História trás a ciest na území SR

sekcia týkajúca sa relatívne krátkej histórii našich diaľnic a rýchlostných komunikácií

Moderátor: Moderátori

Odoslaťod wazari » 20. Feb 2007 12:10

Dialniciar napísal:
johhan napísal:Na tej mapke vidno pekne pôvodne koridor - obidva varianty - československej D1 okolo Trenčína :-)

http://www.sudop.cz/cs/reference/stavby ... rencin.php


Ja tam mám len jeden variant. :wink:


asi myslel 2 varianty v smere na CR
Obrázok používateľa
wazari
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 17. Máj 2005 16:12

Odoslaťod Dialniciar » 20. Feb 2007 12:16

wazari napísal:asi myslel 2 varianty v smere na CR


Aha. Tak ja už dobre nevidím. :roll:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 01. Júl 2007 16:00

Zaujímavý link na historické mapy z čias Uhorska:

http://mapyuhorskaslovenska.blogspot.com/
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Andrej » 26. Okt 2007 12:00

Velmi podrobne vojenske mapy strednej europy (Rakusko-Uhorsko a okolie) z roku 1910
Vtedajsia "cestna" siet bola uz velmi podobna dnesnej :o
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Andrej » 06. Dec 2007 22:33

vidim, ze som minule zabudol dat link k tej mape :lol:
http://lazarus.elte.hu/hun/digkonyv/topo/3felmeres.htm
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod mirkobb » 11. Dec 2007 10:50

Takze akesi "volne pokracovanie" môjho príspevku (Po Dec 10, 2007 18:46) z tohto vlakna http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=3503
mirkobb: Odkaz na prispevok http://www.ceskedalnice.cz/net/forum.as ... Petrin2264 kde autor vyhrabal casopis zo 70-tich rokov a nostalgicky zaspominal na planovanie dialnicnej siete za cias "realneho socializmu". Tak toto by sa tiez skôr hodilo do vlakna "kuriozne", namiesto vlakna o historii, pretoze tie "sibenicne terminy" odovzdavania jednotlivych usekov tam uvadzane, môzu akurat tak vyvolat usmev na oboch brehoch rieky Moravy este aj po 35 rokoch..

No a kedze sa uz jedna o vystavbu v slovenskej casti byvalej republiky, tak to presuvam uz sem.

Tentoraz Jirka S. z fora "ceskedalnice.cz" zoskenoval a poskytol odkazy (za co mu patri podakovanie) na clanok z casopisu STOP 10/1973 kde pojednaval o slovenskej casti vystavby dianic. Priame linky na zoskenovane stranky uvedeneho clanku su tu:
http://img45.imagevenue.com/img.php?ima ... _516lo.jpg
http://img210.imagevenue.com/view.php?i ... 2_66lo.jpg
http://img155.imagevenue.com/img.php?im ... _784lo.jpg

Nuz zaujimave trasovania boli v tej dobe "v hre".. :wink:
Obrázok používateľa
mirkobb
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 99
Založený: 18. Máj 2005 13:11
Bydlisko: BB, Praha

Odoslaťod pablito » 11. Dec 2007 11:17

Vdaka za linky ... Naozaj zaujimave citanie...

Zaujimave je za ratali s ovela mensim poctom MUK ako teraz...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod aquila » 11. Dec 2007 11:19

vsak o tom sme sa bavili uz inde, na slovenskych dialniciach su MUK pri kazdej dedine .. to zbytocne zdrzuje premavku ..
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 436
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pablito » 11. Dec 2007 11:22

aquila napísal:vsak o tom sme sa bavili uz inde, na slovenskych dialniciach su MUK pri kazdej dedine .. to zbytocne zdrzuje premavku ..


Tym som chcel povedat ze sa s tolkymi minimalne na terajsej D1 vobec neratalo... V niektorych pripadoch je to ale dobre ze sa tam urobia MUK ako napr. Janovce co skrati cestu do SNV smerom od PP. ALe MUK ako Fricovce su uplne zbytocne...
pablito
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 297
Založený: 17. Jún 2007 14:35
Bydlisko: Amsterdam

Odoslaťod Dialniciar » 11. Dec 2007 11:35

aquila napísal:vsak o tom sme sa bavili uz inde, na slovenskych dialniciach su MUK pri kazdej dedine .. to zbytocne zdrzuje premavku ..


MÚK nezdržujú premávku. Ale mohlo mať Slovensko už o 10 mld. SKK viac. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Andrej » 11. Dec 2007 11:35

mirkobb napísal:Nuz zaujimave trasovania boli v tej dobe "v hre".. :wink:


Preco zaujimave? Takmer totozne z dnesnymi (az na useky NR-Krupina, ale bolo to nieco medzi dnesnou R1 a R7). Dokonca S-J spojenie sa nerealizovalo ako R3 ale sev.vetva bola ako dnesna D3 (a nie cez Donovaly :)) ;)

Inac je to pekne citanie. Kiezby podobne clanky boli aj z rokov 1937-39 :P
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 11. Dec 2007 12:49

mna zaujali odhadovane rocne vydavky v poslednych patrocniciach - 8mld Kcs... skoro ako teraz ;)
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod i15 » 11. Dec 2007 12:50

a R4 (D95) mala viest cez Bardejov, to by som sa potesil :P
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod Andrej » 11. Dec 2007 13:59

i15 napísal:mna zaujali odhadovane rocne vydavky v poslednych patrocniciach - 8mld Kcs... skoro ako teraz ;)

To bolo 8 mld. za 5 rokov, nie za rok :). Navyse ceny odvtedy stupli o niekolko stoviek % :)
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod i15 » 11. Dec 2007 15:05

Andrej napísal:
i15 napísal:mna zaujali odhadovane rocne vydavky v poslednych patrocniciach - 8mld Kcs... skoro ako teraz ;)

To bolo 8 mld. za 5 rokov, nie za rok :). Navyse ceny odvtedy stupli o niekolko stoviek % :)


Jaj, som myslel ze rocne. Ale viem, ze ceny stupli vyrazne, ten prispevok som mienil mierne ironicky ;) Na dnesne ceny by to bol urcite poriadny balik penazi
Obrázok používateľa
i15
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 825
Založený: 21. Jan 2007 20:49
Bydlisko: Košice

Odoslaťod Andrej » 11. Dec 2007 19:20

i15 napísal:Na dnesne ceny by to bol urcite poriadny balik penazi

Vychadzalo by to cca 1,6 mld. Sk/rok vo vtedajsich cenach, priemerne by sa malo postavit cca 45 km rocne. Vzhladom na lahsie podmienky pri budovani, temer ziadne vyvolane investicie + plno inych faktorov znizujucich celkovu cenu by to nebol o moc väcsi balik penazi (vo vtedajsich cenach), ako isiel na dialnice pominule roky :roll:
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Dialniciar » 11. Dec 2007 19:29

Lenže jedna vec je dokončený plán výstavby, druhá neukončené hľadanie a vyčíslenie zdrojov. Na to tiež netreba zabúdať Andrej.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod mikeBoss » 12. Dec 2007 20:35

fh napísal:Zaujímavý link na historické mapy z čias Uhorska:

http://mapyuhorskaslovenska.blogspot.com/


Velmi dobre mapy- aspon vidno aka bola Nitra kedysi dolezita- tesi ma to aj ked som o tom vedel :wink:
mikeBoss
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 517
Obrázky: 33
Založený: 27. Jún 2005 21:33
Bydlisko: okolie Žiliny

Odoslaťod Ike » 01. Jan 2008 10:23

Dnes som sa bavil s ocinom (byval na Patronke) ze kedysi sa planovalo vyustenie D2 do BA uplne inak ako je v sucasnosti...

Udajne mala D2 pokracovat po Lamacskej, Prazskej, Stefanikovej (neviem si to predstavit), Novy Most, Panonskej a na Madarsko...
celkom to logiku ma, lebo tieto cesty su stavane 2+2 a sirkou by mohli byt aj ako dialnica...
ale cele to vraj stroskotalo (nastastie) na tom ze Most SNP bol postaveny nie ako dialnicny..

co je na tom pravdy?
Ike
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 365
Obrázky: 20
Založený: 15. Mar 2006 22:01
Bydlisko: Bratislava

Odoslaťod Andrej » 01. Jan 2008 12:20

Hm, za komunizmu bolo mozne vselico, ale cez Stefanikovu ?
V 1975 sa uz pocitalo s mostom Lafranconi, ale to uz bol Novy most postaveny.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Odoslaťod Thomas » 09. Jan 2008 19:57

Ike napísal:Dnes som sa bavil s ocinom (byval na Patronke) ze kedysi sa planovalo vyustenie D2 do BA uplne inak ako je v sucasnosti...

Udajne mala D2 pokracovat po Lamacskej, Prazskej, Stefanikovej (neviem si to predstavit), Novy Most, Panonskej a na Madarsko...
celkom to logiku ma, lebo tieto cesty su stavane 2+2 a sirkou by mohli byt aj ako dialnica...
ale cele to vraj stroskotalo (nastastie) na tom ze Most SNP bol postaveny nie ako dialnicny..

co je na tom pravdy?


Socani měli podobný plán v Brně - D2 měla jít přes střed města (resp. mítrně výchdně od něj a plynule navazovat na severní výpadovku (R43). Ale je to hrůza, sem kamiony nepatří. Snad to dělali proto, že tehdy bylo výrazně méně dopravy
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod Lenny » 11. Jan 2008 01:06

Thomas napísal:Socani měli podobný plán v Brně - D2 měla jít přes střed města (resp. mítrně výchdně od něj a plynule navazovat na severní výpadovku (R43). Ale je to hrůza, sem kamiony nepatří. Snad to dělali proto, že tehdy bylo výrazně méně dopravy


Ne bo v tu dobu byly ovlivněni koncepci, že doprava se musí přivést, co nejblíže k centru, aby ho rychle obsloužila. Podrobnosti si ted přesně nevybavuji. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 22:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Thomas » 11. Jan 2008 17:27

Každopádně kvůli tomu bezohledně bourali a měnili charkter města. Brno dopadlo jetě dobře. Hůř např. v Bratislavě Cukrmandl, který by dnes určitě byl perlou města.
Thomas
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 27
Založený: 20. Dec 2007 19:42
Bydlisko: Brno

Odoslaťod johhan » 12. Jan 2008 23:21

Lenny napísal:Ne bo v tu dobu byly ovlivněni koncepci, že doprava se musí přivést, co nejblíže k centru, aby ho rychle obsloužila. Podrobnosti si ted přesně nevybavuji. 8)


Ono to bol vtedy taký trend - aj Hitler začal v Mníchove stavať dialnicu do Berlína z centra - sa mi zdá že išla pôvodne z Altstadt
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Andrej » 13. Jan 2008 10:09

Nebolo to tak aj z vojenskych dovodov? Ak by totiz dialnica obchadzala cele mesto, dalo by sa lahsie dobyt.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 604
Založený: 08. Feb 2005 16:57

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na História

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 3 hostí.