1. prispevok tejto temy je 2,5 roka stary a dovolim si mensiu analyzu
1. D1 BA-KE bude otvorená, aj keď niekde len na 1/2 profil v r. 2010.
1. Štát začal váhať, či sa finančne oplatí zrýchlená výstavba D1 BA-KE a je dosť pravdepodobné, že ak by sa aj podarila D1 postaviť a otvoriť aspoň na 1/2 profil v r. 2010, tak by výstavba bola predražená a na mnohých úsekoch by kvalita musela ustúpiť, resp. nestihli by sa viaceré úseky postaviť, pretože tie najťažšie nie sú na výstavbu ani pripravené.
V r. 2001-2002 stat hovoril o termine 2010. Na jar 2005 sa nazory zacali menit. A dneska sa otvorene hovori ze ani zrychlena vystavba nepomoze suvislej D1 v r. 2010.
Caesar ma pravdu. 2. D1 BA-ZA bude otvorená v r. 2006 v celej svojej dĺžke, aj keď niekde len na 1/2 profil.
2. Je polrok r. 2005 a štát už vie, že D1 BA-ZA nebude ani na 1/2 profil otvorený, pretože viaceré úseky na trase PB-ZA jednoducho nie sú pripravené na výstavbu a v r. 2006 sa otvoria niektoré úseky, niektoré nie a celkovo sa D1 BA-ZA otvorí na 100% v r. 2008. Najväčšie zdržania sú pri a v PB.
V r. 2004 sa firme KIA slubila suvisla D1 po Zilinu. Je r. 2008 a stale sa tak nestalo a hlavne kvoli useku cez PB.
Caesar ma pravdu. 3. Výstavba na RK R1 bude prebiehať intenzívnejšie a úseky sa budú otvárať načas a podľa plánu.
3. Výstavba prebieha takým istým tempom, možno rýchlejším.
To, co si stat naplanoval sa splnit nepodarilo. Rychlejsiu vystavbu zmarili protesty ludi a meska PPP. V principe ale vystavba prebieha rovnakym tempom.
Caesar ma skoro pravdu. 4. Zrýchli sa výstavba D3 a R5.
4. Nedokážem posúdiť.
Stat povedal a D3 sa stavia, R5 nie.
Otazka je co Caesar povazuje za "zrychlenu vystavbu" 5. D1 PO-Svinia sa v r. 2005 začne bez akýchkoľvek problémov stavať.
5. Neviem, či sa tento úsek začne stavať v r. 2005, ale problémy nastali ohľadom majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov.
az som spravne tu na fore cital tak sa vystavba zacala v decembri r. 2005 a teda
Caesar ma pravdu. 6. R4 KE-Milhosť bude v r. 2005 pripravená na svoju výstavbu a aj sa začne výstavba realizovať. Zhodnotí sa potreba stavať obchvat okolo SK.
6. Nedokážem posúdiť úsek R4 KE-Milhosť, no celkovo sa realizácia tohto úseku už viackrát posunula. Obchvat okolo Svidníka sa bude realizovať ako prvý úsek na severnej vetve R4.
juzna R4 sa nestavia a obchvat svidnika sa realizuje ako prvy co vypoveda samo o sebe dost a aj ked s posunom tak predsa ..
Caesar ma pravdu. 7. Úsek Mengusovce-Jánovce, keďže bude financovaný zo zdrojov EÚ a jej inštitúcií, rozdelí sa na 3 úseky a prebehne verejná súťaž, kde budú jasní víťazi a začne sa s výstavbou.
7. Úsek Mengusovce-Jánovce je úplným zlyhaním. Hrozí súd a súdy môžu súdiť aj 10 rokov. Okrem 1. úseku sú priamo ohrozené stále aj ďalšie dva. Financovanie stavby by však ohrozené byť nemalo, keďže finančné prostriekdy už boli vyčlenené v tomto finančnom období EÚ.
sudy nesudili 10 rokov a aj ked to na nich skoncilo, stavia sa dalej, .. stavaju sa vsetky useky dokonca sa dostavia posledny na plny profil.
Caesarove obavy sa nenaplnili. 8. Doprava v hlavnom meste BA. Most Košická sa dostavia aj za pomoci štátu. Tunel Sitina bude financovaný z úverov od japonských bánk, investorom bude štát, NDS. Mesto môže vypracovať NS MHD v BA, ktorý štát bude posudzovať z hľadiska finančnej pomoci.
8. Most Apollo bol dofinancovaný štátom na 33% z chýbajúcich financií, ostatné potrebné financie však okamžite mesto BA osúhlasilo, resp. ihneď zaistilo ďalších 33% a ostatné chýbajúce % nájde. Tunel Sitina sa dostáva do finančných problémov kvôli nedostatočnej geologickej štúdii. Podpora štátu mestu BA ohľadom NS MHD je stále nedoriešená.
most sa predrazil a 50% predrazenia zaplatil stat a 50% mesto
tunel mozno mal nejake problemy, aj sa stavalo nieco naviac na D2 ale pre silnu SKK sa usetrila 1 miliarda Sk
nosny system (asi tym sa mysli NS) sa nestavia, stav zostava rovnaky, aj ked sa vystavba planuje na tento rok a zatial bez pomoci statu
Caesar na viac ako 50% ma pravdu. 9. Bude sa hodnotiť celkový plán diaľničnej výstavby, trasovanie R3, R7 a prípadná rýchlejšia výstavba obchvatov či obchvatu okolo BA, t.j. D4.
9. Začínajú sa realizovať viaceré obchvaty po celom Slovensku. Napríklad severný obcvhat TT, obchvat okolo GA, Vrábiel, SI, PD, ... Začína sa budovať aj časť úseku na RK R3. O vonkajšom obchvate okolo BA sa zatiaľ len uvažuje, konkrétne sa plánuje trasovanie.
na R3 sa jeden usek dostaval, dalsi sa zacal
na R7 nenastal pokrok, starostovia ziadaju vystavbu
o D4 sa viac hovori a pise ako by sa malo realne zacat stavat ale faktom je ze sa plany posunuli az cez 10 km tunel MK a k rakuskym hraniciam
Caesar ma pravdu. 10. Vznikne NDS, ktorá vnikne najmä pre to, aby si štát mohol aj naďalej požiačiavať peniaze, no úvery sa nebudú započítavať do štátneho dlhu.
10. NDS, a.s. vznikla, no zatiaľ si nevzala ani jeden úver.
NDS vznikla, vzala si uvery za 17-20 mld. Sk, dnesna ich hodnota je vyse 16 mld. Sk. Ale toto bolo skor hodnotenie stavu vzniku.