Stránka 4 z 4

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2011 11:31
od expwy
Granite a devil majú pravdu, bolo to skutočne tak. Ja len doplním, že vtedy malo diaľnice na starosti federálne Ministerstvo vnútra a naše slovenské MD malo na starosti len cesty I., II. a III. triedy. Slováci vtedy o diaľniciach moc nevedeli, odborníkov bolo veľmi málo a nemali o ne veľakrát ani záujem. Pre predstaviteľov slovenského MD - cestárov diaľnica častokrát znamenala len dve cesty vedľa seba, mimochodom niektorí tam sedia dodnes. Okolo roku 1989 malo federálne MV naplánované na začiatok výstavby dokonca 2 úseky v Bratislave a to "D61 Viedenská - Prístavný most" a "D61 Mierová - Senecká". Už vtedy existovala podrobná projektová dokumentácia na tieto stavby, ktoré sa o 10 rokov len oprášili. Slovenskí predstavitelia však tieto stavby odmietli realizovať s argumentom ich momentálnej nepotrebnosti. To isté bolo o 2 roky neskôr s úsekom D61 Horná Streda - Nové Mesto - Trenčín a obchvatom Trenčína čo už bola federálna D1. Tento sa nakoniec ako jediný začal realizovať ako prvá diaľničná stavba samostatného Slovenska. Takže tých diaľnic mohlo mať Slovensko dokonca ešte viac, ale vo veľa prípadoch sme ich sami nechceli a odmietli budovať.

V tom čase, bola naprojektovaná celá D2 vrátane povrchového variantu Lamačská - Staré Grunty, ktorý sa už vtedy začal preprojektovávať na tunelový kvôli tomu, že veľa vtedajších papalášov malo na Patrónke a okolí svoje rezidencie.
Ďalej bola naprojektovaná celá D61 od rakúskych hraníc až po Trenčín a D1 od Trenčína po Belušu a niektoré úseky na Liptove a Spiši. Preto V. Mečiar nemal problém rozbehnúť výstavbu diaľnic nevídaným tempom, lebo všetko mal pripravené, ale vtedy sa aj začalo pripravovať veľa úsekov na D1 a D18-dnešná D3...

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2011 12:28
od dusans
Vlastne zabudol som spomenúť aj úsek terajšej D2 od BA po české hranice. Takže potom to vychádza tých 189 km keď sa spočítajú všetky vtedy postavené úseky.

Re: Minister dopravy SR Ján Figeľ a jeho práca

OdoslaťOdoslané: 22. Jún 2011 13:33
od devil
ano a za dialnice sa nepocitali casti terajsej R1 (bab-NR, ZH-ZV, ZV-BB) ani kusok pri VSZ KE.

Re: História trás a ciest na území SR

OdoslaťOdoslané: 24. Aug 2012 08:03
od devil
Ešte ohľadne tej hlavnej osi - Žilina, Martin, Vrútky a Ružomberok, Lipt.Mikuláš (s pokračovaním na Poprad,Prešov) boli centrami dávno v minulosti. Ťažko ich nahrádzať nejakými inými. Neviem kadiaľ by si ťahal inú spojnicu (áno, v prípade Višnového by jestvovala aj jednoduchšia varianta, ale aj tak by to bol 4 km tunel) no a ako obísť kraľoviansky meander ?


odpoviem tu aby som nebol OT. treba si nastudovat pocty obyvatelov davno v minulosti pretoze najvacsi boom spominanych miest nebol davno v minulosti ale za komunistov. samozrejme hlavny koridor mal ist juhom. narocny severny koridor by sa dal odovodnit jedine europskymi parametrami hustoty zaludnenia - co nie je nas pripad nakolko najviac zaludnene oblasti su excenticky na zapade a vychode co je zase len dane geografiou, a europskymi intenzitami co zase nie je nas pripad. na jednej strane su lokalne intenzity vysoke lebo vsetko sa tlacia v dolinach ale na druhej strane tranzit je slaby lebo na cestu zo zap. europy na vychod a balkan nasu trasu nikto nepotrebuje.

Re: História trás a ciest na území SR

OdoslaťOdoslané: 05. Jún 2016 13:32
od bodrik
viewtopic.php?f=35&t=21504

Cesta cez priechod Huty mala byť pôvodne vojenskou skrýšou

Čítajte viac: http://liptov.sme.sk/c/8199558/cesta-cez-priechod-huty-mala-byt-povodne-vojenskou-skrysou.html#ixzz4AhnAjhJN