Úvaha - problémy v diaľničnej výstavbe

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Úvaha - problémy v diaľničnej výstavbe

Odoslaťod Caesar » 08. Jún 2005 10:46

Ja sa teraz len zamyslím:

V r. 2004/05 sa začalo reálne plánovať:

1. D1 BA-KE bude otvorená, aj keď niekde len na 1/2 profil v r. 2010.

2. D1 BA-ZA bude otvorená v r. 2006 v celej svojej dĺžke, aj keď niekde len na 1/2 profil.

3. Výstavba na RK R1 bude prebiehať intenzívnejšie a úseky sa budú otvárať načas a podľa plánu.

4. Zrýchli sa výstavba D3 a R5.

5. D1 PO-Svinia sa v r. 2005 začne bez akýchkoľvek problémov stavať.

6. R4 KE-Milhosť bude v r. 2005 pripravená na svoju výstavbu a aj sa začne výstavba realizovať. Zhodnotí sa potreba stavať obchvat okolo SK.

7. Úsek Mengusovce-Jánovce, keďže bude financovaný zo zdrojov EÚ a jej inštitúcií, rozdelí sa na 3 úseky a prebehne verejná súťaž, kde budú jasní víťazi a začne sa s výstavbou.

8. Doprava v hlavnom meste BA. Most Košická sa dostavia aj za pomoci štátu. Tunel Sitina bude financovaný z úverov od japonských bánk, investorom bude štát, NDS. Mesto môže vypracovať NS MHD v BA, ktorý štát bude posudzovať z hľadiska finančnej pomoci.

9. Bude sa hodnotiť celkový plán diaľničnej výstavby, trasovanie R3, R7 a prípadná rýchlejšia výstavba obchvatov či obchvatu okolo BA, t.j. D4.

10. Vznikne NDS, ktorá vnikne najmä pre to, aby si štát mohol aj naďalej požiačiavať peniaze, no úvery sa nebudú započítavať do štátneho dlhu.

Po celkovom zhrnutí týchto plánov si dovolím sám zhodnotiť, čo sa reálne plní a ako sa sa to plní a vopred upozorňujem, že je to môj názor, ktorý len vychádza z týchto deviatich bodov, ktoré som tu uviedol a ktoré takisto len uvádzam ja zo svojich myšlienok a názorov.

1. Štát začal váhať, či sa finančne oplatí zrýchlená výstavba D1 BA-KE a je dosť pravdepodobné, že ak by sa aj podarila D1 postaviť a otvoriť aspoň na 1/2 profil v r. 2010, tak by výstavba bola predražená a na mnohých úsekoch by kvalita musela ustúpiť, resp. nestihli by sa viaceré úseky postaviť, pretože tie najťažšie nie sú na výstavbu ani pripravené.

2. Je polrok r. 2005 a štát už vie, že D1 BA-ZA nebude ani na 1/2 profil otvorený, pretože viaceré úseky na trase PB-ZA jednoducho nie sú pripravené na výstavbu a v r. 2006 sa otvoria niektoré úseky, niektoré nie a celkovo sa D1 BA-ZA otvorí na 100% v r. 2008. Najväčšie zdržania sú pri a v PB.

3. Výstavba prebieha takým istým tempom, možno rýchlejším.

4. Nedokážem posúdiť.

5. Neviem, či sa tento úsek začne stavať v r. 2005, ale problémy nastali ohľadom majetkovo-právneho vysporiadania pozemkov.

6. Nedokážem posúdiť úsek R4 KE-Milhosť, no celkovo sa realizácia tohto úseku už viackrát posunula. Obchvat okolo Svidníka sa bude realizovať ako prvý úsek na severnej vetve R4.

7. Úsek Mengusovce-Jánovce je úplným zlyhaním. Hrozí súd a súdy môžu súdiť aj 10 rokov. Okrem 1. úseku sú priamo ohrozené stále aj ďalšie dva. Financovanie stavby by však ohrozené byť nemalo, keďže finančné prostriekdy už boli vyčlenené v tomto finančnom období EÚ.

8. Most Apollo bol dofinancovaný štátom na 33% z chýbajúcich financií, ostatné potrebné financie však okamžite mesto BA osúhlasilo, resp. ihneď zaistilo ďalších 33% a ostatné chýbajúce % nájde. Tunel Sitina sa dostáva do finančných problémov kvôli nedostatočnej geologickej štúdii. Podpora štátu mestu BA ohľadom NS MHD je stále nedoriešená.

9. Začínajú sa realizovať viaceré obchvaty po celom Slovensku. Napríklad severný obcvhat TT, obchvat okolo GA, Vrábiel, SI, PD, ... Začína sa budovať aj časť úseku na RK R3. O vonkajšom obchvate okolo BA sa zatiaľ len uvažuje, konkrétne sa plánuje trasovanie.

10. NDS, a.s. vznikla, no zatiaľ si nevzala ani jeden úver. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Nemyslim, neviem, len sa pozeram a co vidim a co nevidim

Odoslaťod B; » 08. Jún 2005 11:30

A vidim:

Globalne: stale sa meni koncepcia, pripravuju sa zoznamy v peknych tabulkach kedy sa co zacne stavat a kedy sa to dostavia a kolko do toho investuju. (novy projekt, aktual noveho projektu, ..)
Niektore (mozno aj mnoho) usekov sa nezacne stavat, peniaze sa nezainvestuju, ale nevidim, ze by sa miesto toho zacalo nieco ine.
Nevidim kde sa podeli peniaze.
Mozno ale nevidim, ze sa vo velkom robi investicna priprava na inych usekoch, ale mozno sa to ani neda vidiet, lebo sa nerobi.
Zda sa mi, ze sa rozpocet nepodarilo preinvestovat, akoby nebolo kde.
Vidim, ze niekde useky stoja, lebo nie su vraj dofinancovane.

Lokalne:
Stavat sa zacalo a vidim, ze sa nieco aj udialo na R1
Na Rudno NH-Zar-ZH vidim ludi a stroje robit, jazdim po Budca-kovacova, niekde by som mal ist sice iba 90 kvoli chybajucej tabuli "bez uhrady", ale tam sa aspon preinvestovalo.

D1 vidim roky rozostavane useky ladce-Sv, Vaz-Men., vidim nezdareny pokus o tender na dalsi usek, holt asi je problem spravit prvych 150 tendrov, potom to uz hadam pojde. Asi niekto zabudol nieco napisat do tendra, aby bol pravne cisty a technicky jednoznacny.
Vidim vyjadrenia, poklepavanie kamenov a vidim, ze "skutek utek"

Vidim, ze nevidim vela novopostavenych ciest a to je to, co ma ako obcana, automobilistu zaujima.


Co som este nevidel, je jeden usek postaveny bez zdrzania, navysenia ceny.

Ak o takom viete, dajte mi vediet.

Dakujem.

P.S. Sorry, ze som dnes taky nevidiaci, asi som sa zle vyspal a mam este karpiny v ociach.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 08. Jún 2005 12:14

podrobnejsie sa vyjadrim neskor, ale aj tak sa da v podstate vsetko zhrunut do nasledujucich par slov.

na slovensku co sa tyka infrastruktury a jej budovania plati par zasad
=> bez akejkolvek koncepcie, rozumneho planovanie, financneho krytia a hlavne v hroznom bordeli :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod random » 08. Jún 2005 12:41

B; ... zeby mozno beharovce-studenec? ;) sak by som sa aj divil keby na tom 3,5km co ide krizom cez dve polia sa nieco take stalo ... no ale este nehovorim hop! :)
Obrázok používateľa
random
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 75
Založený: 04. Feb 2005 09:34

Odoslaťod mel » 09. Jún 2005 09:18

random napísal:B; ... zeby mozno beharovce-studenec? ;) sak by som sa aj divil keby na tom 3,5km co ide krizom cez dve polia sa nieco take stalo ... no ale este nehovorim hop! :)


este podla mna to bol usek Benadik - Rudno ... tam to slo podla planu ... teda aspon vystavba ... priprava neviem.
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Asi ani ten

Odoslaťod B; » 09. Jún 2005 09:24

mel napísal:
random napísal:B; ... zeby mozno beharovce-studenec? ;) sak by som sa aj divil keby na tom 3,5km co ide krizom cez dve polia sa nieco take stalo ... no ale este nehovorim hop! :)


este podla mna to bol usek Benadik - Rudno ... tam to slo podla planu ... teda aspon vystavba ... priprava neviem.


Ja si pamatam, ze to bolo dlhsie rozrobene, bolo vidiet casti za Hronom
vpravo od cesty smer BB uz niekolko rokov.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod wazari » 09. Jún 2005 11:16

vcelku suhlasim s dlhym prispevkom B;

nepoznam situaciu v okolitych krajinach, ci im to tam funguje lepsie, ci tak ako u nas, ci horsie - takze do detailov sa nepustam.
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Caesar » 09. Jún 2005 11:31

wazari napísal:vcelku suhlasim s dlhym prispevkom B;

nepoznam situaciu v okolitych krajinach, ci im to tam funguje lepsie, ci tak ako u nas, ci horsie - takze do detailov sa nepustam.


Minimálne v Rakúsku, Nemecku, Francúzsku, ... majú koncepciu, ktorú aj de facto doržiavajú bez ohľadu na to, aká strana je práve pri moci.

V ČR je to podobné ako u nás, len s tým rozdielom, že ČR dáva viac peňazí na výstavbu diaľničnej siete (v prepočte na rozlohu, vyťaženosť cestnej siete a HDP), no oproti nám dáva menej peňazí na údržbu ciest a diaľnic (v prepočte na km a sumu a úseky a počet km, ktoré treba opraviť), čo však ČR netají a nemá problém to povedať aj verejne. Narozdiel od SR, kde "my vieme, že máme kvalitu vozoviek v zlom stave, ale my (SR) dávame prednosť výstavbe diaľnic", je to tak prezentované ako keby na Slovensku sa ročne otváralo 40 km diaľnic bez akýchkoľvek problémov.

V Poľsku je dlhodobý nedostatok finančných zdrojov na všetky aktivity, ktoré sa týkajú nielen dopravnej infraštruktúry a samozrejme "prekvitá" obrovská korupcia a rušenie tendrov atď., no konkrétne Poliaci sa snažia stavať aj keď s horšími parametrami, ale rýchlejšie, no vzhľadom na údaje a prepočty voči SR, je Poľsko na tom stále horšie ako SR.

V Maďarsku je podobný problém ako v ČR či v PR, no Maďarsko má celkom slušné plnenie svojich plánov v oblasti celej cestnej siete, s tým, že takisto má nedostatok finančných zdrojov, preto prišlo aj k viacerým "skúškam" ako diaľnica M5, ktorú postavil súkromný investor a vláda musela túto diaľnicu odkúpiť, pretože pre vysoké mýto boli problémy. V ČR tento problém ešte včas odvrátili, no zase musela ČR zaplatiť väčšiu sumu ako kompenzáciu za zrušenie tendra (izraelský súkromný investor, ktorý mal diaľnicu postaviť za "očividne" nevýhodných podmienok pre štát).

Na Ukrajine je korupcia, nedostatok finačných prostriedkov, zmena hospodárstva na trhové a ... nedokážem posúdiť, no určite je na tom UA najhoršie v porovnaní s celou EÚ.

V Rakúsku je všetko OK, t.j. ak treba stavať, tak peniaze sú, nie je korupcia, je len prirodzený lobing. V Rakúsku majú však silné slovo "zelení", a preto Rakúšania citlivo vnímajú nové stavby a mohlo by sa zdať, že stavajú pomaly, pretože na výstavbu nemajú peniaze, no nie je tomu tak.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 09. Jún 2005 11:53

ja by som doplnil, ze v rakusku je hlavne jeden podstatny fakt (a v principe je to jedna aka stavba), sice mozno vybavovacky & dalsie formality trvaju dlho, ale ked sa zacne stavat, tak sa stavia presne podla planu a hlavne sa plati podla planu. tam su proste peniaze vzdy alokovane. rozpocet presny a plati sa presne.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod B; » 09. Jún 2005 12:16

Ja by som dodoplnil o Rakusku - stavba pripojky na Jarovce D4
Rok bol vyhradeny len na posudenie vplyvov na ZP =UVP
Ale tiez som si vsimol :
povodny rozpocet bol 174 mil eur, potom 180 mil eur a teraz dokonca 185 mil eur.
To je cca 430 mil SKK a este je stavba iba na zaciatku.

a este linka na 185 http://www.asfinag.at/strassenbau/planungsprojekte/a6/files/A6_0405.pdf

a 174 http://www.asfinag.at/strassenbau/planungsprojekte/a6/planung_a6_start.htm#Besonderheiten alebo aj tu
http://www.asfinag.at/strassenbau/planungsprojekte/a6/files/datenblatt_a6.pdf

obe sumy su spolu na jednej stranke 8)
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 09. Jún 2005 13:00

B; mno ale aspon oni tu sumu priznaju :) a nerobia caviky, neboj oni to zafinancuju. btw. ta cena je netto => neviem ci su tam vobec zapocitane pozemky, ale urcite nie vyvolane investicie ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 09. Jún 2005 13:08

aquila napísal:B; mno ale aspon oni tu sumu priznaju :) a nerobia caviky, neboj oni to zafinancuju. btw. ta cena je netto => neviem ci su tam vobec zapocitane pozemky, ale urcite nie vyvolane investicie ..


Aquila,

zase treba byť úprimný. To, že v Rakúsku majú dostatok finančných zdrojov na výstavbu diaľnic, ešte neznamená, že všetko prebieha transparentne a správne, pretože výstavba diaľnice k BA bola fiaskom, keďže Rakúsko finančné zdroje malo a má a boli tu dohody, len nebola politická vôľa a tak sa "zneužili zelení", čo by však až tak dlho stavbu nezdržalo.

Naviac, výstavba rakúskej diaľnice, ktorá spojí Viedeň a BA, sa začala až pod nátlakom rakúskych a nemeckých firiem, ktoré podnikajú medzi Viedňou a BA.

Ohľadom tej sumy, ktorú oni uvádzajú na 1 km, tak tá zahŕňa len priamu výstavbu a podobne je to riešené aj v iných krajinách EÚ.

Ohľadom vyvolaných investícií: Žiadne nie sú a ak ano, tak sa to ráta inam než do výstavby diaľnic.

SR sa môže porovnávať so SLO (Slovinsko) vzhľadom na náklady na 1 km, len v SLO tiež nie sú zvykom vyvolané incestície ako výstavba bytov, opravy ciest, výmena okien za plastové, futbalový štadión a podobne. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 09. Jún 2005 14:01

Dm: dialnica A6 je specifikom, bola to casto volebna karta socialistov, ktory to brzdili a v rakusku su zeleni silny, takze preco ich nevyuzit ? preto som spominal tie uvodne formality, ktore tam mozu trvat dlhsie

ale ja som sa len vo vseobecnosti vyjadroval, ze ked sa v rakusku nieco zacne stavat, tak su na to peniaze a sa riadne a nacas zaplati, to je vsetko
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod B; » 09. Jún 2005 15:05

Caesar napísal:Naviac, výstavba rakúskej diaľnice, ktorá spojí Viedeň a BA, sa začala až pod nátlakom rakúskych a nemeckých firiem, ktoré podnikajú medzi Viedňou a BA.

Ohľadom tej sumy, ktorú oni uvádzajú na 1 km, tak tá zahŕňa len priamu výstavbu a podobne je to riešené aj v iných krajinách EÚ.

Ohľadom vyvolaných investícií: Žiadne nie sú a ak ano, tak sa to ráta inam než do výstavby diaľnic.


hej, prebiehali samanske tanceky, ktore si odniesli ludia z Hainburgu &co + Slovaci :(

Ad cena - NETTO zahrna vykup pozemkov, projekty, stavbu, manazment
Celu ju plati ASFINAG z mytneho a dani.
Naposledy upravil B; dňa 10. Jún 2005 08:36, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Caesar » 09. Jún 2005 20:33

aquila napísal:Dm: dialnica A6 je specifikom, bola to casto volebna karta socialistov, ktory to brzdili a v rakusku su zeleni silny, takze preco ich nevyuzit ? preto som spominal tie uvodne formality, ktore tam mozu trvat dlhsie

ale ja som sa len vo vseobecnosti vyjadroval, ze ked sa v rakusku nieco zacne stavat, tak su na to peniaze a sa riadne a nacas zaplati, to je vsetko


To je všetko v poriadku, čo píšeš, s tým aj súhlasím.

Ja som chcel len poukázať na to, že aj v Rakúsku rozhoduje politika a väčšinou, keď sa politika snaží zmeniť (zdržať, zastaviť) niečo prirodzené, tak to končí fiaskom (škandálom, neúspechom, hanbou) a zatiaľ čo v Rakúsku je to 1-2x za rok (vo všeobecnosti), tak na Slovensku je to tak každý deň, a preto sme aj tam, kde sme. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Caesar » 09. Jún 2005 20:41

aquila napísal:podrobnejsie sa vyjadrim neskor, ale aj tak sa da v podstate vsetko zhrunut do nasledujucich par slov.

na slovensku co sa tyka infrastruktury a jej budovania plati par zasad
=> bez akejkolvek koncepcie, rozumneho planovanie, financneho krytia a hlavne v hroznom bordeli :)


Toto si dovolím upresniť.

Koncepcia existuje aj pre rozvoj cestnej siete aj diaľničnej aj železničnej. A pomerne dobrá koncepcia, pretože nič nie je dokonalé a a každú koncepciu treba niekedy aj zmeniť, buď kvôli aktuálnej hospodárskej situácii (finančné možnosti štátu) alebo kvôli inému vývoju (regióny sa vyvíjajú inak, obyveteľstvo sa mení, ...).

Plánovanie je tiež a je pomerne dobré, pretože veľa naplánovaných hospodárskych výsledkov sa darí plniť. Plánovanie v dopravnej infraštruktúre je tiež zadané a darí sa ho plniť: sprivatizovať nákladnú železničnú dopravu, zmeniť Slovenskú poštu na a.s. a sprivatizovať ju, zaviesť mýtny systém.

Iste, plánovanie ohľadom výstavby nie je dobré, pretože nezohľadňuje aktuálne finančné možnosti štátu a tieto dve oblasti na Slovensku sa nedarí vhodne spojiť. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 14:43

Caesar,

máš takmer absolútnu pravdu v tom, čo píšeš.

Problémom je nesúlad konania medzi vládou a samosprávou a veľkými problémami sú aj prípravné fázy ako pozemky, tendre a podobne.

Dnes pripraviť pozemok a tender trvá 4 až 6 rokov a samotná výstavba už potom podľa podmienok.

Na Slovensku je veľkým problémom vymožiteľnosť práva, pretože keby tu boli dobré zákony, tak nie je problém s vyvlastňovaním atď. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Spomienky na Diaľničiara

Odoslaťod Antimander » 08. Aug 2005 13:39

To je práve ten problém. U nás sa nepovie, že tento úsek bude stáť 20 mld.sk a tamten bude stáť 15 mld.sk, takže na ten 1. dáme v tom roku 10 a v tom roku 10 a na ten druhý dáme po 3 rokoch po 5 mld.sk s tým, že rátam infláciu a teda navyšujem prostriedky povedzme o 3 mld. sk na každý rok.

U nás je systém:

Rozostavané úseky spolu za cca. 100 mld.sk (ak rátam aj D aj R aj tunely atď., ešte by sme to aj presiahli) a financie na 1 rok sú od 8-20 mld.sk a stavia sa tam, kde je aktuálna priorrita vlády, nepozerá sa na to, že je niečo rozostavané.

Problém SR je vysoká rozostavanosť. Tu nejde o počet úsekov, ale o ich dĺžku a náročnosť stavby. Môžme mať aj 30 rozostavných úsekov, ale nemôžme všetkých 30 stavať, pretože nemáme peniaze.

A na záver, dostavia sa úsek, okamžite sa vyhlasuje tender na ďalší.


Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Nedeľa 05. 12. 2004
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod aquila » 08. Aug 2005 13:59

tento prispevok zo stareho fora si pamatam a presne tam je obrovsky problem slovenska, ze politici radi klepkaju na kamienky a potom trpi aj NDS aj stavbari ale najma ludia ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 08. Aug 2005 19:08

aquila napísal:tento prispevok zo stareho fora si pamatam a presne tam je obrovsky problem slovenska, ze politici radi klepkaju na kamienky a potom trpi aj NDS aj stavbari ale najma ludia ..


To je pravda.

Je nutné dostavať viaceré rozostavané úseky a už nerostavávať na daných D alebo RC žiadne nové, až neskôr, podľa potreby. Výnimku by mohli mať D1+D3 a R1. Na nich by sa mala dokonca rozostavanosť ešte viac zvýrazniť a zväčšiť. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 18. Okt 2005 18:47

Caesar,

to je velmi dobre napisane. O problemoch mas velmi dobry prehlad. Podobne mas prehlad aj o tom, co sa prave deje.

Vies ako to funguje v inych statoch - ze sa dodrziava koncepcia atd.

SR ma tak vela problemov v tejto oblasti, ze bude velmi tazke nieco s tym spravit.

Systemove chyby, nezodpovednost, nevedomost. Atd. Toto vsetko sa prejavilo, ked SR vstupila do EU - nestavia sa podla planov. A peniaze su v Bruseli. :roll:

Snad sa to zlepsi, ale musite uprimne chciet. Vsetci. Aj politici, aj stavbari.

Ja budem uprimny. Stavebne firmy nedovolili vstupit na trh inej stavebnej firmy, J&P Avax. Preco? Bla bla bla od politikov, stavbari mlcia a tvaria sa, ze oni s tym nic nemaju, pravy dovod: Strach. Menej penazi pre pre kazdeho atd. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 18. Okt 2005 20:40

Adoas napísal:Ja budem uprimny. Stavebne firmy nedovolili vstupit na trh inej stavebnej firmy, J&P Avax. Preco? Bla bla bla od politikov, stavbari mlcia a tvaria sa, ze oni s tym nic nemaju, pravy dovod: Strach. Menej penazi pre pre kazdeho atd. :wink:


Ty to píšeš, ako keby si J&P Avax zastupoval.

Môj pohľad: Je to úplne normálne, že domáce firmy využívajú čo sa dá. Na čo ďalšia firma, keď netreba? 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 18. Okt 2005 21:01

Caesar,

Ty to píšeš, ako keby si J&P Avax zastupoval.


A mas pravdu. Priamo nie, ale na tomto fore ano. Je to dobra grecka firma. Lepsia nez Doprastav. Moj nazor. Doprastav je mala firmicka, ktora sa drzi len vdaka DDM Group a slovenskych podmienok. Ale meni sa to, ste v EU a bud budete dodrziavat EU pravidla alebo nebudete za peniaze EU stavat. Ty pises uprimne, ja tiez. Doprastav je dobra firma, ale J&P Avax lepsia, ked z nej vsetci mate strach.

Môj pohľad: Je to úplne normálne, že domáce firmy využívajú čo sa dá. Na čo ďalšia firma, keď netreba?


Zneuzivaju. Zneuzivaju cely system. A je vam to jedno, pretoze vy mate rozostavane vsetci velmi vela.

Tento prispevok moze vedenie fora kedykolvek vymazat z akychkolvek dovodov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Caesar » 18. Okt 2005 21:44

Adoas,

teraz keď ide o grécku firmu, tak už my zneužívame systém. To je smiešne. V inej téme píšeš "len o využívaní". Tak ako?

Doprastav je dobra firma, ale J&P Avax lepsia, ked z nej vsetci mate strach.


Ja z nej strach nemám. Mne je to jedno.

Nechajme to, lebo sa pohádame. Ty si hrdý Grék (právom, lebo vaša história to potvrdzuje) a ja som zase Slovák. Dosť hrdý, ale až tak ako ty, nie. Poznáme sa, nehádajme sa. Viac máš v IS. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod wazari » 18. Okt 2005 21:44

Adoas napísal:
Caesar napísal:
Môj pohľad: Je to úplne normálne, že domáce firmy využívajú čo sa dá. Na čo ďalšia firma, keď netreba?


Zneuzivaju. Zneuzivaju cely system. A je vam to jedno, pretoze vy mate rozostavane vsetci velmi vela.


Hm, svojho casu som pisal o vyuzivani a zneuzivani a ty si vtedy dal za pravdu Caesarovi :wink: Zmenil sa odvtedy tvoj nazor? :wink:
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 57 hostí.