Bratislava - Viedeň

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Ake trasovanie by ste uprednostnili?

Anketa bola ukončená dňa 09. Júl 2005 12:44

cez Kittsee a napojenie na ex. dial. pri Parndorfe
14
78%
severny variant okolo Marchegu
4
22%
 
Celkový počet hlasov : 18

Odoslaťod Branco » 19. Aug 2005 19:17

Niečo o Marchfeld Schnellstrasse v nemčine:

http://www.gsv.co.at/politik/marchfeld-schnellstrasse.htm
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 23. Aug 2005 13:02

Branco napísal:Aquila, to by sa musela čo najskôr zrealizovať aspoň križovatka Stupava-juh s následným diaľničným, resp. rýchlocestným privádzačom.
A ak Rakúšania o dva roky spojazdnia A6, nechajú si možno rok-dva na "vyhodnocovanie". Možno je to typický rakúsky konzervatizmus.
Potom snáď začnú v 2008-2009 stavať na Marchegg.


Ja by som reagoval len na priamu výstavbu v Rakúsku:

Stabilné prostredie, žiadne výrazné zmeny. Ani vyššia ani nižšia rozostavanosť, je tam stabilné prostredie, takže stavebné firmy majú stabilný výhľad na tomto trhu. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 26. Aug 2005 20:29

pozn. admin: reakcia na

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1312


Hmm, nie som si istý, či skutočne dôjde k realizácii aj v prípade, ak Rakúšania nesprivatizujú letisko v BA. Rakúšania, samozrejme, na poslednú chvíľu vyťahujú nové tromfy.
Ak by však došlo CAT do Blavy, región BA-Viedeň s takmer 3 mil. obyvateľov by sa mohol stať prípadne konkurentom Berlínu, Frankfurtu a podobným európskym aglomeráciam.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 26. Aug 2005 20:39

Branco napísal:Hmm, nie som si istý, či skutočne dôjde k realizácii aj v prípade, ak Rakúšania nesprivatizujú letisko v BA. Rakúšania, samozrejme, na poslednú chvíľu vyťahujú nové tromfy.
Ak by však došlo CAT do Blavy, región BA-Viedeň s takmer 3 mil. obyvateľov by sa mohol stať prípadne konkurentom Berlínu, Frankfurtu a podobným európskym aglomeráciam.


To by sa ale najprv muselo skutočne samotné letisko M.R. Štefánika v Bratislave (Ivánke pri Dunaji) aj kvalitatívne zlepšiť, najmä, čo sa služieb týka. Potom môže prísť aj k takej zmene, ako nárast počtu cestujúcich a ten by sa dal zabezpečiť aj cez investora, ktorý by dokázal rozšíriť počet liniek a teda aj miest s pomocou leteckých spoločností.

Dokonca aj o letisko v Budapešti je obrovský záujem a letisku v Prahe sa tiež darí. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod aquila » 03. Okt 2005 22:08

tak tu su nejake mapky buduceho rozvoja dialnicnej ..

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=334

a zeleznicenj siete medzi tymito dvomi mestami

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=335
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Caesar » 04. Okt 2005 16:37

aquila napísal:tak tu su nejake mapky buduceho rozvoja dialnicnej ..

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=334

a zeleznicenj siete medzi tymito dvomi mestami

http://dialnice.info/album_page.php?pic_id=335


Oblasť Viedeň-Bratislava bude v r. 2020 veľmi dôležitou, priemyselnou oblasťou v doplnení so službami tej najvhej kvality ... plán stavať vlak na estakádach už sa dotáva na papier. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Adaios » 06. Okt 2005 16:04

Varianta a) je spravna. :lol:

Rakuska vlada nevedela pochopit, ze budovanie dialnice, zeleznice, ... prinesie rozvoj celej oblasti - Rakusania sa bali o pracu o vsetko, ale nakoniec az rakuski, nemecki a slovenki podnikatelia zatlacili na rakusku vladu cez EU, a vysledok ... stavia sa dialnica z Viedne do Bratislavy a su stale nove projekty - zeleznica, letisko, ...

V tejto zone bude dobre, bude tam dobre hospodarstvo, dobra zivotna uroven, len na slovenskej strane z toho ziska len BA, MA a mozno este mala cast obvodu Senica. Ale 90% bude mat z toho prospech "len" mesto Bratislava. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 16. Nov 2005 15:05

Na stránkach ASFINAGU sú nové aktuality o A6, jednou z nich sú aj foto zo stavieb tohto úseku:

Zemné práce z úseku pri Kittsee:

http://www.asfinag.at/strassenbau/bauprojekte/a6/files/Bildergalerie/Erdbau.JPG

A základy pre most cez rieku Leitha (Leithabrücke):

Obrázok
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Caesar » 16. Nov 2005 21:50

Rakúšania stavajú plynule, bez zmien a podľa plánu. 8)
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 14:03
Bydlisko:

Odoslaťod Branco » 22. Nov 2005 14:45

V Monitoringu tlače je článok, popisujúci finálne trasovanie severnej diaľnice/rýchlostnej cesty BA-Viedeň: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=1974

Ja len dodám, že snaha Dolného Rakúska, zastupiteľstva i miestnej vlády je obdivuhodná.
Severná trasa Blava-Viedeň zatiaľ nie je v plánoch ASFINAGu (rakúskej správy ciest), tlak zo strany tejto spolkovej krajiny si však zaslúži uznanie.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod aquila » 22. Nov 2005 14:52

Branco: napojenie na Brno v planoch asfinagu uz nejaky ten piatok je ;) dokonca su aj dane terminy, ma sa dokoncit do 2009.

je zname aj presne trasovanie vsejo, resp asopn z rakuskej strany. len cesi chcu posunut hranicny priechod asi o 5km, k comu rakusani zaujali negativny postoj.

vid

http://www.asfinag.at/strassenbau/proje ... chrick.htm
http://www.asfinag.at/strassenbau/proje ... sbrunn.htm
http://www.asfinag.at/strassenbau/proje ... grenze.htm

btw. zaujimavostou na ceskej strane je to ze R52 ide z velkej casti po starej dialnici z druhej svetovej ...

ale spat k teme ;) je fajn ze sa rakusani snazia, len skoda ze im to tak dlho trvalo ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Lenny » 22. Nov 2005 15:14

aquila napísal:Branco: napojenie na Brno v planoch asfinagu uz nejaky ten piatok je ;) dokonca su aj dane terminy, ma sa dokoncit do 2009.

je zname aj presne trasovanie vsejo, resp asopn z rakuskej strany. len cesi chcu posunut hranicny priechod asi o 5km, k comu rakusani zaujali negativny postoj.

btw. zaujimavostou na ceskej strane je to ze R52 ide z velkej casti po starej dialnici z druhej svetovej ...

ale spat k teme ;) je fajn ze sa rakusani snazia, len skoda ze im to tak dlho trvalo ;)


Omyl R52 už nevedena v trase tzv. Německé dálnice. Od 60. let byla dálnice plánovaná v trase Německé dálnice na nový hraniční přechod u Nového Přerova, jenže Rakušáci se v roce 2000 rozhodli, že postaví svoji dálnici na hraniční přechod Mikulov/Drasenhofen. Češi zaspali a nakonec musí postavit rychlostní silnici na Mikulov, která vznikne rozšířením stávající silnice I/52. :wink:

Tzv. Německá dálnice byla využita pro stavbu R52 v úseku Syrovice - Pohořelice. A připravuje se R43 Brno - Moravská Třebová, která jde ve velké části v její trase.
8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod mel » 22. Nov 2005 16:33

aquila, branco pisal o RC na BA nie na brno
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod Adaios » 22. Nov 2005 17:40

Aktivne sa stavia na rakuskej strane, nie su uz ani ziadne napadnutia rozhodnuti a vidim dost realne ze sa bude stavat aj nadalej bez problemov, ale na skorsie otvorenie to zatial nevidim.

Nemoze vsak nikto Rakusko z vas na Slovensku kritizovat za nejake umele zdrziavanie, pretoze vy ten isty princip budete uplatnovat voci Ukrajine. Uvidime aky zvolite postup, lebo Rakusko vyuzilo velmi rozumne argumenty z ochrany ZP. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Adaios » 20. Dec 2005 22:53

Dalsi realizovatelny projekt je na svete. Mesta BA a Vieden budu spojene po vode v case 1 hodina. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2313

V clanku najdete aj info o letiskach, zelezniciach a dialnici medzi tymito 2 mestami.

A aj preto je uplne realne tvrdit, ze tato oblast sa bude stale viac hospodarsky vzmahat a v r. 2020 (moj odhad) bude aj rychla zeleznica, aj 2 dialnice, aj vyznamne 2 letiska, aj vodna cesta a mozno sa bude stavat aj TGV. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 20. Dec 2005 23:33

za 1 hod, hm to nie je zle .. to je ako vlakom :)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 21. Dec 2005 00:01

aquila napísal:za 1 hod, hm to nie je zle .. to je ako vlakom :)


Este bude velmi dolezite kde clovek vystupi z lode vo Viedni a kde v BA a ake bude dalsie dopravne spojenie tychto zastavok/pristavov s ostatnym mestom. A samozrejme aj cena bude zaujimava.

Ale v pripade manazerov a vplyvnejsich ludi - zaplatia, odvezu sa a v pristave ich bude cakat firemne auto/taxi. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 21. Dec 2005 00:41

v bratislave pocitam, ze to bude osobny pristav pri dvoch levoch, ktory je kusok od safarika, je tam elekticka, a relativne centrum, cize tam to bude dobre.

otazne je kde to bude pristavat vo viedni, tam je moznosti viac ;) nechajme sa prepravit, ale 1 hodina vobec nie je zle.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Čumil » 21. Dec 2005 07:30

aquila napísal:v bratislave pocitam, ze to bude osobny pristav pri dvoch levoch


To snad nie, myslis toho jedneho leva na stlpe asi 8)
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod fh » 21. Dec 2005 08:55

Jeden lev je pri múzeu a dva sú pekný kúsok ďalej od vody :wink: . No ale ak by to bolo pri Šafku, tak to by bol skutočne mestské spojenie.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Adaios » 23. Dec 2005 17:09

aquila napísal:v bratislave pocitam, ze to bude osobny pristav pri dvoch levoch, ktory je kusok od safarika, je tam elekticka, a relativne centrum, cize tam to bude dobre.

otazne je kde to bude pristavat vo viedni, tam je moznosti viac ;) nechajme sa prepravit, ale 1 hodina vobec nie je zle.


Inak je to taky zaujimavy vyvoj ... pred vstupom do EU sa nic nedialo zo strany Rakuska pre problemy so zivotnym prostredim.

Dnes po vystavbe dialnice v Rakusku v smere na Slovensko sa zacinaju realizovat aj dalsie moznosti pre spojenie tychto dvoch metropol. Zeleznice, vodna cesta. Zlepsenie leteckej dopravy. A plan je aj pre 2. dialnicu a pre dalsiu zeleznicu.

Treba povedat, ze SR podla mna zbytocne postavila skutocne luxusny hranicny prejazd do Rakuska. A zaroven Rakusko az teraz pochopilo, ze zlepsenim dopravneho spojenia moze len ziskat. A nie stratit.

Takze EU spaja. Iste hlavne to bol tlak firiem aby sa zacala dialnica v Rakusku stavat, ale bol to aj tlak EU a zaroven sa stavaju aj mosty na rieke Morava, co je dalsi symbol spajania SR a Rakuska. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod aquila » 25. Jan 2006 16:01

tak prepojenie bude od propeleru v BA a vo viedni sa bude vystupovat na schwedensplatzi, cize vazne v centre. v podstate odtial idu dve linky metra (U1 a U4), dalej elektricky 1 & 2, popripade sa da hned pesi vyrazit do centra, kedze chodzou je to tak 10 minut od stephansdomu, ale clovek ide popri historickych budovach.

zacne to premavat v juni a planuje sa s tromi odchodmi. je to inak do istej casti investicia mesta vieden ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Adaios » 09. Feb 2006 18:43

Vodna cesta cez rychlolod bude skor pre turistov. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 20:36

Odoslaťod Branco » 16. Feb 2006 16:32

Aby sme predsa len neboli predčasní optimisti ohľadom Marchfeld schnellstrasse. Pokiaľ projekt tohto prepojenia, ktorý bude pravdepodobne predĺžením videnského vonkajšieho okruhu S2, nebude zaradený do plánov ASFINAGu, so samotnou výstavbou sa s najväčšou pravdepodobnosťou nezačne.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod Dialniciar » 16. Feb 2006 16:34

A ja som si myslel, že tu sa jedná len o nákup "rakiet" a prispôsobenie prístavov a nie výstavba vodného kanála. Veď je Dunaj, ale priznám, že o tomto nemám vôbec prehľad. :o
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 54 hostí.

cron