Stránka 6 z 34

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 17:21
od i15
Dialniciar napísal:Nebude roky kolabovať, Branisko je ešte aj dnes stále slabo využívané, nakoľko stále tí, čo idú do KE idú často cez Krompachy, prípadne cez horský priechod, hlavne PP-KE. :idea: Bude mať dopravné problémy ako každý jednorúrový tunel, viď HR. :idea:


"Skratka" cez Krompachy je nekvalitna a klukata, aj ked este tunel nebol, viac sa oplatilo jazdit cez Presov....
Cez jednorurovy tunel je cesta nepohodlna a je tam smrad, ale tunel ma len nieco viac nez 5km a pri ohladuplnosti vodicov sa to bude dat vydrzat. Najprv nech sa aspon rozostavia cela D1 po KE (2011?), potom nech sa planuje druha rura.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 17:23
od Dialniciar
teoretik napísal:
Dialniciar napísal:Nebude roky kolabovať, Branisko je ešte aj dnes stále slabo využívané, nakoľko stále tí, čo idú do KE idú často cez Krompachy, prípadne cez horský priechod, hlavne PP-KE. :idea: Bude mať dopravné problémy ako každý jednorúrový tunel, viď HR. :idea:


"Skratka" cez Krompachy je nekvalitna a klukata, aj ked este tunel nebol, viac sa oplatilo jazdit cez Presov....
Cez jednorurovy tunel je cesta nepohodlna a je tam smrad, ale tunel ma len nieco viac nez 5km a pri ohladuplnosti vodicov sa to bude dat vydrzat. Najprv nech sa aspon rozostavia cela D1 po KE (2011?), potom nech sa planuje druha rura.


Po dostavaní tunela sa však viac áut presunulo z Krompách a tento efekt trvá dodnes.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 17:40
od i15
Dialniciar napísal:
teoretik napísal:
Dialniciar napísal:Nebude roky kolabovať, Branisko je ešte aj dnes stále slabo využívané, nakoľko stále tí, čo idú do KE idú často cez Krompachy, prípadne cez horský priechod, hlavne PP-KE. :idea: Bude mať dopravné problémy ako každý jednorúrový tunel, viď HR. :idea:


"Skratka" cez Krompachy je nekvalitna a klukata, aj ked este tunel nebol, viac sa oplatilo jazdit cez Presov....
Cez jednorurovy tunel je cesta nepohodlna a je tam smrad, ale tunel ma len nieco viac nez 5km a pri ohladuplnosti vodicov sa to bude dat vydrzat. Najprv nech sa aspon rozostavia cela D1 po KE (2011?), potom nech sa planuje druha rura.


Po dostavaní tunela sa však viac áut presunulo z Krompách a tento efekt trvá dodnes.


? tomu nerozumiem celkom. Ale ak to myslis tak, ze po dostavani tunela jazdi cez Krompachy menej ludi, nemusi to znamenat ze ta cesta bola lepsia/rychlejsia/whatever :wink:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 17:43
od Dialniciar
teoretik napísal:? tomu nerozumiem celkom. Ale ak to myslis tak, ze po dostavani tunela jazdi cez Krompachy menej ludi, nemusi to znamenat ze ta cesta bola lepsia/rychlejsia/whatever :wink:


V zime bola určite prejazdnejšia.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 19:03
od bodrik
Dialniciar napísal:Mala tam byť druhá rúra, ale nie je, pre finančné dôvody. A s týmto sa treba zmieriť a vyrovnať a vychádzať z toho, čo je a nie čo malo byť.


No to je samozrejme že sa musí vychádzať z toho čo je, ale ak by sme sa máli stále len zmierovať a skláňať hlavy nad chybami, ktoré sa urobili, kam by sme dospeli..?!? ..ja si myslím že chyby treba riešiť, a čo najskôr (ak je to možné). A peniaze na to boli, len sa zmenili svoj "smer" a presypali sa niektorým vyššie postaveným "tiežspoluobčanom" do vreciek! ..A za to už malo viacero ľudí sedieť dávno v chládku!! :evil: ..Za tú sumu, čo stálo Branisko mohol byť dávno postavený celý dvojrúrový tunel, aj s druhou časťou profilu v smere na Behárovce.. :idea:

Dialniciar napísal:A znovu treba globálny pohľad aj preto, čo bude nielen tu, ale v rámci celej SR. Ja by som doprial každému horskému priechodu s cestou I. triedy cestný tunel, ale SR nemá ani len na tie, kde sú plánované diaľnice.


Snažím sa na veci pozerať globálne, ako čo najlepšie viem, ale tu sa predsa bavíme o horskom prechode, ktorý je najdôležitejšou spojnicou východu republiky s ostatkom SR.. Nie je to teda dosť dôležité? :roll:

Dialniciar napísal:Intenzity sú dnes už dávno prekročené na trase D1 po ZA, medzi ZA a MT, medzi MT a RK a na mnohých ďalších cestách.


To nepopieram, tieto úseky mali byť už dávno rozostavané (už včera bolo neskoro) a treba ich čím skôr a čo najrýchlejšie dostavať!
..Ale myslím si že rok 2022 je pre dostavanie Braniska tiež príliš neskoro..

Spomínal si tu niekde Chorvátsko, že tam tiež sú zatiaľ len jednoprofilové tunely. To áno, ale pokiaľ viem, tak sa pracuje už na ich dostavbe (dúfam že sa nemýlim) a tiež si porovnaj tempo výstavby v Chorvátsku a u nás.. Veď je to neporovnateľné.. Oni už budú mať tie tunely dávno dokončené a u nás s Braniskom (druhou rúrou) sa ešte možno ani nezačne.. :evil:
Veľa sa píše o tom, že by sme si mali brať príklad z Chorvátskych diaľnic, ale robí sa aj niečo konkrétne pre to, aby sa k tomu priblížil aj reálny stav?? ..Alebo len musíme konštatovať (tak ako aj pri mnohých iným veciach) že na Slovensku je to tak.. :? ..Bohužiaľ.. :cry:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 19:19
od Jurislav
bodrik napísal:Tunel Branisko má cca 4,5Km..


Tunel Branisko má 4976 metrov.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 19:33
od aquila
2 bodrik: PPP je tam uz docela pase, je to "len" jedna rura. dalej keby sa to malo financovat a stavat ako v chorvatsku, tak by vela ludi na dialnice neslo

inak pri tych tuneloch, bol by som za ak by bolo za ne specialne mytne, podobne ako v rakusku.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 22:35
od bodrik
aquila napísal:2 bodrik: PPP je tam uz docela pase, je to "len" jedna rura. dalej keby sa to malo financovat a stavat ako v chorvatsku, tak by vela ludi na dialnice neslo

inak pri tych tuneloch, bol by som za ak by bolo za ne specialne mytne, podobne ako v rakusku.


No to je pravda, Chorvátske diaľnice sú drahé..
S tým mýtom by som tiež súhlasil.
Ono myslím si že ak by to Branisko dorobili aspoň do cca 2017/18, tak by to bolo super :idea: ..ale 2022 je už podľa mňa dosť neskoro.. :?

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 22:52
od i15
bodrik napísal:
aquila napísal:2 bodrik: PPP je tam uz docela pase, je to "len" jedna rura. dalej keby sa to malo financovat a stavat ako v chorvatsku, tak by vela ludi na dialnice neslo

inak pri tych tuneloch, bol by som za ak by bolo za ne specialne mytne, podobne ako v rakusku.


No to je pravda, Chorvátske diaľnice sú drahé..
S tým mýtom by som tiež súhlasil.
Ono myslím si že ak by to Branisko dorobili aspoň do cca 2017/18, tak by to bolo super :idea: ..ale 2022 je už podľa mňa dosť neskoro.. :?


Tunel hotovy v rokoch 2017/18 - to je celkom realizovatelne. Pri Kralovanoch sa maju stavat az 4 tunely, nejake stroje odtial mozu po skonceni prace hned presunut ku Branisku a usetria aj nejake naklady na prepravu ;)

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 22:55
od aquila
ja dufam, ze pri kralovanoch bude tunel len jeden ...

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:00
od bodrik
aquila napísal:ja dufam, ze pri kralovanoch bude tunel len jeden ...


To by som aj ja bol veľmi rád keby to bol jeden tunel (Korbeľka) :)
Apropó, myslím že bude problém financovať povrchový variant (4 tunely) z peňazí EÚ, ktorá pochybujem že tento variant podporí, kvôli veľkému zásahu do ŽP (chránené územia).. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:06
od Dialniciar
aquila napísal:2 bodrik: PPP je tam uz docela pase, je to "len" jedna rura. dalej keby sa to malo financovat a stavat ako v chorvatsku, tak by vela ludi na dialnice neslo

inak pri tych tuneloch, bol by som za ak by bolo za ne specialne mytne, podobne ako v rakusku.


Keby to malo stáť na tomto, tak sa spraví to, čo sa robí všade: koncesionárovi sa odovzdá do správy aj prvá rúra. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:18
od bodrik
Dialniciar napísal:
aquila napísal:2 bodrik: PPP je tam uz docela pase, je to "len" jedna rura. dalej keby sa to malo financovat a stavat ako v chorvatsku, tak by vela ludi na dialnice neslo

inak pri tych tuneloch, bol by som za ak by bolo za ne specialne mytne, podobne ako v rakusku.


Keby to malo stáť na tomto, tak sa spraví to, čo sa robí všade: koncesionárovi sa odovzdá do správy aj prvá rúra. :idea:


No takto nejak som to aj ja myslel.. Takže dalo by sa to riešiť aj tak, alebo sa s tým v tomto prípade vôbec neuvažuje?

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:20
od Dialniciar
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:
aquila napísal:2 bodrik: PPP je tam uz docela pase, je to "len" jedna rura. dalej keby sa to malo financovat a stavat ako v chorvatsku, tak by vela ludi na dialnice neslo

inak pri tych tuneloch, bol by som za ak by bolo za ne specialne mytne, podobne ako v rakusku.


Keby to malo stáť na tomto, tak sa spraví to, čo sa robí všade: koncesionárovi sa odovzdá do správy aj prvá rúra. :idea:


No takto nejak som to aj ja myslel.. Takže dalo by sa to riešiť aj tak, alebo sa s tým v tomto prípade vôbec neuvažuje?


No, hlavne je PPP momentálne pasé a ak bude tak tam, kde ešte nie je žiadna tunelová rúra a žiadny 1/2 profil.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:25
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:
aquila napísal:2 bodrik: PPP je tam uz docela pase, je to "len" jedna rura. dalej keby sa to malo financovat a stavat ako v chorvatsku, tak by vela ludi na dialnice neslo

inak pri tych tuneloch, bol by som za ak by bolo za ne specialne mytne, podobne ako v rakusku.


Keby to malo stáť na tomto, tak sa spraví to, čo sa robí všade: koncesionárovi sa odovzdá do správy aj prvá rúra. :idea:


No takto nejak som to aj ja myslel.. Takže dalo by sa to riešiť aj tak, alebo sa s tým v tomto prípade vôbec neuvažuje?


No, hlavne je PPP momentálne pasé a ak bude tak tam, kde ešte nie je žiadna tunelová rúra a žiadny 1/2 profil.


A čo LL - (Višňové) - Turany, alebo HP - (Ovčiarsko) - LL? TAm to tiež padlo?

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:26
od Dialniciar
bodrik napísal:A čo LL - (Višňové) - Turany, alebo HP - (Ovčiarsko) - LL? TAm to tiež padlo?


PPP padlo, prvýkrát v r. 2006, dnes je tu stav z r. 2004, kedy sa o tomto spôsobe začalo uvažovať. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:42
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:A čo LL - (Višňové) - Turany, alebo HP - (Ovčiarsko) - LL? TAm to tiež padlo?


PPP padlo, prvýkrát v r. 2006, dnes je tu stav z r. 2004, kedy sa o tomto spôsobe začalo uvažovať. :idea:


Škoda, už sme mohli byť o krôčik ďalej.. Teraz sme teda minimálne o tri roky späť.. :( ..vlastne :evil:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:42
od Dialniciar
bodrik napísal:Škoda, už sme mohli byť o krôčik ďalej.. Teraz sme teda minimálne o tri roky späť.. :( ..vlastne :evil:


Treba sa pozerať na to, čo bude a nie na to, čo bolo. :idea:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:44
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:Škoda, už sme mohli byť o krôčik ďalej.. Teraz sme teda minimálne o tri roky späť.. :( ..vlastne :evil:


Treba sa pozerať na to, čo bude a nie na to, čo bolo. :idea:


No v tomto súhlas, to je samozrejmosťou :idea:
Ja len že takýto stav tu bol teda už v roku 2004 (ako píšeš) a zbytočne sa cúvlo.. :roll:

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:45
od Dialniciar
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:Škoda, už sme mohli byť o krôčik ďalej.. Teraz sme teda minimálne o tri roky späť.. :( ..vlastne :evil:


Treba sa pozerať na to, čo bude a nie na to, čo bolo. :idea:


No v tomto súhlas, to je samozrejmosťou :idea:
Ja len že takýto stav tu bol teda už v roku 2004 (ako píšeš) a zbytočne sa cúvlo.. :roll:


Ťažko povedať, či to bolo skutočne pripravené, pretože Prokopovič o tom len stále rozprával a proti bol sám Mikloš.

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:46
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:Škoda, už sme mohli byť o krôčik ďalej.. Teraz sme teda minimálne o tri roky späť.. :( ..vlastne :evil:


Treba sa pozerať na to, čo bude a nie na to, čo bolo. :idea:


No v tomto súhlas, to je samozrejmosťou :idea:
Ja len že takýto stav tu bol teda už v roku 2004 (ako píšeš) a zbytočne sa cúvlo.. :roll:


Ťažko povedať, či to bolo skutočne pripravené, pretože Prokopovič o tom len stále rozprával a proti bol sám Mikloš.


No v podstate sa s tým váhalo a váha stále.. Čo je len na škodu veci..

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:47
od Dialniciar
bodrik napísal:No v podstate sa s tým váhalo a váha stále.. Čo je len na škodu veci..


Pretože Fico tam vidí slovo "súkromný" a je mu zle ...

OdoslaťOdoslané: 25. Feb 2007 23:50
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:No v podstate sa s tým váhalo a váha stále.. Čo je len na škodu veci..


Pretože Fico tam vidí slovo "súkromný" a je mu zle ...


:lol: Schuti som sa zasmial.. :lol: diky ;) ..no bohužiaľ je to asi tak.. :roll:

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 00:01
od Dialniciar
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:No v podstate sa s tým váhalo a váha stále.. Čo je len na škodu veci..


Pretože Fico tam vidí slovo "súkromný" a je mu zle ...


:lol: Schuti som sa zasmial.. :lol: diky ;) ..no bohužiaľ je to asi tak.. :roll:


Sa mi snívalo:

- ...
- odporučil by som na úsek ZA-MT PPP, pilotný projekt, pretože je pripravený
- musí sa spraviť analýza
- už je
- je to na dlho, je to riskantné, nevyšlo to ani v Maďarsku
- vyšlo, diaľnica sa postavila, len ju nakoniec musel štát odkúpiť
- to je to isté
- nie je, nevyšlo to v ČR
- ale pre občana je to to isté
- nie je, diaľnica stojí, prináša rozvoj
- ale my si to tu postavíme sami, bez zbytočného predraženia, pretože súkromník si 20% nechá v zisku
- nechá si 10%, ale v horizonte 25 rokov
- ďakujem pekne, to si postavíme sami
- to je to isté ako úver
- úver je s menším %
- ale na menej rokov a v tomto je tiež údržba a opravy diaľnice
- na diaľnice bude dosť peňazí aj bez PPP
- ale s PPP by tie peniaze naviac mohli ísť na iné úseky, lebo diaľnic chýba veľa
- máme na to 4 roky, PPP bude ale neskôr až to bude nutné
- ...

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 00:03
od bodrik
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:
Dialniciar napísal:
bodrik napísal:No v podstate sa s tým váhalo a váha stále.. Čo je len na škodu veci..


Pretože Fico tam vidí slovo "súkromný" a je mu zle ...


:lol: Schuti som sa zasmial.. :lol: diky ;) ..no bohužiaľ je to asi tak.. :roll:


Sa mi snívalo:

- ...
- odporučil by som na úsek ZA-MT PPP, pilotný projekt, pretože je pripravený
- musí sa spraviť analýza
- už je
- je to na dlho, je to riskantné, nevyšlo to ani v Maďarsku
- vyšlo, diaľnica sa postavila, len ju nakoniec musel štát odkúpiť
- to je to isté
- nie je, nevyšlo to v ČR
- ale pre občana je to to isté
- nie je, diaľnica stojí, prináša rozvoj
- ale my si to tu postavíme sami, bez zbytočného predraženia, pretože súkromník si 20% nechá v zisku
- nechá si 10%, ale v horizonte 25 rokov
- ďakujem pekne, to si postavíme sami
- to je to isté ako úver
- úver je s menším %
- ale na menej rokov a v tomto je tiež údržba a opravy diaľnice
- na diaľnice bude dosť peňazí aj bez PPP
- ale s PPP by tie peniaze naviac mohli ísť na iné úseky, lebo diaľnic chýba veľa
- máme na to 4 roky, PPP bude ale neskôr až to bude nutné
- ...


To si mal sen s takýmto dialógom/diskusiou? :lol: