Regióny a diaľničná sieť

diskusia o D & RC vo všeobecnej rovine, plány, návrhy a samozrejme flamewars ;)

Moderátor: Moderátori

Regióny a diaľničná sieť

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 12:06

devil ma prinútil, aby som spravil konečne jasný súhrn toho, kde je čo v plánoch, aby si každý mohol porovnať stav. :arrow:

Bratislavský samosprávny kraj

D1, D2, D4
R7

Trnavský samosprávny kraj

D1, D2
R1, R7

Trenčiansky samosprávny kraj

D1
R2, R6

Žilinský samosprávny kraj

D1, D3
R3, R5

Nitriansky samosprávny kraj

R1, R7

Banskobystrický samosprávny kraj

R1, R2, R3, R7

Prešovský samosprávny kraj

D1
R4

Košický samosprávny kraj

D1
R2, R4

Hlbšiu analýzu budem pridávať neskôr.

Update TN by B;
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 14. Jan 2008 12:55

No konecne sa na to niekto podujal, uz som to tu chcel navrhnut, aby po vzore ako to urobili
poliaci http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=650
madari http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1260
a ciastocne aj cesi http://www.ceskedalnice.cz/net/forum.as ... artini2346
sa tym niekto inspiroval aj tu a urobil podobnu statistiku aj o slovenskych D a R. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 15:00

mirkobb napísal:No konecne sa na to niekto podujal, uz som to tu chcel navrhnut, aby po vzore ako to urobili
poliaci http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... tcount=650
madari http://www.skyscrapercity.com/showpost. ... count=1260
a ciastocne aj cesi http://www.ceskedalnice.cz/net/forum.as ... artini2346
sa tym niekto inspiroval aj tu a urobil podobnu statistiku aj o slovenskych D a R. :wink:


Ja som to nerobil podľa žiadneho vzoru. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Re: Regióny a diaľničná sieť

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 18:41

Menší rozbor :arrow:

Bratislavský samosprávny kraj

D1, D2, D4
R7


BA VÚC je celkom dobre riešený. Logicky má najviac diaľnic a zahŕňa aj rýchlostnú cestu.

V princípe je prepojený so susedným TT VÚC dnes s 2 diaľnicami, v budúcnosti aj s rýchlostnou cestou.

Značné investície si vyžiada obnova vozoviek a rozšírenie súčasných preťažených úsekov.

Do budúcnosti sa tu ráta s nultým obchvatom, ktorý pretne pohorie Malé Karpaty a bude to 2. diaľničné prepojenie na Rakúsko.

Trnavský samosprávny kraj

D1, D2
R1, R7


TT VÚC má diaľnice dostavané, v pláne zostáva jedna rýchlostná cesta. Je prepojený aj s TN aj s NR VÚC pomocou diaľničnej siete. Jeho severná časť má výhodu v tom, že ňou prechádza diaľnica D2 od Bratislavy, čím má kraj výborné napojenie na hlavné mesto.

Zostáva dobudovať rýchlostnú cestu R7.

Značným problémom v rámci kraja je jeho prepojenie na centrum Trnava, kedy problémom je napojenie Skalice na lepšie cesty a celkovo zaostáva napojenie južných regiónov Galanta a Dunajská Streda aj na Trnavu aj na Bratislavu aj na Nitriansky kraj.

Trenčiansky samosprávny kraj

D1
R2, R6


TN kraj má ako ťažisko diaľnicu D1, ktorá je na jeho území takmer dostavaná a tým má región výborný prístup k hlavnému mestu.

To, čo absentuje, to je rýchlostná cesta, ktorá by napojila východné regióny kraja na sídlo kraja, teda rýchlostná cesta R2 a tiež stagnuje prepojenie na ČR.

Žilinský samosprávny kraj

D1, D3
R3, R5


ZA VÚC obsahuje diaľničné prepojenie s hlavným mestom Slovenska. Diaľnica však uviazla a prospech z napojenia má zatiaľ iba región Žiliny a Martina. Tento región navyše kvôli tomu dopravne kolabuje.

Kraj nemá podobne ako TN kraj žiadne napojenie na ČR ani na Poľsko v podobe D/RC. Navrhnutá sieť D/RC je však dostatočná.

Nitriansky samosprávny kraj

R1, R7


NR VÚC má značné deficity. Nemá diaľničné napojenie na hlavné mesto. To je základná chyba. Má len budovanú rýchlostnú cestu. Tá našťastie aspoň končí pri meste Nitra, to však dopravne kolabuje a ďalšie napojenie na východ chýba úplne.

Plánuje sa síce R7, ktorá obslúži časť regiónu a posilní sa tým prepojenie západu a východu na hlavné mesto, avšak samotnému kraju chýba ešte min. jedna rýchlostná cesta v trase sever-juh, ktorými by sa prepojili kraje TN a NR a ktorou by sa prepojili R1 a R7.

Banskobystrický samosprávny kraj

R1, R2, R3, R7


BB VÚC má tiež značný deficit. Nemá naplánovaný ani 1 km diaľnice. Podobne ako kraj NR. Okrem toho nemá dobudovanú R1, čím absentuje akékoľvek napojenie na diaľničnú sieť.

V rámci plánov to posilňuje fakt vybudovania až troch rýchlostných ciest, na území BB VÚC sa však dodnes nezačal ani 1 km R3 a R7. A v rámci R2 sa postupuje len veľmi pomaly a riešia sa odľahlé časti kraja kvôli dopravným problémom.

Prešovský samosprávny kraj

D1
R4


PO VÚC má síce plánované len 2 D/RC, ale je na tom jednoznačne lepšie, než kraje Nitriansky a Banskobystrický. PO VÚC bude mať ako ťažisko prepojenia diaľnicu D1. I keď je v súčasnosti v tomto kraji na D1 stavebný boom, problémom budú chýbajúce úseky v ZA VÚC ako aj ešte stále značné deficity v prepojení PO kraja.

Rýchlostná cesta R4 bude tvoriť dôležité napojenie na Poľsko a spojí severnú časť s D1.

Do budúcnosti je vhodné vytvoriť ďalšiu RC od Prešova na východ v smere na hranice s Ukrajinou.

Košický samosprávny kraj

D1
R2, R4


KE VÚC je na tom v rámci plánovania dobre. Získa ťažiskovú diaľnicu a pomocou nej bude prepojený (už je) na PO kraj a dokonca aj na hranicu s Ukrajinou. Pomocou rýchlostnej cesty R4 získa napojenie na Maďarsko a pomocou rýchlostnej cesty R2 sa napojí na BB kraj a posilní sa regionálne prepojenie miest na sídlo kraja.

KE kraj má však zatiaľ problémy s akýmkoľvek prepojením. V rámci ťažiskovej diaľnice D1, ktorá sa síce blíži stále rýchlejšie ešte stále zostáva problém v ZA a PO kraji, kde sa mnohé úseky ani stavať nezačali a problémom je akékoľvek napojenie na región Michaloviec. Okrem toho rýchlostná cesta R2 sa neplánuje tak skoro v tomto kraji začať stavať. R4 sa plánovala v r. 2006 otvárať, dnes sa ešte ani nestavia a v r. 2008 sa ani neplánuje začať.

Záver: Slovenské regióny teda majú značné deficity v plánovaní. Až 2 z 8 krajov totiž nebudú mať diaľničné napojenie na hlavné mesto. Až 3 z 8 krajov majú veľmi slabo plánované prepojenie vlastných regiónov pomocou rýchlostných ciest. A v súčasnosti akékoľvek (D/RC) súvislé napojenie na hlavné mesto má len 4 z 8 krajov. Absentuje tiež prepojenie pomocou diaľničnej siete na 2 z 5 susedných štátov, na Poľsko a Ukrajinu. Tvrdou realitou však je, že žiadne napojenie na akýkoľvek susedný štát doteraz nemá až 6 z 8 krajov.

Výstavba diaľničnej siete sa v novej histórii Slovenska začala reálne v r. 1996. Odvtedy prešlo 12 rokov a situácia sa zásadne nezmení min. do r. 2012. :idea: :roll:

Update TN by B;
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 14. Jan 2008 18:49

dialniciar: Ja som to nerobil podľa žiadneho vzoru. :idea:


Nemyslel som v tom slova zmysle, ze niekto potrebuje "odkukat", ako to urobili ini(ja viem, ze Ty si vystacis aj sam), ale zobrat si ich ako vzor, ze to uz na vsetkych tych forach urobili a vlozili uz skôr ako tu(tyzden a viac) a aby sa aj tu urobilo tiez take nieco, prico nevadi, ze az teraz, proste aby aj na slovenskom fore o D a R cestach smre mali nieco podobne ako oni, pochopil..? :idea: :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 18:51

mirkobb napísal:
dialniciar: Ja som to nerobil podľa žiadneho vzoru. :idea:


Nemyslel som v tom slova zmysle, ze niekto potrebuje "odkukat", ako to urobili ini(ja viem, ze Ty si vystacis aj sam), ale zobrat si ich ako vzor, ze to uz na vsetkych tych forach urobili a vlozili uz skôr ako tu(tyzden a viac) a aby sa aj tu urobilo tiez take nieco, prico nevadi, ze az teraz, proste aby aj na slovenskom fore o D a R cestach smre mali nieco podobne ako oni, pochopil..? :idea: :wink:


Pochopil som. Ale priznám, videl som to U.S. fórach. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 14. Jan 2008 19:03

Teraz dokonca sledujem, ze toto je aj dost specificka tema, a to hlavne "zaostrene" na regiony, tak sa omluvam, ale ked sme uz pritom, nepodujal by si sa aj na nejaku taku statistiku, co a kolko toho je uz hotove, v akych dlzkach, terminoch uvedenia do prevadzky, zvlast D a R, dalej useky vo vystavbe,tento rok, buduce, co je na kedy naplanovane, proste statisticky suhrn k novemu roku o slov. D a R, atp. :wink: Pardon za OT.
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 19:11

mirkobb napísal:Teraz dokonca sledujem, ze toto je aj dost specificka tema, a to hlavne "zaostrene" na regiony, tak sa omluvam, ale ked sme uz pritom, nepodujal by si sa aj na nejaku taku statistiku, co a kolko toho je uz hotove, v akych dlzkach, terminoch uvedenia do prevadzky, zvlast D a R, dalej useky vo vystavbe,tento rok, buduce, co je na kedy naplanovane, proste statisticky suhrn k novemu roku o slov. D a R, atp. :wink: Pardon za OT.


Nie, ja nebudem robiť takúto štatistiku. Som príliš lenivý tvor a ešte by som tam mal chyby a našlo by sa sto kiritikov ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mirkobb » 14. Jan 2008 19:18

O.K. Tak sa vratme k regionom, to je tiez zaujimava tema, budes este pridavat dalsiu analyzu, alebo sa uz da aj reagovat..?
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 19:21

mirkobb napísal:O.K. Tak sa vratme k regionom, to je tiez zaujimava tema, budes este pridavat dalsiu analyzu, alebo sa uz da aj reagovat..?


Ale reaguje kľudne, bude ešte ďalšia analýza. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 14. Jan 2008 21:57

Na výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest sa dodnes použilo (bez prepočtov inflácie, koeficientov predraženia) cca. 115 mld. SKK. Je to žalostne málo a aj tak vyzerá dnešná sieť diaľnic a rýchlostných ciest. Ak by sme rátali aj vplyvy nárastu cien, Slovensko preinvestovalo cca. 200 mld. SKK.

Plánované PPP plánuje investovať 150 mld. SKK (odhad MDPT). Preto je to obrovská suma, lebo dosahuje takmer to, čo sa tu investovalo za 10 rokov a súkromný kapitál by to mal preinvestovať v priebehu 4 rokov. :idea:

PPP rieši len časť regionálnych problémov. Rieši len napojenie akoukoľvek formou na hlavné mesto a dobuduje diaľnicu D1 po Košice. PPP zatiaľ nerieši ďalšie prepájanie regiónov či výstavbu hraničných úsekov D/RC. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod devil » 15. Jan 2008 10:57

devil ma prinútil, aby som spravil konečne jasný súhrn toho, kde je čo v plánoch, aby si každý mohol porovnať stav.


dakujem :) , nebol to umysel.

ja by som skusil urobit popis co kde chyba a pridat aj zakladne potreby cestnej siete.

VUC BA, TT a TN maju zakladnu dialnicnu kostru D1+D2 hotovu az na PB ktora sa rozbieha. Takpovediac su o uroven vyssie ako ostatne VUC. chybaju este R2 a R7 ktore dnes nie su povazovane prioritu. tieto VUC maju velmi dobre napojenie na susedne staty (dialnice + cesty I. triedy kde sa nakladna doprava neobmedzuje)

VUC BA potrebuje zlepsit dostupnost od Pezinka, Modry a tiez od Rovinky a Dunajskej Luznej. Za posledne 1-2 roky sa vyrazne zhorsuje situacia na useku Senecka-Pristavny most, a preto bude D4 stale viac potrebna. Problem je naplnajuca sa kapacita D1 na TT.

VUC TT ma specifika v tom ze jej casti maju lepsi pristup do BA (od Holica, SI ci od DS) ako TT. co je dane "tvarom" VUC TT ale aj historickymi vazbami. toto bude platit aj nadalej. hlavne problemy VUC su obchvaty miest TT a GA v realizacii a SE. okrem toho je velmi zarazajuci stav casti cesty I/62 ktora by inak mohla byt vacsim prinosom (odlahcenie D1).

VUC TN - okrem PB je potrebne riesit aspon ciastocne R2 (npr. BN) napojenie na CR je dobre, zlepsenie je na spolocnom postupe s CR samozrejme. Problem ma aj mesto TN hoci dialnica mesto nepochybne odlahcila.

VUC ZA ma nie celkom kompletnu D1 ku ZA. dalej ma este cast D1 (asi 45 km) pri LM. tu je deficit jednoznacne dany chybajucim usekom ZA-RK. Dalsie ako R3 a D3 nie su dnes ako celok priorita. situacia na useku H. Lehota - Trstena je ale vazny problem. tento VUC ma vyhodu ze mesta ako ZA, MT, CA ci DK su uspokojivo riesene. Napojenie na CR je dobre (s problemami v zimnom obdobi) na PR horsie (ale okrem Trstenej sa da prejst s malou obchadzkou cez Svrcinovec). velky problem je dostupnost na na VUC BB kvoli niekolkym horskym prechodom.

VUC NR je specificka tym ze R1 nejde cez stred VUC. hotova je len po NR tym ma tento VUC katastrofalne malo D/RC, ciastocne je to vykompenzovane rovinatymi cestami, dobrou polohou a blizkostou M1. chyba najma zvysok R1 ktora by pomohla najma okresom NR, ZM a LV. dalsie RC ako R3 a R7 nie su v sucasnosti prioritou. snad by bolo dobre mat v buducnosti nejaku RC sever-juh (npr. po trase I/64) nakolko R3 zasahuje VUC len okrajovo. vacsina miest nema obchvat, okrem NR chyba v Sahach. na I/64 sa ide riesit II. etapa obchvatu TO dalsie mesta na trase su NZ a KN. napojenie na MR je ciastocne dobre kvoli chybajucej nakladnej preprave v Sturove.

VUC BB nema zakladnu kostru (E58) hotovu ani cez VUC ani po mesto BB. jednoznacne najvacsi problem VUC je chybajuca R1 nielen v BB ale aj NR VUC a nedoriesene zavady na R2. R2 a R3 ako celok nie su prioritou. na R3 je problem mesto KA a prechod cez Donovaly. prepojenie smerom na sever je kvoli niekolkym horskym prechodom zle. podobne ako ZA VUC aj VUC BB ma vyhodu ze vacsina miest su dobre vyriesene ZV, LC, RS, ZH v hlavnom smere. BB nema problem po E77, obchvat bude riesit smer na Brezno. napojenie na MR je dobre.

VUC PO nema zakladnu kostru napriek tomu ze sa tu stavia najviac D a pokrok je evidentny. poloha VUC je vsak zla a dostupnost zavisy aj od budovania D v inych VUC. VUC PO prechadza este R4 kde sa uz buduje obchvat Svidnika, R4 ako celok nie je priorita. obchvaty miest vo VUC PO tiez vacsinou chybaju ale aspon na hlavnych tahoch sa to riesi. problemy VUC PO tiez zla dostupnost na juhozapad kvoli horskym prechodom, zle je napojenie na PR (len 1 prechod pre nakladnu dopravu na velmi dlhej hranici) a zle na UA (ziadny takyto prechod, vyuziva sa VN).

VUC KE podobne ako VUC NR ma minimum D/RC pricom nema taku dobru polohu. dostupnost zavisy hlavne od budovania dialnic v inych regionoch a od MR kadial je najlepsie prepojenie. planuje sa R4 ktora sluzi na napojenie zatial len obchvatov M30 tiez v poloprofile. D1 ani R2 vo VUC KE nie su prioritou ani M30 v MR ako celok. najvacsie problemy vo VUC KE su prechod Soroska a usek Dargov-Secovce-MI. Vacsina miest v tomto VUC su dobre vyriesene, MI, RV, TV. evidentny pokrok je v meste KE kde sa dokoncuje uz posledna etapa znamej krizovatky. napojenie na MR je dobre a napojenie na UA je ciastocne dobre, planuje sa vsak dalsi prechod.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 15. Jan 2008 13:07

devil, konečne nezaujatý text, ja takmer so všetkým súhlasím. Pekne si to napísal, i keď až s cestami I. triedy. Pekne. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod sven » 15. Jan 2008 13:48

Ja by som mozno len opravil informaciu, ze VUC PO ma len jeden hranicny prechod s PR pre nakladnu dopravu. Hranicne prechody pre nakladnu dopravu neobmedzene su 2 - Vysny Komarnik + Lysa Polana. V Circi je potom obmedzenie pre nakladnu dopravu do 7,5 t. V Ubli na hranicnom prechode na Ukrajinu je obmedzenie pre nakladnu dopravu do 3,5t.

http://www.ssc.sk/custom/rozvojcs/07_Cestne.pdf

Predpokladam ale, ze kategorizacia prechodov sa asi aj dost casto meni...
Obrázok používateľa
sven
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 6
Založený: 20. Aug 2007 17:41
Bydlisko: BA,BJ

Odoslaťod devil » 15. Jan 2008 16:37

ano, mal som presnejsie vyjadrit. "dobre prepojenie" bolo myslene take kde nakladna doprava nie je obmedzovana, pretoze je stale vela prechodov s roznymi obmedzeniami.

Hranicne prechody pre nakladnu dopravu neobmedzene su 2 - Vysny Komarnik + Lysa Polana.


nie. aj prechod Lysa Polana je obmedzeny na 7,5t.

http://www.rokovanie.sk/appl/material.n ... enDocument
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 137
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 17:22

Východ sa sťažuje na diaľnice, avšak na vine hospodárskej situácie je samospráva. :arrow:

http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9150

Starosta povedal Indom nie :arrow: http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=9100
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod 007toso007 » 23. Jan 2008 17:51

kde by mala ist RC od PO na UKRAJINU :?:
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 13:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 17:55

007toso007 napísal:kde by mala ist RC od PO na UKRAJINU :?:


To je výhľadová rýchlostná, ktorá sa pri najbližšom rozšírení a zmenách diaľničnej siete pridá. Jej trasa je vedená:

Prešov - južne od Hanušoviec, značne severne od Vranova (k nemu privádzač cesty I. triedy) - Humenné - Snina - Ubľa

Tu je to často označovaná R8.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod i15 » 23. Jan 2008 18:52

ovela vacsi vyznam by mala pripadna RC od Presova po Michalovce, ale zatial (40 rokov) stacia obchvaty a kvalitna cesta prvej triedy
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 19:16

i15 napísal:ovela vacsi vyznam by mala pripadna RC od Presova po Michalovce, ale zatial (40 rokov) stacia obchvaty a kvalitna cesta prvej triedy


Ak, tak potom radšej nechať RC PO-UA a prepojku, hoci aj cestu I. triedy 2+2 pruhy HE-MI. To má oveľa blahodárnejšie efekty na rozvoj dopravy, ťažiska nadradenej cestnej siete a následný hospodársky rozvoj. :idea:

PO a MI sa nikdy nebudú priamo rozvíjať. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod 007toso007 » 23. Jan 2008 19:16

i15 napísal:ovela vacsi vyznam by mala pripadna RC od Presova po Michalovce, ale zatial (40 rokov) stacia obchvaty a kvalitna cesta prvej triedy


podla mna RC od PO po MI netreba
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 13:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Odoslaťod i15 » 23. Jan 2008 19:34

007toso007 napísal:
i15 napísal:ovela vacsi vyznam by mala pripadna RC od Presova po Michalovce, ale zatial (40 rokov) stacia obchvaty a kvalitna cesta prvej triedy


podla mna RC od PO po MI netreba


ani podla mna, ale ak uz chceme v dalekej buducnosti stavat nejaku RC v tejto oblasti, tak radsej na trase I/18 PO-Strazske-MI, lebo tu je najvacsie osidlenie a intenzita dopravy. HN by malo privadzac + obchvat a region je na tom uzasne.
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod i15 » 23. Jan 2008 19:40

Dialniciar napísal:
i15 napísal:ovela vacsi vyznam by mala pripadna RC od Presova po Michalovce, ale zatial (40 rokov) stacia obchvaty a kvalitna cesta prvej triedy


Ak, tak potom radšej nechať RC PO-UA a prepojku, hoci aj cestu I. triedy 2+2 pruhy HE-MI. To má oveľa blahodárnejšie efekty na rozvoj dopravy, ťažiska nadradenej cestnej siete a následný hospodársky rozvoj. :idea:


stale mam pocit ze sa tu zabuda na Ukrajinu. Pozri sa na mapu, dlzku hranic s okolitymi statmi, kolko z toho je hranica zo Slovenskom a aky je tam teren, osidlenie. Myslis, ze Ukrajina bude niekedy stavat 50km dialnice cez uzemie, kde je par dedin a hory, ktora by len skratila cestu pre dopravu smerujucu na nase mesto Presov?
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 827
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: vo výslužbe

Odoslaťod Dialniciar » 23. Jan 2008 19:57

Nuž i15, ak by sme takto mali rozmýšľať, tak potom netreba vôbec stavať D/RC na Ukrajinu, lebo oni tak skoro na Slovensko diaľnicu nepostavia. Ja mapu poznám, názor som zverejnil, ďalej nepokračujem, lebo sa tu nebudem hádať o zbytočnostiach. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod johhan » 23. Jan 2008 23:44

No neviem neviem M-06 Kijev - Ľviv má stáť do roku 2012 už minulý rok vyhlásili tendre na niekoľko úsekov do 2020 vy mali byť s M-06 v Čope a M-08 je 13,8 km spojka medzi SK-hranicou a M-06 obchvat Užhorodu - aby náhodou ukrajinci neboli s dialnicou na hranici skorej ako Slováci :-)
.
A mimochodom M-06 sa stavia v parametri D28,5/150
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Ďalšia

Naspäť na Diaľnice a RC všeobecne

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 44 hostí.

cron