Moderátor: Moderátori
i15 napísal:optimalny model prepojenia krajiny je:
D1 po KE plny profil, R1 plny profil, R2 ZV-KE s vyriesenymi bodovymi zavadami, R3 MT-BB "nejako" poriesena (napriklad aj docasne cez rozne upravy na Donovaloch)
devil napísal:v tych navrhoch nie su spomenute ziadne casove relacie. bez nich sa to neda.
okrem toho tu R1 TT-NR som nepochopil nebolo to myslene TT-ZV
Jarda napísal:Propojení všech krajských měst pochopitelně dosáhneš i variantou s odložením dostavby D1 za ZA a vybudováním R1 + R2 s dostavbou D1 jen do Žiliny a D3 k tomu vůbec nepotřebuješ. To bys možná mohl doplnit do hlasování jako čtvrtou variantu, byť tuto variantu považujeme za špatnou.
Z mého pohledu, tedy z Čech, se mi pochopitelně nejvíc líbí 1.varianta.
Ak do roku 2015 a ak berieme do uvahy aj zahranicie, tak potom:
*D1 az po Bidovce
*D3 a R5 cela, profil podla potreby
*R1 cela
*R3 neviem posudit, ale max severna vetva
takze to ma blizko k variantu 1
Ak by Madari a Poliaci boli schopni do roku 2015 schopni postavit S19/M30, pomohlo by nam to. Nam by stacilo postavit pomerne lacnu R4 (Presov-Svidnik... odhadovane naklady 12mld) a spolu s D3+D1 by sa odlahcila tranzitna doprava popri trase planovanej R3.
A R2 by mala byt v roku 2015 cela rozostavana, od Lucenca po Moldavu nad Bodvou by mal stacit polovicny profil
Dialniciar napísal:
V takom prípade je R3 severná vetva zbytočná a zaradila by sa len do bodových závad nutných obchvatov.
Osobne si nemyslím, že je vhodné budovať severnú R4. Nie sú tam intenzity a skôr by som tlačil po dostavbe D3 na R3. A nemáš pravdu v tých nákladoch, lebo skoro 10 mld. SKK je len obchvat PO na R4. Podobná cena ako je na D1 PO.
Rozostavať celú D4. Na to netreba zabúdať.
A jednoznačne rozostavať D1 po Michalovce.
i15 napísal:Intenzity nie su, ale ak by sa rozhodli stavat aj Poliaci a Madari, mohla by nam s celym projektom pomoct EU a pre nas by to bolo v konecnom dosledku pomerne vyhodne, lebo by sa znizila potreba budovat drahu R3.
Inak tych 12mld je od konca obchvatu Presova po zaciatok obchvatu Svidnika (je to na ndsas.sk). Obchvat PO je drahy, ale potrebny bude aj ked sa suvisla R4 nebude stavat
Jarda napísal:K D3 Diaľničiarovi: Myslíš, že má význam stavět na 1/2 profil mezi Žilinou a Čadcou?
Tam má I/11 vcelku slušné parametry, ale je dost vytížená, tam by se podle mého mělo stavět rovnou na plný profil, ideální harmonogram bych viděl asi takto:
1. do r. 2010 dostavět 1/2 profil od Svrčinovce na hranici PL a 2.etapu obchvatu Čadce
další etapy už naplný profil:
2. 2009-11 Brodno - KNM
3. 2011-13 KNM - Krásno n. K.
4. 2013-15 Krásno n. K. - Svrčinovec (dostavba obchvatu Čadce na plný profil)
5. 2016-19 Strážov - Brodno
6. po r. 2020 . dostavba na hranice s PL na plný profil.
devil napísal:okrem toho tu R1 TT-NR som nepochopil nebolo to myslene TT-ZV
Dialniciar napísal:i15 napísal:Intenzity nie su, ale ak by sa rozhodli stavat aj Poliaci a Madari, mohla by nam s celym projektom pomoct EU a pre nas by to bolo v konecnom dosledku pomerne vyhodne, lebo by sa znizila potreba budovat drahu R3.
Inak tych 12mld je od konca obchvatu Presova po zaciatok obchvatu Svidnika (je to na ndsas.sk). Obchvat PO je drahy, ale potrebny bude aj ked sa suvisla R4 nebude stavat
EÚ nám pomáha stavať aj R3. A nebyť EÚ, ani sa R3 nestavia.
Ak by sa aj nestavala R3, musela by potom SSC stavať cestné obchvaty za miliardy. Išiel si tadiaľ niekedy ?
i15 napísal:Ale ved ja nie som proti stavbe R3, alebo za to, aby sa pomoc EU presuvala z R3 na R4 Ale - treti krat opakujem - ak by sa v spolupraci s PL, HU a EU rozhodlo stavat cestu v koridore R4, mohlo by to pre nas byt vyhodne.
Dialniciar napísal:i15 napísal:Ale ved ja nie som proti stavbe R3, alebo za to, aby sa pomoc EU presuvala z R3 na R4 Ale - treti krat opakujem - ak by sa v spolupraci s PL, HU a EU rozhodlo stavat cestu v koridore R4, mohlo by to pre nas byt vyhodne.
S tým ja súhlasím a sám som to už vyjadril nejedenkrát celkovo nebudovať R3 na dlhšiu dobu a mať len súvislé D1+D3 a R4 a na R3 len bodové závady: obchvaty, rozšírenie ciest, prípadne aj cestné tunely.
mirkobb napísal:Vase uvahy ohladne priorit budovania severnej R3 alebo R4 asi celkom dobre neberu v uvahu pripojenie tychto ciest na dopravnu infrastrukturu susedneho statu, v tomto pripade Polska. Cize zacnem s R3, na polskej strane ma pokracovanie v podobe DK7 po Rabku, od Rabky az do "Trojmestia"(Gdańsk, Gdynia, Sopot) pôjde urcite do r. 2012 po celej dlzke 720 km rychlostna cesta S7. Tato dopravna tepna na celej svojej dlzke prechadza od spominanych miest "trojmestia" kde su vyznamne pristavy Baltickeho mora, cez najvyznamnejsie mesta Polska, pocnuc hlavnym mestom Warszawou a druhym najväcsim Krakowom, v ktorych su aj vyznamne krizovania pre tranzit sever-juh, tak napr. Wa-wa s A2, A8, S2, S8, kde prave cez posledne spomenutu S8 (bude tiez vybudovana do 2012) cez Bialystok ide tranzit z Litvoy(Lotyšska, Estonska), ale aj Bieloruska a autonomnej oblasti Ruska Kaliningradu(hospodarsky vzmahajucej obchodnej zone). Dalej v Krakowe A4 zo zapadneho, ale najmä vychodneho smeru z Ukrajiny. V tychto dopravnych uzloch tato najdlhsia cesta dialnicneho typu Polska bude priberat intenzity pre tranzit sever-juh. Cize celkom jednoznacne sa da ocakavat, ze ked S7 na 720 km dlzke bude v usporiadani 2x2, tak urcite tych zvysnych 30 km DK7 od Rabky do Trstenej vyvola tiez tlak na dokoncenie aj tohto useku v usporiadani 2x2. Vyvstava otazka, co ponukne slovenska strana pre tento tranzit na svojom uzemi?
Naproti tomu vystavba polskej S19, s ktorou bolo uvazovane prave pre tranzit z pobaltskych statov a Bieloruska sa v useku od Rzeszowa po Bialystok odklada na obdobie po r. 2015, cize S19 sa bude tak max. budovat po Rzeszow!
Takze Vase cisto iba slovenske "planovanie", ci prioritne vystavbu severnej R3 alebo R4, maju bez uvahy na napojenie na dopravnu infrastrukturu susedneho statu(v tomto pripade Polska) skôr subjektivny charakter, pretoze prave tieto vetvy svojim smerovanim prekracuju ramec Slovenska.
Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne
Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 29 hostí.