Stránka 4 z 8

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:38
od Dialniciar
Ale kdeže, tunel MK s dĺžkou nad 9 km sa do 5 rokov nepostaví, takže to by sa musel najneskôr v r. 2013 začať raziť, aby sa na konci r. 2018 dokázal otvoriť ... a teraz otázka: bude dovtedy I. etapa D4 ? Tá by sa musela reálne začať stavať najneskôr v r. 2010, aby to tak bolo a to je tesné už aj so zarátaním novej zmluvy cez PPP.

Tangenta spadá pod SSC a tým je povedané všetko, nakoľko SSC má iné priority v BA VÚC ako nová cesta I. triedy BA-SC a 2+2 SC-Sereď s kompletnou rekonštrukciou. Už to je za 20-25 mld. SKK a pri rozpočtoch SSC nereálny sen, zatiaľ.

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:48
od Andrej
Dialniciar, tak som to aj ratal. Zaciatok vystavby D4 2010 + zaciatok vystavby tunela MK po otvoreni D4 Jarovce-Ivanka. Ano, viem, som velky optimista :)

To, ze sev.tangendu ma pod palcom SSC som netusil, doteraz som bol v tom, ze mesto BA. Moj odhad vsak nemenim :)

OdoslaťOdoslané: 18. Nov 2008 20:57
od Dialniciar
Mesto BA nevie riešič iné projekty, nieto ešte severnú tang.

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2008 09:42
od Nevedko
Dialniciar napísal:Mesto BA nevie riešič iné projekty, nieto ešte severnú tang.


To sa ale nevylučuje s tým, že Severnú tangentu má naozaj v kompetencii mesto, presnejšie Generálny investor Bratislavy, a nie SSC.

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2008 20:46
od Dialniciar
Ale plánovanie a zodpovednosť za výstavbu má SSC. To je obdoba pri výstavbe A financovaní mosta Apollo ...

OdoslaťOdoslané: 19. Nov 2008 20:47
od Dialniciar
V tejto situácii v akej je SR je najpotrebnejší tunel, tunel Višňové.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 12:52
od Nevedko
Dialniciar napísal:Ale plánovanie a zodpovednosť za výstavbu má SSC. To je obdoba pri výstavbe A financovaní mosta Apollo ...


Už sme čím ďalej tým viac mimo tému, ale zasa ti nerozumiem.

Plánovanie, výstavbu a údržbu ciest v BA rieši predovšetkým mesto, hoci v spolupráci s SSC a NDS. Zodpovednosť ale padá na jeho plecia.

A most Apollo pripravoval ešte GIB, nie SSC. Stavala a financovala ho Metro a.s., 100% majetok mesta, s prispením peňazí zo štátneho rozpočtu, teda zasa žiadne SSC.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 13:27
od kaviarista
pri rozumnom PPP medzi RK a HP

1.Visnove
2.Korbelka (plus Cebrat a Havran)
3.Ovciarsko(plus Zilina)
4.Donovaly

bez PPP:

1.Donovaly
2.Visnove
3.Korbelka
4.Ovciarsko

dalsie miesta sa uz nemenia

5.Sibenik
6.Soroska
7.Presov
8.Dargov
9.druhe rury Braniska a Horelice
10.Polana, Svrcinovec, P.Chlmec

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 13:42
od kaviarista
zabudol som na Karpaty - sup ich tesne za Presov. A aj ten Presov u mna zavisi od toho, ci sa v realnej dobe poriesi Nabrezna. ak nie, tak aj Presov ide pred Sibenik

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 14:42
od aquila
preco je tunel cez donovaly dolezitejsi, ked je tam intentzita slabych 6 tisic vozdiiel a na visnovom mas 4 krat vyssiu pri podobnych nakladoch ? nechapem ..

1) visnove
2) korbelka
3) presov
4) soroska
5) sibenik
6) severna tangenta
7) ovciarsko
8) zvolen
9) dargov
10) karpaty

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 14:58
od Tomas PO
aquila napísal:preco je tunel cez donovaly dolezitejsi, ked je tam intentzita slabych 6 tisic vozdiiel a na visnovom mas 4 krat vyssiu pri podobnych nakladoch ? nechapem ..

1) visnove
2) korbelka
3) presov
4) soroska
5) sibenik
6) severna tangenta
7) ovciarsko
8) zvolen
9) dargov
10) karpaty

Mozno sibenik dat pred Presov za predpokladu, ze sa dokonci uplne Nabrezna.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 15:20
od kaviarista
"preco je tunel cez donovaly dolezitejsi, ked je tam intentzita slabych 6 tisic vozdiiel a na visnovom mas 4 krat vyssiu pri podobnych nakladoch ? nechapem .."

aquila,
1. Visnove ti neeliminuje horsky prechod, len vytvara alternativu k preplnenej ceste. priepustnost tej cesty mozes riesit aj jej upravou, nemusi to byt hned paralelna trasa.
2. Visnove ziska na hodnote az spojenim s Ovciarskom. Az vtedy skrati realne vzdialenost KE-BA a zaroven sa stane plnohodnotnym juznym obchvatom Ziliny.
3. Donovaly maju dnes uz urcite cez 7000. A keby sme odratali lokalnu dopravu medzi ZA-MT, tak by sa tie intenzity tranzitu pod Strecnom urcite blizili intenzitam na Donovaloch.
4. To, ze si s tunelom Donovaly vo svojom rebricku neuvazoval vobec, hovori za vsetko :)

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 15:40
od Thomas
Kaviarista - jsme pro Donovaly, ale určitě ne jako první, to je hodně tunelů v pořadí před nimi, zejména právě v Žilinském kraji.

A nesouhlasím ani s tím, že Višňové získá na hodnotě až s Ovčiariskem - vzhledem k romu, že přes ZA se pojede výhradně po dokončených přivaděčích na Strážov, nebude průjzed zas tak tragický.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 15:51
od zoom
Výstavba Ovčiariska je úplne, že stopnutá???

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 16:14
od sergej
Preco by mala byt? Ved je v 3. baliku PPP.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 16:15
od sergej
BTW Ovčiarsko, nie Ovčiarisko...

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 16:21
od aquila
1) a co ked neeliminuje ? priepustnost cesty sa da riesit aj upravou na donovaloch, kde staci sem tam treti pruh a na tie intenzity to bohate prebohate staci ..

2) nie je pravda .. vid aj zapchy, tie mas na trase ZA - MT a v podstate nie BY - ZA cista empiria ;)

3) no sakrtis, 7 tisic ? to ma kde aka okreska :lol:

4) nemam tam ani dovod davat donovaly, lebo ekonomicko-spolocensky prinos tychto tunelov je mensi ako tych 10 co som menoval ;)

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 16:30
od kaviarista
Thomas,
samostatnym Visnovym neodklonis tranzit od ZA. vsetko to narves spolu s lokalkou do mesta. tie privadzace to neunesu, pokial nebudu mimourovnove v celej trase. hoci budu aj stvorprudove. staci jeden funkcny semafor a nastane kolaps.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 16:46
od kaviarista
aquila,
to je tvoj najvacsi problem, ze Donovaly neposudzujes z celospolocenskeho hladiska, ale aquilosukromneho :) Proste aquila tadial nejazdi, takze su Donovaly nepotrebne ! .... 7000 intenzity nedosahuju v niektorych usekoch ani hlavne dopravne tepny v krajine. Keby na Donovaloch nebol horsky prechod, z ktoreho ma 50 % percent vodiciek subjektivny panicky strach a radsej budu hodiny trcat v zapche pod Strecnom, tak dnesne intenzity hravo prekrocia aj 10000.

AD 1. treti pruh v pripade problemov na Donovaloch urcite nestaci. su to vyhodene peniaze do vzduchu, ktore trochu pomozu plynulosti dopravy v lete. pises, akoby si v zivote nevidel skrizeny kamion :)

AD 2. ak by existovala jedina alternativa medzi BY-ZA, tak su dnes zapchy aj tam a ovela vacsie ako pod Strecnom

AD 4. Keby zrazu Mesik zacal presadzovat Visnove, tak mas Donovaly na prvom mieste :)

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 17:44
od aquila
ale kaviarista, vsak my vieme aj na urovni diskutovat ;) a keby sa stal pripad 4, tak by som bol rad, ze mesik konecne zmudrel ;)

co sa 3 tyka je presne dovod, preco ovciarsko nie je az tak treba a ukazuje sa, ze privadzace to v principe zvladaju a problem je usek ZA - MT ...

Tomas PO napísal:Mozno sibenik dat pred Presov za predpokladu, ze sa dokonci uplne Nabrezna.


no keby som bral taketo veci v potaz, tak by to vyzeralo takto ..

1) visnove
2) sibenik (aj kvoli tomu, ze to je kratky tunel a nema moc zmysel ho odkladat)
3) soroska
4) severna tangenta
5) zvolen, pripadne dalsie tunely na R2 ..
6) dargov

a teraz, ktore nie tak skoro a preco ..

x) korbelka - ak by zarucili ze by sa stavala, tak by jej vystavba dost rokov kludne pockala, lebo intenzity tam nie su hrozne, a je to v trojuholniku .. kludne aj do 2015 ..

x) presov .. tiez by pockal aj do 2015, ale nabrezna by sa musela ozaj kompletne dostavat t.j. az po MUK ZVL .. a maximalizivoat mimourovne krizovania ..

x) ovciarsko .. aj ked kaviarista tvrdi, opak privadzace ten napor aj po dostavani visnoveho "v pohode" zvladnu .. patronka bola rodovo inak zatazena .. mozno max prebudovat pripoj na priemyselnu na MUK a potiahnut lavobreznu podla povodnych planov, a to by este hodne dlho postacilo ...

x) karpaty ... akutna nutnost tohoto tunela este dlho bude postradana .. velmi efektivne a lacno ho nahradi par obchvatov na I/51 ... ved ani vieden nema zapadny obchvat ..

skratka prinos k moznostiam SR nie je az taky vyrazny ..

x) donovaly .. pri tych intenzitach staci lokalne rozsirenie na 1+2 a bude to este dlho v pohode stacit .. a skor by som riesil pokracovanie I/66 od BB po certovicu a obchvaty .. a to iste smer turiec ..

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 17:54
od aquila
p.s. aby sme sa pochopili, to by bolo najefektivnejsie vyuzitie prostriedkov podla mna na tunely .. za zvysne by sa mali urychlit jednoduchsie a dolezite useky najma na D1, R1, R2 a R7

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 18:21
od Dialniciar
Nevedko napísal:A most Apollo pripravoval ešte GIB, nie SSC. Stavala a financovala ho Metro a.s., 100% majetok mesta, s prispením peňazí zo štátneho rozpočtu, teda zasa žiadne SSC.


Nikde som neuviedol, že SSC financovala most Apollo. Len som uviedol, že to je podobné (obdoba) severnej tangente. Zodpovednosť mesta sa v praktickom živote nerovná 100% financovaniu. :idea:

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 18:26
od Dialniciar
aquila má pravdu - prečo Donovaly pred Višňové ?

kaviarista - aj keby mali Donovaly 7.000 tak tvoja varianta výstavby nemá šancu zvládnuť nejaký nápor áut - a ten je nevyhnutný, pokiaľ teda chceš tak veľmi odbremeniť ZA, tie tvoje varianty výstavby skutočne neriešia 100% pridanie áut a ak by si mal dať viac ako 20 mld. SKK na seriózne riešenie Donovál, tak to potom radšej Višnové.

To je hold dneska realita, ku ktorej sa dlhodobo smeruje. :-) Logicky dlhodobo, keďže výkon ekonomiky a tlaky politikov dostali diaľničnú výstavbu na 0,5% HDP ročne. Je to o 40-200% menej ako v ostatných krajinách EÚ (väčšina z nich). Ale Višňové je oveľa potrebnejšie.

A osobne nemám rád, keď niekto napíše: "odrátajme tranzit ZA-MT", "Donovaly dnes už nemajú 6000 ale min. 7000" = toto sú vyjadrenia hypotetické, nič neriešiace a nič zásadne nemeniace.

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 18:51
od kaviarista
aquila,
bonmoty na odlahcenie si nevsimaj, tie su so smajlom

ale zaujima ma co u teba znamena , ze problem je usek MT-ZA ? lebo , ked si spomeniem na mojich cca 5-6 prejazdov tymto usekom pred sanaciou v kratkom case a v roznych casovych usekoch (cca v priebehu mesiaca), tak som nezazil radikalne zdrzanie aj napriek hustej premavke ani raz . dokonca okrem jednej nehody som tu radikalne zdrziavania nezazival asi nikdy. ak tu bude docasne rozsirenie 2+1, uplne v pohode sa zvladnu aj 30000 intenzity. samozrejme, neprejdes usekom 100 km/h, ale ani neklesnes pod 50 km/h, ak si v kolone.

kdezto zdrzania na Donovaloch budes v dopravnom servise pocuvat uplne bezne a pravidelne. a cim vacsia zima, tym viac. v realnej situacii sa mi len malokedy podari prejst Donovaly bez akehokolvek zdrzania. a zakazdym je to zdrzanie medzi Jelencom a L.Osadou. samozrejme aj medzi LO a RK natrafis na kolonu, ale kazdy kamion ti uz na tomto useku v pohode pojde aspon 50 km/h.

ty chces riesit Visnovym kolapsy, ktore nastanu az v buducnosti, ja chcem riesit Donovalmi kolapsy , ktore nastavaju teraz. (z 99% v zimnom obdobi)

ver tomu, ze keby si aspon raz za 2 mesiace cez Donovaly cestoval, nedaval by si ich vysmesne na posledne miesto. chyba ti prakticke chapanie realii.

co sa tyka privadzacov po dostavani Visnoveho , uvidime , kto bude mat pravdu . staci jedna svetelna krizovatka bez obmedzenia odbocenia vlavo a nastane totalny kolaps. a este aj patronka bude popri tom kolapse malina :) ved krizovatka pri priemyselnej bez obmedzenia odbocenia vlavo uz kolabovala v spicke aj teraz ...

OdoslaťOdoslané: 20. Nov 2008 18:55
od Dialniciar
kaviarista napísal:ale zaujima ma co u teba znamena , ze problem je usek MT-ZA ? lebo , ked si spomeniem na mojich cca 5-6 prejazdov tymto usekom pred sanaciou v kratkom case a v roznych casovych usekoch (cca v priebehu mesiaca), tak som nezazil radikalne zdrzanie aj napriek hustej premavke ani raz . dokonca okrem jednej nehody som tu radikalne zdrziavania nezazival asi nikdy.


zaujímavé je, že toto tvrdí pravidelne aj devil ... :idea: .... :roll: