Stránka 1 z 8

Funkcie dialnice

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 11:12
od kaviarista
Zakladnou a prednostnou funkciou dialnice je spajat co najkratsim a najrychlejsim sposobom vyznamne aglomeracie v ramci regionu, statu, kontinentu...

Dialnica nema obsluhovat uzemie. Je to blud a nezmysel, vymysel lobbistov, ktori museli nejako odovodnit, preco sa ma spajat BA a KE cez Zilinu.

Dialnica samozrejme moze na seba naviazat aj pridruzenu obsluhujucu funkciu, ale to len vtedy, ked nenastane podstatne predlzenie povodnej trasy.

A za podstatne predlzenie trasy sa urcite povazuje predlzenie o viac ako 15 percent.

Dialnica ma prinasat hlavne komfort vodicom cestujucim do vzdialenych cielov a tento komfort by nemal ohrozovat komfort lokalnej dopravy. Do kratkych cielov nemoze mat komfort vodica taku prioritu ako do cielov vzdialenych.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 11:15
od Jurislav
K tej prvej vete: presne tak a ZA, MT, RK, PO su vyznamne mesta.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 11:18
od Jurislav
Nic s tym nenarobis, hlavny tah je severny. Na juhu okrem NR, ZH, ZV su "hladove doliny" a aj intenzity ukazuju, kde sa v prvom rade ma stavat dialnica.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 11:54
od aquila
2 kaviarista: pozri sa ako spaja D1 ostravu a prahu cez brno :)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 11:54
od kaviarista
na Slovensku su vyznamne aglomeracie iba dve. Bratislava a Kosice. tak tomu bolo roky a tak tomu este roky bude.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:00
od Čumil
Povedal kto?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:00
od kaviarista
aquila, to je ine. je to vzajomne prepojenie 3 aglomeracii do trojuholnika, pricom zatial chyba cast odvesny a vacsia cast prepony. ked sa prepoja Mohelnice s Hradcom Kralove rychlocestou, nikto nebude jazdit cez Brno.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:09
od aquila
cakal som na tuto odpoved a si si aj krasne odpovedal, preco sa D1 stavia tak ako sa stavia a ako sa stavia R1 & R2 :)

D1 prepaja najvyznamenjsie oblasti a R1 & R2 (dufam, ze to bude casom len R1) prepajaju potom skratkou menej vyznamne oblasti :)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:28
od Jurislav
Čumil napísal:Povedal kto?
kaviarista predsa :)

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:29
od kaviarista
aquila ma neser! jakou R1? D5 a hotovo ! a parametre D28/160 . Alebo, aby som nebol az taky magaloman, tak staci aj D27,5/160

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:31
od Jurislav
R1 na niektorych usekoch v parametroch dialnice by bolo asi najlepsie riesenie.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:34
od Jurislav
A kaviarista, aj D27,5 je neskutocne megalomanske na to, ze je to treba jedine na spojenie dvoch velkych miest.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:50
od Jarda
kaviarista napísal:aquila ma neser! jakou R1? D5 a hotovo ! a parametre D28/160 . Alebo, aby som nebol az taky magaloman, tak staci aj D27,5/160


Proč šířka 28 m? Kam bys ten půlmetr proti 27,5 přidával?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 12:55
od Jurislav
Mozno by spravil 40cm ciary :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 13:10
od kaviarista
Jarda napísal:
kaviarista napísal:aquila ma neser! jakou R1? D5 a hotovo ! a parametre D28/160 . Alebo, aby som nebol az taky magaloman, tak staci aj D27,5/160


Proč šířka 28 m? Kam bys ten půlmetr proti 27,5 přidával?


Vsak pre cyklistov a pesich, nie?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 13:20
od Jurislav
Wow, ja by som sa bal ist po dialnici pesi :?

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 13:48
od Andrej
kaviarista napísal:Vsak pre cyklistov a pesich, nie?

Chodievas pravidelne trasu BA-KE pesi? :lol:

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 14:02
od devil
K tej prvej vete: presne tak a ZA, MT, RK, PO su vyznamne mesta.


nie su. nemaju ani 100.000 obyvatelov.

2 kaviarista: pozri sa ako spaja D1 ostravu a prahu cez brno


akurat si nepriamo uznal vzdusnu ciaru, totiz najvacsie mesto v CR je praha, na druhom mieste je brno. D1 spaja najskor PR a BR az potom ide na OS. mimochodom D1 sa uplne vsade na verejnosti prezentuje ako BA - KE. omielaju sa dookola 3 spojenia a terminy ich dokonceni : BA-ZA, BA-BB ale hlavne a najviac BA-KE, ziadne BA-MT, BA-RK atd...

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 14:38
od Lermik
Co se týče D1 zapomínáte taky na Poprad jako velmi významné město. Jen bych ctěl připomenout, že dálnice územím nikoho nejsou zrovna nějakou výhrou. Dnes se muví o tom, že kdyby se česká D1 stavěla teď tak v trase I/12 na Kolín a I/38 na Kutnou Horu, Čáslav... a napojovala se do současného koridoru u Jihlavy. Došlo by k lepšímu pokrytí dálnicí v obydlené oblasti (na 100% už by byla 3+3 a taky by se nevedly spekulace nad účelností D3)

Podle mě by jižní dálnice měla být 27,5/120 (150) kolem měst (u případných peáží) s rezervou na 3+3.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 15:13
od Jurislav
devil napísal:
K tej prvej vete: presne tak a ZA, MT, RK, PO su vyznamne mesta.


nie su. nemaju ani 100.000 obyvatelov.
Mesto moze byt vyznamne aj ked ma menej ako 100000 obyvatelov :wink: . A povedz mi, ake vyznamne su potom NR, ZH, ZV :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 15:52
od kaviarista
Andrej napísal:
kaviarista napísal:Vsak pre cyklistov a pesich, nie?

Chodievas pravidelne trasu BA-KE pesi? :lol:


nie, ale bola by to napinavejsia samovrazda ako rovno vpalit gulku do hlavy ...

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 17:21
od mirkobb
aquila: 2 kaviarista: pozri sa ako spaja D1 ostravu a prahu cez brno


To je zavadzajuce, co si uviedol, vtedy bol este spolocny stat, tak sa prioritne riesil tah Praha-Brno-BA, takze neviem ako by si to chcel cez Ostravu? :wink:

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 22:19
od fh
No, ale snáď spojiť je dno mesto cez 400000 a druhé cez 220000 najkratšou trasou...ha ha ha. Keby tak niekoľkomiliónové aglomerácie, ale sme na Slovensku pánové.

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2007 22:20
od devil
Mesto moze byt vyznamne aj ked ma menej ako 100000 obyvatelov . A povedz mi, ake vyznamne su potom NR, ZH, ZV


mozno niekde kde v okoli 500 km nie je nic vacsie. mesta ktore si spomenul su tiez take ako npr. ZA, RK ci MT. ked sa bavime o spojeni vyznamnych miest tak nie je dolezite ci mas niekde o par okresnych miest viac alebo menej...


To je zavadzajuce, co si uviedol, vtedy bol este spolocny stat, tak sa prioritne riesil tah Praha-Brno-BA, takze neviem ako by si to chcel cez Ostravu?


inac si to viem predstavit...CS dialnica by isla od Prahy nie cez Brno ale Ostravu a Zilinu na BA....a odovzdal by ju sam Fico pred volbami 2010 :lol:

OdoslaťOdoslané: 23. Jún 2007 08:45
od mirkobb
devil: inac si to viem predstavit...CS dialnica by isla od Prahy nie cez Brno ale Ostravu a Zilinu na BA....a odovzdal by ju sam Fico pred volbami 2010 :lol:


Asi tak nejak.. :wink: :lol: Ta by bola "original blizsienaokolo".. :lol:
V suvislosti s uvahami ohladne noveho koridoru(trojprojektu SRT, VRT, dialnica D5) by tato trasa medzi BA a KE bola ako najoptimalnejsia, ovsem za predpokladu, ze by zase vselijaki miestni okresni "mocipani" nelobovali, aby to zachadzalo aj popri ich nejakom zapadnutom mestecku podla "logiky o obsluhe" co najväcsieho uzemia.. :wink: Ale to by si uz Rusi, EU a aj MDPT museli nejak "ustriehnut", inak by sa to nerealizovalo nikdy vzhladom na "pomery" co na Slovensku obcas panuju! :lol: