Stránka 8 z 10
Odoslané:
11. Aug 2008 10:35
od Lionheart
TAKZE ZDA SA ZE KORBELKA JE DEFINITIVNE MIMO HRY ...
http://www.dialnice.info/viewtopic.php?t=10707
Odoslané:
11. Aug 2008 10:41
od magnus
A ustavny sud stale nic...
Odoslané:
11. Aug 2008 10:49
od pohodak
lionheart: toto predsa nie je nic nove, o tom stretnuti NDS so sutovcanmi a jeho vysledku sa vie cca od jesene, akurat teraz sa miestni ozvali proti tomuto variantu...
Odoslané:
11. Aug 2008 10:51
od Lionheart
PRIZNAM SA NEDSLEDUJEM TO DLHODOBO TAK DETAILNE ALE SA MI ZDA ZE NA NIEKTOROM MIESTE (MOZNO TO NEBOLO PRESNE TU) SA DAVALI INFO ZE SA STALE DISKUTUJE O TRASOVANI KVOLI RIZIKAM KTORE SO SEBOU NESIE GEOLOGIA A TUNELY A TEDA VARIANT S KORBELKOU NEBOL PODLA TOHO MOMI HRY, ALE NEVIEM PRESNE KDE TO BOLO ...
B;:
http://www.netmanners.com/courtesy1.html
Debata o caps-lock zmazana
Odoslané:
11. Aug 2008 17:39
od Thomas
na ústavní soud je brzy ...
Odoslané:
11. Aug 2008 21:45
od ELZ
Tu ide o to, ze na Ustavnom sude bol napadnuty zakon, ktory umoznuje stavanie na cudzom bez vyvlastnenia. Ak ma SME dobre informacie, lezi to tam od januara a doteraz to US neprijal na konanie - sucastou navrhu je aj ziadost o predbezne opatrenie. Je to len zrejme dalsi ustretovy krok voci sucasnej koalicii - vid pripad Paska a odlozenie rozhodnutia US v jednej zalezitosti, lebo pan predseda Narodnej rady si osobne zela byt pritomny pri vyneseni rozsudku, kde jednou zo stran je NR SR. Viac
tu.
Odoslané:
12. Aug 2008 09:53
od random
to co chcu urobit na tejto trase je nonsens .. 20mld.SKK (cca 664mil.EUR) preje... na znicenie velmi pekneho prielomu vahu to je neskutocne ... a este takym sposobom .. najprv bolo ze dialnica obide sutovo tunelom ... a v lome povedie tunel mala fatra .. a teraz sutovo ma smolu lebo dialnica pojde pomali pomedzi domi a miesto t. malej fatry bude zarez hlboky asi 30m (mozno viac) ... bude to otrasne ... znicia tym prirodu ktora sa pomaly spamatava z tazby dolomitovych pieskov ... jeden z dovodou preco nechcu tunely je aj ten ze v oblasti sa nachadza mnozstvo geologickych poruch rozumej jaskyn .. a vbehnutdo takej poruchy tunelom nieje nic prijemne cela vystavba by sa tym iba zdrziavala a to si nemozu dovolit ked to chcu do konca 2010... preto radsej narobia zarezy ... kde v stenach otvory a zlomy moc nevadia a v lozku si snimi poradi zelezo a beton .. vobec cela kauza korbelka je poriadny hnus ... 20mid. by visiel aj tunel korbelka .. ale bol by hotovy az mozno 2015 kedze nieje urobena geologia ... ale zatial by v pohode postacovala terajsia cesta I.triedy ...
Odoslané:
12. Aug 2008 10:31
od joe1024
A tie zarezy sa stihnu spravit za 2 roky ?
Odoslané:
12. Aug 2008 10:32
od pohodak
mozes nejako blizsie vysvetlit preco vadia jaskyne v tuneloch? niezeby som ti neveril, ale chcem byt mudrejsi
Odoslané:
12. Aug 2008 10:38
od joe1024
Ja som cosi davnejsie cital, ze to, okrem ineho, suvisi so statikou a prasklinami. Viac si z toho nepamatam, resp. som nerozumel
Ale mozno to bol iba nazor jedneho cloveka, a niekto iny by na problem siel uplne inak.
Tak ci onak, kedy vlastne mozme realne cakat ze sa situacia na danom useku vyriesi ?
Odoslané:
12. Aug 2008 10:45
od Tomas PO
joe1024 napísal:Ja som cosi davnejsie cital, ze to, okrem ineho, suvisi so statikou a prasklinami. Viac si z toho nepamatam, resp. som nerozumel
Ale mozno to bol iba nazor jedneho cloveka, a niekto iny by na problem siel uplne inak.
Tak ci onak, kedy vlastne mozme realne cakat ze sa situacia na danom useku vyriesi ?
2014
Odoslané:
12. Aug 2008 11:08
od aquila
pohodak napísal:mozes nejako blizsie vysvetlit preco vadia jaskyne v tuneloch? niezeby som ti neveril, ale chcem byt mudrejsi
jaskyna => poruchy a hlavne aj nejake tie zasoby podzemnej vody ..
Odoslané:
12. Aug 2008 11:32
od pohodak
ked nebude korbelka tak to hadam bude skor ako v roku 2014, inak to uz fakt nebude mat ziadny vyznam
Odoslané:
13. Aug 2008 11:16
od random
no .. pukliny, praslkiny, dutiny ... to vsetko su podstate jaskyne .. jaskyna je prazdny priestor v masive ktory bol vytvoreny posobenim vody, pohybov masivu alebo inych korozivnych ci destruktivnych dejov ... jaskyne su bud vyplnene dzduchom alebo sekundarnou vyplnou akou moze byt voda, hlina kamene, piesok a ine ... vsetko toto patri do velkej skupiny geologickych poruch kam patria aj zlomy (na ktorych tiez mozu vyrast jaskyne) nejake deformacie .. a ine ... pri razeni tunela je dolezite to aby tychto poruch bolo co najmenej ... ak sa vbehne do nejakej poruchovej zony je potrebne na nu rychlo reagovat a zvysit vystuzovaciu tiredu a skratit zaber ... pritom vznika nadvylom co tiez nieje dobre keze ho potom treba vyspravit betonom ... ake su nebezpecne poruchove zony si na vlastnej kozi odskusalo par minerov v tunely borik ... toto je jedna stranka veci ... druha stranka veci na ktoru som poukazoval akozto aktivny dobrovolny speleolog je to ze sa zarezom mozu znicit pre tuto oblast velmi vyznamne jaskynne priesotry ... tunel je len diera v zemi ale zarez je kompletne odtazenie masivu ... je to totalna devastacia ... a pochybujem ze firma ktora bude robit tento zarez bude hlasit speleologicky objav na SSJ a naslende SSS alebo skupine ktora operuje v tejto lokalite .. inak ak sa nemylim tak je to v zakone ... taka vec by sa mala poriadne preskumat a zdokumentovat ... je to majetok statu a pokial na to nemaju vyslovne povolenie nesmu ho znicit bez prieskumu tak ako archeologicke nalezy. ale koho zaujimaju nejake sproste diery v dolomitoch .. (ale v dejinach nasej skupiny sa nasla aj svetla vinimka konkretne v jednom kamenolome sa objavil portal jaskyne tak nasi boli povolany aby ju preskumali .. mali na to 1 den ... potom bola jaskyna znicena .. a nebola to ziadna prdel cez 180m dlha velke priestory .. proste vyznamna jaskyna no musela ustupit .. ale dufam ze nie cela ...)... no napriklad sraci z RK nasli v starom tunely jaskynu (Jaskyna v kralovansom tunely) a nieje o vobec ziadna blbodiera ... uz si nepamatm kolko metrov ma ale uz sa to pocita na 100ky metrov .. ale kto by sa tam cel ist pozret tak upozornujem ze to nieje nic pre slabe natury a ludi ktory nedokazu sa vyrovnat z neskutocnou spinou od splodin po horeni uhlia a blatom ... cely tento vybezok je prevrtany mnozstvom jaskyn ...
Diaľničný tunel Korbeľka zostane len na papieri...
Odoslané:
27. Jan 2010 11:03
od paul0001
Odoslané:
28. Jan 2010 16:03
od Dialniciar
Chvalabohu.
Odoslané:
28. Jan 2010 16:41
od Lionheart
Preco mas problem s Korbelkou, nebolo by to lepsie riesenie?
Odoslané:
28. Jan 2010 16:54
od Dialniciar
No určite by sa na tom neušetrilo.
Odoslané:
28. Jan 2010 17:02
od Lionheart
V poriadku, ale nie je ani iste ze by to bolo drahsie, ale naco riskovat?
Odoslané:
28. Jan 2010 17:05
od Dialniciar
A následná údržba ako by dal ... 1,5 km Sitina stojí 1,5 mil. € ročne (na 2 rúry), 5 km Branisko stojí 2 mil. € ročne (na 1 rúru) ...
Odoslané:
28. Jan 2010 17:39
od mino
som zvedavy kolko vyjde udrzba na tom o min. 3km dlhsom useku s 1.5km tunelom Rojkov...
Odoslané:
28. Jan 2010 17:40
od Dialniciar
Určite menej ... 1 km D stojí 1 mil. SKK ...
Odoslané:
28. Jan 2010 17:54
od rado
Dialniciar napísal:Určite menej ... 1 km D stojí 1 mil. SKK ...
Čisto zo zvedavosti - táto suma vychádza pre aký typ úseku? Tu predsa len treba brať do úvahy tú estakádu (a nie len cestu) ktorá sa navyše nachádza priamo nad riekou Váh, v mieste kde v zime niekoľko mesiacov nesvieti slnko. Má niekto relevantný údaj koľko to vyjde v takýchto podmienkach a pre klímu danej oblasti?
Odoslané:
28. Jan 2010 17:55
od Dialniciar
pre stredne ťažký, t.j. aj keby to bolo 2 mil. SKK na 1 km, stále je to lacnejšie aj s 1,5 km tunelom než keby tam bola korbeľka
Re: D1 tunel Korbelka
Odoslané:
18. Jún 2010 08:32
od Pe3k
A ako to bude so zosuvmi v tom teréne?