Stránka 1 z 9

Pre všetkých odporcov severnej trasy

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 10:39
od Tomas
ako by ste trasovali hlavnu dopravnu tepnu pri zohladneni najdolezitejsich parametrov populacie> hustoty, vzdelania, kto chce dlasie stat.urad

p.s. spec. pre kaviaristu
predstav si ze sedis pri stole mas v ruke ceruzku a mas nacmarat hlavnu tepnu pre SR, samozrejme za predpokladu ze nie co najkratsiu spojnicu BA - KE. Kvoli rychlosti radsej naskocim do lietadla, a mam to za rovnaku cenu

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=131

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=132

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=133

R1+R2

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 10:43
od Tomas
inac pre variantu R1+R2, to vyzera podla obr. dost zle :)

to All

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 10:44
od Tomas
pre mna tieto tri obrazky su jednoznacnou oporou pre stavanie D1+R1, potom ostatne

Hlavná dopravná tepna

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 10:47
od Caesar
Ja som hlasoval za možnosť č. 3, t.j. hlavnou dopravnou tepnou má byť a a aj je, jednoznačne diaľnica D1.

V konečnom dôsledku aj R1 sa len napája na D1. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 10:52
od aquila
ja by som len poziadal zucastrnenych LEN hlasovat, bez vytahovania zbytocnych argumentov :)

x

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 10:52
od Tomas
Caesar,
inac si vsimni podrobnu mapu hustoty obyv, uplne znej krici ze najhustejsie grupy regionov su Ba aokolie , Za a okolie a PO-Ke a okolie,
a tiepredsa musia lezat na hlavnej tepne a ked este cez to prelozis mapu vzdelania tak to je uplne jasne, ze D1 je polozena tak ako ma byt

Re: x

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 10:57
od Caesar
Tomas napísal:Caesar,
inac si vsimni podrobnu mapu hustoty obyv, uplne znej krici ze najhustejsie grupy regionov su Ba aokolie , Za a okolie a PO-Ke a okolie,
a tiepredsa musia lezat na hlavnej tepne a ked este cez to prelozis mapu vzdelania tak to je uplne jasne, ze D1 je polozena tak ako ma byt


Tomas,

a som ja snáď proti? Napísal som niečo proti? Tak prečo to smeruješ práve na mňa?

Treba pozornejšie čítať.

A ja by som takisto ako moderátor chcel požiadať, aby sa tu nediskutovalo o konkrétnych trasách, napr. o úsekoch ako Donovaly na R3 či Mengusovce-Jánovce na D1 a podobne. Takéto príspevky budú riešené. 8)

Re: x

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 11:09
od Tomas
Caesar napísal:
Tomas napísal:Caesar,
inac si vsimni podrobnu mapu hustoty obyv, uplne znej krici ze najhustejsie grupy regionov su Ba aokolie , Za a okolie a PO-Ke a okolie,
a tiepredsa musia lezat na hlavnej tepne a ked este cez to prelozis mapu vzdelania tak to je uplne jasne, ze D1 je polozena tak ako ma byt


Tomas,

a som ja snáď proti? Napísal som niečo proti? Tak prečo to smeruješ práve na mňa?

Treba pozornejšie čítať.

A ja by som takisto ako moderátor chcel požiadať, aby sa tu nediskutovalo o konkrétnych trasách, napr. o úsekoch ako Donovaly na R3 či Mengusovce-Jánovce na D1 a podobne. Takéto príspevky budú riešené. 8)


??????????

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 11:22
od johhan
Tomáš,

ak máš možnosť tak by bolo vhodné zverejniť mapu hospodárkej produkciu jednotlivých okresov, pretože aj ona ovplyvňuje dopravu (spôsobuje nárast)

ok

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 11:23
od Tomas
johhan napísal:Tomáš,

ak máš možnosť tak by bolo vhodné zverejniť mapu hospodárkej produkciu jednotlivých okresov, pretože aj ona ovplyvňuje dopravu (spôsobuje nárast)


poobhliadnem sa po nej

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 11:25
od devil
http://www.statistics.sk/webdata/slov/s ... b/tab2.htm

Pocet obyvatelov, s vacsou vypovednou honotou ako je hustota.

Re: x

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 11:36
od Tomas
Caesar napísal:
Tomas napísal:Caesar,
inac si vsimni podrobnu mapu hustoty obyv, uplne znej krici ze najhustejsie grupy regionov su Ba aokolie , Za a okolie a PO-Ke a okolie,
a tiepredsa musia lezat na hlavnej tepne a ked este cez to prelozis mapu vzdelania tak to je uplne jasne, ze D1 je polozena tak ako ma byt


Tomas,

a som ja snáď proti? Napísal som niečo proti? Tak prečo to smeruješ práve na mňa?

Treba pozornejšie čítať.

A ja by som takisto ako moderátor chcel požiadať, aby sa tu nediskutovalo o konkrétnych trasách, napr. o úsekoch ako Donovaly na R3 či Mengusovce-Jánovce na D1 a podobne. Takéto príspevky budú riešené. 8)


vysvetlene cez SS

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 11:53
od Caesar
devil napísal:http://www.statistics.sk/webdata/slov/scitanie/tab/tab2.htm

Pocet obyvatelov, s vacsou vypovednou honotou ako je hustota.


Tak to nie je pravda. To nie je väčšia výpovedná hodnota, ale len iný parameter. Ak viem, že v BA žije 1/10 obyvateľstva, tak je veľmi potrebné vedieť, či aj mesto BA zaberá 1/10 rozlohy SR. Bez tohto údaju, je ten prvý úplne zbytočný.

Dopravná infraštruktúra záleží aj od hustoty obyvateľstva.

Na Slovensku môže bývať aj 10 000 000 obyvateľov. Ale keď hustota obyvateľstva bude nebude rovnomerná, tak vývoj nebude tiež rovnomerný.

Príklad vo svete: V N.Y. je 3x dlhšia cestná infraštruktúra ako na celom Slovensku. N.Y. ale nemá 3x viac obyvateľov ako SR, pretože jeho hlavná časť bez periférií tvorí cca. 7 mil. obyvateľov. A tú dĺžku cestnej infraštruktúry tvoria predovšetkým zložité križovatky diaľnic a hlavných dopravných tepien, nie samotné hlavné ťahy. A to ani nerátam, že sú tam bežné 12-16 prúdové diaľnice, rátam ich stále ako naše 4-prúdové.

Ak máme os, kde BA+TT+TN+ZA tvoria jednu husto obývanú líniu, tak je jasné, že táto línia je husto obývaná a tvorí časť obyvateľstva a túto líniu treba rozvíjať, pretože jedine táto línia bude tvoriť základ SR. A tvorí ho. A preto treba v tejto línii pokračovať v osi ZA+PO, aby sme nadviazali na ďalšiu líniu PO+KE+MI a zároveň, aby sme sa pokúsili o rozvoj ďalšej línie TT+NR+BB.

Počet obyvateľov a hustota obyvateľstva sú spoločnými znakmi, ktoré treba veľmi citlivo vnímať. Dopravná infraštruktúra by sa mala stavať tak, aby spojila aj husto obývané oblasti, ale aj oblasti, ktoré sú menej obývané, ale žije v nej podstatná časť obyvateľstva. 8)

Re: Pre vsetkych odporcov severnej trasy

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 12:06
od kaviarista
Tomas napísal:ako by ste trasovali hlavnu dopravnu tepnu pri zohladneni najdolezitejsich parametrov populacie> hustoty, vzdelania, kto chce dlasie stat.urad

p.s. spec. pre kaviaristu
predstav si ze sedis pri stole mas v ruke ceruzku a mas nacmarat hlavnu tepnu pre SR, samozrejme za predpokladu ze nie co najkratsiu spojnicu BA - KE. Kvoli rychlosti radsej naskocim do lietadla, a mam to za rovnaku cenu



Tomas, vyspecifikuj, ci sa ma zohladnit sucasny stav rozostavanosti jednotlivych tras, alebo to mam akoze teoreticky natrasovat akokeby tu nestal ani 1 km dialnice.

Re: Pre vsetkych odporcov severnej trasy

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 12:27
od Caesar
kaviarista napísal:
Tomas napísal:ako by ste trasovali hlavnu dopravnu tepnu pri zohladneni najdolezitejsich parametrov populacie> hustoty, vzdelania, kto chce dlasie stat.urad

p.s. spec. pre kaviaristu
predstav si ze sedis pri stole mas v ruke ceruzku a mas nacmarat hlavnu tepnu pre SR, samozrejme za predpokladu ze nie co najkratsiu spojnicu BA - KE. Kvoli rychlosti radsej naskocim do lietadla, a mam to za rovnaku cenu



Tomas, vyspecifikuj, ci sa ma zohladnit sucasny stav rozostavanosti jednotlivych tras, alebo to mam akoze teoreticky natrasovat akokeby tu nestal ani 1 km dialnice.


Kaviarista, veď skús obidva varianty, aby sme videli, ako si to predstavuješ globálne. 8)

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 12:57
od devil
A mozeme to doplnit o variant (mozeme ho nazvat variant "vo hviezdach"), ked budu dokoncene vsetky alternativy :idea:

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 15:26
od aquila
devil: si sa nepriznal ze si sa dal na sci-fi a vestenie dalekej buducnosti :D

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 17:30
od kaviarista
Caesar,

Pri sucasnom stave rozostavanosti:
D1 je v takom stadiu, ze nema vyznam ju preklasifikovavat ani menit poradie jej dolezitosti . Zostala by prioritou c. 1. Financie by som rozdelil v pomere 65% pre D1 a 35 pre zvysne rychlocesty. Prioritne by som staval na D1 useky vychodne od RK.
Jedinym krokom, ktorym by som nabural blizke plany, by bolo okamzite zrusenie useku D3 HP-Strazov a namiesto toho by som urychlene staval Ovciarsko. Zvysne kratkodobe plany by som nechal tak, ako su. Cize urychlit D1 po ZA a R1 po BB.
Dalsi postup by zavisel od toho, ci by sa nasiel sukromny investor za vyhodnych podmienok na usek HP-RK.
Ak by sa nenasiel a dialnice by sa financovali tak ako doteraz len vo vacsom objeme (cca 22-25 mld. rocne), usek HP-RK by som prioritne nestaval, resp. staval by som len Dubna Skala-Turany a Visnove + Korbelka by museli trochu pockat. Skor by som postavil Jelenec-LO pod V.Sturcom, obchvaty na R2 a ZV-LC v plnom profile.
Az nasledne by som potom v urcitom pomere rozdelil financie medzi D1(HP-RK), D3, R3, R4.
V dalsich rokoch potom pomaly dokoncit R2, R9 cez Turiec, R7 atd.

Ak by som zacinal od nuloveho stavu
, urcite by som staval prioritne R1+R2 v dialnicnych parametroch s vyclenenim 60 % investicii, 30 % by islo na rychlocestu Povazim a zvysok na ine RC. Pri tomto modele by sme dnes uz dialnicne spojenie BA-KE mali hotove.

OdoslaťOdoslané: 16. Jún 2005 21:03
od Caesar
devil napísal:A mozeme to doplnit o variant (mozeme ho nazvat variant "vo hviezdach"), ked budu dokoncene vsetky alternativy :idea:


Devil,

až tu bude takáto situácia, že tu bude 5 000 km diaľnic a 15 000 km rýchlostných komunikácií a k tomu 25 000 km ciest I. triedy a 10 000 km ciest II. triedy (cesty III. triedy zaniknú :lol: ) a ešte 1 000 obchvatov tak potom sa môžeme sústrediť na iné problémy v dopravnej infraštruktúre a vôbec na problémy v inej sfére.

Že to je sen? Naopak, možno nie až takéto čísla, ale Holandsko (a Belgicko) už to tak majú a teraz riešia ďalšie problémy ... osvetlenie diaľnic a nové kamery a zlepšenie hrádzí pri diaľniciach atď. 8)

Hlavná tepna

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 07:40
od tr3mp
Inak moja drobná poznámka: je vôbec vhodné a potrebné hovoriť o nejakej hlavnej tepne? Tepnu možno chápať ako línovú stavbu, teda stavbu, ktorá v našich podmienkach vždy obslúži len určitú časť územia. Naviac táto terminológia polarizuje všetky tábory, ktoré majú svoju predstavu toho najlepšieho ťahu a to, že ich trasa nie je označená ako hlavná ich častokrát privádza do nekonečných nepodstatných debát.
Ako povedal Tomáš "Kvoli rychlosti radsej naskocim do lietadla", takže diaľnica naozaj nemusí byť najkrašia spojnica východu a západu.
Podľa mňa pre jednotlivé sídla nie je dôležité to, aby ležali na hlavnom ťahu (presnejšie povedané, nie je pre ne dôležité to, či ťah na ktorom ležia má označenie hlavný) ale to, aby boli pripojené na diaľničnú sieť. Treba budovať diaľničnú sieť. Samozrejme postupne, po jednotlivých úsekoch, no pri tom treba brať do úvahy, že rozdiel medzi severným a južným ťahom nie je taký obrovský, že by malo zmysel postaviť najskôr jednu a až potom druhú trasu.[/b]

to All

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 08:19
od Tomas
Podla mna vacsina sporov na tomto fore vznika tym ze, ludia rozdielne vnimaju zmysel D,RC.

Zasadny zmysel dialnice je spojit co najvacsie mnozstvo regionov a ludi na trase, anie spojit 6 bodov na mape SR nejakym polygonom, kedze by sa dostala prosperita iba do miest nad 60tis. ludi a ostatne by boli v krachu, a bol by taky odliv ludi do 6 tich miest ze by sme riskovali uplnu degradaciu vidieka, alebo malych miest

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 08:22
od fh
Najrýchlejšie cestné spojenie BA-KE je totiž cez MR, nato by nám stačilo urýchlene potiahnuť R4 na hranicu. Ale cesty sa nestavajú len pre BA a KE, ale pre Slovensko, navyše silné investície v KE a okolí dokazujú, že je to nielen o diaľniciach.

x

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 08:24
od Tomas
suhlasim ze dialnica by mala ist do vacsiny regionov, takze nedegradujem zmysel R2, ale model D1+R1 priorita sa mi ohladom na osidlenie, aine parametre populacie zde ako uplne idealny, aj ked D1 ZA-RK, bude draha ako prasa, ale sme hornata krajina inac sa neda

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 08:25
od Caesar
Pozorovateľ napísal:Najrýchlejšie cestné spojenie BA-KE je totiž cez MR, nato by nám stačilo urýchlene potiahnuť R4 na hranicu. Ale cesty sa nestavajú len pre BA a KE, ale pre Slovensko, navyše silné investície v KE a okolí dokazujú, že je to nielen o diaľniciach.


Zatiaľ len k tejto časti reagujem, Pozorovateľ, pretože s ňou nesúhlasím.

Čo by získala SR, keby do r. 2008 postavila R4 KE-Milhosť? Nič, pretože MR nebude stavať min. do r. 2010 ku slovenským hraniciam žiadnu rýchl. komunikáciu.

A ešte doplním, silné investície sú aj v MT, RK, SN, ... tam to tiež ešte nie je o diaľnici a investori veľmi dobre vedia, že ani 5-10 rokov nebude. 8)

Dialnice v SR

OdoslaťOdoslané: 17. Jún 2005 08:30
od johhan
Na riešenie dopravnej obsluhy sa využívajú 2 modely a to okružný systém dopravnej obsluhy alebo chrpticový ( češi tomu pekne hovoria )

okruhový je drahší ale menej náchylný na poruchy
chrbticový je lacnejší ale viac problémový na poruchy (zápchy, prerušenie dopravy ) typický príklad česká D1, preto sa ju češi snažia zokruhovať cez sever čiech a Olomouc. http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=732

Preto si myslím že pre slovensko je vhodné budovať okruhový systém a to severným a južným dialničným ťahom + sieť RC.

Severná vetva bude mať funciu obsluhy domáceho hospodárskeho priestoru lokalizovaného v regionoch považia Tatier spiša a Košíc.

Južná vetva bude mať funkciu tranzitu východ západ a podporu rozvoja juhu slovenska.

Z toho vyplýva potreba 2/3 preferencia severnej vetvy kôli udržaniu terajšieho a zabezpečeniu krátkodobého hospodárskeho rozvoja. a 1/3 preferenciu na rozvoj južnej trasy pre štartovanie a vytvorenie dlhodobého hospodárskeho rozvoja.