Bratislava - Viedeň

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ake trasovanie by ste uprednostnili?

Anketa bola ukončená dňa 09. Júl 2005 12:44

cez Kittsee a napojenie na ex. dial. pri Parndorfe
14
78%
severny variant okolo Marchegu
4
22%
 
Celkový počet hlasov : 18

Odoslaťod Caesar » 21. Jún 2005 16:57

puff dady napísal:Pri navrhovanom a v sucasnosti aj stavanom useku Parndorf-Kittsee ide o dostavanie ca. 22 km dialnice, co by pri odbocke niekde za Fischamendom bolo urcite viac. :wink:

Nehovoriac o zlozitejsom terene, hlavne mam na mysli usek pred Hainburgom az po defacto po hranicny prechod Berg.

Ano uznavam pri pohlade do mapy sa javi ako kratsia spojka Berg-Fischamend, ale myslim ze aj pri dlhsej trase ale po dialnici obchadzka povedzme 15 km nezaberie vodicoci pri rychlosti 130 km/h viacej ako nejakych 5-7 minut :)


Presne tak, naviac, diaľnica sa nestavia preto, aby sa po nej nejazdilo. Bude to časová úspora a po dostavbe ďalšej vetvy sa po starej ceste bude jazdiť menej a bude výborné spojenie Wien-Bratislava dvomi trasami, severnejšie a južnejšie a záleží len na tom, kto "kam smeruje" do ktorej časte Viedne či Bratislavy. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 21. Jún 2005 17:05

Caesar napísal:
puff dady napísal:Pri navrhovanom a v sucasnosti aj stavanom useku Parndorf-Kittsee ide o dostavanie ca. 22 km dialnice, co by pri odbocke niekde za Fischamendom bolo urcite viac. :wink:

Nehovoriac o zlozitejsom terene, hlavne mam na mysli usek pred Hainburgom az po defacto po hranicny prechod Berg.

Ano uznavam pri pohlade do mapy sa javi ako kratsia spojka Berg-Fischamend, ale myslim ze aj pri dlhsej trase ale po dialnici obchadzka povedzme 15 km nezaberie vodicoci pri rychlosti 130 km/h viacej ako nejakych 5-7 minut :)


Presne tak, naviac, diaľnica sa nestavia preto, aby sa po nej nejazdilo. Bude to časová úspora a po dostavbe ďalšej vetvy sa po starej ceste bude jazdiť menej a bude výborné spojenie Wien-Bratislava dvomi trasami, severnejšie a južnejšie a záleží len na tom, kto "kam smeruje" do ktorej časte Viedne či Bratislavy. 8)


Pozrite sa, je jednoznačne super, že diaľnica do Viedne bude a už sa stavia. Ale nedá mi, prečo sme stavali úsek, resp. diaľničný prechod až v Jarovciach a nie pri Kopčianskej, kadiaľ vedie súčasný hraničný priechod. Pripadá mi to tak, že Rakúšania sa tomu len prispôsobili a zároveň stavajú tú najkratšiu možnú spojnicu - 22 km na Bratislavu.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 21. Jún 2005 19:42

lebo to ma svoj zmysel :) tadial bude pokracovat D4 co by jzny obchvat BA a bude pokracovat az po R8 a po tu krizovatku v stupave a na severne spojenie s rakuskom :)

treba to brat v sirsich suvislostiach. zhodou okolnosti prepojenie SK-AT je velmi dobre vyriesene a aj naplanovane.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 21. Jún 2005 20:28

aquila napísal:lebo to ma svoj zmysel :) tadial bude pokracovat D4 co by jzny obchvat BA a bude pokracovat az po R8 a po tu krizovatku v stupave a na severne spojenie s rakuskom :)

treba to brat v sirsich suvislostiach. zhodou okolnosti prepojenie SK-AT je velmi dobre vyriesene a aj naplanovane.


Aquila,

takmer úplne s tebou súhlasím, avšak SR a A nie sú práve najlepšie spojené krajiny. Chýbajú mosty cez rieku Moravu. Veľmi dobre naplánované to je, ale vyriešené to bude až v r. 2008-2012, reálne, keď sa dobuduje nielen spojenie s BA a Stupavou, ale aj severnejšie so Záhorskou Vsov či Moravským sv. Jánom. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod puff dady » 29. Jún 2005 11:12

Branco napísal:Pozrite sa, je jednoznačne super, že diaľnica do Viedne bude a už sa stavia. Ale nedá mi, prečo sme stavali úsek, resp. diaľničný prechod až v Jarovciach a nie pri Kopčianskej, kadiaľ vedie súčasný hraničný priechod. Pripadá mi to tak, že Rakúšania sa tomu len prispôsobili a zároveň stavajú tú najkratšiu možnú spojnicu - 22 km na Bratislavu.


Myslim ze to uz niekde bolo napisane, ked by sme aj odhliadli od nejakych dohod medzistatnych, predpokladam ze hlavny dovod postavenia dialnice (prechod, krizovatky) skor spocival z nasej strany v tom, ze chceli odklonit tranzitnu dopravu viacej von z mesta. :wink:

Ano zatial to nedava velmi logiku, pokial nebude urobene prepojenie na D1 na nasom uzemi popod Slovnaft (aj to ma nejaky nazov, ale nevie ma to momentalne napadnut :) ). Myslim vsak ze tu islo o pohlad do buducna, ale stale mi z toho vychazda ze neslo zo strany A iba o prisposobenie.
puff dady
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 6
Založený: 07. Mar 2005 13:49
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Branco » 29. Jún 2005 11:47

puff dady napísal:
Branco napísal:Pozrite sa, je jednoznačne super, že diaľnica do Viedne bude a už sa stavia. Ale nedá mi, prečo sme stavali úsek, resp. diaľničný prechod až v Jarovciach a nie pri Kopčianskej, kadiaľ vedie súčasný hraničný priechod. Pripadá mi to tak, že Rakúšania sa tomu len prispôsobili a zároveň stavajú tú najkratšiu možnú spojnicu - 22 km na Bratislavu.


Myslim ze to uz niekde bolo napisane, ked by sme aj odhliadli od nejakych dohod medzistatnych, predpokladam ze hlavny dovod postavenia dialnice (prechod, krizovatky) skor spocival z nasej strany v tom, ze chceli odklonit tranzitnu dopravu viacej von z mesta. :wink:

Ano zatial to nedava velmi logiku, pokial nebude urobene prepojenie na D1 na nasom uzemi popod Slovnaft (aj to ma nejaky nazov, ale nevie ma to momentalne napadnut :) ). Myslim vsak ze tu islo o pohlad do buducna, ale stale mi z toho vychazda ze neslo zo strany A iba o prisposobenie.


Nno, myslím si, že skôr išlo o politické tlaky - prioritou bolo diaľničné prepojenie BA a Viedne, my sme vzbudovali prepojenie v Jarovciach, Rakúšania asi 5 km pokračovanie - obchvat Kittsee, ktorý sa teraz iba na tomto úseku bude prebudovávať na diaľnicu, zvyšok do Parndorfu bude nový. Mimochodom, rakúsky ASFINAG mal dokonca pôvodne, na začiatku 90tych rokov, v pláne iba rýchlostnú cestu do BA. Hoci ešte v 70tych rokoch to bolo prepojenie, kopírujúce trasu južne od Dunaja (Fischamend-Hainburg-Petržalka).
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 29. Jún 2005 12:34

branco, mno co ja viem, tak takto ako to zhtuba je je to naprojektovana aspon tych 20-30 rokov (teda na papiery :)

ako bolo spominane od jaroviec sa pocita s pokracovanim na D4, most cez dunaj okolo slovnaftu pootm to prijde povyse raci tam sa to prebura cez R8 karpatami a prijde to na krizovatku s D2 stupava kde to pokracuje smer rakusko ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 29. Jún 2005 12:54

aquila napísal:branco, mno co ja viem, tak takto ako to zhtuba je je to naprojektovana aspon tych 20-30 rokov (teda na papiery :)

ako bolo spominane od jaroviec sa pocita s pokracovanim na D4, most cez dunaj okolo slovnaftu pootm to prijde povyse raci tam sa to prebura cez R8 karpatami a prijde to na krizovatku s D2 stupava kde to pokracuje smer rakusko ...


Aquila, tvoja informácia o plánovaní BA-Viedeň vcelku neodporuje mojej, hoci za komunistov sa toho veľa neplánovalo s "kapitalistickým západom".

A, samozrejme, A6 je, resp. bude fajn. Realisticky však vidím D4 tak o 15 rokov, na Slovensku sú iné priority a v Blave sa do dopravnej infraštruktúry dosť investuje, hoci ako hlavné mesto má na tieto priority určitý nárok.
Celá moja poznámka smeruje k tomu, že budúce diaľničné prepojenie A6-D4 (D2-D1) nie je najkratšou a asi ani nie najideálnejšou spojnicou - do Viedne predsa budeme prichádzať takmer do centra (posledný výjazd z A4), zatiaľ čo v Bratislave to bude ešte cca. 10-12 km do Blavy. Hoci A6 bude dobre spĺňať požiadavky tranzitu do Slovinska, Chrovátska, Talianksa, Franc., atď.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Diaľnica je naplánovaná dobre

Odoslaťod Alexander Velky » 29. Jún 2005 13:44

Podľa môjho názoru je táto diaľnica naplánovaná dobre. V konečnom dôsledku tu bude napojenie na južnú trasu aj na severnú trasu na Stupavu a zostane tu aj stará cesta, niekde v strede, takže spolu 3 významné cesty, ktoré budú spájať Viedeň a Bratislavu.

Ja na tejto trase pomerne často jazdím, keďže pracujem aj vo Viedni a určite budem jazdiť aj po novej diaľnici, pretože to bude minimálne úspora času. :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod B; » 30. Jún 2005 09:55

Ja mam skusenost, ze castejsie meraju ked ides cez Parndorf+A4 a preto je pre
mna Hainburg+Fischamend rychlejsia cesta :-).
Ale ked podliehas famam o vysokych pokutach tak A6+A4 bude asi rychlejsia.
bmx
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 09:57

B; napísal:Ja mam skusenost, ze castejsie meraju ked ides cez Parndorf+A4 a preto je pre
mna Hainburg+Fischamend rychlejsia cesta :-).
Ale ked podliehas famam o vysokych pokutach tak A6+A4 bude asi rychlejsia.


... vysoká pokuta ... v Rakúsku je vysoká aj pre bohatého Slováka ... :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Odoslaťod B; » 30. Jún 2005 10:28

zakladna pokuta za prekrocenie rychlosti tusim do 20 km je cca 21, dalsia sadzba je potom 36 vratane blocka.
Co je podla mna menej ako na Slovensku

Problem je skor na dialnici, tam sa pri prekroceni dostavas do vysokych rychlosti a rastie geometricky, lepsie je prekrocit rychlost na bundesstrasse
2700 za 235 km/h je "po znamosti" so zlavou.
Viem aj o pokute, nastastie nie ja, 5600 €.
bmx
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod Alexander Velky » 30. Jún 2005 13:58

B; napísal:zakladna pokuta za prekrocenie rychlosti tusim do 20 km je cca 21, dalsia sadzba je potom 36 vratane blocka.
Co je podla mna menej ako na Slovensku

Problem je skor na dialnici, tam sa pri prekroceni dostavas do vysokych rychlosti a rastie geometricky, lepsie je prekrocit rychlost na bundesstrasse
2700 za 235 km/h je "po znamosti" so zlavou.
Viem aj o pokute, nastastie nie ja, 5600 €.


Inak ja som za svoj zatiaľ ešte krátky život nedostal žiadnu pokutu nikde ani v zahraničí.

Dopravnú nehodu som raz spôsobil, keď som nedával akosi dosť pozor na cestu, v HR, to sme išli na dovolenku a pozeral som sa do mora a zrazu pozerám predo mnou auto, otcovo auto ... som síce brzdil, ale už bolo neskoro a vrazil som do neho. Výsledkom bol jeho poškodený systém zatvárania kufru a môj poškodený systém zatvárania kapoty nad motorom. Aj toto sme "zatajili", našli sme autoservisy, kde to "dali ako tak dokopy" a v pohode sme prešli aj cez hranice, keď sme išli domov, nenahlásili sme to proste tamojšej polícií. Zase Off-topic. Takže ako rodina sme sa stali jediní účastníkmi dopravnej nehody. Inak otec robil skoro to isté čo ja, stál na zákaze zastavenia a pozeral na more ... :lol:
Obrázok používateľa
Alexander Velky
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 655
Obrázky: 1
Založený: 28. Jún 2005 17:31

Spomienky od Diaľničiara

Odoslaťod Antimander » 07. Aug 2005 13:57

O tejto diaľnici asi toľkoto.

Základný kameň je poklepaný, len aby sa aj stavť začalo a pokračovalo a dokončilo tak, aby najneskôr v r. 2008 sa dalo dostať do hl. mesta Rakúska po diaľnici (z BA).

Rakúšania zaspali pri spájaní svojej krajiny s ostatnými, ČR, SR. A naviac, neúmerne dlho odsúvali stavbu pre tzv. ekologické štúdie a dopady. Ak niekto robí ekologickú štúdiu 3 roky na úseku 22 km, tak to je už moc.

Keby to bolo aspoň aj pre pozemky alebo dostatočné vytvorenie finančných prostriedkov, ale pre životné prostredie sa 3 roky hádať a naťahovať výstavbu?!

A naviac, ja si pamätám ako nás Rakúšania kritizovali, že kým my dostaviame diaľnicu k ich hraniciam, oni už budú mať dávno dostavané. Teraz zasa hovoria, že čo to pre nás bolo ten kúsok?! Tak asi nič.

Teraz sa ide ešte aj modernizovať železničné spojenie. A možno aj letiská.

Dúfam, že napr. Ukrajina sa nedožije toho istého od nás. Aj keď D1 po UA, to bude ešte dlho trvať, odhady sú min. r. 2020 (a aj to asi nie 2-profil po celej dĺžke D1).

Na záver: Dúfajme, že už čoskoro bude SR spojená diaľnicou s ďalším susedným štátom a tým postupne napojená na celú diaľničnú sieť v EÚ.

Pretože na kontinentálnej EÚ pomáha rozvoju v strednej a východnej Európe najmä: nízke dane, vzdelané obyvateľstvo a potrebná infraštruktúra, t.j. diaľnice alebo rýchlostné komunikácie a železnice, či prípadne letiská alebo aj vodná doprava.

V prípade Írska diaľnice potrebné až tak nie sú, nemajú ich kam napojiť.

Tento text pochádza zo starého fóra, je ešte od Diaľničiara, Piatok 26. 11. 2004
Obrázok používateľa
Antimander
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 425
Obrázky: 5
Založený: 02. Aug 2005 13:46

Odoslaťod aquila » 16. Aug 2005 15:13

pekne zakreslenie prepojeni aj s terminmi odovzdania ..

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=225

aj ked spojeniu W - marchegg - devinska v roku 2010 moc osobne neverim...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 18. Aug 2005 08:24

Aquila, to by sa musela čo najskôr zrealizovať aspoň križovatka Stupava-juh s následným diaľničným, resp. rýchlocestným privádzačom.
A ak Rakúšania o dva roky spojazdnia A6, nechajú si možno rok-dva na "vyhodnocovanie". Možno je to typický rakúsky konzervatizmus.
Potom snáď začnú v 2008-2009 stavať na Marchegg.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 18. Aug 2005 09:37

krizovatka stupava juh co viem tak sa bude stavat v roku 2007 alebo mozno uz aj buduci rok, tam by som problem nevidel ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod B; » 18. Aug 2005 10:23

Ako zdroj je tam (na obrazku) uvedena Obchodna komora, na stranke ASFINAGu sa o tom nepise, takze aj cesta aj termin su (zatial) iba predstavou WK.
Myslim, ze najskor budu chciet spravit A5 smer Brno, ta ma termin 2009 a uz sa o nej par rokov hovori, co je v Rakusku podmienkou ....

Inak podstatny je fakt, ze ta cesta nema cislo!
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 18. Aug 2005 11:00

B; to som si tiez vsimol (aj ked ono ta cesta ma uz cislo), a kedze nema cislo, tak schvalovanie etc. realne to vidim tak po roku 2015 ... o A5 sa hovori, ale tam je problem jednak s nie moc velkou ochotou na rakuskej strane, potom problemy s hranicnym priechodom a dalsia vec, rakusaci si chcu poriest veci vo viedni a az potom ma dojist na A5.. dokonca som cital ze by to mala byt len Ska, lebo cesi maju z ich stranky tiez len RC ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 18. Aug 2005 14:31

B; : Marchfeld Schnellstrasse síce nemá číslo, ale na mapke sú termíny odovzdávania A6 a okruhu S1 a ďalších diaľníc, či RC, ktoré môžeme považovať za reálne. Okrem toho je tam uvedené aj trasovanie, aj keď približné.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod B; » 18. Aug 2005 14:57

Jasne, ze ostatne su realne <==> maju pridelene cislo Sx alebo Ax.

Co sa tyka priblizneho trasovania vsimni si, ze na tejto mapke je aj A6 velmi priblizna, napr. krizuje B50 cca pri Gattendorfe a nie az pri Kittsee.
Preto je podla mna aj hodnota tej druhej ciarky = Marchfeld SStrasse velmi nizka
vid http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=129

Btw: Odkial je original ta mapka, resp. bol k nej aj nejaky text?
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 18. Aug 2005 15:56

B; to mas recht .. inak podla tohoto by sa to malo volat S1 ...

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=144

aj ked to sa mi nezda, lebo teraz je S1 vlastne velky okruch okolo W, od knoten voesensdorf po schwechat to bude hotove buduci rok a potom by to malo ist smerom lobau a aspern a napojit sa to na A5 a dalej na A22 ...

Obrázok
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod B; » 18. Aug 2005 16:36

na tej mapke v linke ide asi o hodne staru vec, lebo je tam napis Tschechoslowakei.
Aspon ludia co v Rakusku kreslia mapky by uz takych cca 5 rokov mohli vediet, ze TCH uz neexistuje :D :D

S1 je teraz "okolo Viedne", tak ako je to na obrazku priamo v prispevku.

resp. tu je cela mapa z www.asfinag.at
http://www.asfinag.at/strassenbau/projektsuche/strassenbau_karte.htm

Modra ciara od Viedne k BA bude Dunaj
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 10:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

Odoslaťod aquila » 18. Aug 2005 18:41

jo jo viem :) ale ked si vsimnes tak zhruba tu mapku dodrziavaju ... ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Branco » 19. Aug 2005 19:02

B;:tá mapka je zo stránky www.wien-bratislava.at, resp. wien-bratislava.sk.
Inak Marchfeld Schnellstrasse už bola prerokovávaná v obciach, ktorých katastrami prechádza.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.