Funkcie dialnice

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Re: Cena vystavby

Odoslaťod Andrej » 02. Aug 2007 09:58

sorgo napísal:Ja si viem predstavit hlavnu dialnicu juznou trasou a + k tomu TT-ZA, BB-LM(PP), KE-PP, a postupne spojit hornu trasu.

Obavam sa, ze pri tomto modeli by bola juzna trasa pomerne prazdna (hlavne cast ZV-KE) a nedokonceny sever (ZA-LM) by dopravne skolaboval :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cena vystavby

Odoslaťod sorgo » 02. Aug 2007 10:20

Andrej napísal:Obavam sa, ze pri tomto modeli by bola juzna trasa pomerne prazdna (hlavne cast ZV-KE) a nedokonceny sever (ZA-LM) by dopravne skolaboval :roll:


Kolabuje sever teraz? podla mna by to nebolo v inom stave....


Zohladnujuc ceny vystavby..., nesiel by si radsej po trase ZA-TT-NR-KE keby to bola kompletna dialnica ?
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Re: Cena vystavby

Odoslaťod Koksolam » 02. Aug 2007 10:23

sorgo napísal:
Andrej napísal:Obavam sa, ze pri tomto modeli by bola juzna trasa pomerne prazdna (hlavne cast ZV-KE) a nedokonceny sever (ZA-LM) by dopravne skolaboval :roll:


Kolabuje sever teraz? podla mna by to nebolo v inom stave....


Zohladnujuc ceny vystavby..., nesiel by si radsej po trase ZA-TT-NR-KE keby to bola kompletna dialnica ?


Uz to tu padlo milion krqat BA -KE cestuje par tisic aut, obsluznost Ba cez ZA a KE je podstatne lepsia, desiatky tisic aut, kua, uz si nastudujete intenzity a blizsienaokolujte tu prosim. BA-TT-ZA-PO-KE, zoberte to ako fakt pls :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Re: Cena vystavby

Odoslaťod sorgo » 02. Aug 2007 10:25

Koksolam napísal:Uz to tu padlo milion krqat BA -KE cestuje par tisic aut, obsluznost Ba cez ZA a KE je podstatne lepsia, desiatky tisic aut, kua, uz si nastudujete intenzity a blizsienaokolujte tu prosim. BA-TT-ZA-PO-KE, zoberte to ako fakt pls :wink:


Ano, tak uvazujme, ze intenzity sa tvoria na zaklade usudku, kde je aka cesta.

Myslis, ze ak by bola dialnica BA-TT-NR-ZV-KE a vetva TT-ZA, tak by sa netvorili intenzity ZA->KE cez dialnicu skor ako vrchom ?
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Re: Cena vystavby

Odoslaťod Koksolam » 02. Aug 2007 10:32

sorgo napísal:
Koksolam napísal:Uz to tu padlo milion krqat BA -KE cestuje par tisic aut, obsluznost Ba cez ZA a KE je podstatne lepsia, desiatky tisic aut, kua, uz si nastudujete intenzity a blizsienaokolujte tu prosim. BA-TT-ZA-PO-KE, zoberte to ako fakt pls :wink:


Ano, tak uvazujme, ze intenzity sa tvoria na zaklade usudku, kde je aka cesta.

Myslis, ze ak by bola dialnica BA-TT-NR-ZV-KE a vetva TT-ZA, tak by sa netvorili intenzity ZA->KE cez dialnicu skor ako vrchom ?


Nie, z jednoducheho dovodu, to tvoje BA KE spodom by neporiesilo ani PB, ani ZA ani Streco a ani uskey okolo Ruzomberka ani PO, neporiesilo by nic :D Nezabudaj ze inteznity od Popradu na vychod klesaju viditelne volnym okom teda BA KE spodom by poriesilo asi tolko ze by si mozno par stoviek motorositov jazdiacich priamo BA KE polepsilo a obsluznost SK by ostala na pofidernej urovni :-) Tiez spodom si boer ze intenzity klesaju uz pri BB, dalej na vychod od Ziaru az take nie su, cize si len spocitaj kolko KM od Ziaru do Kosic by sa stavalo nie ze zbytocne ale nepotrebne a kolko je to od Popradu po Presov kde sa zase zhustuje doprava :-)
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Re: Cena vystavby

Odoslaťod Andrej » 02. Aug 2007 10:33

sorgo napísal:Kolabuje sever teraz? podla mna by to nebolo v inom stave....

Ano, kolabuje a este len bude. Pri nestavani Visnoveho katastrofalne :roll:

sorgo napísal:Zohladnujuc ceny vystavby..., nesiel by si radsej po trase ZA-TT-NR-KE keby to bola kompletna dialnica ?

Nie, v KE som bol len raz. Ale 10-15 krat rocne cestujem do ZA, na Kysuce, Oravu, do MT, RK, LM, PP, Tatier, Spisu, obcas na Pohronie. A nie som jediny, kto takto cestuje :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cena vystavby

Odoslaťod Koksolam » 02. Aug 2007 10:35

Andrej napísal:Ano, kolabuje a este len bude. Pri nestavani Visnoveho katastrofalne :roll:


Nie, v KE som bol len raz. Ale 10-15 krat rocne cestujem do ZA, na Kysuce, Oravu, do MT, RK, LM, PP, Tatier, Spisu, obcas na Pohronie. A nie som jediny, kto takto cestuje :wink:


Pod toto sa neda nic ine ako len podpisat :wink: Stale ludia zabudaju o to ze nejde o vodicov BA a o vodociov z KE, no co uz :roll:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Re: Cena vystavby

Odoslaťod sorgo » 02. Aug 2007 10:37

Andrej napísal:Nie, v KE som bol len raz. Ale 10-15 krat rocne cestujem do ZA, na Kysuce, Oravu, do MT, RK, LM, PP, Tatier, Spisu, obcas na Pohronie. A nie som jediny, kto takto cestuje :wink:


No a vies si predstavit, ze by si isiel do LM cez BB suvisle po dialnici?
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Re: Cena vystavby

Odoslaťod Andrej » 02. Aug 2007 10:39

sorgo napísal:Ano, tak uvazujme, ze intenzity sa tvoria na zaklade usudku, kde je aka cesta.

Cesty su stale vsade na tom v podstate rovnako. ZA-RK je uplne preplnena cesta, preco teda tolko ludi cez nu jazdi? Lebo musi, nema inu moznost. ;)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: Cena vystavby

Odoslaťod Andrej » 02. Aug 2007 10:41

sorgo napísal:No a vies si predstavit, ze by si isiel do LM cez BB suvisle po dialnici?

Hm, ale co potom ZA, Kysuce, Orava, MT, RK... ? Radsej nech je postavena pre tieto mesta D1 a do BB sa dostanem po R1. Samotna R1 potiahnuta hoci az po LM by mi moc nepomohla :wink:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod devil » 02. Aug 2007 11:23

Pod toto sa neda nic ine ako len podpisat Stale ludia zabudaju o to ze nejde o vodicov BA a o vodociov z KE, no co uz


intenzita ide v tomto pripade ruka v ruke s dlzkou dialnic a kvalitou ciest. pokial existuje suvisla asi 150 km dialnica az ku PB tak to ma vacsi efekt aj na dalsie desiatky km. R1 vsak konci pri NR co je tak 100 km. dalej si treba uvedomit ze cesta ZA-RK nech je akokolvek vytazena je 10,5-11,5m, nema prakticky ziadne stupania. dialnica pri LM a hlavne za nim uz ledva presahuje 10.000 intenzitu, potom su lokalne intenzity ludi do PP a potom zase slabsia premavka. od NR na vychod pri neporovnatelne horsich cestach sa neda ocakavat 20.000 intenzita, uz tych cca 15.000 je adekvatne. ten 25% rozdiel sa prejavuje aj dalej na vychod. RK-KE je lepsia cesta ako ZV-KE a ten rozdiel tomu zodpoveda. take tvrdenia ze aj keby tam bola dialnica by to ovela lepsie nevyzeralo nie su nicim podoprete.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Koksolam » 02. Aug 2007 11:35

devil napísal:
Pod toto sa neda nic ine ako len podpisat Stale ludia zabudaju o to ze nejde o vodicov BA a o vodociov z KE, no co uz


intenzita ide v tomto pripade ruka v ruke s dlzkou dialnic a kvalitou ciest. pokial existuje suvisla asi 150 km dialnica az ku PB tak to ma vacsi efekt aj na dalsie desiatky km. R1 vsak konci pri NR co je tak 100 km. dalej si treba uvedomit ze cesta ZA-RK nech je akokolvek vytazena je 10,5-11,5m, nema prakticky ziadne stupania. dialnica pri LM a hlavne za nim uz ledva presahuje 10.000 intenzitu, potom su lokalne intenzity ludi do PP a potom zase slabsia premavka. od NR na vychod pri neporovnatelne horsich cestach sa neda ocakavat 20.000 intenzita, uz tych cca 15.000 je adekvatne. ten 25% rozdiel sa prejavuje aj dalej na vychod. RK-KE je lepsia cesta ako ZV-KE a ten rozdiel tomu zodpoveda. take tvrdenia ze aj keby tam bola dialnica by to ovela lepsie nevyzeralo nie su nicim podoprete.


To ale stale nedava argument zastavit severnu vetvu a hura na juh, myslel som to tak, nie tym ze juzna vetva sa nema stavat :!:
Islo mi o menovane useky, PB, Strecno, RK a potom obchvat Presova, to su nutne veci, postavenim juznej vetvy sa nic nezmeni na tychto usekoch. (viem ani postavem D1 na dolnych, ale tie sa riesia smer NR BB,nie?)
A to ze na NR su zle cesty suhlasim, ale ved aj tam sa stavia aj ked nie adekvatne a nemam teraz prehlad ako to je s obchvatom NR, dlho som tu nebol a nedostal som sa este k tomu.
Myslim ale ze aj ty si zastanca dobudovania cim skor D1 a nasledne dlasich R a D :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod devil » 02. Aug 2007 11:48

Islo mi o menovane useky, PB, Strecno, RK a potom obchvat Presova


PB, PO, RK to su mesta kde treba obchvat. od zaciatku sa severna trasa mala presne takto riesit. dalej este aj PP a LE spolu s NM, TN, Dubnicou aby sa dalo tieto mesta obist...ale riesila sa inac, npr. najskor hybe-vazec-mengusovce a az potom m-j, pritom m-j je ovela dolezitejsie. Strecno je zase nieco ine, Visnove nie je obchvat ziadneho mesta.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Andrej » 02. Aug 2007 11:54

devil napísal:
Islo mi o menovane useky, PB, Strecno, RK a potom obchvat Presova


PB, PO, RK to su mesta kde treba obchvat. od zaciatku sa severna trasa mala presne takto riesit. dalej este aj PP a LE spolu s NM, TN, Dubnicou aby sa dalo tieto mesta obist...ale riesila sa inac, npr. najskor hybe-vazec-mengusovce a az potom m-j, pritom m-j je ovela dolezitejsie. Strecno je zase nieco ine, Visnove nie je obchvat ziadneho mesta.

Hm, zaujimave riesenie. Na plnej severnej trase obchvaty, na prazdnejsej juznej trase dialnica. ;)

Na druhej strane sa snazim chapat vsetkych, co byvaju pri juznej trase. Na severe sa v najblizsich rokoch planuju investovat tazke miliardy, pricom na juhu sa neriesi ani 1 cast na R1, na R2 iba kratucky usek. Pre samotne mesta KE, ZV, NR a ine mesta na juhu by bolo lepsie, keby sa preferovala juzna trasa. Ale pre SR je daleko vyhodnejsie, ked tu bude priorita D1 a R1 :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Čumil » 02. Aug 2007 12:13

devil napísal:intenzita ide v tomto pripade ruka v ruke s dlzkou dialnic a kvalitou ciest. pokial existuje suvisla asi 150 km dialnica az ku PB tak to ma vacsi efekt aj na dalsie desiatky km. R1 vsak konci pri NR co je tak 100 km.


Devil, tvoje argumenty sa stale tykaju len tych ktori cestuju na trase BA-KE, pripadne TT-KE. Otazne je, kolko percent z celkovej premavky severom alebo juhom tvoria.
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod devil » 02. Aug 2007 13:32

Na plnej severnej trase obchvaty, na prazdnejsej juznej trase dialnica.


ale my sa bavime ako sa to malo riesit pre 10 rokmi. vtedy nebola ziadna plna trasa. boli len lokalne zvysene intenzity a tie sa mali riesit na severe, zatialco na juhu sa mala robit dialnica aby bola cim skor hotova. potom by sme sa mohli bavit o intenzitach na juhu a na severe. ak tvrdis ze aj tak by bola vacsia na severe tak ti odpoviem ze to nemas nicim podoprete.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Branco » 02. Aug 2007 13:46

Pred desiatimi rokmi tu boli tri úseky D1 - západná, severná a východná. Za desať rokov sa všetky tri úseky predĺžili, ale nespojili. Na južnej trase už vtedy existovala dobre prejazdná trasa, oveľa lepšie prejazdná, ako sererná, okrem hronského lieviku a Oždian.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod devil » 02. Aug 2007 14:01

lepsie prejazdna...no neviem, kratsia urcite ale ci kvalitnejsia to by som si nedovolil tvrdit. problem na severnej trase bol ten ze sa islo vela cez mesta so 60 km/h co sa mohlo rychlejsie riesit obchvatmi, skutocne zla cesta bola len prechod cez branisko, inac neprijemne useky prakticky neboli. na spodnej trase bolo sice prietahov miest menej ale namiesto toho boli nielen hronsky lievik - myslim od HB po hlinikaren a ozdany, ale aj kopa usekov figa-batka, ci soroska. ovela viac obmedzeni - pahorkov 60,40 uzsie parametre casto aj 7,5m. a to v mnohych pripadoch dodnes trva. to je dovod preco sa nezvysovali az tak intenzity za 10 rokov.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Branco » 02. Aug 2007 14:32

devil napísal:problem na severnej trase bol ten ze sa islo vela cez mesta so 60 km/h co sa mohlo rychlejsie riesit obchvatmi, skutocne zla cesta bola len prechod cez branisko, inac neprijemne useky prakticky neboli.


Ako si predstavuješ riešenie obchvatmi na trase, kde veľa miest je od seba vzdialených 20 - 40 km, prechádzaš prakticky neustále cez zastavané územie a navheje trasa vedená v údolí rieky? Najhoršia cesta z hľadiska rýchlosti a plynulosti premávky bola a ešte aj je miesto terajšej západnej D1, Žilina-Ivachnová z hľadiska kvality cesty úsek od Popradu po Prešov.

devil napísal:na spodnej trase bolo sice prietahov miest menej.


Áno, už vtedy mali prakticky vyriešené obchvaty Rožňava, Rimavská Sobota, Lučenec, Zlaté Moravce,...

devil napísal: ale namiesto toho boli nielen hronsky lievik - myslim od HB po hlinikaren a ozdany, ale aj kopa usekov figa-batka, ci soroska. ovela viac obmedzeni - pahorkov 60,40 uzsie parametre casto aj 7,5m. a to v mnohych pripadoch dodnes trva.


Od Žiaru po ZV štvorpruh, od ZV po Lučenec snáď s výnimkou úseku ya Kriváňom pohoda, ale aj tam je na časti úseku trojpruh, a 7,5 je len na krátkom úseku za RS. Soroška je ale skutočne problémová a mala by sa v dohľadnom čase riešiť. Avšak na celej južnej trase sa do ciest investovalo najmä v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch - obchvaty, rozširovanie cesty.... zatiaľ čo severná trasa "spala".

devil napísal:to je dovod preco sa nezvysovali az tak intenzity za 10 rokov


Nie, to nie je dôvod. Za desať rokov sa aj do južnej trasy investovalo - Nitra Trnava kompletný štvorpruh - ca. 40-50km, 26 km pohronský lievik, 19 km Tornaľa a Ožďany, to je skoro 100 km nových rýchlostných ciest, a investuje, resp. plánuje sa investovať aj naďalej. Na intenzitách dopravy sa to ale až tak neprejavilo, prečo asi?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 01:54

Odoslaťod magnus » 02. Aug 2007 14:39

Minule bol na CT2 pekny dokument o tom, ako si likvidujeme krajinu, ako ju menime na betonovo asfaltovu pust. Skoda, ze taketo dokum,enty sa asi nedostanu nasim politickym planovacom a roznym tzv. developerom...
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod Koksolam » 02. Aug 2007 14:56

magnus napísal:Minule bol na CT2 pekny dokument o tom, ako si likvidujeme krajinu, ako ju menime na betonovo asfaltovu pust. Skoda, ze taketo dokum,enty sa asi nedostanu nasim politickym planovacom a roznym tzv. developerom...


Ak mozem poprosit, ako sa volal tento dokument?
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod magnus » 02. Aug 2007 15:49

Jemine, to ja netusim, zapol som to neskoro. Ale komentar cital Narozny, a bolo to venovane najma globalnemu oteplovaniu a znecistovaniu planety. Ale neviem presne kao sa to volalo. Skusam hladat na nete ale nepamatam si ktory to bol den, ja moc telku nekukam...
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod devil » 02. Aug 2007 16:07

Ako si predstavuješ riešenie obchvatmi na trase, kde veľa miest je od seba vzdialených 20 - 40 km


v zavislosti od situacie, obchvat moze mat aj 5-10 km. zase netreba prehanat s tou suvislou zastavbou. neviem kde sa prechadzalo neustale cez zastavane uzemie. co je to neustale, kolko km ? co mas proti trase v udoli. udolie vahu je vacsinou super siroke to je potom jazda bez kopcov a pahorkov. pri intenzitach spred 10 rokov nemohol byt ZA-RK ziaden problem okrem samotneho RK. super siroka cesta 10,5-11,5, zakruty tiahle, stupania ziadne. cesta PP-PO je 9,5 tak ako cez okres LC. to je pohoda. cez okres RS bol jediny dobry usek obchvat RS inac 7,5 m, dalej je to vsade 10,5-11,5 lenze soroska, pricom branisko uz vyriesene je.

Nie, to nie je dôvod. Za desať rokov sa aj do južnej trasy investovalo - Nitra Trnava kompletný štvorpruh - ca. 40-50km, 26 km pohronský lievik, 19 km Tornaľa a Ožďany, to je skoro 100 km nových rýchlostných ciest, a investuje, resp. plánuje sa investovať aj naďalej. Na intenzitách dopravy sa to ale až tak neprejavilo, prečo asi?



TT-NR bola dostavba na stvorpruh....porzi si na highways.sk - islo o 23 km, do 2005 ked sa scitala doprava sa okrem toho este dokoncilo 13 km okolo Novej Bane. a okrem toho 2 pruhy brzotin 3 km a ZC 5 km. cize 44 km. intenzita sa do 2005 adekvatne tomu zvysila.

koncom 2005 pribudol 3 km stupania pri HB a 5 km pri ZC, dostavba obchvatu ZC a 17 km R2.

oproti 60 km komplet Horna Streda-Ladce vyse 60 km, Hybe-Vazec 10 km, Branisko + okolie 15 km. cize do 2005 85 km. potom este Ldc-Sver., Vrt-HP, rozostavanych dalsich 50 km prevazne plny profil.

ked sa na to lepsie pozriem je to skoro 2nasobny rozdiel, no to este tie intenzity na juhu su vzhladom k tomu veelmi slusne.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Koksolam » 02. Aug 2007 17:00

magnus napísal:Jemine, to ja netusim, zapol som to neskoro. Ale komentar cital Narozny, a bolo to venovane najma globalnemu oteplovaniu a znecistovaniu planety. Ale neviem presne kao sa to volalo. Skusam hladat na nete ale nepamatam si ktory to bol den, ja moc telku nekukam...


Uz som to nasiel, vdaka tomu Naroznemu :D Da sa to pozriet na http://www.ceskatelevize.cz/vysilani/10 ... 27430.html
len neviem ci aj na slovensku :wink:
Obrázok používateľa
Koksolam
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 821
Obrázky: 2
Založený: 05. Dec 2005 01:43

Odoslaťod sorgo » 02. Aug 2007 17:34

devil napísal:lepsie prejazdna...no neviem, kratsia urcite ale ci kvalitnejsia to by som si nedovolil tvrdit. problem na severnej trase bol ten ze sa islo vela cez mesta so 60 km/h co sa mohlo rychlejsie riesit obchvatmi, skutocne zla cesta bola len prechod cez branisko, inac neprijemne useky prakticky neboli. na spodnej trase bolo sice prietahov miest menej ale namiesto toho boli nielen hronsky lievik - myslim od HB po hlinikaren a ozdany, ale aj kopa usekov figa-batka, ci soroska. ovela viac obmedzeni - pahorkov 60,40 uzsie parametre casto aj 7,5m. a to v mnohych pripadoch dodnes trva. to je dovod preco sa nezvysovali az tak intenzity za 10 rokov.


nema zmysel to rozoberat,aj keby sa odbornik k tomu vyjadril, je to len jeho nazor, takze fakt len debatujeme, co ak keby vtedy tak teraz.... je to na hovno.

Uz je neskoro na to, musime si pockat este 15 rokov na D1 severnou trasou, bude to stat 80 mld, a budeme spokojni, ze vidime z dialnice tatru, fatru a ziadne iredentisticke separatisticke niziny :)

aj tak som presvedceny, ze tahat dialnicu severom bolo politicke rozhodnutie, takze zbytocne tu pocitate obyvatelov okresov a hadate sa o tom, ze ci ma D1 spojit BA-KE alebo "obsluzit" obyvatelov celej krajiny.

Skusme sa radsej sustredit na to, aby sa nerobilo 2+2 pri Strecne, lebo to uz je fakt chory napad.
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 28 hostí.