D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
154
69%
Dubná skala
23
10%
Hoblík
7
3%
Goleštan (Goldstein)
7
3%
Malá Fatra
31
14%
 
Celkový počet hlasov : 222

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miroslaw » 03. Okt 2017 22:19

miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 2045
Založený: 09. Mar 2010 17:26

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod EmBe » 18. Okt 2017 08:37

Aktuálny stav razenia bez prepojok: 11091,68 m
Zdroj: FB skupina D1 LL-DS
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 459
Obrázky: 481
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod legal » 18. Okt 2017 09:25

Aktuálny stav razenia bez prepojok: 11091,68 m


Pripajam aj link
https://www.facebook.com/groups/1744892615825150/permalink/1875144439466633/

Takze postup od 3.10 (10864 m) do dnes (11091.68) je 227,68 metra.
legal
diskutujúci
 
Príspevky: 82
Obrázky: 4
Založený: 11. Máj 2006 20:59

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miroslaw » 21. Okt 2017 10:24

cestný tunel Višnové - článok: https://drive.google.com/file/d/0BwjYnk ... hONHc/view
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 118
Obrázky: 2045
Založený: 09. Mar 2010 17:26

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ullsus » 31. Okt 2017 10:57

ullsus
diskutujúci
 
Príspevky: 165
Založený: 08. Apr 2015 23:21

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod legal » 31. Okt 2017 12:11

Podla https://www.zilinak.sk/prispevky/7727/na-tuneli-visnove-mala-zavalit-muza-tazka-zelezna-konstrukcia

„Pri montáži a spojazdňovaní schalwagenu, čo je šalovací voz pre sekundárne ostenie tunela, mali povoliť traverzy či nejaká časť konštrukcie a to následne spadlo na pracovníka. Snažili sa ho okamžite oživiť, avšak bezúspešne,“


Takže sa dá čakať plné nasadenie polície, Inšpektorátu práce, banského úradu a čo ja viem čo ešte. Zastavili to dúfam len v tej jednej rúre a len z jednej strany...
legal
diskutujúci
 
Príspevky: 82
Obrázky: 4
Založený: 11. Máj 2006 20:59

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ondrejko_t » 31. Okt 2017 15:00

myslim, ze zdravie ci dokonca zivot je prednejsie ako par dni razenia...
ondrejko_t
diskutujúci
 
Príspevky: 142
Založený: 29. Jún 2016 08:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod flakst » 31. Okt 2017 15:41

Ak čítam správne, tak sa to stalo mimo tunelovej rúry... R.I.P.
Obrázok používateľa
flakst
diskutujúci
 
Príspevky: 231
Obrázky: 9
Založený: 15. Jún 2005 20:03

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ANDi » 01. Nov 2017 11:17

Zial taketo nehody sa mozu stat kdekolvek, nema to nic s politikou, ani stavebnou firmou. Ked padaju cele mosty, ta to uz je ina...
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1141
Založený: 14. Júl 2012 17:12

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2017 12:04

Zial pises blbosti. Cim zlozitejsia stavba, tym vacsia sanca, ze sa nieco take stane. A zvlast vsetky tie megalomanske stavby v tazkom terene severu SK a slovenski neschopni/nedbali stavbari je kombinacia, ktora k tomu povedie zarucene, tak ako sa od Ziliny po Presov udialo uz vela krat. Cize nie, vina za to pada na kazdeho, kto taketo stavby (miesto povrchoveho variantu resp. kratuckeho tunelu vedla vlakoveho) pozadoval a schvaloval.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod jarino » 01. Nov 2017 12:51

Akákoľvek práca je väčšie/menšie riziko, pri asfaltovaní alebo pokládke stabilizácie kohokoľvek môže prejsť nákladné vozidlo(stalo sa) ale ok, dá sa súhlasiť. Inak aj keď človek bude vykonávať jednoduchú prácu opakovane, tak začne robiť chyby, preto napr. automobilky zamestnancov pri páse presúvajú z jednej činnosti do druhej za istý čas.
No s tým ďalším nesúhlasím. Však to by celé Švajčiarsko malo byť vinné, lebo pri výstavbe ich tunelov zopár ľudí zahynie. Tak isto v mestách kde sa stavia metro môže byť tragédia. To sú teraz obyvatelia mesta vinní, lebo požadovali rýchlu dopravu v rámci mesta?
jarino
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 873
Založený: 12. Sep 2011 13:49

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod pohodak » 01. Nov 2017 15:11

DrX napísal:Zial pises blbosti. Cim zlozitejsia stavba, tym vacsia sanca, ze sa nieco take stane. A zvlast vsetky tie megalomanske stavby v tazkom terene severu SK a slovenski neschopni/nedbali stavbari je kombinacia, ktora k tomu povedie zarucene, tak ako sa od Ziliny po Presov udialo uz vela krat. Cize nie, vina za to pada na kazdeho, kto taketo stavby (miesto povrchoveho variantu resp. kratuckeho tunelu vedla vlakoveho) pozadoval a schvaloval.


sorry, ale ty si ozaj obycajny uboziak, prihrievat si na ludskom nestasti svoju anti-D1 polievocku chce ozaj extra silny zaludok :evil:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2017 16:32

Kidy od teba beriem ako dokaz, ze mam pravdu. Proste ziadas nieco, o com vies, ze to bude stat ludske zivoty. A ked to tie ludske zivoty aj stoji, tak tvojou obhajobou su stupidne utoky. Podobny priklad su napr. trumpovski obhajcovia volneho drzania strelnych zbrani v Amerike. Kedykolvek je nejake nestastie (naposledy Las Vegas), tak vsetci vo velkom idu smutit. Ale pomenovat to, co je zakladna pricina, alebo priznat si za to diel zodpovednosti, to nie. A nejak to zmenit to uz vobec nie. Ja som presne to napisal pri Kurimanoch a presne to dalej plati aj pri Visnovom a bude aj pri tych zvysnych megalomanskych nezmysloch. Takze mozeme pocitat!
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Vlados » 01. Nov 2017 17:44

Nehody sa stávajú aj na stavbách polyfunkčných budov a nikto nehovorí stavajme len drevenice. Koľko nehôd bolo v poslednom období vo USS?
výrok roka: Aj keby to malo stáť desať miliárd, treba Kysuce raz a navždy zbaviť tranzitu/preťaženej dopravy.
Vlados
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 123
Založený: 20. Okt 2008 10:06
Bydlisko: BA, KE

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod DrX » 01. Nov 2017 17:54

zas od veci, ako u Vladosa je uz tradiciou. je nejaka statistika, ktora hovori, ze pri stavbe drevenic by bolo menej urazov na jednu obytnu jednotku? Nie je.
Ale je jasna statistika, ze pri kilometri jednoduchej vystavby 1km dialnice v rovinatom terene alebo sledujuc teren bude urazov menej nez pri vystavbe 1km tunela alebo extremnych mostov/viaduktov na D1 a D3. Cize ak si vyberieme, ze ideme stavat 7km miesto 1km tunela+6km popod strecno, tak to riziko vedomo 7nasobne zvysi.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod juancarlos » 02. Nov 2017 10:56

Budeš takto pindať ak sa raz niekedy bude stavať Soroška a stane sa tam podobné nešťastie? Či to zase obkecáš, že na severe je tunelov viac, čiže je tam štatisticky väčšia možnosť nehody?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 564
Založený: 04. Mar 2015 22:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod DrX » 02. Nov 2017 12:58

No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Maxx787 » 02. Nov 2017 13:11

DrX a ako vysvetlis 4 mrtvych a 16 zranenych pri kurimanoch kde na stavbe nebol jediny tunel???
ked poziadam o horsku zachrannu vrtulnik v burke a nahodou ten vrtulnik spadne tak som ziadal o nieco co stoji ludske zivoty?
kolko ludi zomrelo pri stavani metra v NYC, alebo most golden gate, co tunel gotthard aby si nepovdal ze to bolo davno??? a je to jedno z nejlepsie fungujucich dopravnych systemov. ci to uz akosi nevadi?
ked sa bude stavat R2 budeme pocitat mrtvych a kazdeho ti oplieskame o hlavu. a ty sam dobre vies ze proti R2 nemam nic.
jednoznacne neschvalujem stratu akehokolvek pracovnika, ziadna nehoda sa nemusela stat, nech to poriadne vysetria nech vieme ci to bola ludska chyba alebo vina zamestnavatela/dodavatela alebo niekoho ineho.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 536
Obrázky: 58
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Lorenc » 02. Nov 2017 13:53

Netreba ísť za hranice https://www.vlaky.net/servis/trat.asp?lang=1&id=47

Toto bol tiež politický monstrprojekt prvej republiky. Je tu hádam viac tunelov ako na celej trase BA-KE

Na stavbe trate pracovalo v čase najvyššieho počtu pacovníkov (máj 1938) 12 339 pracovníkov. Vzhľadom na malú obývanosť územia priľahlého k železnici bolo postavených 220 robotníckych barákov (pre 50-100 robotníkov jeden). Pri stavbe došlo k 2 266 úrazom, z toho bolo 492 ťažkých a 35 smrteľných. V obci Dolný Harmanec bol postavený a dodnes stojí pamätník na pamiatku tých čo zahynuli pri stavbe železnice.
Lorenc
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 732
Obrázky: 18
Založený: 06. Máj 2005 10:43

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod DrX » 02. Nov 2017 15:48

Maxx787 napísal:DrX a ako vysvetlis 4 mrtvych a 16 zranenych pri kurimanoch kde na stavbe nebol jediny tunel???
ked poziadam o horsku zachrannu vrtulnik v burke a nahodou ten vrtulnik spadne tak som ziadal o nieco co stoji ludske zivoty?
kolko ludi zomrelo pri stavani metra v NYC, alebo most golden gate, co tunel gotthard aby si nepovdal ze to bolo davno??? a je to jedno z nejlepsie fungujucich dopravnych systemov. ci to uz akosi nevadi?
ked sa bude stavat R2 budeme pocitat mrtvych a kazdeho ti oplieskame o hlavu. a ty sam dobre vies ze proti R2 nemam nic.
jednoznacne neschvalujem stratu akehokolvek pracovnika, ziadna nehoda sa nemusela stat, nech to poriadne vysetria nech vieme ci to bola ludska chyba alebo vina zamestnavatela/dodavatela alebo niekoho ineho.


Kurimany maju tu istu pricinu ako teraz Visnove: megalomanske pretlacanie D1 severom kombinovane s neschopnostou a lajdackostou ludi co to robia. A presne ako som napisal, jednoduche riesenie by bolo uz to, ak by sa staval v ovela jednoduchsom rovinatom terene juh ako Rka, a rovnako ak by sa D1 a D3 stavali ako Rky, ktore ovela viac kopiruju teren a mozu mat prudsie zakruty, takze megalomanskych rieseni typu Visnove a Kurimany by tam bolo ovela menej.
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod juancarlos » 02. Nov 2017 17:29

Len aby sa Ti tá tvoja štatistika po výstavbe R2 pri prekonávaní kopírujúceho terénu, prudších zákrut a toho úzkeho paškvilu (polprofil R11,5 príp. 17,5 štyri pruhy) čo tam navrhujú tá Tvoja štatistika úmrtnosti voči megalomanskej D1 nepreklopila. Tak ale hlavne, že to budeš mať lacné, jednoduché a bez megalománie.
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 564
Založený: 04. Mar 2015 22:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Maxx787 » 02. Nov 2017 22:17

no to je druhy aspekt dopravne nehody a umrtia na nich. inak D3 uz viac vinimiek dostat nemoze, je totiz v horsich parametroch ako R1 ci postavene R2 a to som zasadne proti tym usekom ktore uz stoja. to co sa planuje medzi ZA a KnM je v podobnom duchu projektovane ale tam tu Dcku treba ako sol.
Geography is not a career, is post apocalyptic survival skill
Maxx787
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 536
Obrázky: 58
Založený: 03. Okt 2014 18:33
Bydlisko: NO

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ViliKE » 03. Nov 2017 12:45

DrX napísal:No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).


Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!

A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....
ViliKE
diskutujúci
 
Príspevky: 98
Obrázky: 251
Založený: 23. Apr 2014 09:26
Bydlisko: Kosice

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod fh » 03. Nov 2017 14:03

ViliKE napísal:
DrX napísal:No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).


Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!

A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....


To sú tie drxove lacné riešenia prstom po mape :lol:
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 06. Máj 2005 12:19

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod DrX » 03. Nov 2017 14:48

ViliKE napísal:Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!

A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....


V prvom rade si pozri veci k tomuto v relevantnych temach uz od roku 2006, napr viewtopic.php?p=22938

Pointa je presne, ze je to "nadherny" kraj, do ktoreho nikto nechodi, lebo sa tam neni ako dostat. A ked sa tam ty ides pozriet autom, tak uz z toho, je zabavne, ze ti vadi, aby tam chodili aj ine auta. Proste, cesta tam uz je. Takze postavit inu nie je ziaden zasadny problem. V NP je aj prechod cez Sorosku - usek okolo cesty sa z NP vycleni, a nic sa nedeje - ten na Soroske by sa mohol vratit ako NP, a ani by sa nic nestratilo. Ale to je jedno. Hlavne to ilustruje ten dvojaky meter: na D1 (a potencialne R1) nikomu nevadi tahat to cez narodne parky alebo hned vedla nich, tahame tam priemysel, a robime tam turisticke centra. A tu kvoli jednemu Villimu, co bol mozno raz za svoj zivot na Silici, sa totalne zakaze rozvoj!?! Kazdemu je jasne, ze ak tam nie je poriadne spojenie, tak tam proste ziaden turizmus nebude. Zaujimave, ze vo vsetkych krajinach naokolo su normy volnejsie a teren/zakruty sa mozu sledovat prudsie. Akurat na hornaotom Slovensku, na ktorom proste nevieme ani prepojit republiku za vyse 30 rokov (kedze skor ako 2026 to nebude), su vymyslene najtvrdsie normy. V koho zaujme to tak moze byt???
DrX
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 08. Feb 2005 20:45
Bydlisko: KE

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.

cron