D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
167
69%
Dubná skala
23
10%
Hoblík
8
3%
Goleštan (Goldstein)
7
3%
Malá Fatra
37
15%
 
Celkový počet hlasov : 242

Odoslaťod Dialniciar » 08. Máj 2007 17:46

Pre tunel Višňové je inak odporúčané medz. tun. asoc. dať tam silný kontrolný orgán, kontrolnú spoločnosť - extra tender, ktorá bude kontrolovať finančné toky, odvedenú prácu atď. a garantovať návratnosť financií, ak bude problém nezistený a "prevalí sa" do 5 rokov od otvorenia. Takáto kontrola síce môže stáť aj 15-20 mil. EUR, ale pri takejto drahej stavbe sa to oplatí. Pretože videli sme sami, aké (ne)účinné sú kontroly štátu (SSC) z výstavby Braniska ...
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod pohodak » 08. Máj 2007 23:45

cize ak tam napr vznikne skoda(tunel v tuneli :)) za 0.75mld korun, tak ta spolocnost tieto financie vrati NDS?
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2007 00:05

pohodak napísal:cize ak tam napr vznikne skoda(tunel v tuneli :)) za 0.75mld korun, tak ta spolocnost tieto financie vrati NDS?


Ano, v praxi ano. Ak sa stane, že CB kryt bude praskať z nejakého dôvodu - táto spoločnosť finančne bude riešiť opravy. :idea:

Taktiež sa nebude môcť stať, aby keď sa dá 100 mil. SKK na kamerový systém s kamerovým centrálnym pultom a ovládaním spolu s ďalšími senzormi spolu napr. v hodnote 500 mil. SKK, aby tam podľa projektov 1/4 systémov reálne chýbala. Spoločnosť na toto okamžite upozorní a prinúti tak zhotoviteľov napraviť chybu, inak sa zase siahne na peniaze im atď.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod fh » 09. Máj 2007 07:53

Dialniciar napísal:Pre tunel Višňové je inak odporúčané medz. tun. asoc. dať tam silný kontrolný orgán, kontrolnú spoločnosť - extra tender, ktorá bude kontrolovať finančné toky, odvedenú prácu atď. a garantovať návratnosť financií, ak bude problém nezistený a "prevalí sa" do 5 rokov od otvorenia. Takáto kontrola síce môže stáť aj 15-20 mil. EUR, ale pri takejto drahej stavbe sa to oplatí. Pretože videli sme sami, aké (ne)účinné sú kontroly štátu (SSC) z výstavby Braniska ...


Toto by bol skutočne efektívny spôsob ako zabrániť predražovaniu. Peniaze investované do takejto kontroly nám pomôžu ušetriť mnohonásobne väčšie sumy.
fh
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 12
Založený: 06. Máj 2005 11:19

Odoslaťod kaviarista » 09. Máj 2007 11:12

Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:
Dialniciar napísal:Už sa pripravuje medzinárodný tender a jeho podmienky.


a v tych podmienkach bude 2+2 alebo 3+3?


2+2 sa plánuje stavať

Cesta I. triedy bude po konečných úpravách 2+1 a 1+2


vdaka, ale aj tak si neodpustim jedno rypnutie :)
nespominal si niekedy, ze na treti pruh nie je medzi MT a ZA uz miesto?
Obrázok používateľa
kaviarista
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 7
Založený: 10. Feb 2005 20:46
Bydlisko: Zem

Odoslaťod Dialniciar » 09. Máj 2007 11:31

kaviarista napísal:
Dialniciar napísal:
kaviarista napísal:
Dialniciar napísal:Už sa pripravuje medzinárodný tender a jeho podmienky.


a v tych podmienkach bude 2+2 alebo 3+3?


2+2 sa plánuje stavať

Cesta I. triedy bude po konečných úpravách 2+1 a 1+2


vdaka, ale aj tak si neodpustim jedno rypnutie :)
nespominal si niekedy, ze na treti pruh nie je medzi MT a ZA uz miesto?


Len si rypni. 8) Pretože teba nezaujímajú odborné argumenty. Ale pre ostatných vysvetlím ešte raz:

Dnes sa na ceste nedá spraviť len tak 2+1 pruh z bezpečnostných dôvodov - pády skál, skaly by priamo ohrozili autá na ceste.

Stavebnými úpravami ako napr. na Donovaloch sa ale bude dať bez problémov dosiahnuť stav 2+1 či 1+2 pruh.
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 09. Máj 2007 12:07

Ja myslím, že skale je jedno, či padá na cestu 1+1 alebo 2+1, padne ajtak.
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod Dialniciar » 10. Máj 2007 10:21

Jurislav napísal:Ja myslím, že skale je jedno, či padá na cestu 1+1 alebo 2+1, padne ajtak.


Jurislav, ty máš fakt niekedy detské poznámky ... akurát, že nie je jedno, či padne priamo na prechádzajúce auto (napríklad na tvoje) alebo na krajnicu ochránenú zábranami. :!: :!:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 19:16

Odoslaťod Jurislav » 10. Máj 2007 13:15

Aha, takto, klaniam sa Vám a pokorne prosím o ospravdlnenie, pán najgeniálnejší, odkiaľ som mal asi tak vedieť, akým spôsobom sa bude rozširovať tá cesta a kde budú krajnice
Dialniciar napísal:napríklad na tvoje
alebo tvoje
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod johhan » 24. Máj 2007 21:48

Tak ako povedali pána riaditeľ NDS tento tunel má ísť do stavby v prvej polovici roku 2008

Štátna expertíza na tento tunel je vo výške cca 600 mil EURO, predpokladaná tendrová cena sa pohybuje v rozmedzí 400 - 500 mil EURO - odhad je 450 mil EURO za dielo.

Budúci rok bude hojný pre stavebný firmy
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod magnus » 25. Máj 2007 06:13

johhan: nekric hop kym ti nepreskoci :-) Zatial to su len slova slova slova....
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Odoslaťod johhan » 25. Máj 2007 16:14

magnus - - noo možno mi už aj preskočilo :-) ... okrem toho matička príroda to zariadila za nás :-) ... taký rapídny progres posunov a pohybov v oblasti brehov meandra váhu dáva silný impulz k výstavbe tunela Višňové - tu je skorej problém že jedna " skupinka" hrá na to že ak sa pozdrží tunel Višňové na správny čas potom bude musieť ísť pre núdzový stav do stavby priamym zadaním a nie medzinárodným tendrom :-) :wink: rok 2009 to istí v každom prípade
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Odoslaťod pohodak » 25. Máj 2007 18:51

uf tak toto si neviem dost dobre predstavit aby zakazka za ~450mio eu isla priamym zadanim :? :shock:
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod expwy » 26. Máj 2007 08:50

johhan napísal:magnus - - noo možno mi už aj preskočilo :-) ... okrem toho matička príroda to zariadila za nás :-) ... taký rapídny progres posunov a pohybov v oblasti brehov meandra váhu dáva silný impulz k výstavbe tunela Višňové - tu je skorej problém že jedna " skupinka" hrá na to že ak sa pozdrží tunel Višňové na správny čas potom bude musieť ísť pre núdzový stav do stavby priamym zadaním a nie medzinárodným tendrom :-) :wink: rok 2009 to istí v každom prípade

Takato zakazka nemoze ist priamym zadanim ked chceme aby nam na to prispela EU. To by nikdy nepreslo...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod devil » 26. Máj 2007 11:30

nemyslim si ze to pojde cez EU. EU by mala problem toto schvalit.
Obrázok používateľa
devil
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 139
Založený: 04. Feb 2005 07:32

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2007 11:34

tiez mam ten dojem, ze to bude tak nejako "napasovane" na "PPP" ;)
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod expwy » 26. Máj 2007 11:47

Ja si myslim ze to cez PPP nepojde...
30/2020 & VL 6 & TP 117/118 - systémový prístup k pravidlám cestnej premávky a DZ
Obrázok používateľa
expwy
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 183
Založený: 08. Apr 2005 09:30

Odoslaťod LubosG » 26. Máj 2007 12:20

Niečo k dĺžke výstavby tohto tunela:
tunel Višňové by sa mal začať stavať v prvej polovici r. 2008 a výstavba by mala trvať do r. 2012, t.j. 4 roky, teda zhruba rovnako ako Sitina. Pritom je omnoho dlhší ako Sitina, vyše 7 km. To naozaj stihnú preraziť 2 tunelové rúry, zaviesť v nich technológie a ostatné vybavenie, zariadenia, a ešte aj dať do užívania motoristom???
Ak je to tak, budem veľmi šťastný :D

P.S. To ešte nespomínam k tunelu potrebné diaľničné úseky HP-LL-Višňové, ktoré budú v náročnom teréne.
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod pohodak » 26. Máj 2007 12:41

HP-LL sa nemusi postavit aby sa dalo pouzivat visnove 8)
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 13:49
Bydlisko: PK

Odoslaťod Jurislav » 26. Máj 2007 12:56

pohodak napísal:HP-LL sa nemusi postavit aby sa dalo pouzivat visnove 8)
Ktorymi cestami sa bude dat vojst do toho tunela zo starej cesty?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2007 13:30

od LL .

HP - LL ozaj nie je potreba. a tunel vyustuje pri dubnej skale priamo na MUK dubna skala, t.j. tiez pri starej ceste
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod LubosG » 26. Máj 2007 13:49

Myslíte, že ak pôjde všetko podľa plánu, teda ak v r. 2012 otvoria tunel Višňové, tak sa bude ešte jazdiť cez Žilinu a nie po diaľnici HP-LL? Škoda, dúfal som že odovzdajú obidve stavby do užívania :cry:
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Odoslaťod aquila » 26. Máj 2007 14:55

dialnicu HP - LL do znacnej miery ani netreba tak skoro. usek HP - ZA strazov - privadzac Strazov - ZA estakada - ZA rondel - ZA privadzac lietavska lucka to budu krasne zvladat.

aj ked je skor skoda, ze stavia usek HP - ZA, strazov . usek HP - LL by bol daleko lepsi
Obrázok používateľa
aquila
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 578
Založený: 03. Feb 2005 18:08
Bydlisko: doma :)

Odoslaťod sergej » 26. Máj 2007 17:12

No ale pokiaľ viem je plán otvoriť celý úsek od HP až po Dubnú skalu 2012/2013...
Obrázok používateľa
sergej
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 160
Založený: 20. Feb 2005 09:28
Bydlisko:

Odoslaťod Jurislav » 27. Máj 2007 08:33

Sergej napísal:No ale pokiaľ viem je plán otvoriť celý úsek od HP až po Dubnú skalu 2012/2013...
Odkiaľ máš takúto informáciu?
Obrázok používateľa
Jurislav
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2
Založený: 16. Dec 2006 14:15
Bydlisko: I/18 km 353,748; asi 50m odtiaľ

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.