Stránka 5 z 73

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 20:00
od konstrukt
magnus napísal:doprastavak: Zavisi od dlzky tunela a geologickych pomerov. Na zeleznici sa pripravuju projekty s dostatocne dlhymi tunelmi, kde uz pouzitie TBM bude dost zaujimave.
Ja to chápem, ale ešte neni isté či sa to bude raziť TBM. Pretože ak 1 firma vyhrá napr. stavbu 13 km tunela a kúpi na ražbu TBM, tak ho bude chcieť aj patrične využiť a nielen na 1 tunel ale čo najviac a ako unás v SR býva zvykom, nie každá nová stavba začína hneď po ukončení druhej a nie je isté že ju tá dotyčná firma bude aj realizovať. Takže je o tom ešte skoro hovoriť.

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 21:33
od Honda
doprastavak napísal:
magnus napísal:doprastavak: Zavisi od dlzky tunela a geologickych pomerov. Na zeleznici sa pripravuju projekty s dostatocne dlhymi tunelmi, kde uz pouzitie TBM bude dost zaujimave.
Ja to chápem, ale ešte neni isté či sa to bude raziť TBM. Pretože ak 1 firma vyhrá napr. stavbu 13 km tunela a kúpi na ražbu TBM, tak ho bude chcieť aj patrične využiť a nielen na 1 tunel ale čo najviac a ako unás v SR býva zvykom, nie každá nová stavba začína hneď po ukončení druhej a nie je isté že ju tá dotyčná firma bude aj realizovať. Takže je o tom ešte skoro hovoriť.


Stroj sa dá požičať a nemusí sa hned kupovat a aj naopak može sa stroj prenajať niekam inde.

OdoslaťOdoslané: 04. Feb 2007 21:52
od konstrukt
Honda napísal:
doprastavak napísal:
magnus napísal:doprastavak: Zavisi od dlzky tunela a geologickych pomerov. Na zeleznici sa pripravuju projekty s dostatocne dlhymi tunelmi, kde uz pouzitie TBM bude dost zaujimave.
Ja to chápem, ale ešte neni isté či sa to bude raziť TBM. Pretože ak 1 firma vyhrá napr. stavbu 13 km tunela a kúpi na ražbu TBM, tak ho bude chcieť aj patrične využiť a nielen na 1 tunel ale čo najviac a ako unás v SR býva zvykom, nie každá nová stavba začína hneď po ukončení druhej a nie je isté že ju tá dotyčná firma bude aj realizovať. Takže je o tom ešte skoro hovoriť.


Stroj sa dá požičať a nemusí sa hned kupovat a aj naopak može sa stroj prenajať niekam inde.
Ak sa nebude platiť zaň vysoké nájomné, tak sa to oplatí.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 06:56
od magnus
Doprastavak: TBM sa zvycajne nekupuju ale poziciavaju.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 13:40
od Jarda
Na Višňové by vzhledem k délce zřejmě bylo rentabilní pronajmout dva TBM stroje, jedním by se ražba ani neurychlila oproti NRTM od všech čtyř portálů současně.

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 15:07
od random
od Visnoveho nieje vhodne razit TBM, pretoze je tam niske nadlozie a pravdepodobne je tam dost vela poruch ... co TBM vyznamne spomaluje

OdoslaťOdoslané: 05. Feb 2007 16:44
od magnus
jARDA: Tak to by bolo uz maximalne neefektivne. Aby si mal nasadene dva stroje, musel by ten tunel mat aspon 10 km ak nie viac. Nie, Visnove je prilis kratky tunel. Jedine keby sa oprasila myslienka zapozicat univerzalny stroj do roznych podmienok a vratit sa k navrhu vyrazit nim Visnove, Korbelku, Havran a Cebrat na plne profily. To by bolo aj pre firmy poziciavajuce TBM zaujimave.

RANDOM: technicky sa da zvladnut razenie TBM aj pri nizkom nadlozi a mnozstve poruch, ale taky stroj je zlozitejsi a drahsi, ako otvoreny TBM, ktory sa pouzil pri razeni stolne a ukazal sa ako nevhodny do tohoto prostredia. Su vsak TBM so stitom alebo dvojitym stitom, ktore nemaju zasadny problem ani pri castom striedani pevnych a rozbitych hornin. Naviac je moznost menit druh dlat frezovacej hlavy aby zodpovedali co najlepsie geologii.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:41
od Honda

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 14:58
od Andrej
Kedy bude definitivne rozhodnute, ci sa bude tunel stavat na 3+3? Ak by sa to tak stavalo, prilahle useky by sa stavali na 2+2 s vyhladom na 3+3?

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 15:04
od Honda
Andrej napísal:Kedy bude definitivne rozhodnute, ci sa bude tunel stavat na 3+3? Ak by sa to tak stavalo, prilahle useky by sa stavali na 2+2 s vyhladom na 3+3?


Existuje nejaká vizualizácia tohoto tunela ?
Ináč plne pochybujem že by SR stavala tento tunel na 3+3 .. :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 15:20
od fh
Radšej čím skôr stavať na 2+2 ako zháňať financie na 3+3 a stále odkladať termíny.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 16:45
od konstrukt
V rokoch 1995-1998 Slovenská správa ciest chcela strojom TBM vyraziť tunely Višňové-7400 m, Korbelka-5700 m,Havran-2670 m,Čebraď-2070 m. Požadovaný priemer tunelovacieho raziaceho stroja mal byť 12 m.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 17:18
od Honda
doprastavak napísal:V rokoch 1995-1998 Slovenská správa ciest chcela strojom TBM vyraziť tunely Višňové-7400 m, Korbelka-5700 m,Havran-2670 m,Čebraď-2070 m. Požadovaný priemer tunelovacieho raziaceho stroja mal byť 12 m.


A prečo ich teda nevyrazila :?: :roll:

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 17:21
od konstrukt
Honda napísal:
doprastavak napísal:V rokoch 1995-1998 Slovenská správa ciest chcela strojom TBM vyraziť tunely Višňové-7400 m, Korbelka-5700 m,Havran-2670 m,Čebraď-2070 m. Požadovaný priemer tunelovacieho raziaceho stroja mal byť 12 m.


A prečo ich teda nevyrazila :?: :roll:
To iba plánovali raziť tieto tunely strojom TBM v budúcnosti, pretože sú tam dobré geologické podmienky na použitie tohto stroja.

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 22:47
od expwy
V DSP je tunel v parametroch 2 rúry po 2 pruhy...

OdoslaťOdoslané: 15. Feb 2007 23:49
od aquila
a bum a mame po radosti :lol: ale dalo sa to cakat ... ked sa nestava pri BA na 3+3, uz vidim ako sa bude stavat na 3+3 nas najdlhsi tunel .... co uz no ;)

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 17:55
od Honda
aquila napísal:a bum a mame po radosti :lol: ale dalo sa to cakat ... ked sa nestava pri BA na 3+3, uz vidim ako sa bude stavat na 3+3 nas najdlhsi tunel .... co uz no ;)


Tu ale bohate stačí tunel na 2+2, .. okrem iného, bude to o 100% lepšie jako Branisko. Na 3+3 by bolo treba pri Blave ale kdekolvek od TT stačí 2+2 .. R1 berie D1, R7 raz zoberie R1 a tak ďalej.

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 18:47
od expwy
Môžme byť vôbec radi, že sa budú stavať hneď dve tunelové rúry...

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 19:02
od sergej
Môžeme byť radi, že sa vôbec bude stavať...

OdoslaťOdoslané: 16. Feb 2007 19:02
od aquila
mozme byt radi :lol: ale to je uz OT, lebo tam z vrchu povedia, ze "mozte nas mat radi" a sme v prdeli :lol:

OdoslaťOdoslané: 17. Feb 2007 16:27
od johhan
MH napísal:V DSP je tunel v parametroch 2 rúry po 2 pruhy...


A nie náhodou ľavá tunelová rúra - servisný tunel - pravá tunelová rúra ? :-)

hej ževraj kvoli tomu že sa zdynamizuje a skapacitní cesta popod Strečno.

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 16:44
od Dialniciar
MH napísal:V DSP je tunel v parametroch 2 rúry po 2 pruhy...


Čo je DSP ?

OdoslaťOdoslané: 18. Feb 2007 16:56
od sergej
DSP je Dokumentácia pre stavebné povolenie...

OdoslaťOdoslané: 26. Feb 2007 14:54
od Dialniciar
Sergej napísal:DSP je Dokumentácia pre stavebné povolenie...


No, tak potom je 2+2 v min. dvoch dokumentoch. 3+3 bol jeden návrh vopred rozhodnutý ako neschválený: financie, financie, ...

OdoslaťOdoslané: 17. Mar 2007 10:06
od johhan
Tunel sa urýchlene pripravuje na vyhlásenie tendra - boli aktualizované DÚR, DSP aj štátna expertíza cena sa bude pohybovať okolo 25 mld SKK za dielo