Nevedko napísal:Naklady na prevadzku stat podla mna neusetri. Prevadzkovatel cesty si ich zahrnie do ceny. Ak by to neurobil, preco by sa do PPP pustal?
Nevedko,
zaklad PPP je efektivita, rychlost, presnost a spolahlivost.
Videl si niekedy ako sa stara vas stat o tunel Branisko, nejake materialy, spravy, hodnotenia a analyzy? Teraz som priamy a konkretny, aby to nebolo stale o nejakom F, D, GB, ...
Stat je neefektivny:
1. Udrzba je vykonavana nedostatocne a potom su vzdy potrebne vacsie naklady a hrozia rozne rizika kvoli tomu.
2. Udrzba sa riesi podla nejakeho harmonogramu ale je na to malo ludi, takze harmonogram sa splni, ale nie za 5 dni, ale za 9 dni. To nie je efektivne, pretoze danym usekom neprechadzaju auta a peniaze utekaju prec.
3. Stat je stat - zadava pracu inym firmam v dnesnej dobe. Stat nedokaze postavit cestu - nema na to stroje. A firma ma zisk 10-15%. A toto pri PPP uz nie je, tam sa praca proste spravi.
...
Toto je cely rad opatreni, ktore PPP riesi komplexne narozdiel od statu a tym stat dostane ovela lepsie sluzby a usetri pri tychto sluzbach, nez by ich robil on sam a PPP zarobi tiez. To je normalne, ale ovela viac na tom prvom faktore - vystavba, ... udrzba uz je pre PPP len nieco ako naviac sluzba, aby PPP bolo skutocne zaujimave.