D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
151
71%
Dubná skala
19
9%
Hoblík
7
3%
Goleštan (Goldstein)
6
3%
Malá Fatra
30
14%
 
Celkový počet hlasov : 213

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod rastislav5 » 18. Máj 2017 11:58

Dole je vycuc predchadzajucich vyrazenych dlzok uverejnenych na tomto fore vratane datumu a autora. Ziadna z hodnot doteraz nebola zaokruhlena na cele tisicky, (sucasna je na desattisicky), okrem toho vidno neuveritelne zrychlenie za 1 a pol mesiaca. Zrychlenie je asi trojnasobne oproti priemernemu tempu za poslednych 12 mesiacov. Kiez by cislo 10000 bolo spravne, ale pokial nebude potvrdene z ineho zdroja, som skepticky.
22.6.2015 100 miroslaw
11.6.2015 200 pls
24.6.2015 130 PetRus
19.9.2015 312 PetRus
5.12.2015 940 ViliKE
10.2.2016 600 mirsi
11.2.2016 1600 magnus
16.2.2016 1876 PetRus
4.3.2016 1624 rempo
5.4.2016 2513 Xenon
9.5.2016 3016 miroslaw
22.6.2016 3752 mirsi
24.8.2016 4955 EmBe
2.9.2016 5127 miroslaw
26.9.2016 5250 Misho
30.10.2016 6002 rempo
9.11.2016 6400 EmBe
15.11.2016 6237 tomebl
24.1.2017 7057 pedro
31.1.2017 7120 rempo
3.2.2017 7185 tomebl
15.2.2017 7410 EmBe
28.3.2017 7783 legal
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 768
Obrázky: 5
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ondrejko_t » 18. Máj 2017 14:06

no, ja som si to zas nahodil do excelu a z grafu vidno, ze bud mal niekto niekde zle, alebo stare info (neviem to sem pridat, hanbim sa, prepacte :) ).
narast sice je riadny, ale za podmienky, ze nevies ci su data pred tym spravne (a k akemu datumu), tak ani nevies povedat, ci je zrychlenie realne alebo nie.
no a dalsia vec, boli nejake hodnoty zaokruhlene na 100vky. a tych 10tis.. ja by som to tiez chapal tak ze bola dosiahnuta meta a nie ze je presne 10tis.
no darmo, uvidime asi az pri dalsom udaji o prerazenej dlzke :)
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod kiri » 18. Máj 2017 17:16

Niektoré údaje sú určite chybné, pretože nesedia (to sú tie záporné rýchlosti), vyhodil som narýchlo len 2 extrémne hodnoty kde to vychádzalo 1000m/deň :D
Obrázok
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 132
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 18:45

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod rastislav5 » 18. Máj 2017 21:21

ondrejko_t napísal:narast sice je riadny, ale za podmienky, ze nevies ci su data pred tym spravne (a k akemu datumu), tak ani nevies povedat, ci je zrychlenie realne alebo nie.

Data predtym su s ovela vacsou pravdepodobnostou spravnejsie ako udaj 10000m k 13.5.2017, lebo potvrdzuju sami seba (nie su vyrazne vzdialene od klzaveho priemeru, ktory vytvaraju) a navyse ukazuju zhruba linearnu zavislost vyrazenej dlzky od casu, z ktorej 10000 m k 13.5.2017 vyrazne vybocuje. Pozri tento graf: gallery/image_page.php?album_id=67&image_id=36423
rastislav5
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 768
Obrázky: 5
Založený: 25. Nov 2006 19:58

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Maxx787 » 18. Máj 2017 23:00

neviem ako pridat len graf narychlo tak davam cely excelovsky subor :-)
tych 10000m fakt vybocuje z linearneho trendu.
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 426
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ondrejko_t » 19. Máj 2017 07:03

rastislav5 napísal:Data predtym su s ovela vacsou pravdepodobnostou spravnejsie ako udaj 10000m k 13.5.2017, lebo potvrdzuju sami seba (nie su vyrazne vzdialene od klzaveho priemeru, ktory vytvaraju) a navyse ukazuju zhruba linearnu zavislost vyrazenej dlzky od casu, z ktorej 10000 m k 13.5.2017 vyrazne vybocuje. Pozri tento graf: http://www.dialnice.info/gallery/image_ ... e_id=36423


Povedal by som ze ako ktore. Zober si napr. bunku "F3" v grafe z prilohy - usek 18.8.-28.11. Tam je ten narast totozny. takze nevravim, ze udaj 10tis je uplne pravdivy, ale v supise hodnot mas kopec takych, ktore realne nie su. ci je to pokles vo vyrazenych metroch, ci dokonca udaje v tabulke od Kiri-ho, kde mas udaje aj 44m resp. 40m za den (aktualne pri naraste na 10tis sme sa bavili o rychlosti nieco pod 30).
no nic, pockame si na dalsie data a uvidime :) zatial je to pekne hranie sa s teoretickymi datami :)
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Maxx787 » 19. Máj 2017 10:06

9000 m ale potvrdili media tusim v nejakych clankoch na prelome april/maj myslim ze to by mohol byt relevantny udaj.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 426
Obrázky: 24
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod kiri » 19. Máj 2017 11:01

Požičal som si graf od Maxx787, a doplnil dátumovú osu. Podľa týchto údajov by mohli tunel preraziť začiatkom októbra 2018.
Obrázok
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 132
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 18:45

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod jozin z bazin » 19. Máj 2017 12:33

kiri : mohol by si dat graf/tabulku k dispozicii ? Chcel by som sa s tym pohrat - napr. odstranit zjavne chybne hodnoty a az na zaklade toho vyvadzat nejake vysledky.
jozin z bazin
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 17
Založený: 14. Dec 2009 15:57

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ondrejko_t » 19. Máj 2017 12:43

jozin, tabulku mas hore na zaciatku tejto strany :)
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod jozin z bazin » 19. Máj 2017 13:48

Hej, viem.
Ale chcel som pokracovat v kiriho grafe, nevytvarat dalsi.
jozin z bazin
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 17
Založený: 14. Dec 2009 15:57

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod kiri » 19. Máj 2017 19:01

Bol som v robote tak som si to neukladal, len skopíroval ako obrázok a nechal tak. No tu je nanovo vyrobený :-) kľudne pokračuj. Ja som tam vyhodil asi 2 zjavne úplne mimo hodnoty.
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 132
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 18:45

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod kiri » 19. Máj 2017 19:20

Tak ešte raz.

Tu je nanovo vyrobený :-) kľudne pokračuj.
Ja som tam vyhodil niektoré údaje ktoré išli do mínusu lebo to zjavne nie je v poriadku. Akurát posledný údaj o 10000m sa mi zdá mimo akéhokoľvek priemeru, podľa mňa je to nesprávny údaj alebo tajne začali raziť z nejakého nového portálu :lol:

Obrázok

Obrázok
Nemáte oprávnenie prezerať súbory priložené v tomto príspevku.
Obrázok používateľa
kiri
diskutujúci
 
Príspevky: 132
Obrázky: 24
Založený: 15. Okt 2012 18:45

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod slafko1 » 20. Máj 2017 10:47

Hovorí sa, že úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala pri Strečne a Žiline bude meškať. Aké bude meškanie?

Talianska strana požiadala o predĺženie lehoty na dokončenie stavby, s ktorým ja mám problém. Podľa mojich informácií si pýtali až dva roky. Nie je tam problém s razením tunela. Problém robia vonkajšie objekty. Dnes ma informoval generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS), že sa otvorila nová 5 čelba s inou tunelovacou metódou razenia (NRTM), ktorý je ešte rýchlejší. Dokopy je zatiaľ teda vyrazených okolo 9 km v oboch rúrach. Z jednej strany je zosuv a problém je s výstavbou mostov. Talianski zástupcovia firmy ma pri návšteve daného úseku informovali, že podľa ich odhadov bude úsek meškať pol roka.

https://spravy.pravda.sk/ekonomika/clan ... t-drahsie/
autor: Martin Majerníček, Pravda 20.05.2017 07:00
Obrázok používateľa
slafko1
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 268
Obrázky: 244
Založený: 06. Feb 2010 20:22

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod rempo » 24. Máj 2017 10:10

nové číslo časopisu tunel
TUNELY OVČIARSKO A ŽILINA
Tunel Ovčiarsko s dĺžkou 2367 m sa začal raziť 12. 9. 2014. Severná tunelová rúra – realizuje sa sekundárne ostenie tunela. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 140 blokov hornej klenby z celkového počtu 184 blokov, čo predstavuje cca 76 % zrealizovaných prác.
Južná tunelová rúra – prebieha realizácia sekundárneho ostenia, ktorá sa začala 29. 9. 2016. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 66 blokov, z celkového počtu 187 blokov, tj. 35 % zo sekundárneho ostenia hornej klenby
Tunel Žilina
Južná tunelová rúra – momentálne sa realizuje sekundárne ostenie tak spodnej, ako aj hornej klenby. Ku dňu 4. 4. 2017 je vybetónovaných 11 blokov sekundárneho ostenia hornej klenby v časti razeného tunela. Celkový počet blokov hornej klenby v JTR v razenej časti tunela je 54 blokov, čo predstavuje rozpracovanosť cca 20 %. Zároveň prebieha príprava portálových častí hornej klenby zo západného portálu.
Severná tunelová rúra – prerážka tunelovej rúry bola v staničení 518,695 m a slávnostne bola prerazená dňa 9. 2. 2017.Momentálne prebieha profilovanie tunela a príprava na realizáciu sekundárneho ostenia
TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC
K 13. 4. 2017 bola na oboch tunelových portáloch ukončená hrubá stavba prevádzkovotechnologických objektov a prebiehala v nich montáž káblových roštov a zdvojených podláh.Na východnom portáli bol vybetónovaný mohutný betónový základ pre gabiónové oporné múry s projektovanou výškou 10 m. V severnej tunelovej rúre je ukončená betonáž vozovky vrátane škárorezu, v južnej tunelovej rúre sa momentálne betónuje vozovka v smere od východného
portálu k západnému. Paralelne so stavebnými prácami prebieha aj montáž technologického vybavenia tunela. Ide o zaťahovanie káblov do káblovodov a montáž svietidiel vo vrchole klenby tunela.
TUNEL VIŠŇOVÉ
V jarných mesiacoch roku 2017 pokračuje razenie najdlhšieho slovenského diaľničného tunela Višňové (7537 m) od oboch portálov v oboch tunelových rúrach. Začiatkom apríla 2017 je od západného portálu vyrazených 1820 m severnej tunelovej rúry a 1674 m južnej tunelovej rúry. Od východného portálu je vyrazených 2383 m severnej tunelovej rúry a 2148 m južnej tunelovej rúry. Celkovo je teda začiatkom apríla 2017 vyrazených 8026 m, čo predstavuje viac než polovicu celkovej dĺžky razených tunelových rúr. Metóda razenia je plnoprofilové razenie podľa prístupu ADECO – RS.Súčasne s razením tunelových rúr prebieha aj razenie priečnych prepojení. Na konci marca bolo prerazených 10 týchto prepojení z celkového počtu 29. Prebieha tiež betonáž sekundárneho ostenia od oboch portálov, pričom je ukončených približne 850 m tunelových rúr. Pokračuje aj hĺbenie vetracej šachty, pričom v apríli 2017 je vyhĺbených viac než 30 m, čo predstavuje približne tretinu jej hĺbky.
zbytok nič nové
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 491
Obrázky: 1739
Založený: 22. Feb 2010 01:25

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod caki » 24. Máj 2017 10:44

miroslaw napísal:zdroj: Komplexný management stavieb - fb stránka

pribudol tam komentar:
Len z prekladkou unikového v dlžke cca 800 m. Stará únikovka sa do toho neráta!


To by mohlo znamenat, ze z tunelovych rur bolo bez spomenutych 800 m vyrazenych 9200 metrov? Rozumiem tomu spravne?
To by uz sedelo s ostatnymi udajmi na fore.
caki
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 256
Obrázky: 30
Založený: 01. Júl 2010 12:47

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ondrejko_t » 24. Máj 2017 14:03

no ak zaciatkom aprila mali vyrazenych 8026 m a sli rychlostou 20m/s, tak si priratajme dalsich 1000m. takze by to sedelo :)
vyhoda je, ze robia sekundarne ostenie subezne so stavbou :) ma cosi do seba ta Adecco-RS metoda :D
vie ale niekto potvrdit/vyvratit ze presli na NRTM?
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 76
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod matei » 24. Máj 2017 14:56

Má niekto detaily o spomínanej 5. novej čelbe?
matei
návštevník
 
Príspevky: 14
Obrázky: 4
Založený: 23. Feb 2005 23:18

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod maher » 24. Máj 2017 16:01

to bude asi tá vetracia šachta
maher
diskutujúci
 
Príspevky: 114
Obrázky: 8
Založený: 31. Máj 2015 16:12

Predchádzajúca

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.