D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
167
69%
Dubná skala
23
10%
Hoblík
8
3%
Goleštan (Goldstein)
7
3%
Malá Fatra
37
15%
 
Celkový počet hlasov : 242

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod magnus » 11. Feb 2016 16:00

preco scifi?
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod mino » 11. Feb 2016 16:27

je to zaujimavo nasvietene a su to obrovske umelo vytvorene priestory v podzemi, len preto :wink:
mino
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 619
Obrázky: 44
Založený: 02. Nov 2007 11:50
Bydlisko: LM/BA

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod rempo » 11. Feb 2016 16:30

Dali by sa poskytnuť nejake čisla vyrazenych metrov potešilo by
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ANDi » 11. Feb 2016 16:35

A na tych miestach sa razilo metodou NRTM alebo ADECO ?
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod eric987 » 11. Feb 2016 16:48

magnus, ako je to so sekundarnym ostenim? Raz sa tu tusim pisalo, ze az spravia 1. priecne prepojenie, zacina sa betonovat.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 94
Založený: 16. Júl 2014 08:16

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod magnus » 11. Feb 2016 19:44

V STR na zapade je nieco cez 600 m, na ostatnych celbach menej, presne cisla dufam dodam buduci tyzden. Sumarne cca 1600 m. V tychto usekoch sa uz razi ADECO, ved to vidiet :-P Je vyrazeny plny profil az po celbu a pouzivaju sa masivne ocelove nosniky, preto je ten tvar primaru taky nepravidelny, na rozdiel od obrysu NRTM, ktorym sa razilo zo zaciatku. Na betonaz sa chystaju, asi si chcu dat este trochu vacsi odstup.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod ANDi » 11. Feb 2016 19:54

Keby som to mojim amaterskym okom videl, tak sa nepytam :D
Obrázok používateľa
ANDi
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 1142
Založený: 14. Júl 2012 16:12

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Andrej » 11. Feb 2016 20:33

Podľa foto z JTR by som odhadol vyrazených 300-400 m, keďže prvá prepojovacia chodba by mala byť po 250-300 m od Z portálu. Ale určite sa potešíme presným údajom, aj z ostatných tunelov. Inak pokiaľ rozumiem správne metóde ADECO, tak denný postup by mal byť až do vyrazenia tunela viac-menej rovnomerný.
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 16:57

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod EmBe » 12. Feb 2016 10:01

V akom režime sa razí? V ktorých hodinách? Nevie niekto?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod juancarlos » 12. Feb 2016 15:17

magnus napísal:V STR na zapade je nieco cez 600 m, na ostatnych celbach menej, presne cisla dufam dodam buduci tyzden. Sumarne cca 1600 m. V tychto usekoch sa uz razi ADECO, ved to vidiet :-P Je vyrazeny plny profil az po celbu a pouzivaju sa masivne ocelove nosniky, preto je ten tvar primaru taky nepravidelny, na rozdiel od obrysu NRTM, ktorym sa razilo zo zaciatku. Na betonaz sa chystaju, asi si chcu dat este trochu vacsi odstup.


Chcem sa opýtať, na takto upravené primárne ostenie sa prichytáva hydroizolácia alebo sa ten povrch ešte bude nejako upravovať? Tak uvažujem, že na sekundárne ostenie sa požije asi oveľa viac betónu ako pri NRTM, keď tie masívne nosníky tak trčia do vyrúbaného profilu. Ak je v mieste nosníka betón sekundárneho ostenia hrúbky cca. 0,5m, tak v niekde v strede medzi nosníkmi je to hádam aj 0,8m alebo viac. Alebo to len tak skresľuje foto?
juancarlos
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 733
Založený: 04. Mar 2015 21:08
Bydlisko: BA, CA, SB

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod johhan » 12. Feb 2016 21:47

magnus napísal:Dnes sú stroje podstatne univerzálnejšie a napríklad také Višňové by dnes už vôbec nebol problém realizovať aj TBM. Dnešné stroje zvládnu bez veľkých prestavovaní kvalitnú tvrdú horninu aj tektonicky porušené pásma (aj kras, keď tu niekto položil túto otázku). Do kalkulácií skôr vstupuje čas, logistika (TBM je fabrika, ktorú musíte nonstop živiť materiálom, ale na trošku inej úrovni ako pri NRTM, kde keď sa zhotoviteľ nedohodne s Jožom na cene cementu, tak sa dohodne s Ferom - hrubo povedané, čo ale pri tubingoch moc nejde, resp.ide ťažšie), životné prostredie, kvalifikovanosť pracovnej sily.... To že dnes na Višňovom máme čo máme, je len odrazom skôr historického politického vývoja a neustálych zmien koncepcií.

Ja by som upresnil - nasadenie TBM na Višňové bolo zamietnuté hlavne pre slovenské "špecifiká" - hlavný a jediný problém bol logistika - zhruba zjednodušene povedané tubing potrebuje mať istotu zabezpečenia aspon vo výške 150% - čo je na slovensku čistá fantastika - a predstavme si že taliani uvažovali o dvoch TBM - jednoducho na Slovensku v tejto dobe nerealizovateľné.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 21:43

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod bodrik » 13. Feb 2016 14:48

Johhan, na Slovensku sa vždy vedenie štátu/spoločnosti, ale aj bežní ludia na niečo vyhovorí a nájde dôvod prečo veci ktoré inde bežne funguju "sa tu nedajú".. Slovensko je také celosvetové špecifikum, výnimočná krajina. Bohužiaľ.
Obrázok používateľa
bodrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 708
Obrázky: 1
Založený: 12. Aug 2005 00:30

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod EmBe » 13. Feb 2016 17:01

Video odstrelu v tuneli Višňové:
https://www.youtube.com/watch?v=7zYCsP1lxSg
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Yoggy52 » 13. Feb 2016 17:32

Koľko metrov "spraví", jeden takýto odstrel?
Yoggy52
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 9
Založený: 25. Feb 2013 23:02
Bydlisko: Rosenheim

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod PetRus » 16. Feb 2016 17:58

str zp 660m
jtr zp 410m
str vp 484m
jtr vp 322m
stola zp 219m
stola vp 100m
PetRus
nováčik
 
Príspevky: 9
Obrázky: 1
Založený: 16. Feb 2011 14:59

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod mireceq » 16. Feb 2016 18:48

Ked prepocitame cisla co uviedol PetRus, dokopy to dava 1876 metrov v oboch rurach, co je 12,5% z celkovej dlzky oboch rur tunela.
mireceq
diskutujúci
 
Príspevky: 188
Obrázky: 8
Založený: 30. Okt 2012 16:49

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod gorol » 16. Feb 2016 20:58

... presne táto hodnota je napísaná tuto: http://zilinskedialnice.sk/tunely/
V dokumente však chýba údaj o sekundárnom ostení tunela Svrčinovec , a Poľana má už 100% sek. ostenia ?
gorol
návštevník
 
Príspevky: 30
Založený: 09. Júl 2014 20:58

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod relix » 16. Feb 2016 21:25

Gorol ,údaj prišiel nedávno , avšak mal prísť aj s potvrdzujúcimi fotografiami,ktoré nakoniec neprišli. Ak fotky neprídu v dohľadnej dobe údaj o sekundárnom vymažeme (ak ho dovtedy niekto nepotvdí).
relix
diskutujúci
 
Príspevky: 157
Obrázky: 88
Založený: 13. Sep 2014 09:15

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod miro2786 » 16. Feb 2016 23:28

tak pozerám,že podľa čísel za posledných 8 dní vyrazili viac ako 150 metrov to nie je zlé
miro2786
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 13
Založený: 06. Máj 2014 21:29

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod magnus » 17. Feb 2016 08:06

Áno, už sa celkom rozbehli. Ja som zvedavý, ako to bude vyzerať keď prídu do tých sadrovcov za ktorými boli skrasovatené vápence a kde boli v štôlni najväčšie deformácie.
magnus
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 271
Založený: 11. Apr 2005 07:12
Bydlisko: Jasenica / Žilina

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod MartinM » 17. Feb 2016 18:41

Pista napísal:
magnus napísal:Výhoda je v tom, že za strojom je kompletný vodotesný tunel,

Nieje nutne pravda, závisí od použitého TBM. Presné dáta nemám, ale povedal by som, že väčšina TBM vyrobí len primárne ostenie. (Áno, TBM v Prahe montovalo priamo sekundárne ostenie z prefabrikovaných montovaných dielov.)
Toto vobec nezalezi od stroja, ale od tubingov, ktore montuje. Dnes je pristup ten, ze sa na ne da tesnenie a tunel ostane vodotesny. Nebolo tomu tak vzdy a konzervativni projektanti a investori kreslili aj sekundarne ostenie alebo s nim pocitaju ako s rezervou, ktora nemusi byt aktivovana (napr. Koralmtunnel v Rakusku). Istu dobu robilo problem zatazenie od poziaru, ale spickovi vyrobcovia prefabrikatov dnes vedia vyrobit dielce s polypropylenovymi vlaknami, ktore splnia poziadavku minimalnej zivotnosti. Takze strojne budovane tunely su dnes vylucne jednoplastove.
Pista napísal:
magnus napísal: kde možno inštalovať v tesnom závese vozovku a technológie,

Asi by to šlo organizačne zabezpečiť, ale doprava vyrúbaného materiálu na dopravníku smerom von z tunelu, doprava betónovej zmesi k TBM, kabeláž VN, vzduchotechnika a doprava obsluhy k TBM by proces inštalovania izolácie, sekundárneho ostenia, vozovky a techniky značne skomplikovali. Preto sa to v drvivej väčšine robí až po prerazení a demontáži TBM.

Na dno sa polozi uplne vpredu uz pocas razenia prefabrikat a MSV alebo tunelovy vlak prejde uz po nom. To nie je taky tazky problem ako sa na prvy pohlad zda. Potom uz staci iba prejst cez tie prefabrikaty betonovym finiserom, ktory v pohode zvladne 400 m za den a je vymalovane, moze sa jazdit. Izolaciu a sekundarne ostenie som spominal, ze nie je treba, ale kable a technologie si neviem celkom predstavit, ze by sa montovali pocas razenia.
MartinM
diskutujúci
 
Príspevky: 68
Obrázky: 4
Založený: 10. Apr 2007 14:49
Bydlisko: BA

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Pista » 17. Feb 2016 20:11

Všetko čo píšeš je pravda, ale len za predpokladu, že by sa použil TBM skladajúci sekundárne ostenie z prefabrikátov.
Pista
diskutujúci
 
Príspevky: 167
Obrázky: 1
Založený: 10. Dec 2008 18:51

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod MartinM » 17. Feb 2016 20:26

Teraz netusim co myslis, kedze som jasne vysvetlil, ze nie je ziadne sekundarne ostenie ani ziadne primarne, kedze je len jedno ostenie. Ked uvazujem o slovenskych podmienkach, tak TBM potrebuje vpredu stit a to je idealne miesto na prefabrikaty. Viem, ze Sovieti skusali namiesto prefabrikatov za stitom hned kontinualne pumpovat beton a urobit definitivne ostenie, len to bolo moc technicky narocne, navyse to muselo byt bez vystuze a neujalo sa to.
V Norsku, Japonsku to ide aj bez stitu (a aj bez ostenia), u nas urcite nie.
MartinM
diskutujúci
 
Príspevky: 68
Obrázky: 4
Založený: 10. Apr 2007 14:49
Bydlisko: BA

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod LubosG » 17. Feb 2016 22:19

Keďže je tu debata o TBM, dovoľujem si taký "mierny off-topic", prikladám link na zaujímavú reportáž aj s foto, o "železničnom TBM", aktuálne raziacom tunelhejpovice pri Plzni.
http://plzen.idnes.cz/zeleznicni-tunel- ... -zpravy_pp
D1 NM
Obrázok používateľa
LubosG
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 87
Založený: 13. Jan 2007 18:16
Bydlisko: BpJ/NM

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod cargobull » 18. Feb 2016 13:06

Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 24 hostí.