Moderátor: Moderátori
Dialniciar napísal:Zo zásobníku SSC sa vytiahla cesta BA-SC I. triedy, úplne nová, ktorá sa začala pripravovať a po r. 2010-2011 sa začne stavať.
A cesta SC-Sládkovičovo s napojením aj na Sereď sa ráta oprava za 1-1,2 mld. SKK, čo sem pritiahne viac šoférov (dnes sa jej vyhýbajú pre jej už havarijný stav vozovky).
bodrik napísal:Dialniciar napísal:Zo zásobníku SSC sa vytiahla cesta BA-SC I. triedy, úplne nová, ktorá sa začala pripravovať a po r. 2010-2011 sa začne stavať.
A cesta SC-Sládkovičovo s napojením aj na Sereď sa ráta oprava za 1-1,2 mld. SKK, čo sem pritiahne viac šoférov (dnes sa jej vyhýbajú pre jej už havarijný stav vozovky).
A plánuje sa vôbec výhľadovo aspoň do roku 2040 v línii BA - SC - Sereď nejaká RC?
Myslím že na trojuholník BA - TT - NR, ktorý je z pohľadu rozvoja Slovenska strategickým územím je jedna cesta diaľničného typu (hoci aj 3+3) málo..
Dialniciar napísal:D1 BA-TT 3+3 pruhy, do r. 2011-2012 - NDS
BA-SC, nová cesta, možno v r. 2015 - SSC (2 jazdné pruhy, uvažuje sa variantou 2+2 jazdné pruhy ale na "jednej ploche".
SC-Sládkovičovo, oprava vozovky, do r. 2015 - SSC
D4 - snáď do r. 2015 - NDS
R7 BA-DS-NZ-LV - do r. 2020-2025 na 1/2 profil - NDS
Dialniciar napísal:Spomínaš BA-TT-NR ... BA-SC-Sereď ale nerieši TT.
bodrik napísal:Dialniciar napísal:Spomínaš BA-TT-NR ... BA-SC-Sereď ale nerieši TT.
BA-SC-Sereď ale rieši Nitru, a o to práve ide, aby tu boli priame (a na sebe nezávislé) spojenia z BA, do oboch miest (TT, aj NR).
Ono v podstate keď to otočíme, tak BA-TT pre zmenu nerieši dostatočne kvalitne Nitru, resp. rieši ju asi tak, ako by Trnavu riešilo BA-SC-Sereď.. Myslím to tak, že obe cesty by slúžili ako "zálohové varianty" v prípade výpadku (nehody) na jednej z nich (BA-SC-Sereď, ako záloha pre TT a BA-TT ako záloha pre NR).. D1 je totiž preťažená a bude preťažovaná ešte viac (najmä keď sa prepojí koridor od Viedne, cez SR na Poľsko), aj keď tu bude 3+3, a to bude skôr škodiť obom týmto mestám.
Územie (trojuholník) BA-TT-NR by podľa mňa oveľa lepšie dopravne obslúžil trojuholník D/RC BA - Zavar (TT) - Sereď (+NR) - BA. A hlavne by boli na D1 nižšie intenzity a tým pádom vyššia priepustnosť..
A napokon tu nejde (v prípade BA-SC-Sereď) len o samotnú NR, ale aj o ZM, ZC, ZH, ZV, BB a dalšie mestá (oblasti), nachádzajúce sa na (pozdĺž) R1
Dialniciar napísal:bodrik napísal:Dialniciar napísal:Spomínaš BA-TT-NR ... BA-SC-Sereď ale nerieši TT.
BA-SC-Sereď ale rieši Nitru, a o to práve ide, aby tu boli priame (a na sebe nezávislé) spojenia z BA, do oboch miest (TT, aj NR).
Ono v podstate keď to otočíme, tak BA-TT pre zmenu nerieši dostatočne kvalitne Nitru, resp. rieši ju asi tak, ako by Trnavu riešilo BA-SC-Sereď.. Myslím to tak, že obe cesty by slúžili ako "zálohové varianty" v prípade výpadku (nehody) na jednej z nich (BA-SC-Sereď, ako záloha pre TT a BA-TT ako záloha pre NR).. D1 je totiž preťažená a bude preťažovaná ešte viac (najmä keď sa prepojí koridor od Viedne, cez SR na Poľsko), aj keď tu bude 3+3, a to bude skôr škodiť obom týmto mestám.
Územie (trojuholník) BA-TT-NR by podľa mňa oveľa lepšie dopravne obslúžil trojuholník D/RC BA - Zavar (TT) - Sereď (+NR) - BA. A hlavne by boli na D1 nižšie intenzity a tým pádom vyššia priepustnosť..
A napokon tu nejde (v prípade BA-SC-Sereď) len o samotnú NR, ale aj o ZM, ZC, ZH, ZV, BB a dalšie mestá (oblasti), nachádzajúce sa na (pozdĺž) R1
bodrik,
musíš sa na dopravnú situáciu pozrieť trošku globálnejšie. Nitra je perfektne poriešená R1. Nitra nemá priame hospodárske napojenie ba Bratislavu. To taká Trnava so Sencom má mimoriadne silné prepojenie. Nitru stačí napojiť na TT alebo SC alebo R7, R1 či D4. Ale nie je potrebná nová rýchlostná cesta extra na Bratislavu. Nie v dnešnej situácii. A sám musíš uznať, že zatiaľ ani 1 argument neobstál z tvojej strany a už sa v tom zamotávaš.
1. D1 BA-TT na 3+3 pruhy, je to exponovaný úsek sám o sebe, 2 automobilky a veľa ďalších firiem, D1 je jediná významná cesta na východ SR a pre polohu BA je to hrozba. Môžeš postaviť novú RC, ale nie extra na NR. Globálny pohľad: odľahčiť celú R1 TT-ZV a to docieliš perfektne R7. Ale to má tiež zatiaľ čas. Tam by zatiaľ stačila cesta I. triedy medzi DS a NZ (efekt ako Branisko, stiahne to dopravu a vyvolá tlak na výstavbu RC). A než stavať novú RC BA-NR, tak už nie je kedy teraz 4-5 rokov pripraviť a 3-4 roky stavať. Tu treba konať do 5 rokov a ihneď.
2. Silno exponovaný je úsek BA-SC, pretože od SC už sa dá ísť viacerými cestami. Preto sa bude stavať nová cesta I. triedy. Globálne to bohate stačí: medzi D1 a R7. Výhľadovo sa napojí postupne na Senec-Sládkovičovo, resp. Sereď a tu treba najprv opravu za 1-1,2 mld. SKK. A máš perfektnú cestu. Všetky tieto aktivity sa pripravujú, len chýbajú peniaze. A tie by ti chýbali aj na ďalšej RC BA-NR.
3. Po týchto investiách príde na rad ďalší problém, celá oblasť bude potrebovať okuh mesta, nultý obchvat, teda min. súčasnú D4.
Všetko, čo si vymenoval rieši R7 a tá sa plánuje. A Nitra výhľadovo dostane RC NR-NZ-KN, ktorá pretne R7. Takže NR nie je odpísaná, nakoniec bude sa stavať tak severný ako aj južný variant, s obomi sa počíta.
A okrem toho, v tomto prostredí nie je ľahké stavať. Tu je samá rieka, zdroj vody, to bude samý most.
Za 22 mld. SKK sa dá spraviť toto všetko: D1 BA-TT 3+3, križovatka D1xR1, cesta I. triedy BA-SC, oprava SC-Sládkovičovo. To je jeden celoročný rozpočet NDS, a.s. + k tomu SSC a máš R7 na 1/2 profil DS-NZ.
bodrik napísal:OK, beriem tvoje argumenty.
Ja sa na situáciu pozerám globálne (snažím sa), z hľadiska krajinného, resp. priestorového plánovania
Chcel som však zdôrazniť toto: D1 je hlavným diaľničným ťahom naprieč SR. Je najdôležitejšou diaľnicou a kostrou našej diaľničnej sústavy. Z oboch smerov (aj od Považia, aj od NR, ZV a BB sú tu veľmi silné dopravné toky) Prečo však úsek BA-TT zaťažovať vyše 20 tis. intenzitami z R1, ak by sa mohol postaviť nie až tak dlhý úsek RC, ktorý by R1 predĺžil zo Serede po Bratislavu (D4). Navyše ak D1 je zatiaľ na dlhé roky (kým nebude R7) jediným diaľničným spojením BA so zvyškom Slovenska!
Dĺžka R1 by mala byť niečo okolo 200km, naozaj by bolo až tak náročné a neefektívne postaviť cca 35km úsek a odbremeniť tak D1 v úseku TT-BA?
Sú tu kolapsy veľmi často a aj ty sam potvrdzuješ že je to mimoriadne exponovaný úsek. Rozšíri sa to na 3+3, ale, zastaví sa to potom? ..Osobne si myslím že na D1 BA-TT do roku 2040 3+3 nepostačí..
Píšeš že NR nemá priame hospodárske napojenie na BA. To je pravda, ale určite sám dobre vieš, že vzájomné hospodárske väzby sa vyvíjajú najmä tam kde existuje kvalitné dopravné prepojenie území. Tam kde také prepojenie nie je, zákonite tam nie sú ani vzájomné väzby. A tam kde sa vytvoria nové dopravné prepojenia, existujúce väzby medzi územiami sa posilňujú, ba dokonca vznikajú aj nové! A tu to prepojenie BA - NR trochu pokrivkáva (obrovskou nevýhodou NR oproti napr. TT je najmä nekvalitné železničné prepojenie s BA), aj keď je síce vykompenzované napojením pomocou R1 na TT..
NR má cca 90 000 ob. je to silný hospodársky región, ktorého ekonomická sila (ktorá ešte významne porastie) má dosah na všetky strany: na západ smerom na Sereď, na sever smerom na TO, na juh smerom na N. Zámky a na východ smerom na ZM a Novú Baňu. A prakticky až po tieto mestá siaha aj spádová oblasť Nitry.
Vzdialenosť NR od BA je cca 50-60km. Myslím že postupom času tu bude čoraz väčší tlak aj na priamejšie prepojenie tohoto hospodársky silného regiónu na hlavné mesto
Dialniciar napísal:A daj si už povedať, že ťažisko cestovania medzi BA a KE bude R7, globálne a s ďalšími mestami: DS, NZ, LV, blízko GA, SA, LV atď..
bodrik napísal:Navyše ak D1 je zatiaľ na dlhé roky (kým nebude R7) jediným diaľničným spojením BA so zvyškom Slovenska!
Píšeš že NR nemá priame hospodárske napojenie na BA. To je pravda, ale určite sám dobre vieš, že vzájomné hospodárske väzby sa vyvíjajú najmä tam kde existuje kvalitné dopravné prepojenie území. Tam kde také prepojenie nie je, zákonite tam nie sú ani vzájomné väzby. A tam kde sa vytvoria nové dopravné prepojenia, existujúce väzby medzi územiami sa posilňujú, ba dokonca vznikajú aj nové! A tu to prepojenie BA - NR trochu pokrivkáva (obrovskou nevýhodou NR oproti napr. TT je najmä nekvalitné železničné prepojenie s BA), aj keď je síce vykompenzované napojením pomocou R1 na TT..
Dialniciar napísal:1. D1 je jediným spojením so zvyškom SR, nie je to pravda, je tu aj D2 a bude tu aj R7, k tomu D4 (PK, SC).
Dialniciar napísal:A vzhľadom na polohu BA nie je významné mať 10 čiar: BA-TT, BA-NR, BA-Sereď, BA-MA, BA-Maďarsko, BA-Rakúsko (2x), BA-DS, BA-SA, BA-Šamorín. BA nie je v strede krajiny, nie je to Madrid alebo Praha. Napájanie sa robí na diaľnicu D1. To je hlavná kostra, na tú sa treba napojiť, cez ostatné RC a D a cez diaľničné privádzače.
Dialniciar napísal:2. BA-NR už ale existuje a to D1+R1. Keby neexistovala, uznám, že treba niečo postaviť, aby tu bol hospodársky rozvoj. Ale ten tu už je. A posilovať ešte extra výstavbou novej RC len pre BA-NR je niečo doslova megalomanské vzhľadom na celkový stav dopravnej infraštruktúry v SR.
Dialniciar napísal:A ešte často upozorňuješ, že prestavba D1 BA-TT bude spôsobovať problémy. Máš pravdu. Ale nebude sa čakať a po dokončení prác to bude o 100% lepšie ako dnes na ešte niekoľko 10 rokov spolu s ďalšími plánovanými (dlhodobo - len nie sú peniaze) stavbami. A ty navrhuješ: najprv novú RC, ktorá nie je nikde v plánoch oficiálne zahrnutá, čo znamená čakať 5 rokov na prípravné práce a trasovanie a potom ešte 3-4 roky to stavať ... a dovtedy tá D1 už totálne "spadne".
Dialniciar napísal:Tak v takomto prípade sa tu uvažuje s cestou na 2+2 jazdné pruhy BA-Senec-Sereď (napojenie na obchvat Serede na R1).
Teda nie je to rýchlostná cesta, ale na takúto cestu sa vojde veľa áut a zámerom je povoliť 100 km/h.
Milos napísal:Dialniciar a Bodrik, ani jeden z vas tu nespomenul v tomto kontexte to, o čom píše MH v téme http://www.dialnice.info/viewtopic.php?p=36978#36978 , teda že sa uvažuje v náväznosti na D4 o prepojení Rx (príp. D5). V ktorých miestach by toto prepojenie asi pretínalo cestu 1/62 v prípade, že by išlo na Čataj? Podľa mňa niekde 5km od Senca smerom na Sereď. V takomto prípade by už veľká časť spojenia BA-Senec-Sereď Bola D, resp. D/RC A to by sa už oplatilo aspoň uvažovať o orepojení aj s R1.
Dialniciar napísal:Lenže to, čo uviedol MH, to taktiež nie je ešte oficiálne zapracované. Presne ako bodrik píše a takýchto vecí je viacej, takže ja môžem vychádzať len z istých vecí. A navyše aj tak viac pomôže cesta I. triedy BA-SC.
Dialniciar napísal:Než stavať novú RC, čo by trvalo 10 rokov je lepšie rozšíriť D1 BA-TT a opraviť I/61, čo bude trvať polovicu času.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 43 hostí.