D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
167
69%
Dubná skala
23
10%
Hoblík
8
3%
Goleštan (Goldstein)
7
3%
Malá Fatra
37
15%
 
Celkový počet hlasov : 242

Odoslaťod konstrukt » 18. Mar 2007 22:12

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Žiadne spoločnosti nemajú zákaz, tých 6 spoločností, čo mali údajne problémy za kartel, sa môžu uchádzať o verejné zákazky aj naďalej. Zatiaľ nebol vydaný právoplatný rozsudok, ktorý by zakazoval uchádzať sa o verejné zákazky. Takže tunel Višňové môže realizovať aj niektorá firma z tých šiestich.


Toto je sporné, pretože pokuta za kartel padla, kartel štát dokázal a firmy sa proti nemu odvolali a je už len na súde, či to zmení. Štát môže vylúčiť, pokiaľ bude chcieť každú firmu, ktorá bola potrestaná v karteli a ktorá sa prihlási do tendra. Podotýkam, že "môže", no nemusí. Môže-nemusí.

Rozsudok sa týka zrušenia pokuty a teda podstaty kartelu.
A kto v tomto zastupuje štát, NDS ???? :?:
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod johhan » 18. Mar 2007 22:16

aquila je to 2,5 mld na km - ked si pozrieš po 2004 stúpli ceny dialničných tunelov v celej EU o 50%

Rakúsky úsek nemal žiadny problém s geologiou a oprava tunela je oprava netesností a výmena riadenia a vetrania tunela ( v podstate je to napojenie a zjednotenie na nový riadiaci software )

No zavolal som si kamarátom do Nemecka takže presne je to takto:

http://www.dialnice.info/album_page.php?pic_id=2299

tak tento úsek stál drobnosť, bez pár drobných 1,6 mld EURO .. cca 85 mil EURO na km

Ďalej štátna expertíza je o tom za koľko je možné úsek postaviť maximálne - za akýchkoľvek podmienok.
Naposledy upravil johhan dňa 18. Mar 2007 22:18, celkovo upravené 1 krát.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod Dialniciar » 18. Mar 2007 22:17

doprastavak napísal:A kto v tomto zastupuje štát, NDS ???? :?:


Nerozumiem otázke. Firma nemôže zastupovať štát. MDPT zastupuje štát, jeho právnici zastupujú štát, konkrétne úrady. SSC/NDS odmietla výstavbu za premrštenú cenu úseku pod Tatrami. A premrštená bola, pretože sa stavia o desiatky % menej. :idea:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Mar 2007 22:24

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:A kto v tomto zastupuje štát, NDS ???? :?:


Nerozumiem otázke. Firma nemôže zastupovať štát. MDPT zastupuje štát, jeho právnici zastupujú štát, konkrétne úrady. SSC/NDS odmietla výstavbu za premrštenú cenu úseku pod Tatrami. A premrštená bola, pretože sa stavia o desiatky % menej. :idea:
Myslím, kto môže vylúčiť firmu zo štátneho tendra. NDS,SSC,MDPT. Jedná sa napr: o výstavbu tunela Višňové.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod Dialniciar » 18. Mar 2007 22:25

doprastavak napísal:Myslím, kto môže vylúčiť firmu zo štátneho tendra. NDS,SSC,MDPT. Jedná sa napr: o výstavbu tunela Višňové.


MDPT má do toho čo povedať, SSC určite nie. A nakoniec, je to práve MDPT, ktoré zmiernilo dopady kartelu.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod konstrukt » 18. Mar 2007 22:27

Dialniciar napísal:
doprastavak napísal:Myslím, kto môže vylúčiť firmu zo štátneho tendra. NDS,SSC,MDPT. Jedná sa napr: o výstavbu tunela Višňové.


MDPT má do toho čo povedať, SSC určite nie. A nakoniec, je to práve MDPT, ktoré zmiernilo dopady kartelu.
Aha, takže MDPT, už je mi to jasné.
Odbor dopravné staviteľstvo
Obrázok používateľa
konstrukt
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 255
Založený: 28. Dec 2006 23:23
Bydlisko: BRATISLAVA

Odoslaťod aquila » 19. Mar 2007 00:21

podla uradu na verejne obstaravanie maju zakaz na 5 rokov ... aspon tak som to pochopil

2 johhan: hm, ja som nasiel na structurae ze netto naklady na ten konkretny tunel boli 201 milionov euro, tak neviem ... a vystavba trvala 53 mesiacov ..

ad 50% zvysenie cien, co ja viem. skratka mi nejde do hlavy ze 7 km tunel bude stat 25 miliard korun, ked napriklad vo viedni pokracovanie S1 spolu 20km s cca 9 km tunelom pod dunaj, luznymi lesy a narodnym parkom lobau vyjde na 1,6 miliardy euro ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod johhan » 19. Mar 2007 08:57

2 AQUILA :-)

50% zvýšenie spôsobila jedna smernica EU :-)
.

Rennsteig:

28.08.1998 - prvý výkop
22.11.2000 - prieraz tunela
11.10.2002 - dostavba tunela
05.07.2003 - spustenie do prevádzky

Cena je zo spolkového ministerstva.

No 8,5 km úsek Višňové bude stáť 600 mil EURO a 20 km úsek S1 vo Viedni bude stáť 1,6 mld EURO :-) teda Višňové je cca 70 mil EURO/km a Viedeň je 80 mil EURO/km

K pozastaveniu - podľa mojich posledných info súd rozhodol predbežným opatrením že kým sa neskončí proces nesmú byť vylúčený z tendrov. Ak budú vylúčený aj tak, potom môžu žiadať odškodné od vyhlasovateľa.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod rastislav5 » 20. Apr 2007 08:05

Vystavba tunela Visnove sa podla Vazneho moze zdrzat kvoli vyhradam EK k nerovnomernemu rozdeleniu penazi v ramci regionov Slovenska

http://dialnice.info/viewtopic.php?t=6906
rastislav5
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 14
Založený: 25. Nov 2006 18:58

Odoslaťod pohodak » 20. Apr 2007 13:02

no pekne :roll:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod johhan » 20. Apr 2007 13:58

Všetko beží zatial tak ako má a rok 2008 je ešte stále realita.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod devil » 24. Apr 2007 08:52

600 mil EURO - 20 mld. SK nejde dohromady s avizovanym znizovanim cien o 10-20 %. dokonca vycerpa 1/2 prostriedkov z KF. by ma zaujimalo aka je efektivita tohto diela s 2 rurami. stare IRR sa pocitalo na 1 ruru.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod Dialniciar » 24. Apr 2007 16:48

devil napísal:600 mil EURO - 20 mld. SK nejde dohromady s avizovanym znizovanim cien o 10-20 %. dokonca vycerpa 1/2 prostriedkov z KF. by ma zaujimalo aka je efektivita tohto diela s 2 rurami. stare IRR sa pocitalo na 1 ruru.


Zníženie sa ale nebude týkať tunelových úsekov.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod aquila » 04. Máj 2007 09:36

Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod kvalitná dialnica » 05. Máj 2007 12:42

Ale po postavení tunela nebude spustená dialnica . . . a Kedy bude tunel odovzdaný?
_________________
Obrázok používateľa
kvalitná dialnica
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 452
Založený: 28. Feb 2007 17:18
Bydlisko: KE,BJ

Odoslaťod aquila » 05. Máj 2007 12:48

kym sa dostava tunel, tak urcite bude aj privadzac LL a aj usek LL - visnove.

a na dubnej skale tunel vychadza a treba "len" MUK
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod pohodak » 05. Máj 2007 21:04

slovo URCITE by som v nasej krajine nepouzival, ono to je ale velmi velmi vysoko pravdepodobne 8) bola by to riadna blamaz keby tunel za 20mld stal a nedalo sa donho dostat :wink: i ked u nas je mozne vsetko :roll:
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 06. Máj 2007 14:30

Už sa pripravuje medzinárodný tender a jeho podmienky.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod kaviarista » 08. Máj 2007 12:50

Dialniciar napísal:Už sa pripravuje medzinárodný tender a jeho podmienky.


a v tych podmienkach bude 2+2 alebo 3+3?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod aquila » 08. Máj 2007 14:10

zrejme len 2+2 :( potom to zase budu latat kde akymi pofideros cestami okolo strecna ...
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod fh » 08. Máj 2007 14:18

aquila napísal:zrejme len 2+2 :( potom to zase budu latat kde akymi pofideros cestami okolo strecna ...


Na slovenské pomery, keď vieme, že Branisko ako prvý diaľničný tunel bolo postavené pre obojsmernú premávku v jednej rúre, bude Višňové 2+2 pokrok. Teda nie že by som bol proti 3+3 ale to je predsa len z ríše snov. Po toľkých zdržaniach a prieťahoch uverím, až keď sa tam bude stavať.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod Jarda » 08. Máj 2007 14:35

Proč by Višňové mělo být 3+3? To by tam musela být intenzita alespoň 50 tis. vozidel denně, což pro historicky dohlednou dobu tam podle mého názoru nelze prognózovat.
Jarda
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 3
Založený: 24. Mar 2006 11:03
Bydlisko: ČR, Praha

Odoslaťod aquila » 08. Máj 2007 14:49

lebo mame velke oci :lol:

ale nie, mas pravdu, v konecnom dosledku tam bude stacit 2+2... ked v BA to staci pri skoro 2-3x vacsich intezitach ... tak na visnovom to bude musiet stacit tiez ...

ja len hovorim, ze skoda, ze neni v PPP cely usek HP - LL - turany
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 17:42

kaviarista napísal:
Dialniciar napísal:Už sa pripravuje medzinárodný tender a jeho podmienky.


a v tych podmienkach bude 2+2 alebo 3+3?


2+2 sa plánuje stavať

Cesta I. triedy bude po konečných úpravách 2+1 a 1+2
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 17:43

fh napísal:
aquila napísal:zrejme len 2+2 :( potom to zase budu latat kde akymi pofideros cestami okolo strecna ...


Na slovenské pomery, keď vieme, že Branisko ako prvý diaľničný tunel bolo postavené pre obojsmernú premávku v jednej rúre, bude Višňové 2+2 pokrok. Teda nie že by som bol proti 3+3 ale to je predsa len z ríše snov. Po toľkých zdržaniach a prieťahoch uverím, až keď sa tam bude stavať.


Keď sa začne stavať, to ešte nič nebude ... prakticky už je rozostavané (prieskumná štôlňa), ... to sa zistí až v druhom roku výstavby, že výstavba zhltne ročne 4-5 mld. SKK a bude to tak ďalší rok a ďalší a stále nič ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 5 hostí.