Stránka 5 z 34

OdoslaťOdoslané: 01. Feb 2007 22:32
od Honda
doprastavak napísal:
Honda napísal:
aquila napísal:keby vazny a smer chce, davno mozu zriadti vysetrovaciu komisiu, a nechat to poriadne vysetrit .. tak ako mohol nechat dzurinda vysetrit meciarove tunelovanie ... je to o tom istom. vsetci sa aj tak poznaju ...


Presne tak. A vinníci skrachovali. Takže to zostane finančne na štáte. Takže sa len potvrdzuje že tunel je predražený a ešte aj nekvalitne postavený.
Keď sa na túto tému pozriem zblízka, tak vinníci ako Hydrostav a Váhostav fungujú, ale vďaka tunelovaniu a nedodržiavania technologii nechali skrachovať svoje firmy a založili nové ako Hydrotranzit,a.s. a Váhostav-Sk,a.s.


Na západe už by mali zhrabnuté majetky aj všetky podiely v iných firmách. To by sa odrátalo od celkovej škody a podla toho by sa ešte určila výška trestu vo väzení. :idea:

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 16:38
od Dialniciar
Nová varianta. :arrow:

Rozostavať druhý rúru na tomto tuneli ako posledný úsek. Otvoriť ju a zásadne investovať do tej prvej. Časové rozpätie: 2015-2022, teda v tomto roku by existoval plnohodnotný tunel Branisko s dvomi rúrami. Je však sporné, či je správne ešte 12 rokov čakať na opravu CB krytu v tuneli a doplnenie správneho odvodnenia.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2007 18:50
od Stevqo
Momentalne som na dovolenke v Tatrach a potrebujem vediet, ci bude zajtra Branisko otvorene. V nedelu, ked som sem isiel, tak bolo, ale viete ako je to s tym tunelom, casto sa situacia meni...Vopred dakujem.

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2007 19:36
od mapman
Keby bolo zavreté tak je o tom info na stránke NDS, predpokladám...

A na tej je len niečo o uzavierke medzi 10 a 11.2.2007 a to už je pasé...

OdoslaťOdoslané: 23. Feb 2007 23:38
od bodrik
Dialniciar napísal:Časové rozpätie: 2015-2022


Zdá sa mi to príliš neskoro.. Chcelo by to posun aspoň o 5 rokov dopredu (skôr).

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 13:30
od i15
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Časové rozpätie: 2015-2022


Zdá sa mi to príliš neskoro.. Chcelo by to posun aspoň o 5 rokov dopredu (skôr).


Posun na ukor coho? :roll: Nie su peniaze, tunel sa dokonci najskor po dostavani D1 BA-KE

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 14:06
od bodrik
teoretik napísal:
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Časové rozpätie: 2015-2022


Zdá sa mi to príliš neskoro.. Chcelo by to posun aspoň o 5 rokov dopredu (skôr).


Posun na ukor coho? :roll: Nie su peniaze, tunel sa dokonci najskor po dostavani D1 BA-KE



Mohol by sa rozostavať už počas stavby ostatných úsekov na D1. Čakať kým sa dostavia D1 až do KE je podľa mňa nešťastný ťah. Dovtedy (najmä pri súčasnom technickom stave existujúcej rúry a čoraz častejších uzáverách) tam bude už doprava roky kolabovať..

Argument že nie sú peniaze neobstojí. Zdroje sú (eurofondy) len ich treba vedieť využiť (tj. dobre a načas pripravovať projekty..) :idea:

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 17:55
od Jurislav
Nevie niekto, či po otvorení Braniska na plný profil bude medzi pruhmi prerušovaná alebo plná čiara :?:

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 18:11
od eucitizen
Jurislav napísal:Nevie niekto, či po otvorení Braniska na plný profil bude medzi pruhmi prerušovaná alebo plná čiara :?:


Myslim si ze logicky by mala byt prerusovana ciara, kedze to budu 2 prahy v jednom smere a v tuneloch sa moze predbiehat ked su jednosmerne.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 18:16
od Jurislav
eucitizen napísal:
Jurislav napísal:Nevie niekto, či po otvorení Braniska na plný profil bude medzi pruhmi prerušovaná alebo plná čiara :?:


Myslim si ze logicky by mala byt prerusovana ciara, kedze to budu 2 prahy v jednom smere a v tuneloch sa moze predbiehat ked su jednosmerne.


Už som sa stretol aj s plnou čiarou v niektorých zahraničných tuneloch. A zvlášť Branisko by to mohlo byť, keďže sa tak stáča do S. Ale tiež by som bol za prerušovanú čiaru.
A mám pecka video s jedného tunela (2+2 plus pruh pre pomalé vozidlá) všade plná čiara a havárky neuveriteľné.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 18:39
od eucitizen
No ale nemyslim ze Branisko je az tak nebespecne aby tam bola plna cara. Skor tam bude obmedzena rychlost, mozno 100km/h , mozno az dokonca 80km/h.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 20:43
od Jurislav
Ja by som navrhol v pravom pruhu 80 a v ľavom 100.
Ale najprv treba postaviť a až potom rozmýšlať o rýchlosti.

OdoslaťOdoslané: 24. Feb 2007 21:38
od bodrik
Jurislav napísal:Ja by som navrhol v pravom pruhu 80 a v ľavom 100.
Ale najprv treba postaviť a až potom rozmýšlať o rýchlosti.


Preco? ..Nie je to náhodou "diskriminácia" pravého pruhu? ;)
Ja v tom prípade by som z ľavého ani neschádzal (ak by sa to dalo, ale predpisy nedovolia..) :lol:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 00:17
od Stevqo
Rovnako si myslim, zeby Branisko mohlo byt otvorene na 2 rury aj skor ako do rokov 2015-2022. Zoberte si teraz, aka je situaci pred nim a za nim pocas spiciek pocas pracovnych dni. A co to bude o takych 5-6 rokov, teda, ak bude tento narast automobilovej prepravy trvat, co si myslim, ze asi ano...

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 05:55
od bodrik
Stevqo napísal:Rovnako si myslim, zeby Branisko mohlo byt otvorene na 2 rury aj skor ako do rokov 2015-2022. Zoberte si teraz, aka je situaci pred nim a za nim pocas spiciek pocas pracovnych dni. A co to bude o takych 5-6 rokov, teda, ak bude tento narast automobilovej prepravy trvat, co si myslim, ze asi ano...


Nárast automobilovej dopravy bude určite trvať na Slovensku ešte dosť dlho a aút bude postupne viac pribúdať aj každým novým otovreným úsekom na D1.. :roll:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 10:31
od Jurislav
bodrik napísal:
Jurislav napísal:Ja by som navrhol v pravom pruhu 80 a v ľavom 100.
Ale najprv treba postaviť a až potom rozmýšlať o rýchlosti.


Preco? ..Nie je to náhodou "diskriminácia" pravého pruhu? ;)
Ja v tom prípade by som z ľavého ani neschádzal (ak by sa to dalo, ale predpisy nedovolia..) :lol:


Tak je to aj na asi 2 častiach podtatranskej D1 aby sa dalo lepšie zísť z benzínky. Ja som myslel na to, že vedľa pravého pruhu sú odstavné plochy, tak pre bezpečnosť. Ale som si neuvedomil, že aj na opačnej strane sú. Ups :oops:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 12:16
od Stevqo
Btw, co s ventilaciou v Branisku ? Dispecer tu totiz pred nedavnom pisal, ze je potrebne na Branisku opravit CB kryt (co to je ?) a odvodnovanie. Ale co s ventilaciou ? Pokial viem, tak aj ta bola kritizovana...Ked som tadial parkrat siel, tak v tuneli boli riadne poryvy vyparov, hoci ked som tade isiel vcera, tak takyto problem nebol, zeby tym, ze je zima...

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 12:20
od Jurislav
Teraz je v Branisku 80 ale nebola náhodou pár týždňov(mesiacov) po otvorení 60?

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 13:57
od Dialniciar
bodrik napísal:... tam bude už doprava roky kolabovať..

Argument že nie sú peniaze neobstojí. Zdroje sú (eurofondy) len ich treba vedieť využiť (tj. dobre a načas pripravovať projekty..) :idea:


Eurofondy sú prerozdelené, rozhodnú až tie ďalšie od r. 2014. Takže argument, že nie sú peniaze, práveže obstojí. Nie je priorita stavať druhú rúru, kým nie je súvislá diaľnica. :idea:

Nebude roky kolabovať, Branisko je ešte aj dnes stále slabo využívané, nakoľko stále tí, čo idú do KE idú často cez Krompachy, prípadne cez horský priechod, hlavne PP-KE. :idea: Bude mať dopravné problémy ako každý jednorúrový tunel, viď HR. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 14:09
od Dialniciar
Stevqo napísal:Btw, co s ventilaciou v Branisku ? Dispecer tu totiz pred nedavnom pisal, ze je potrebne na Branisku opravit CB kryt (co to je ?) a odvodnovanie. Ale co s ventilaciou ? Pokial viem, tak aj ta bola kritizovana...Ked som tadial parkrat siel, tak v tuneli boli riadne poryvy vyparov, hoci ked som tade isiel vcera, tak takyto problem nebol, zeby tym, ze je zima...


Máme 3 základné druhy spevneného povrchu cesty. Prvým je AB kryt (asfaltobetónová vozovka), druhým je CB kryt (cementobetónová vozovka používaná v tuneloch preto, že je nehorľavá) a potom ešte betónová vozovka, ktorá sa ale už takmer vôbec nepoužíva.

Ventilácia, teda vetranie bolo postavené na 2 tunelové rúry, ale keďže je v prevádzke len jedna, tak sú v tuneli cítiť výfukové splodiny, i keď nto nie je nebezpečné, ... šetrilo sa, aby sa potom po dostavbe druhej tunelovej rúry nemuselo meniť vetranie. Je to však nepríjemné takto cestovať cez tunel, hlavne keď druhá tunelová rúra tu ešte min. 10 rokov nebude.

A k tomu, že ako zistiť, či je tunel voľný. Treba sledovať médiá, pretože okrem serveru www.ndsas.sk , ktorý informuje vľavo na titulnej strane k prejazdnosti tunelov, tak sa stávajú aj dopravné nehody, ktoré tento tunel znepriechodňujú na pol dňa ...

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 14:40
od bodrik
Jurislav napísal:Teraz je v Branisku 80 ale nebola náhodou pár týždňov(mesiacov) po otvorení 60?


Ano, bola tam 60-ka, kym bol tunel v skusobnom obdobi myslim.. ale neviem ako dlho to trvalo.. :roll:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 15:03
od bodrik
Dialniciar napísal:Eurofondy sú prerozdelené, rozhodnú až tie ďalšie od r. 2014. Takže argument, že nie sú peniaze, práveže obstojí. Nie je priorita stavať druhú rúru, kým nie je súvislá diaľnica. :idea:


A čo tak použiť PPP na tento úsek? ..Tam mala byť druhá rúra hneď..! ..To čo sa tam teraz stvára s tými dvojtýždňovými uzáverami (uznávam že je to nutné) je "úžasné".. A je naozaj "slasť" sa trepať najmä v zime s kamiónmi, serpentínami na horský prechod.. :evil: ..ale veď možno si tadial v zime mal možnosť ísť, tak to asi poznáš.. :roll: ..a to nechem ani vidieť tú premávku, ktorá tam bude, keď bude súvisle D1 pred, aj za Braniskom..

Dialniciar napísal:Nebude roky kolabovať, Branisko je ešte aj dnes stále slabo využívané, nakoľko stále tí, čo idú do KE idú často cez Krompachy, prípadne cez horský priechod, hlavne PP-KE. :idea: Bude mať dopravné problémy ako každý jednorúrový tunel, viď HR. :idea:


No v súčasnosti chodí veľa ľudí cez Krompachy, ale pochybujem že keď bude celá D1 až po Košice, že to tak ostane.. Drvivá väčšina pôjde cez PO.. Tu bude intenzít pribúdať každým novým otvoreným úsekom D1 + nejaký medziročný nárast intenzít.. Predpokladám že v roku 2022 bude intenzita 14tis. (čo je myslím stanovené maximum pre 1+1) dávno prekročená.. :? ..Tu bude z roka na rok väčší tlak na dostavanie.. Keby nebolo tých dlhých a častých vylúk v tuneli, tak je to v pohode, ale tie musia byť kvôli údržbe, opravám chýb (kapitola sama o sebe na zamyslenie) a pod.. :?

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 16:24
od Dialniciar
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:Eurofondy sú prerozdelené, rozhodnú až tie ďalšie od r. 2014. Takže argument, že nie sú peniaze, práveže obstojí. Nie je priorita stavať druhú rúru, kým nie je súvislá diaľnica. :idea:


A čo tak použiť PPP na tento úsek? ..Tam mala byť druhá rúra hneď..! ..To čo sa tam teraz stvára s tými dvojtýždňovými uzáverami (uznávam že je to nutné) je "úžasné".. A je naozaj "slasť" sa trepať najmä v zime s kamiónmi, serpentínami na horský prechod.. :evil: ..ale veď možno si tadial v zime mal možnosť ísť, tak to asi poznáš.. :roll: ..a to nechem ani vidieť tú premávku, ktorá tam bude, keď bude súvisle D1 pred, aj za Braniskom..

Dialniciar napísal:Nebude roky kolabovať, Branisko je ešte aj dnes stále slabo využívané, nakoľko stále tí, čo idú do KE idú často cez Krompachy, prípadne cez horský priechod, hlavne PP-KE. :idea: Bude mať dopravné problémy ako každý jednorúrový tunel, viď HR. :idea:


No v súčasnosti chodí veľa ľudí cez Krompachy, ale pochybujem že keď bude celá D1 až po Košice, že to tak ostane.. Drvivá väčšina pôjde cez PO.. Tu bude intenzít pribúdať každým novým otvoreným úsekom D1 + nejaký medziročný nárast intenzít.. Predpokladám že v roku 2022 bude intenzita 14tis. (čo je myslím stanovené maximum pre 1+1) dávno prekročená.. :? ..Tu bude z roka na rok väčší tlak na dostavanie.. Keby nebolo tých dlhých a častých vylúk v tuneli, tak je to v pohode, ale tie musia byť kvôli údržbe, opravám chýb (kapitola sama o sebe na zamyslenie) a pod.. :?


PPP dnes na tomto úseku nie je vhodné. Nedá sa bez tieňového mýta a dávať sem tieňové mýto nie je "vhodné" vzhľadom na oveľa potrebnejšie a pre PPP aj štát výhodnejšie úseky na D1, D4 či R1. Mala tam byť druhá rúra, ale nie je, pre finančné dôvody. A s týmto sa treba zmieriť a vyrovnať a vychádzať z toho, čo je a nie čo malo byť. A znovu treba globálny pohľad aj preto, čo bude nielen tu, ale v rámci celej SR. Ja by som doprial každému horskému priechodu s cestou I. triedy cestný tunel, ale SR nemá ani len na tie, kde sú plánované diaľnice.

A k druhej časti - vychádzaj z prvej. Nemám, čo by som ti viac k tomu napísal. Intenzity sú dnes už dávno prekročené na trase D1 po ZA, medzi ZA a MT, medzi MT a RK a na mnohých ďalších cestách. V Branisku ešte nie a SR nie je krajina, aby mohla stavať výhľadovo, ba čo viac, takýto okrem možno pár ani neexistuje.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 16:56
od Stevqo
Dialniciar napísal:
Stevqo napísal:Btw, co s ventilaciou v Branisku ? Dispecer tu totiz pred nedavnom pisal, ze je potrebne na Branisku opravit CB kryt (co to je ?) a odvodnovanie. Ale co s ventilaciou ? Pokial viem, tak aj ta bola kritizovana...Ked som tadial parkrat siel, tak v tuneli boli riadne poryvy vyparov, hoci ked som tade isiel vcera, tak takyto problem nebol, zeby tym, ze je zima...


Máme 3 základné druhy spevneného povrchu cesty. Prvým je AB kryt (asfaltobetónová vozovka), druhým je CB kryt (cementobetónová vozovka používaná v tuneloch preto, že je nehorľavá) a potom ešte betónová vozovka, ktorá sa ale už takmer vôbec nepoužíva.

Ventilácia, teda vetranie bolo postavené na 2 tunelové rúry, ale keďže je v prevádzke len jedna, tak sú v tuneli cítiť výfukové splodiny, i keď nto nie je nebezpečné, ... šetrilo sa, aby sa potom po dostavbe druhej tunelovej rúry nemuselo meniť vetranie. Je to však nepríjemné takto cestovať cez tunel, hlavne keď druhá tunelová rúra tu ešte min. 10 rokov nebude.

A k tomu, že ako zistiť, či je tunel voľný. Treba sledovať médiá, pretože okrem serveru www.ndsas.sk , ktorý informuje vľavo na titulnej strane k prejazdnosti tunelov, tak sa stávajú aj dopravné nehody, ktoré tento tunel znepriechodňujú na pol dňa ...


Diky za informacie. Co sa tyka tej prejazdnosti Braniska. Tak na ndsas.sk som nasiel velmi dobru podstranku, kt. mapuje situaciu na cestach a su tam aj vystrahy. A mozem ti dat za pravdu, ze akurat tento tyzden v utorok sa stala v smere na Levocu pred Braniskom nehoda, a preto bol tunel odstaveny (znamy, kt. isiel za mnou na dovolenku neskor mi to povedal a tym musel ist cez priechod) a preto som sa teda aj informoval, ci to nahodou nie je nieco dlhodobe, nastastie nebolo.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 17:17
od Dialniciar
Stevqo napísal:Diky za informacie. Co sa tyka tej prejazdnosti Braniska. Tak na ndsas.sk som nasiel velmi dobru podstranku, kt. mapuje situaciu na cestach a su tam aj vystrahy. A mozem ti dat za pravdu, ze akurat tento tyzden v utorok sa stala v smere na Levocu pred Braniskom nehoda, a preto bol tunel odstaveny (znamy, kt. isiel za mnou na dovolenku neskor mi to povedal a tym musel ist cez priechod) a preto som sa teda aj informoval, ci to nahodou nie je nieco dlhodobe, nastastie nebolo.



Objavuješ objavené ... http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=2424 :wink: