Stránka 56 z 73

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 09:02
od Maxx787
ono to ten jeden vikend sa da prezit, najme ked vieme, ze udrzbu robia vacsinou soboty a nedele, tak doprava nebude taka zla.
zaujimalo by ma ale ci budu robit udrzbu tak ze zavru jednu ruru a druha bude otvorena a potom naopak alebo obe naraz... :-)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 10:29
od milosD
Xenon napísal:- v tuneli Višňové sa neuvažuje s možnosťou obojsmernej premávky ani pre prípad údržby, alebo poruchy zariadení, v prípade uzatvorenia jednej tunelovej rúry sa náhradná doprava prevádza na existujúcu náhradnú komunikáciu I/18

:shock: :roll:


... to je vysledok zjednodusenia vetrania, ktore musi podporovat piestovy efekt prechadzajucich aut... :?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 10:55
od Laco
uzasne. no zlozitejsie vetranie na takom dlhom tuneli by asi aj co-to stalo. no keby sa nekradlo, ostalo by aj na vydlazdenie stien nejakou peknou mozaikou...

@milosD - to zjednodusene vetranie co vyzaduje podporu toho piestoveho efektu funguje aj v pripade prirodneho protivetra zvonka? je mozne, ze by sa pri urcitej rychlosti vetra ten prud vzduchu zastavil? resp. by sa tvorili lokalne viry - spodok by tlacili auta jednym smerom a vrch vonk. vietor naspat? to by mohlo zastavit, pripadne aspon vyraznejsie obmedzit vymenu vzduchu v tuneli. ci? ale toto je uz as OT a patri to do bezpecnosti tunelov

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 12:25
od Xenon
Škoda reči, ako u debilov. Namiesto toho, aby sa spravili veci raz a poriadne, tak sa vyberie lacnejšie riešenie pre zníženie ceny, ktoré ale v konečnom dôsledku užívanie diela značne obmedzí ak nie rovno znehodnotí.

BTW, nezabudnite potom aj "experdom" z INEKO pripomenúť aktualizovať svoju infografiku, aby pospolitý ľud dostal správnu masáž koľko sme v tomto prípade ušetrili: gallery/image_page.php?album_id=266&image_id=32464
Že bolo realizované riešenie na hovno, je druhoradé. Politika musí byť.

Vidím to tak, že jediným riešením je zapínať v aute vnútorný okruh pred vjazdom do tunela. Nebudem dýchať smrady len kvôli tomu, že niekto tu chcel ušetriť a nechal realizovať paškvil, ktorý možno ani nebude fungovať.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 13:13
od Xenon
A ešte jedna vec, na tomto príklade pekne vidieť ako okýptene myslí slovenský úradník - čo najnižšia cena, to je jediný parameter. Však čo chcete ľudia? My sme ušetrili! Spriaznená agentúra nám potom pre Vás ešte aj pekné propagačné obrázky a grafy nakreslí...ale že zvolené technické riešenie možno nebude poriadne fungovať(to sa ešte uvidí) je druhoradé. A ak náhodou po x rokoch aj priznáme, že to vetranie nefunguje a to vetranie sa teda rozhodneme prerobiť (ak sa to vôbec bude nejak jednoducho dať!), už nikde potom neuvedieme, že sme tam museli zase zainvestovať x melónov eur...a naše pekné propagačné obrázky už nebudeme aktualizovať, lebo politická masáž už prebehla. Uvažuje vôbec niekto nad tým, ake sú finančné straty z odstávky tunela? Určite nie, lebo dnes nie sú žiadne. Keby štát vôbec uvažoval nad extra spoplatnením tunela, tak by si ku*evsky dobre rozmyslel, či nechá ležať ladom jednú rúru (a nechá sa odstrihnúť od peňazí), kým robí údržbu v druhej. Ale dneska je to jedno, však čo, kúpi si občan známku a že je tunel zavretý, no bóže, však on to prežije, hlavne že zaplatil za známku...

Po tejto skúsenosti by som fakt zveril prevádzku tunelov súkromníkovi. Najlepšie nech to postaví a prevádzkuje a vyberá extra mýtne po dohode so štátom. Rozumne nastaviť by sa to určite dalo (úspora nafty, úspora času). Súkromník by sa totiž nenechal odrbávať o zisk a snažil by sa mať ten tunel prejazdný 24/7 a údržbu by robil možno niekedy po nociach v jednej rúre a v druhej by šla premávka. Tak by to aj malo fungovať v civilizovanej krajine. Štát má nejakú motiváciu mať tie tunely otvorené 24/7? Ani náhodou. Som znechutený.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 14:40
od Maxx787
vratim tuto diskusiu mimo politiku lebo tu zaznelo niekolko zaujimavych veci ohladom vetrania :-)
prva vec pozdlzne vetranie je podporovane piestovym efektom, a ventilatory idu v podstate na volnobeh (pri beznej premavke)
ak stupne hodnota CO a CO2 nad nejaky limit pusti sa ventilator aby sa pomohlo (ak je par dymiacich kamionov navyse), v pripade poziaru idu na full vykon, alebo tak aby neprizivovali ohen zbytocne kyslikom :-)
co sa tyka prudenia s vetrom tak si skuste skolsky pokus, zoberte tenku slamku z limonady a dajte ju do vody. a potom zacnite fukat kolmo na otvor v slamke :-) prudenie vzduchu vytvori v slamke podtlak, ktory zvysi hladinu vody v slamke :-) podobne to funguje aj v tuneli, dolinovy vietor a prevazne zapadne prudenie bude na oboch portaloch vytvarat podtlak, ktory bude emisie tahat z tunela. :-)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 15:50
od Xenon
Maxx787,

v tých podkladoch sa uvádza, že vetranie bude pozdĺžne za normálnych okolností (ak je všetko ok) a vetracou šachtou sa budú vysávať spaliny iba v prípade požiaru, šachta nebude normálne uspôsobená na nasávanie vzduchu a vysávanie splodín súčasne. Dosť pochybujem, že kvôli pár dymiacim kamiónom niekto bude spúšťať ventilátor na odsávanie spalín.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 16:25
od Maxx787
pokial su prekrocene hodnoty CO alebo CO2 tak sa nepozera na to ci sa niekomu chce alebo nie, ale pusita ventilator aby hodnoty klesli, a na to netreba vobec vetraciu sachtu :-) staci prehnat vzduch od jedneho portalu k druhemu :-)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 17:27
od Xenon
Max787,
nie je celkom jasné, či je táto "nedokonalosť": v tuneli Višňové sa neuvažuje s možnosťou obojsmernej premávky ani pre prípad údržby, alebo poruchy zariadení, v prípade uzatvorenia jednej tunelovej rúry sa náhradná doprava prevádza na existujúcu náhradnú komunikáciu I/18 daná skutočne tým, čo tvrdí MilosD: "... to je vysledok zjednodusenia vetrania, ktore musi podporovat piestovy efekt prechadzajucich aut...", alebo je to potvrdené iba ďalším následným tvrdením z výcucu:
"V420-02 Vzduchotechnika
Projektové riešenie vetrania je navrhnuté na základe dopravných údajov z roku 2011 a znenia TP 12/2011 Vetranie cestných tunelov. Pri návrhu vetrania nie je uvažovaná obojsmerná premávka v tunelových rúrach.

Vidím 2 možnosti. 1. možnosť je tá, že výcuc aspoň na papieri musí byť názorovo konzistentný, takže ak pri návrhu vetrania raz napíšu "nie je uvažovaná obojsmerná prevádzka", tak samozrejme dôsledok toho tvrdenia je (nech to znie na papieri akokoľvek hrozne), že "v tuneli Višňové sa neuvažuje s možnosťou obojsmernej premávky ani pre prípad údržby, alebo poruchy zariadení, v prípade uzatvorenia jednej tunelovej rúry sa náhradná doprava prevádza na existujúcu náhradnú komunikáciu I/18". Proste ináč to ani byť nemôže, ale papier znesie všetko, však vieme ako roky funguje Branisko...smrad ako v Carihrade a nikoho to netrápi. Pokiaľ by mal ale pravdu MilošD, že je technicky nemožné bez prúdu aút v jednej rúre zabezpečiť odvetranie tunela, a preto musia byť funkčné rúry obe súčasne...ak je toto pravda, tak ostáva pogratulovať k výberu skutočne genitálneho riešenia odvetrávania. Osobne dúfam, že v tomto prípade platí tá prvá možnosť...a prípade zdravého rozumu a uzávierky jednej rúry nechajú druhú rúru fungovať v obojsmernom režime á la Branisko, aj keď teraz na papieri sa to nepripúšťa.

Vo výcuce je viackrát uvedené, že odsávanie axiálnymi ventilátormi je: "bodové", "núdzové", "v prípade požiaru"...z toho sa dá usudzovať, že normálne sa spúšťať nebudú. Na druhej strane je ale vo výcuce tiež uvedené: "Súčasťou objektu sú prístroje určené na kontrolu ovzdušia a riadenie dopravy v tuneloch a pri portáloch. Tieto prístroje budú slúžiť na monitorovanie kvality vzduchu vo vnútri tunela a tiež na reguláciu prúdových a axiálnych ventilátorov v závislosti od emisií z vozidiel". Podľa toho by si mal pravdu ty. Pravdepodobne je tento výcuc iba hrubý náčrt, ale nie je to dotiahnuté do úplných detailov.

Zaujímavé je tiež toto: "Z pohľadu životného prostredia možno za najvýznamnejšiu zmenu klasifikovať zmenu v odvetraní tunela, ktorej zásadný efekt je, že emisie z tunela budú odvádzané iba v miestach portálov, pričom v pôvodnom technickom riešení bol odvod emisií riešený aj vetracou šachtou" a ďalej "Spôsob odvetrania tunela má rozhodujúci vplyv na distribúciu a rozptyl emisií z tunela. V normálnej prevádzke sa navrhuje pozdĺžne vetranie, čo znamená, že znečistený vzduch bude vždy vytláčaný celým profilom tunelovej rúry. Miesto vypúšťania emisií bude vždy len na príslušnom výjazdovom portáli jednosmernej tunelovej rúry. Na východnom portáli je výjazdový portál umiestnený na južnej tunelovej rúre a na západnom portáli na severnej tunelovej rúre".

Z toho vyplýva len jedno: Idúc v aute od portálu k portálu sa budem neustále pohybovať v prúde smradu, ktorý prúdi rovnakým smerom ako ja a ja ho budem spolu s ventilátormi vytláčať k portálom tunela. Som si myslel, že ventilácia sa robí prioritne pre posádky áut, a nie preto, aby tam bola na okrasu. Aky zmysel má takáto ventilácia pre mňa ako vodiča? Určite bude veľmi zdravé dýchať tie exhaláty v tuneli...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 22:02
od Maxx787
Xenon presne viem na co narazas :-) ani mne s nepozdava to, ze ked odstavim jednu ruru, tak nemoze byt docasne doprava v druhej :-) avsak ked si zoberieme, ze jedna rura bude aj nadalej funkcna (v co dufam) tak len jeden smer pojde po starej ceste teda to nebude take sialene ako v sucasnosti :-)
Cestoval si metrom niekedy? :-) prud vozidiel v tuneli sa sprava +/- rovnako, teda tlaci vzduch pred sebou ako metro :-) teda ked mas obojsmernu premavku tak sa dve hmoty stretnu niekde uprostred, ako v Branisku a potom "smrad". :-) v jednosmernej premavke aka bude vo Visnovom, bude prud vozidiel vytlacat emisie von z tunela. :-)
ak sa prekrocia povolene emisne hodnoty tak sa spustaju ventilatory aby sa tomu pomohlo, ono to nemusi byt na full vykon, staci tak 20 % aby sa tomu prudeniu pomohlo :-) pri poziari je to ine, pretoze tam je tvorba emisii radovo vacsia nez pri beznej premavke + miesto CO2 (co je hlavny produkt motorov) vznika kvoli nedostatku kyslika prevazne CO teda ovela nebezpecnejsi plyn, preto treba pouzit ventilatory na plny vykon aby mohli ludia v tuneli bezpecne opustit tunelovu ruru :-) skor nez sa otravia CO :-/
k zaujimavostiam: rastliny hlavne stromy produkuju O2 z CO2 ktory sa nachadza v danej lokalite, preto je tato zmena vyznamna, CO2 ktore bude vypustane z portalov bude spracovavane porastom v portalovej oblasti. uz nie v strede narodneho parku kde bude situovana vetracia "nudzova sachta" :-) ano budes sa pohybovat v emisiach aut ktore si vypustil ty a ludia co boli v tuneli par minut pred tebou :-) ale vzhladom na dost prisne emisne limity to nebude take zle :-) a v tuneli sa doporucuje zapinat vnutornu cirkulaciu :-) avsak ked si vezmeme znecistenie ovzdusia vo velkych mestach tak den v BA je pre tvoje zdravie horsi nez 5 minut v tuneli :-)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Sep 2016 22:44
od tondiego
Zial, Visnove nie je jediny pripad dialnicnej stavby, kde sa skrta a skrta, pricom cena zostava rovnaka. Povedal by som, ze v podstate u nas snad ani neexistuje dialnicny usek, ktory sa postavil presne podla povodnych planov a dohodnutej ceny.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 02:48
od Jano1
Bolo by mimoriadne nebezpecne pustit do jednej rury tunela obojsmernu premavku, ked skoro 100% casu bude jednosmerna. Pokial dokazu robit udrzbu len cez vikendy, a samozrejme mimo velkeho stahovania V<->Z, tak to bude bez problemov.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 07:28
od pohodak
vy tu z toho narobite akokeby isiel koniec sveta, ked sa uzavrie jedna rura, druhy smer sa na cele strasne 2 vikendove dni prevedie popod strecno kde je 2+1 (pri troche snahy a inteligencie sa poprehadzuju zlte zaby tak aby boli 2 pruhy v smere odklonenych aut) a je vybavene, fakt v tom nevidim problem, tymto systemom sa uzatvaraju tunely aj v rakusku alebo slovinsku :roll:

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 13:14
od lamiska
Jano1 napísal:Bolo by mimoriadne nebezpecne pustit do jednej rury tunela obojsmernu premavku, ked skoro 100% casu bude jednosmerna.


Preco by to malo byt nejak vyrazne nebezpecne? Obojsmerna premavka v jednej tunelovej rure je napr. aj v Sitine alebo v zahranici bezne. Postacuje ak sa tam da zakaz obiehania a znazka obojsmerna premavka a vodicom to dojde.

pohodak napísal:pri troche snahy a inteligencie sa poprehadzuju zlte zaby tak aby boli 2 pruhy v smere odklonenych aut


Myslienka je to pekna ale ako vieme tak s velkou pravdepodobnostou to tak nebude obzvlast ked je spravca cesty niekto iny.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 13:18
od Sentilj
Lamiska kedy si zazil obojsmernu premavku v Sitine? Jazdim nim dennodenne od otvorenia ale tu cest som este nemal. Obcas sice upravia prejazd jednym pruhom ak kratkodobo nieco opravuju ale plnu obojsmernu premavku som tam nezazil.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 13:32
od KN.SK
lamiska napísal:Preco by to malo byt nejak vyrazne nebezpecne? Obojsmerna premavka v jednej tunelovej rure je napr. aj v Sitine alebo v zahranici bezne. Postacuje ak sa tam da zakaz obiehania a znazka obojsmerna premavka a vodicom to dojde.
V Sitine? Nie niekde severnejšie?
Dlhý tunel to bude, a je nebezpečenstvo, že v úzkom uzavretom priestore, kde niet kam sa uhnúť, môže sa niečo nežiadúceho prihodiť. A môže sa to "zreťaziť" a bude pravdepodobne ťažký prístup tam, kde to bude potrebné. Žiaľ predpisy a ani značky niektorí lúmeni nerešpektujú. Veď boli u nás prípady, keď sa v protismere rútili po D/RC, väčšinou z nepozornosti, autiaky a akú neplechu narobili.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 14:11
od DrX
Celkom zabavne, ked naokolo-blizsie tunelari spozorneju, lebo si uvedomia, ze pri tych 10 tuneloch co su na D1 naplanovane a pri tomto style prac (pri uzavreti tunelovej rury obchadzka) vlastne bude suvislo D1 prejazdna aj po dokonceni len malo kedy (to, ze pri uzavreti Braniska sa este cele roky bude na tyzdne prechadzat "na hlavnom tahu" cez kopec, radsej ani nespominam) :-)
Mam ale pre vas na Visnovom riesenie: pustite do kazdej tunelovej rury obojsmernu premavku celorocne. A potom sa nemusite obavat, ze niekto strati pozornost ak sa jedna rura uzavrie :-)

*** O.T. ***

OdoslaťOdoslané: 07. Sep 2016 19:17
od KN.SK
Bolo by dobré z bezpečnostného hľadiska, aby Soroška mala dve rúry (nie trúby), a neskôr i Plešivec.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 06:35
od Xenon
V tomto s DrX súhlasím. U Braniska ešte človek pochopí, že je iba 1 rúra, tak ak sa má uzavrieť, nedá sa inak ako cez kopec (čo je dosť o hubu), ale pri novom tuneli za 400 mega ešte niekto má tu drzosť uvažovať tak, že ak sa zavrie 1 rúra, tak sa zavrie aj druhá? Nehnevajte sa, ale toto nie je normálne! Ak to tak tí hore naplánovali, tak si treba na rovinu povedať, že tunel v našich podmienkach nie je adekvátna alternatíva pozemnej ceste a treba to povedať na plnú hubu. Viem, že všade sa estakáda postaviť nedá, ale ak majú u nás takto tunely fungovať aj do budúcna, tak je to na hlavu. Tunely by mali fungovať v takom režime, aby boli priepustné čo najčastejšie a čo najviac sa približovali režimu na iných netunelových úsekoch diaľnice, aby celá diaľnica bola vždy maximálne prejazdná, a nie že síce vyrazíme 2 rúry, ale ani jedná z nich nie je nezávislá od tej druhej. Tak na kieho čerta razíme 2 rúry, keď tú druhu uzavrieme pri uzávierke prvej? Premenlivé dopravné značenie ešte nezrušili, takže s obojsmernou premávkou v 1 rúre by nemal byť problém.

A správny postreh, ak tých tunelov je tam najmenej 6 za sebou (prechod považie-liptov), a ak všetky budu fungovať v takomto režime, tak spánombohom. Tomu sa hovorí diaľničná sieť, plynulý prejazd? Absolútne to nespĺňa účel.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 07:55
od pohodak
xenon ty o com rozpravas prosim ta? ak sa zavrie jedna rura druha ostane otvorena, nikde sa neuvazuje o inom rieseni, obe su od seba nezavisle...to co tu niektori tapetari zas vymyslaju je obojsmerna prevadzka v jednej rure co je kravina a s nicim takym sa ani neuvazuje, bodka

zabavac DrX - ak je v tvojej reci "len malokedy" asi tak 355 dni v roku tak ano, mas samozrejme opat pravdu :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 09:32
od Xenon
pohodak

Ok, zle som to pochopil. Myslel som, že odstavia obe rúry už pri odstávke jednej.

Ale dočasná obojsmerná prevádzka v neodstavenej rúre pri odstávke druhej rúry by bola lepším riešením ako komplet obchádzka celého 1 smeru, ale predpokladám, že nikto z kompetentných si to nevezme na triko, všetci budú pokakaní, aby sa tam nestala nehoda keď "zrazu" sa tunel stane obojsmerný. Ale problém je to v pohode riešiteľný dopravným značením, len problém je v tom, že vodiči jazdia po diaľnici "automaticky", na značky kašlú a kompetentní sa budú báť.

Ak sa teda odstaví úplne 1 smer a údržba sa bude robiť povedzme v 5 tuneloch súčasne za sebou, tak hádam to urobia tak, že budú jednotlivé rúry budú blokovať striedavo, alebo podľa nejakého rozumného kľúča na základe intenzít. Bolo by dosť hlúpe, ak by povedzme od Hričova na východ udržiavali naraz všetky južné rúry vo všetkých tuneloch a z východu na západ nechali všetky severné voľné. Malo by sa to riadiť intenzitami alebo aspoň sedliackym rozumom, aby vodiči v oboch smeroch mali porovnateľný komfort jazdy.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 09:41
od pohodak
docasna obojsmerna prevadzka v jednej rure je hovadina, aj ked si odmyslime technologiu tak mas problem s dopravnym znacenim, ano premenlive DZ spravi vela ale uz vidim jak sa prvy pako zabudne a bude predbiehat, nie jeden krat isiel ktosi v protismere cez sitinu a to tam nie je ani docasne riesenie :roll: v SI aj v AT som zazil verziu ked sa odstavili iba tunelove rury v jednom smere a islo sa ~30km po starej ceste, v podstate to nie je problem ak sa to spravi inteligentne napr. v piatok na obed sa odstavia tunelove rury smer V-Z a v nedelu na obed sa otvoria, ked sa bude robit udrzba rur v smere Z-V tak sa uzatvoria v sobotu rano a v pondelok rano otvoria

a moderatori by mohli tuto debatu presunut tam kam patri :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 11:36
od DrX
Zas bozie hoviadko "pohodak" pise nezmysly. Nebude nahodou suvisly prejast po D1 375 dni v roku, ked uz len Branisko samotne je zavrete aspon 10 dni v roku: 7 dni v juni (http://pis.sk/clanok/3068/branisko_je_zatvorene.html) + 3 v oktobri (http://aktualne.atlas.sk/tunel-branisko ... s/doprava/)

A napr. Borik sa uzatvara pre udrzbu obojsmerne naraz: http://spis.korzar.sme.sk/c/6618098/tun ... vrety.html

Praveze zviest oba smery do jednej rury by nebol ziaden velky problem. Vykuzelkovat to cele, dat tam 50-ku, na kazdy portal 4 policajtov, do tunela par kamier na pokutovanie aj s oznamom, a ukaz mi, kto si "nevsimne", ze je tunel v obojsmernom rezime. Vsak tu by sa ani nejednalo o zuzenie pruhov, ako sa bezne robi pri opravach dialnic. Takze ziadne velke nebezpecie.

Chlapci, zjavne zabudate, ze na Slovensku sa dialnice a tunely nestavaju kvoli cestujucej verejnosti (tej sa predava "americky sen" dialnicne spojenie D1 BA-KE do 20XX), ale aby sa cim viac a za minimum prace nabalili stavebne firmy a ich politicki prisluhovaci. Cize riesenie bude take, ake je najpohodlnejsie pre nich.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 12:18
od pohodak
ty si fakt neskutocny saso :) nabuduce sem pastni 20 rokov stare clanky, to za prve, za druhe borik sa uzatvara po jednej rure:
http://www.ndsas.sk/aktuality-jesenna-u ... 827s49074c

a to co si sem treskol z braniska si uvedomujes ze su clanky s odstupom 3 rokov hej? :roll:

standardna udrzba je max. 2x 2dni v roku cize aj ked sa tych par tunelov na severe uzatvori v dvoch az troch vlnach vyda ti to dohromady na tych cca 10 dni kedy nebude prejazdna suvisla severna D1

ad obojsmerna prevadzka - kto by si to nevsimol? presne taky dedo co sa prevazal po sitine v protismere a robit taketo somariny spolu s vykolikovanim kvoli 2 dnom kedy pojde jeden smer po starej ceste je fakt riesenie na urovni :roll:

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 08. Sep 2016 12:26
od DrX
No ty si pekny ***. Kde si z toho, ze "To si vyžiada jeho úplnú uzávierku vrátane diaľnice D1 Mengusovce - Jánovce. " vycital, ze je to v jednej rure? V linku, co som ti dal ja, je jasne napisane, ze je to uzavrete obojsmerne; a aj "uplna uzavierka" nevyzera na jeden smer.

A tie zvysne zvasty o tom, ci boli linky z rovnakych alebo inych rokov su uz uplne o nicom. Mas tam jasne, ze jedna uzavrierka Braniska je na 7 dni. Tak jak z toho vybluznis, ze dokopy je to 2+2?