Pre všetkých odporcov severnej trasy

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

ako by ste trasovali hlavnu dopravnu tepnu

Anketa bola ukončená dňa 16. Júl 2005 10:40

D1+R1+R3+D1
2
7%
R1+R2
2
7%
D1
25
86%
 
Celkový počet hlasov : 29

Odoslaťod Čavo » 21. Feb 2007 09:25

Ja som prestal používať cestu SC-Sereď nie kvôli stavu vozovky, ale kvôli pretekárom, ktorí tadiaľ lietajú a neuvedomujú si, že za zákrutu vidno nie je, a pribrzdiť pod 130 je pod ich úroveň. Odvtedy šetrím klaksón. Pretože som ho pri takých viťúzoch používal a pár krát sa tým aspoň zabránilo nehode, pretože to auto čo bolo za zákrutou spomalilo a pretekár sa ešte stihol zmestiť.

Najčastejšie kolízne úseky: zjazd z mosta cez železnicu za Sládkovičovom smerom na SC a prejazd cez most ponad železnicu na obchvate SC. To že sú tam tuším aj dvojité plné čiary pretekárom vôbec neprekáža.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 541
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 14:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod bodrik » 21. Feb 2007 18:50

Dialniciar napísal:Zo zásobníku SSC sa vytiahla cesta BA-SC I. triedy, úplne nová, ktorá sa začala pripravovať a po r. 2010-2011 sa začne stavať.

A cesta SC-Sládkovičovo s napojením aj na Sereď sa ráta oprava za 1-1,2 mld. SKK, čo sem pritiahne viac šoférov (dnes sa jej vyhýbajú pre jej už havarijný stav vozovky).


A plánuje sa vôbec výhľadovo aspoň do roku 2040 v línii BA - SC - Sereď nejaká RC?
Myslím že na trojuholník BA - TT - NR, ktorý je z pohľadu rozvoja Slovenska strategickým územím je jedna cesta diaľničného typu (hoci aj 3+3) málo.. :idea:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod aquila » 21. Feb 2007 19:00

netreba apriori RC, staci 2+2 cestu prvej triedy, ktora bude aspon z casti riesena mimourovnovo.
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2007 19:17

bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Zo zásobníku SSC sa vytiahla cesta BA-SC I. triedy, úplne nová, ktorá sa začala pripravovať a po r. 2010-2011 sa začne stavať.

A cesta SC-Sládkovičovo s napojením aj na Sereď sa ráta oprava za 1-1,2 mld. SKK, čo sem pritiahne viac šoférov (dnes sa jej vyhýbajú pre jej už havarijný stav vozovky).


A plánuje sa vôbec výhľadovo aspoň do roku 2040 v línii BA - SC - Sereď nejaká RC?
Myslím že na trojuholník BA - TT - NR, ktorý je z pohľadu rozvoja Slovenska strategickým územím je jedna cesta diaľničného typu (hoci aj 3+3) málo.. :idea:


Do r. 2045 sa predpokladá úprava cestnej siete na základe výstavby BA-SC a opravy SC-Sládkovičovo.

Spomínaš BA-TT-NR ... BA-SC-Sereď ale nerieši TT. :roll:

Do r. 2040 sa predpokladá začiatok realizácie rýchlostnej cesty NR-NZ-KN (Maďari plánujú potiahnuť kúsok diaľnice, bude sa stavať spoločný mosť). Okrem toho tu bude R7, ktorá odľahčí D1.

Priamo RC sa ale celkovo nepredpokladá, ono už ani nebude veľmi kde, pretože ešte pribudne aj D4.

Bude max. ako aquila hovorí 2+2 cesty I. triedy. Ale aj to je ešte ďaleký sen.

D1 BA-TT 3+3 pruhy, do r. 2011-2012 - NDS
BA-SC, nová cesta, možno v r. 2015 - SSC (2 jazdné pruhy, uvažuje sa variantou 2+2 jazdné pruhy ale na "jednej ploche".
SC-Sládkovičovo, oprava vozovky, do r. 2015 - SSC
D4 - snáď do r. 2015 - NDS
R7 BA-DS-NZ-LV - do r. 2020-2025 na 1/2 profil - NDS
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2007 19:19

Dialniciar napísal:D1 BA-TT 3+3 pruhy, do r. 2011-2012 - NDS
BA-SC, nová cesta, možno v r. 2015 - SSC (2 jazdné pruhy, uvažuje sa variantou 2+2 jazdné pruhy ale na "jednej ploche".
SC-Sládkovičovo, oprava vozovky, do r. 2015 - SSC
D4 - snáď do r. 2015 - NDS
R7 BA-DS-NZ-LV - do r. 2020-2025 na 1/2 profil - NDS


Teda toto nie je zdroj že SSC/NDS, že to takto postavené bude, je len uvedené, kto to plánuje stavať.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bodrik » 21. Feb 2007 21:41

Dialniciar napísal:Spomínaš BA-TT-NR ... BA-SC-Sereď ale nerieši TT.


BA-SC-Sereď ale rieši Nitru, a o to práve ide, aby tu boli priame (a na sebe nezávislé) spojenia z BA, do oboch miest (TT, aj NR).

Ono v podstate keď to otočíme, tak BA-TT pre zmenu nerieši dostatočne kvalitne Nitru, resp. rieši ju asi tak, ako by Trnavu riešilo BA-SC-Sereď.. Myslím to tak, že obe cesty by slúžili ako "zálohové varianty" v prípade výpadku (nehody) na jednej z nich (BA-SC-Sereď, ako záloha pre TT a BA-TT ako záloha pre NR).. D1 je totiž preťažená a bude preťažovaná ešte viac (najmä keď sa prepojí koridor od Viedne, cez SR na Poľsko), aj keď tu bude 3+3, a to bude skôr škodiť obom týmto mestám.

Územie (trojuholník) BA-TT-NR by podľa mňa oveľa lepšie dopravne obslúžil trojuholník D/RC BA - Zavar (TT) - Sereď (+NR) - BA. A hlavne by boli na D1 nižšie intenzity a tým pádom vyššia priepustnosť..

A napokon tu nejde (v prípade BA-SC-Sereď) len o samotnú NR, ale aj o ZM, ZC, ZH, ZV, BB a dalšie mestá (oblasti), nachádzajúce sa na (pozdĺž) R1 :idea:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2007 21:55

bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Spomínaš BA-TT-NR ... BA-SC-Sereď ale nerieši TT.


BA-SC-Sereď ale rieši Nitru, a o to práve ide, aby tu boli priame (a na sebe nezávislé) spojenia z BA, do oboch miest (TT, aj NR).

Ono v podstate keď to otočíme, tak BA-TT pre zmenu nerieši dostatočne kvalitne Nitru, resp. rieši ju asi tak, ako by Trnavu riešilo BA-SC-Sereď.. Myslím to tak, že obe cesty by slúžili ako "zálohové varianty" v prípade výpadku (nehody) na jednej z nich (BA-SC-Sereď, ako záloha pre TT a BA-TT ako záloha pre NR).. D1 je totiž preťažená a bude preťažovaná ešte viac (najmä keď sa prepojí koridor od Viedne, cez SR na Poľsko), aj keď tu bude 3+3, a to bude skôr škodiť obom týmto mestám.

Územie (trojuholník) BA-TT-NR by podľa mňa oveľa lepšie dopravne obslúžil trojuholník D/RC BA - Zavar (TT) - Sereď (+NR) - BA. A hlavne by boli na D1 nižšie intenzity a tým pádom vyššia priepustnosť..

A napokon tu nejde (v prípade BA-SC-Sereď) len o samotnú NR, ale aj o ZM, ZC, ZH, ZV, BB a dalšie mestá (oblasti), nachádzajúce sa na (pozdĺž) R1 :idea:


bodrik,

musíš sa na dopravnú situáciu pozrieť trošku globálnejšie. Nitra je perfektne poriešená R1. Nitra nemá priame hospodárske napojenie ba Bratislavu. To taká Trnava so Sencom má mimoriadne silné prepojenie. Nitru stačí napojiť na TT alebo SC alebo R7, R1 či D4. Ale nie je potrebná nová rýchlostná cesta extra na Bratislavu. Nie v dnešnej situácii. A sám musíš uznať, že zatiaľ ani 1 argument neobstál z tvojej strany a už sa v tom zamotávaš. :arrow:

1. D1 BA-TT na 3+3 pruhy, je to exponovaný úsek sám o sebe, 2 automobilky a veľa ďalších firiem, D1 je jediná významná cesta na východ SR a pre polohu BA je to hrozba. Môžeš postaviť novú RC, ale nie extra na NR. Globálny pohľad: odľahčiť celú R1 TT-ZV a to docieliš perfektne R7. Ale to má tiež zatiaľ čas. Tam by zatiaľ stačila cesta I. triedy medzi DS a NZ (efekt ako Branisko, stiahne to dopravu a vyvolá tlak na výstavbu RC). A než stavať novú RC BA-NR, tak už nie je kedy teraz 4-5 rokov pripraviť a 3-4 roky stavať. Tu treba konať do 5 rokov a ihneď.

2. Silno exponovaný je úsek BA-SC, pretože od SC už sa dá ísť viacerými cestami. Preto sa bude stavať nová cesta I. triedy. Globálne to bohate stačí: medzi D1 a R7. Výhľadovo sa napojí postupne na Senec-Sládkovičovo, resp. Sereď a tu treba najprv opravu za 1-1,2 mld. SKK. A máš perfektnú cestu. Všetky tieto aktivity sa pripravujú, len chýbajú peniaze. A tie by ti chýbali aj na ďalšej RC BA-NR.

3. Po týchto investiách príde na rad ďalší problém, celá oblasť bude potrebovať okuh mesta, nultý obchvat, teda min. súčasnú D4.

Všetko, čo si vymenoval rieši R7 a tá sa plánuje. A Nitra výhľadovo dostane RC NR-NZ-KN, ktorá pretne R7. Takže NR nie je odpísaná, nakoniec bude sa stavať tak severný ako aj južný variant, s obomi sa počíta.

A okrem toho, v tomto prostredí nie je ľahké stavať. Tu je samá rieka, zdroj vody, to bude samý most.

Za 22 mld. SKK sa dá spraviť toto všetko: D1 BA-TT 3+3, križovatka D1xR1, cesta I. triedy BA-SC, oprava SC-Sládkovičovo. To je jeden celoročný rozpočet NDS, a.s. + k tomu SSC a máš R7 na 1/2 profil DS-NZ.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bodrik » 21. Feb 2007 22:59

Dialniciar napísal:
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Spomínaš BA-TT-NR ... BA-SC-Sereď ale nerieši TT.


BA-SC-Sereď ale rieši Nitru, a o to práve ide, aby tu boli priame (a na sebe nezávislé) spojenia z BA, do oboch miest (TT, aj NR).

Ono v podstate keď to otočíme, tak BA-TT pre zmenu nerieši dostatočne kvalitne Nitru, resp. rieši ju asi tak, ako by Trnavu riešilo BA-SC-Sereď.. Myslím to tak, že obe cesty by slúžili ako "zálohové varianty" v prípade výpadku (nehody) na jednej z nich (BA-SC-Sereď, ako záloha pre TT a BA-TT ako záloha pre NR).. D1 je totiž preťažená a bude preťažovaná ešte viac (najmä keď sa prepojí koridor od Viedne, cez SR na Poľsko), aj keď tu bude 3+3, a to bude skôr škodiť obom týmto mestám.

Územie (trojuholník) BA-TT-NR by podľa mňa oveľa lepšie dopravne obslúžil trojuholník D/RC BA - Zavar (TT) - Sereď (+NR) - BA. A hlavne by boli na D1 nižšie intenzity a tým pádom vyššia priepustnosť..

A napokon tu nejde (v prípade BA-SC-Sereď) len o samotnú NR, ale aj o ZM, ZC, ZH, ZV, BB a dalšie mestá (oblasti), nachádzajúce sa na (pozdĺž) R1 :idea:


bodrik,

musíš sa na dopravnú situáciu pozrieť trošku globálnejšie. Nitra je perfektne poriešená R1. Nitra nemá priame hospodárske napojenie ba Bratislavu. To taká Trnava so Sencom má mimoriadne silné prepojenie. Nitru stačí napojiť na TT alebo SC alebo R7, R1 či D4. Ale nie je potrebná nová rýchlostná cesta extra na Bratislavu. Nie v dnešnej situácii. A sám musíš uznať, že zatiaľ ani 1 argument neobstál z tvojej strany a už sa v tom zamotávaš. :arrow:

1. D1 BA-TT na 3+3 pruhy, je to exponovaný úsek sám o sebe, 2 automobilky a veľa ďalších firiem, D1 je jediná významná cesta na východ SR a pre polohu BA je to hrozba. Môžeš postaviť novú RC, ale nie extra na NR. Globálny pohľad: odľahčiť celú R1 TT-ZV a to docieliš perfektne R7. Ale to má tiež zatiaľ čas. Tam by zatiaľ stačila cesta I. triedy medzi DS a NZ (efekt ako Branisko, stiahne to dopravu a vyvolá tlak na výstavbu RC). A než stavať novú RC BA-NR, tak už nie je kedy teraz 4-5 rokov pripraviť a 3-4 roky stavať. Tu treba konať do 5 rokov a ihneď.

2. Silno exponovaný je úsek BA-SC, pretože od SC už sa dá ísť viacerými cestami. Preto sa bude stavať nová cesta I. triedy. Globálne to bohate stačí: medzi D1 a R7. Výhľadovo sa napojí postupne na Senec-Sládkovičovo, resp. Sereď a tu treba najprv opravu za 1-1,2 mld. SKK. A máš perfektnú cestu. Všetky tieto aktivity sa pripravujú, len chýbajú peniaze. A tie by ti chýbali aj na ďalšej RC BA-NR.

3. Po týchto investiách príde na rad ďalší problém, celá oblasť bude potrebovať okuh mesta, nultý obchvat, teda min. súčasnú D4.

Všetko, čo si vymenoval rieši R7 a tá sa plánuje. A Nitra výhľadovo dostane RC NR-NZ-KN, ktorá pretne R7. Takže NR nie je odpísaná, nakoniec bude sa stavať tak severný ako aj južný variant, s obomi sa počíta.

A okrem toho, v tomto prostredí nie je ľahké stavať. Tu je samá rieka, zdroj vody, to bude samý most.

Za 22 mld. SKK sa dá spraviť toto všetko: D1 BA-TT 3+3, križovatka D1xR1, cesta I. triedy BA-SC, oprava SC-Sládkovičovo. To je jeden celoročný rozpočet NDS, a.s. + k tomu SSC a máš R7 na 1/2 profil DS-NZ.


OK, beriem tvoje argumenty.
Ja sa na situáciu pozerám globálne (snažím sa), z hľadiska krajinného, resp. priestorového plánovania :idea:
Chcel som však zdôrazniť toto: D1 je hlavným diaľničným ťahom naprieč SR. Je najdôležitejšou diaľnicou a kostrou našej diaľničnej sústavy. Z oboch smerov (aj od Považia, aj od NR, ZV a BB sú tu veľmi silné dopravné toky) Prečo však úsek BA-TT zaťažovať vyše 20 tis. intenzitami z R1, ak by sa mohol postaviť nie až tak dlhý úsek RC, ktorý by R1 predĺžil zo Serede po Bratislavu (D4). Navyše ak D1 je zatiaľ na dlhé roky (kým nebude R7) jediným diaľničným spojením BA so zvyškom Slovenska!

Dĺžka R1 by mala byť niečo okolo 200km, naozaj by bolo až tak náročné a neefektívne postaviť cca 35km úsek a odbremeniť tak D1 v úseku TT-BA?
Sú tu kolapsy veľmi často a aj ty sam potvrdzuješ že je to mimoriadne exponovaný úsek. Rozšíri sa to na 3+3, ale, zastaví sa to potom? ..Osobne si myslím že na D1 BA-TT do roku 2040 3+3 nepostačí.. :lol:

Píšeš že NR nemá priame hospodárske napojenie na BA. To je pravda, ale určite sám dobre vieš, že vzájomné hospodárske väzby sa vyvíjajú najmä tam kde existuje kvalitné dopravné prepojenie území. Tam kde také prepojenie nie je, zákonite tam nie sú ani vzájomné väzby. A tam kde sa vytvoria nové dopravné prepojenia, existujúce väzby medzi územiami sa posilňujú, ba dokonca vznikajú aj nové! A tu to prepojenie BA - NR trochu pokrivkáva (obrovskou nevýhodou NR oproti napr. TT je najmä nekvalitné železničné prepojenie s BA), aj keď je síce vykompenzované napojením pomocou R1 na TT..

NR má cca 90 000 ob. je to silný hospodársky región, ktorého ekonomická sila (ktorá ešte významne porastie) má dosah na všetky strany: na západ smerom na Sereď, na sever smerom na TO, na juh smerom na N. Zámky a na východ smerom na ZM a Novú Baňu. A prakticky až po tieto mestá siaha aj spádová oblasť Nitry.

Vzdialenosť NR od BA je cca 50-60km. Myslím že postupom času tu bude čoraz väčší tlak aj na priamejšie prepojenie tohoto hospodársky silného regiónu na hlavné mesto
:wink:
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2007 23:28

bodrik napísal:OK, beriem tvoje argumenty.
Ja sa na situáciu pozerám globálne (snažím sa), z hľadiska krajinného, resp. priestorového plánovania :idea:
Chcel som však zdôrazniť toto: D1 je hlavným diaľničným ťahom naprieč SR. Je najdôležitejšou diaľnicou a kostrou našej diaľničnej sústavy. Z oboch smerov (aj od Považia, aj od NR, ZV a BB sú tu veľmi silné dopravné toky) Prečo však úsek BA-TT zaťažovať vyše 20 tis. intenzitami z R1, ak by sa mohol postaviť nie až tak dlhý úsek RC, ktorý by R1 predĺžil zo Serede po Bratislavu (D4). Navyše ak D1 je zatiaľ na dlhé roky (kým nebude R7) jediným diaľničným spojením BA so zvyškom Slovenska!

Dĺžka R1 by mala byť niečo okolo 200km, naozaj by bolo až tak náročné a neefektívne postaviť cca 35km úsek a odbremeniť tak D1 v úseku TT-BA?
Sú tu kolapsy veľmi často a aj ty sam potvrdzuješ že je to mimoriadne exponovaný úsek. Rozšíri sa to na 3+3, ale, zastaví sa to potom? ..Osobne si myslím že na D1 BA-TT do roku 2040 3+3 nepostačí.. :lol:

Píšeš že NR nemá priame hospodárske napojenie na BA. To je pravda, ale určite sám dobre vieš, že vzájomné hospodárske väzby sa vyvíjajú najmä tam kde existuje kvalitné dopravné prepojenie území. Tam kde také prepojenie nie je, zákonite tam nie sú ani vzájomné väzby. A tam kde sa vytvoria nové dopravné prepojenia, existujúce väzby medzi územiami sa posilňujú, ba dokonca vznikajú aj nové! A tu to prepojenie BA - NR trochu pokrivkáva (obrovskou nevýhodou NR oproti napr. TT je najmä nekvalitné železničné prepojenie s BA), aj keď je síce vykompenzované napojením pomocou R1 na TT..

NR má cca 90 000 ob. je to silný hospodársky región, ktorého ekonomická sila (ktorá ešte významne porastie) má dosah na všetky strany: na západ smerom na Sereď, na sever smerom na TO, na juh smerom na N. Zámky a na východ smerom na ZM a Novú Baňu. A prakticky až po tieto mestá siaha aj spádová oblasť Nitry.

Vzdialenosť NR od BA je cca 50-60km. Myslím že postupom času tu bude čoraz väčší tlak aj na priamejšie prepojenie tohoto hospodársky silného regiónu na hlavné mesto
:wink:


1. Ja tiež tvoje príspevky pozorne čítam.
2. Diaľnica sa neplánuje predbežne. Diaľnica sa plánuje až pri reálnom vývoji a začne sa stavať, až to je potrebné. To je práve rozdiel medzi plánovaním rozvoja hospodárstva či bývania, školstva, energetiky atď.
3. Žiadna nová RC nemá opodstatnenie, kým sa nepostaví R7. A tá globálne odľahčí cestovanie po trase BA-KE juhom až po Lučenec, ešte aj ZH-ZV odľahčí, preto sa tu nemusí nič prestavovať na 3+3 aj keď tu bude R1+R2+R3. Nemá R7 nižšiu prioritu ako nové prepojenie od Serede po BA v diaľničných parametroch.
4. D1 BA-TT na 3+3 pruhy musí zvládnuť intenzity 150 tis. áut. Možno pri zníženej rýchlosti a zakázanom predbiehaní kamiónov, ale musí to zvládnuť. V USA na 4+4 sú intenzity 250 tis. áut a nerozširuje sa. Ano, tvoria sa niekedy kolóny - ale o tom je vyspelý svet. A pri R7 a kvalitnej ceste I. triedy až Po Sereď to bude stačiť do r. 20??
5. Zaťaženie od Viedne nebude týmto smerom. Kto chce ísť na Nitru pôjde severom a po cestách TT VÚC. Kto bude chcieť ísť ďalej, pôjde po R7.
6. Nitra má najlepšie napojenie na BA hneď po TT. NR má priame napojenie na D1 krásnym obchvatom Serede. Čo nevyhovuje je križovatka D1xR1 pri Trnave. Nitra má potenciál, ale pre spádovú oblasť a tu sa plánuje RC NR-NZ-KN, dokonca aj severný obchvat na TO. A daj si už povedať, že ťažisko cestovania medzi BA a KE bude R7, globálne a s ďalšími mestami: DS, NZ, LV, blízko GA, SA, LV atď.

Ja osobne tu priestor na novú RC BA-Nitra nevidím. Nepresvedčíš ma a zrejme ani ja teba nie.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bodrik » 21. Feb 2007 23:44

Dialniciar napísal:A daj si už povedať, že ťažisko cestovania medzi BA a KE bude R7, globálne a s ďalšími mestami: DS, NZ, LV, blízko GA, SA, LV atď..


O tom nepochybujem :)

OK, myslím si že sme zatiaľ (teda z mojej strany určite) túto mnou predostretú tému/možnosť na určitý čas vyčerpali.. :lol:

Vďaka za veľa infos + za tvoje postrehy.. trochu obohatili, aj keď môj názor úplne nezmenili (iba trochu usmernili)..8) ..ale práve na takúto diskusiu tu je toto fórum.. ;)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 21. Feb 2007 23:48

bodrik napísal:Navyše ak D1 je zatiaľ na dlhé roky (kým nebude R7) jediným diaľničným spojením BA so zvyškom Slovenska!

Píšeš že NR nemá priame hospodárske napojenie na BA. To je pravda, ale určite sám dobre vieš, že vzájomné hospodárske väzby sa vyvíjajú najmä tam kde existuje kvalitné dopravné prepojenie území. Tam kde také prepojenie nie je, zákonite tam nie sú ani vzájomné väzby. A tam kde sa vytvoria nové dopravné prepojenia, existujúce väzby medzi územiami sa posilňujú, ba dokonca vznikajú aj nové! A tu to prepojenie BA - NR trochu pokrivkáva (obrovskou nevýhodou NR oproti napr. TT je najmä nekvalitné železničné prepojenie s BA), aj keď je síce vykompenzované napojením pomocou R1 na TT..


Ešte sa zameriavam extra na tieto 2 odseky:

1. D1 je jediným spojením so zvyškom SR, nie je to pravda, je tu aj D2 a bude tu aj R7, k tomu D4 (PK, SC). A vzhľadom na polohu BA nie je významné mať 10 čiar: BA-TT, BA-NR, BA-Sereď, BA-MA, BA-Maďarsko, BA-Rakúsko (2x), BA-DS, BA-SA, BA-Šamorín. BA nie je v strede krajiny, nie je to Madrid alebo Praha. Napájanie sa robí na diaľnicu D1. To je hlavná kostra, na tú sa treba napojiť, cez ostatné RC a D a cez diaľničné privádzače.

2. BA-NR už ale existuje a to D1+R1. Keby neexistovala, uznám, že treba niečo postaviť, aby tu bol hospodársky rozvoj. Ale ten tu už je. A posilovať ešte extra výstavbou novej RC len pre BA-NR je niečo doslova megalomanské vzhľadom na celkový stav dopravnej infraštruktúry v SR. :!:

A ešte často upozorňuješ, že prestavba D1 BA-TT bude spôsobovať problémy. Máš pravdu. Ale nebude sa čakať a po dokončení prác to bude o 100% lepšie ako dnes na ešte niekoľko 10 rokov spolu s ďalšími plánovanými (dlhodobo - len nie sú peniaze) stavbami. A ty navrhuješ: najprv novú RC, ktorá nie je nikde v plánoch oficiálne zahrnutá, čo znamená čakať 5 rokov na prípravné práce a trasovanie a potom ešte 3-4 roky to stavať ... a dovtedy tá D1 už totálne "spadne".
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bodrik » 22. Feb 2007 00:27

Dialniciar napísal:1. D1 je jediným spojením so zvyškom SR, nie je to pravda, je tu aj D2 a bude tu aj R7, k tomu D4 (PK, SC).


Samozrejme, D2 sem patrí zo súčasne existujúcich diaľníc tiež :)

Dialniciar napísal:A vzhľadom na polohu BA nie je významné mať 10 čiar: BA-TT, BA-NR, BA-Sereď, BA-MA, BA-Maďarsko, BA-Rakúsko (2x), BA-DS, BA-SA, BA-Šamorín. BA nie je v strede krajiny, nie je to Madrid alebo Praha. Napájanie sa robí na diaľnicu D1. To je hlavná kostra, na tú sa treba napojiť, cez ostatné RC a D a cez diaľničné privádzače.


To je pravda, netreba však podceniť ani to, že BA je hlavné mesto SR, ktoré na seba naväzuje všetky ostatné oblasti a je hospodárskym ťahúňom SR!

Dialniciar napísal:2. BA-NR už ale existuje a to D1+R1. Keby neexistovala, uznám, že treba niečo postaviť, aby tu bol hospodársky rozvoj. Ale ten tu už je. A posilovať ešte extra výstavbou novej RC len pre BA-NR je niečo doslova megalomanské vzhľadom na celkový stav dopravnej infraštruktúry v SR. :!:


Nemám na mysli RC v súčasnosti (teda s realizáciou v najbližších rokoch), ale RC v tejto trase vo výhľade trebárs do roku 2040.

Dialniciar napísal:A ešte často upozorňuješ, že prestavba D1 BA-TT bude spôsobovať problémy. Máš pravdu. Ale nebude sa čakať a po dokončení prác to bude o 100% lepšie ako dnes na ešte niekoľko 10 rokov spolu s ďalšími plánovanými (dlhodobo - len nie sú peniaze) stavbami. A ty navrhuješ: najprv novú RC, ktorá nie je nikde v plánoch oficiálne zahrnutá, čo znamená čakať 5 rokov na prípravné práce a trasovanie a potom ešte 3-4 roky to stavať ... a dovtedy tá D1 už totálne "spadne".


Netvrdil som že stavať hneď RC v tomto smere.. Položil som len otázku, že prečo sa nikde neuvažuje aj nad takou možnosťou..? :idea:
Ja netvrdím že to chcem silou-mocou presadzovať! ..Napadlo ma to len ako jedno z možných riešení, a keďže som tu zatiaľ o tom v súvislosti s rozširovaním BA-TT na 3+3 nečítal, tak som to sem predostrel..8)
V tom že je potrebné D1 rožšíriť, lebo už neunesie súčasný stav, s tebou plne súhlasím.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 00:29

Tak v takomto prípade sa tu uvažuje s cestou na 2+2 jazdné pruhy BA-Senec-Sereď (napojenie na obchvat Serede na R1). :P

Teda nie je to rýchlostná cesta, ale na takúto cestu sa vojde veľa áut a zámerom je povoliť 100 km/h.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod bodrik » 22. Feb 2007 00:34

Dialniciar napísal:Tak v takomto prípade sa tu uvažuje s cestou na 2+2 jazdné pruhy BA-Senec-Sereď (napojenie na obchvat Serede na R1). :P

Teda nie je to rýchlostná cesta, ale na takúto cestu sa vojde veľa áut a zámerom je povoliť 100 km/h.


To je fajn 8)
To som chcel pocuť/čítať.. ;)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Milos » 22. Feb 2007 00:53

Dialniciar a Bodrik, ani jeden z vas tu nespomenul v tomto kontexte to, o čom píše MH v téme http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=36978#36978 , teda že sa uvažuje v náväznosti na D4 o prepojení Rx (príp. D5). V ktorých miestach by toto prepojenie asi pretínalo cestu 1/62 v prípade, že by išlo na Čataj? Podľa mňa niekde 5km od Senca smerom na Sereď. V takomto prípade by už veľká časť spojenia BA-Senec-Sereď Bola D, resp. D/RC :idea: A to by sa už oplatilo aspoň uvažovať o orepojení aj s R1.
Obrázok používateľa
Milos
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 422
Založený: 15. Feb 2005 16:20

Odoslaťod bodrik » 22. Feb 2007 00:58

Milos napísal:Dialniciar a Bodrik, ani jeden z vas tu nespomenul v tomto kontexte to, o čom píše MH v téme http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=36978#36978 , teda že sa uvažuje v náväznosti na D4 o prepojení Rx (príp. D5). V ktorých miestach by toto prepojenie asi pretínalo cestu 1/62 v prípade, že by išlo na Čataj? Podľa mňa niekde 5km od Senca smerom na Sereď. V takomto prípade by už veľká časť spojenia BA-Senec-Sereď Bola D, resp. D/RC :idea: A to by sa už oplatilo aspoň uvažovať o orepojení aj s R1.


Napadlo to aj mňa, ale najlepšie to bude vedieť asi MH. Možno keď budú nejaké presnejšie info, tak to hodí na fórum.. Predsa len, je to zatiaľ ešte taká čerstvá, "nedopečená" vec ;)
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 01:11

Lenže to, čo uviedol MH, to taktiež nie je ešte oficiálne zapracované. Presne ako bodrik píše a takýchto vecí je viacej, takže ja môžem vychádzať len z istých vecí. A navyše aj tak viac pomôže cesta I. triedy BA-SC.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 22. Feb 2007 11:37

Dostaneme sa do centra európskych dopravných sietí? :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=6168

Kde na to zobrať peniaze, to autor nenapíše, ale neodpustí si poznámku: Bude smiešne, ba priam samovražedné, ak sa niektoré inštitúcie na Slovensku postavia proti jeho realizácii. Poškodzovali by nielen chudobný juh Slovenska, ale celú krajinu :shock:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod expwy » 22. Feb 2007 13:01

Dialniciar napísal:Lenže to, čo uviedol MH, to taktiež nie je ešte oficiálne zapracované. Presne ako bodrik píše a takýchto vecí je viacej, takže ja môžem vychádzať len z istých vecí. A navyše aj tak viac pomôže cesta I. triedy BA-SC.

Trasa je v príprave. Výhoda je taká, že keď sa plánovala D4 + NO, tak sa pripravovali varianty D4:
D4 BA - SC
D4 BA - Čataj
D4 v trase NO

Momentálne sa rozhodlo, že D4 bude v celej trase NO, a pôvodný variant D4 BA - SC/Čataj bude D5 alebo minimálne Rx.

Takže budúca D5 alebo Rx (vážne sa uvažuje, že to bude diaľnica D5 a nie rýchlostná cesta, pomer za/proti D5 je 80/20 v prospech D5) je v štádiu prípravy, lebo D5 bola z časti pripravená v rámci variantu D4, čiže už je čiastočne pripravená...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod aquila » 22. Feb 2007 13:15

a nebolo by v tomto mozno lepsie urobit to RC a potiahnut to po sered ?
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 18:45

Než stavať novú RC, čo by trvalo 10 rokov je lepšie rozšíriť D1 BA-TT a opraviť I/61, čo bude trvať polovicu času.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 26. Feb 2007 18:47

Dialniciar napísal:Než stavať novú RC, čo by trvalo 10 rokov je lepšie rozšíriť D1 BA-TT a opraviť I/61, čo bude trvať polovicu času.


Oprava: I/62
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kvalitná dialnica » 24. Jún 2007 14:30

Ja si zas myslím že D1 BA - TT(3+3) postačí do 2050....zasa až toľko áut na našich cestách/dialniciach nechodí, a keď sa vydržalo z 2+2 doteraz tak 3+3 bude stačiť.....

A opravenie starej cesty ako to písal Diaľničiar....no neviem či najlepšie minuté peniaze....
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Jurislav » 24. Jún 2007 14:36

Stavim sa ze niekto zareaguje "typicky vychodniar" :)

No ono ta doprava bude prudko narastat, takze do r. 2050 bude treba min. 4+4.
A ta cesta sa mala opravit pred 10 rokmi, ked sa rozsiri dialnica na 3+3, nebude to mat taky prakticky vyznam, lebo bude menej nehod a teda menej casto uzatvarana dialnica.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Tomáš » 22. Sep 2009 22:59

Najrozumnejšie by bola diaľnica BA-KE aj na severe aj na juhu. Ale väčšie mestá sú práve tam kde je aj R1 a D1.
Tomas
Obrázok používateľa
Tomáš
diskutujúci
 
Príspevky: 52
Obrázky: 5
Založený: 23. Mar 2009 22:05
Bydlisko: Galanta

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 43 hostí.