne búrať nadjazdy. Wink (na toto existuje dnes 10 tendrov, ktoré NDS vyhlási v skrátenom čase) a samotný tender na rozšírenie D1 sa udeje na jeseň r. 2008.


no to uvidime, toto je uz tvoje druhe odvazne tvrdenie. prve bolo ze visnove sa zacne stavat v 2008.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 13. Jan 2008 22:21

devil napísal:
Reálne búrať nadjazdy. Wink (na toto existuje dnes 10 tendrov, ktoré NDS vyhlási v skrátenom čase) a samotný tender na rozšírenie D1 sa udeje na jeseň r. 2008.


no to uvidime, toto je uz tvoje druhe odvazne tvrdenie. prve bolo ze visnove sa zacne stavat v 2008.


No vidíš, aký som odvážny. :D

V prípade Višňového som nepredpokladal, že pôjde cez PPP. Ak sa nepodarí PPP (čo nebude moja vina), vláda to legislatívne nestihne preradiť späť a bude sa robiť to, čo sa dnes realizuje a to je 2+2 Strečno.

V prípade D1 BA-TT sa tento rok bude búrať 5-6 nadjazdov a príde k riešeniam (demontáž) časti stredového pása a objaví sa pár strojov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Thomas » 13. Jan 2008 22:46

Počkat, D1 BA - TT 3+3 se má stavět už teď? něco mi uniklo?
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 13 hostí.