Novela zákona o cestnej premávke

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod aquila » 29. Aug 2007 11:56

doplnil som pri tejto prilezitosti tabulku mrtvych na cestach v ramci EU..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2818

je tam vidno zaujimavy fenomen o ktorom vsetci vieme, a to ze v ostbloku ludia jazdia ozaj ako "prasata" .. :roll:

asi najvacsiu vypovedaciu hodnotu ma udaj umrti na pasazierokilometre, kde vidno, ze oproti takemu priemeru je na slovensku asi 2,5 vyssia sanca zomriet v aute a oproti najlepsim dokonca 5 nasobna vyssia sanca zomriet pri dopravnej nehode.

to je podla mna velmi alarmujuci stav. osobne som za to, aby sa merali rychlosti kde sa dalo, tvrdo postihovalo prekracovanie mimo 10% vynimky.

zaujimavy je aj fakt, ze samotne zavednie 50kmh neznamena znizenie smrtelnych urazov, ale samotne dorziavanie zakonov, ale vynutenie ich dodrziavania.

uplne krasny priklad je v tomto praha, kde po prijati noveho zakona v cechach, a po naistalovani kvantum radarov v prahe a dost krutom merani rychlosti ci uz mestskej alebo statnej policie znamenalo za poslednych 7 mesiacov znizenie umrti pri nasledkoch dopravnych nehod az o 43 % :!: co je uzasne cislo
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 577
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Jurislav » 31. Aug 2007 13:14

Mne sa páči to, že konečne sa Rky začnú označovať ako R.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Jurislav » 01. Sep 2007 10:45

aquila napísal:- veľké nákladné autá nebudú môcť v čase najhustejšej premávky jazdiť na medzinárodných ťahoch; zákaz má platiť v piatok od 14:00 do 20:00, v sobotu od 7:00 do 11:00 (v júli a auguste až do 19:00); v nedeľu a počas sviatkov budú musieť kamióny ostať stáť od 14:00 do 20:00.
Toto je výborné, len aby sa nestalo, že sa potom od nich upchá napr. I/61, alebo cesty 2. triedy vedúce súbežne s E cestami.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod sezbrzni » 10. Sep 2007 09:27

sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod kvalitná dialnica » 10. Sep 2007 17:37

veru...
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod Čumil » 10. Sep 2007 19:07

kvalitná dialnica napísal:veru...

To už je príspevok do debaty :lol:
Čumil
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 806
Založený: 01. Okt 2005 15:41

Odoslaťod Jurislav » 11. Sep 2007 17:05

Jurislav napísal:Mne sa páči to, že konečne sa Rky začnú označovať ako R.
Kedy sa toto bude meniť na všetkých tabuliach? (teda 51 na R1 a tak)
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod puff dady » 12. Sep 2007 10:50

Celorocne svietenie ako jeden z bodov novely ziskava v dnesnych dnoch na popularite.

Momentalne v Rakusku prebehla studia ohladne svietenia cely den. Podla tejto studie (ca. 1500 stran), sa zvysila nehodovost ostatnych ucastnikov cestnej premavky a to najma chodcov, cyklistov a motorkarov.
Dovod: osvetlene auta oslepuju vodicov, ktori venuju menej pozornosti priestorovemu videniu (najma krajnice).

Od dnesneho dna za nerozsvietene auto vodic nezostane pokutu, od 1. januara 2008 to vstupi to platnosti aj v zakone, ak to stihnu. :arrow:

Svietit sa bude musiet povinne iba noci, v tuneli a pocas dazda.

Vcera prebehla informacia aj v nasich mediach, som zvedavy nakolko sa rozbehne diskusia na tuto temu aj u nas. :arrow:
puff dady
diskutujúci
 
Príspevky: 72
Obrázky: 6
Založený: 07. Mar 2005 13:49
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Jarda » 12. Sep 2007 11:02

Nejnebezpečnější podle mého ale je, když jede v protisměru neosvětlené vozidlo mezi osvětlenými, protože to může při nedostatečné pozornosti a splynutí barvy neosvětleného vozidla s pozadím svést k předjíždění a následnému čelnímu střetu.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod Tomas PO » 13. Sep 2007 11:31

Jarda napísal:Nejnebezpečnější podle mého ale je, když jede v protisměru neosvětlené vozidlo mezi osvětlenými, protože to může při nedostatečné pozornosti a splynutí barvy neosvětleného vozidla s pozadím svést k předjíždění a následnému čelnímu střetu.

Uplny suhlas. Ak vsetci svietia, vodic si zvykne, ze vidi svetla na protiiducich vozidlach a ked niekto nesvieti (teraz na jesen), castokrat ho prehliadne.
ta neznam ci ne hej
Obrázok používateľa
Tomas PO
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 975
Založený: 03. Okt 2006 23:43
Bydlisko: Presov

Odoslaťod sezbrzni » 13. Sep 2007 12:01

hlavne ked oprotiiduci ma sive auto... :wink:
sezbrzni
sezbrzni
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1
Založený: 23. Feb 2006 18:54
Bydlisko: BA, KE

Odoslaťod tomas1 » 08. Okt 2007 18:33

puff dady napísal:Podla tejto studie (ca. 1500 stran), sa zvysila nehodovost ostatnych ucastnikov cestnej premavky a to najma chodcov, cyklistov a motorkarov.
Dovod: osvetlene auta oslepuju vodicov, ktori venuju menej pozornosti priestorovemu videniu (najma krajnice).

...ale na ochranu chodcov, cyklistov a motorkárov (tí motorkári sa mi nejak nezdajú) je možné urobiť iné opatrenia. Ale riziko čelných zrážok na smerovo nerozdelenej ceste sa dá iba svietením znížíť. Podľa môjho názoru... zas vymýšĺajú blbosti... Rakúska megahovadina no. zwei, hneď po bojkote jadrovej energie.
:roll:

v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh

- to je podľa mňa krok späť.

Konečne by sa mohla v zákone upraviť aj jazda po kruhovom objazde (znamenie o zmene smeru jazdy len pri výjazde)
Obrázok používateľa
tomas1
diskutujúci
 
Príspevky: 152
Založený: 10. Aug 2006 10:52

Odoslaťod i15 » 08. Okt 2007 18:44

tomas1 napísal:
v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh

- to je podľa mňa krok späť.


mna hlavne zaujima, ze ako si pojem "husta premavka" zadefinuje dopravna policia
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod ELZ » 08. Okt 2007 20:24

.. a hlavne ked jazdou v lavom pruhu setrim auto, este nie su az tak znicene. Inak husta premavka je vagna formulacia, zavisi od situacie v statnom rozpocte :-)
ELZ
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 968
Obrázky: 0
Založený: 13. Máj 2005 07:05

Odoslaťod sorgo » 09. Okt 2007 10:08

tomas1 napísal:v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
- to je podľa mňa krok späť.


No podla mna je to krok spravnym smerom. Osobne ma ide roztrhnut, ked predo mnou ide "vikendovy vodic" v lavom prouhu 50 subezne s nejakou aviou v pravom pruhu a kvoli tomu sa musim za nimi vliect.

Druha vec, co mi asi daju viaceri za pravdu je bezpecnost. Radsej sa zavesim na takeho "soplika" v lavom pruhu a skusim na neho zablikat, ako riskovat, ze akurat, ked sa ho rozhodnem obehnut sprava, tak sa spamata a prejde do praveho pruhu....
Obrázok používateľa
sorgo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 949
Obrázky: 19
Založený: 17. Okt 2005 14:20
Bydlisko: KE

Odoslaťod i15 » 09. Okt 2007 12:12

sorgo napísal:
tomas1 napísal:v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
- to je podľa mňa krok späť.


No podla mna je to krok spravnym smerom. Osobne ma ide roztrhnut, ked predo mnou ide "vikendovy vodic" v lavom prouhu 50 subezne s nejakou aviou v pravom pruhu a kvoli tomu sa musim za nimi vliect.


takych treba pokutovat za bezdovodne pomalu jazdu a nie kvoli nim menit zakon :evil:
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod mel » 10. Okt 2007 08:34

teoretik napísal:
sorgo napísal:No podla mna je to krok spravnym smerom. Osobne ma ide roztrhnut, ked predo mnou ide "vikendovy vodic" v lavom prouhu 50 subezne s nejakou aviou v pravom pruhu a kvoli tomu sa musim za nimi vliect.


takych treba pokutovat za bezdovodne pomalu jazdu a nie kvoli nim menit zakon :evil:


Ale ved to nie je bezdovodne, ved dovodom su hranice moznosti ich vikendoveho vozidla :)
mel
Obrázok používateľa
mel
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 10
Založený: 07. Feb 2005 12:41

Odoslaťod haluska » 11. Okt 2007 16:40

teoretik napísal:
sorgo napísal:
tomas1 napísal:v obciach by vodiči mali používať na cestách s viacerými jazdnými pruhmi najmä pravý jazdný pruh; súbežná jazda bude povolená iba v hustej premávke, predchádzaní a obchádzaní; doposiaľ mohli vodiči v obci používať ktorýkoľvek jazdný pruh
- to je podľa mňa krok späť.


No podla mna je to krok spravnym smerom. Osobne ma ide roztrhnut, ked predo mnou ide "vikendovy vodic" v lavom prouhu 50 subezne s nejakou aviou v pravom pruhu a kvoli tomu sa musim za nimi vliect.


takych treba pokutovat za bezdovodne pomalu jazdu a nie kvoli nim menit zakon :evil:

suhlasim
Obrázok používateľa
haluska
diskutujúci
 
Príspevky: 82
Založený: 17. Apr 2007 15:03
Bydlisko: vychodne a stredne slovensko

Odoslaťod zvonec » 20. Okt 2007 21:34

MH napísal:
Rio13.zm napísal:MH: cislovanie exitov bude nemecke teda 1,2,3 alebo CZ,A podla kilometrovnika
dalej ma zaujima ci uz aj I-51 sa bude volat R1 a ci v cervenom obdlzniku budu D1,D2,R1,R2

Číslovanie bude podľa staničenia (km) tak ako v CZ, A, H.
Všetky R-ky budú číslované tak ako diaľnice v červenom obdĺžniku bude písmeno D alebo R a za ním číslo.


MH, nevedel som, ze aj toto sa bude riesit v ramci noveho zakona, snad sa to podari cele dobre spravit, Vratane aj tych fontov :!:

Vdik za dobre spravy... :D
Obrázok používateľa
zvonec
diskutujúci
 
Príspevky: 95
Založený: 11. Júl 2005 15:03
Bydlisko: EU

Odoslaťod expwy » 21. Okt 2007 17:37

zvonec napísal:MH, nevedel som, ze aj toto sa bude riesit v ramci noveho zakona, snad sa to podari cele dobre spravit, Vratane aj tych fontov :!:

Vdik za dobre spravy... :D

Po pravde samotný zákon toto nerieši, ale rieši to jeho vyhláška.
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod mikeBoss » 21. Okt 2007 22:39

aquila napísal:doplnil som pri tejto prilezitosti tabulku mrtvych na cestach v ramci EU..

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2818

je tam vidno zaujimavy fenomen o ktorom vsetci vieme, a to ze v ostbloku ludia jazdia ozaj ako "prasata" .. :roll:

asi najvacsiu vypovedaciu hodnotu ma udaj umrti na pasazierokilometre, kde vidno, ze oproti takemu priemeru je na slovensku asi 2,5 vyssia sanca zomriet v aute a oproti najlepsim dokonca 5 nasobna vyssia sanca zomriet pri dopravnej nehode.

to je podla mna velmi alarmujuci stav. osobne som za to, aby sa merali rychlosti kde sa dalo, tvrdo postihovalo prekracovanie mimo 10% vynimky.

zaujimavy je aj fakt, ze samotne zavednie 50kmh neznamena znizenie smrtelnych urazov, ale samotne dorziavanie zakonov, ale vynutenie ich dodrziavania.

uplne krasny priklad je v tomto praha, kde po prijati noveho zakona v cechach, a po naistalovani kvantum radarov v prahe a dost krutom merani rychlosti ci uz mestskej alebo statnej policie znamenalo za poslednych 7 mesiacov znizenie umrti pri nasledkoch dopravnych nehod az o 43 % :!: co je uzasne cislo


Nemyslis, ze za to moze aj kvalita ciest? Na západe su dialnice vsade kdezto v takom Rumunsku asi moc nie.
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 556
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod i15 » 21. Okt 2007 23:44

myslim ze nam by ani dialnice nepomohli... ludia by stale jazdili ako hovada
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

super zákon

Odoslaťod racto » 28. Okt 2007 21:16

podla mna je to dosť prepracovaný zákon. parkovanie si už musi vyriešiť mesto však parkovanie na chodnikoch v krajinach niej eveľmi zauživane a je všade pokutovane pravdaže okrem nas . skuste zaparkovat vrakusku alebo v nemecku či taliansku na trevniku pred panelakomalebo na nejakom chodniku
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 11:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod expwy » 30. Okt 2007 14:07

Je dosť pravdepodobné, že novela zákona o premávke na pozemných komunikáciách sa nestihne ani v roku 2008 a jej účinnosť sa posunie až k 01.01.2009´ :(

Do zavedenia termínu rýchlostná cesta do zákona o premávke na pozemných komunikáciách, do cestného zákona a súvisiacej legislatívy sa pre očíslovanie R dočasne využijú dvojmiestne čísla, ktoré doteraz nie sú použité v súčasnom označení cestnej siete. R1 bude na prechodný čas zaradená do ciest I. triedy ako I/21, R2 ako I/22 atď. Pre súbežné cesty s R teda zostáva na použitie pôvodné číslovanie ciest I. triedy, u R bude prechodne použité nové dvojčíslie ciest I. triedy.

Následne na to SSC pristúpi k majetko-právnemu prevodu časti ciest II. a III. triedy z TN, NR a BB smaosprávneho kraja a k ich zaradeniu do ciest I.triedy ako súbehu s rýchlostnou cestou I/21 (R1) v úseku Trnava - Banská Bystrica. K tomuto má SSC už súhlas predmetných krajov.

- s týmto ja nesúhlasím, podľa mňa by mali byť povýšené "len" na cesty II. triedy a zostať pod správou VÚC.
- Ide samozrejme o peniaze z EÚ, tým že sa tieto cesty prekategorizujú na cesty I. triedy okamžite nebudú spĺňať parametre a tak sa budú musieť opravovať a rekonštruovať. To by bolo úplne v poriadku a potešujúce, ale tu ide o to aby nemusel štát peniaze na tieto opravy dávať VÚC a aby VÚC mali z OP Doprava čo najmenej. Dúfam, že keď sa tieto cesty opravia, že sa delimitujú späť na VÚC. Neteším sa momentálnej tendencii MDPT/SSC (štátu) mať štátneho čo najviac. (je to samozrejme preto aby mali moc nad čo najväčším balíkom peňazí a zasiahlo to aj cestné hospodárstvo)

Inak dosť živo si neviem predstaviť ako upgrade-ujú cestu TT - Zavar - Šúrovce - Sereď, potom Šoporňa - Pata - Veľké Zálužie - Lehota - NR alebo Nová Baňa - Rudno n/Hronom - Voznica - ZC, na cestu I. triedy (asi jedine keby sa tam vybudovali obchvaty, to by nebolo až tak od veci)
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod Jurislav » 30. Okt 2007 15:28

Bože môj...
nesúhlasím ani ja s tým upgradom ciest, divné je aj prečíslovanie RC, ale stále lepšie ako nechať súčasný stav.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 11 hostí.