D1 tunel Višňové

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Možný názov tunela

Višňové
154
70%
Dubná skala
21
10%
Hoblík
7
3%
Goleštan (Goldstein)
7
3%
Malá Fatra
31
14%
 
Celkový počet hlasov : 220

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod eric987 » 12. Okt 2016 08:24

NDS reportuje 4x do roka v casopise Tunel. Remeta a jeho Duha i Uranpres maju dnes asi uplne ine starosti a to ako postavit nacas povrchovu cast useku.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod pohodak » 12. Okt 2016 09:54

netusim aky problem by mali mat s povrchovou castou useku za 3 roky
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod plš » 13. Okt 2016 23:23

Odborníkom na míľniky pri výstavbe úsekov je Jarino, má na to know-how. Poprosil by som ho, ak má čas, narýchlo capnúť tu do vlákna niekoľko termínov míľnikov k začiatkom prípadne koncom výstavby na povrchu. Dostaneme tak nejakú predstavu a nebudeme zbytočne spamovať hlúpymi, nič neriešiacimi otázkami.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 23:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod eric987 » 14. Okt 2016 08:31

pohodak napísal:netusim aky problem by mali mat s povrchovou castou useku za 3 roky

Tak postavit usek, kde je niekolko hlbokych zarezov ci estakada dlha takmer 1 km nie je rozhodne zalezitostou par mesiacov.
eric987
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 93
Založený: 16. Júl 2014 09:16

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod pohodak » 14. Okt 2016 09:20

nie je, ale maju stale kopec casu a netreba tu robit zas paniku ze sa nestiha
Everything that can be counted does not necessarily count; everything that counts cannot necessarily be counted.
pohodak
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 0
Založený: 20. Apr 2006 14:49
Bydlisko: PK

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod EmBe » 26. Okt 2016 21:53

Misho napísal:Stav k včerajšiemu dňu - celkovo vyrazených 5,25km, denný priemerný postup cca. 20,5m spoločne na 4 čelbách sklz na stavbe predstavuje len 160 metrov (sklz spred 3 mesiacov 648 metrov). Čo sa týka sekundárneho ostenia sú hotové 2 bloky 2x12m.

Už máme mesiac staré údaje. Nemá niekto nejaké novinky ako pokračujú? :)
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 458
Obrázky: 481
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Mayllo » 04. Nov 2016 22:54

výrub z východných portalov vyvážaju ku Sučanom nedaleko malej vahostavackej dočasnej betonárky za Sučianskou basou, pomáha im v tom Zvolenská firma RESALE http://www.truck.man.eu/man/media/conte ... th_740.jpg
Mayllo
diskutujúci
 
Príspevky: 160
Obrázky: 47
Založený: 19. Aug 2012 16:57

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod esteen » 05. Nov 2016 22:22

Tiež som si všimol tam posledné cca 3-4 týždne odbočovať nákladiaky, no nespojil som si to s Višňovým. Vďaka za info, Mayllo.
esteen
diskutujúci
 
Príspevky: 174
Obrázky: 150
Založený: 16. Feb 2014 20:11

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod EmBe » 09. Nov 2016 20:03

ŽD informujú, že vo Višňovom je vyrazených cca 6400 m z 15000 m.
https://www.facebook.com/zilisnkedialni ... 6990407789

Inak, k 2.9. tu máme údaj 5109 m (ŽD) a 26.9. len 5250 m (Misho). To asi nebude správny údaj, taký malý postup za 24 dní.
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 458
Obrázky: 481
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod garip » 09. Nov 2016 21:31

Kludne to moze byt spravny udaj, podla info co mam, na niektorej z celieb je kvoli zlej geologii postup niekedy len 1m/den
garip
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 80
Založený: 05. Nov 2012 11:44

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod EmBe » 09. Nov 2016 22:08

garip napísal:Kludne to moze byt spravny udaj, podla info co mam, na niektorej z celieb je kvoli zlej geologii postup niekedy len 1m/den

Ale stále ostávajú ďalšie 3 čelby, nie?
Ak by sme rátali s denným postupom z 26.9. na 4 čelbách spolu 20,5 m, tak za 24 dní by sme mali cca 492 m. Tá jedna spomalená čelba spraví to, že za 24 dní bude len cca 140 m?
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 458
Obrázky: 481
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod relix » 10. Nov 2016 10:36

Tieto údaje sú z tretej strany, na rozdiel od posledných, ktoré sme dávali (tie boli priamo zo stavby). Nemusia byt presné preto sme tam dali približne. Do konca roka máme hlásené, že majú prekročiť 7000m.
Informačný portál ohľadom výstavby diaľnic v Žilinskom kraji: http://www.zilinskedialnice.sk
relix
diskutujúci
 
Príspevky: 64
Obrázky: 85
Založený: 13. Sep 2014 10:15

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod EmBe » 10. Nov 2016 23:06

plš napísal:Legal, keď presná kalkulačka počíta nepresné údaje, tak by to mohlo vyzerať takto:
ak beriem výkon sumárne cca 13m / deň
ku 15.6.2016...... suma 3752m alebo 4000m ........... 5.7.2016 /1000m/77 dní/
ku 30.6............. 3947m 5000m ........... 19.9.
ku 31.7............. 4350m 6000m ........... 5.12.
ku 31.8............. 4753m
ku 30.9............. 5143m
ku 31.10............ 5546m
ku 30.11........... 5936m
ku 31.12........... 6339m

26.9.16....5250 m
9.11.16....cca 6400 m
Rozdiel je 1150 m za 44 dní. Tak priemerný postup bol 26,1 m/deň
Ak by sme uvažovali s takýtmo denným postupom, tak by to mohlo byť cca takto:

9.11.16.....6400 m
30.11.16.....6948 m
31.12.16.....7757 m
31.1.17.....8566 m
28.2.17.....9297 m
31.3.17.....10106 m
30.4.17.....10889 m
31.5.17.....11698 m
30.6.17.....12481 m
31.7.17.....13290 m
31.8.17.....14099 m
30.9.17.....14882 m

Je ale jasné, že geológia bude robiť svoje, cez Vianoce budú mať možno volnejšie a pod. Ak som niekde spravil chybu, opravte ma, len narýchlo som to počítal.
Obrázok používateľa
EmBe
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 458
Obrázky: 481
Založený: 24. Jan 2010 21:33

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod random » 10. Nov 2016 23:31

este vediet na kolkych celbach bolo tych 26,5m/den ... lebo do toho su zaratane aj prerazky medzi rurami a tie su pemerne kratke ;)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 979
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod plš » 10. Nov 2016 23:54

To tempo je raketové. Straty už určite dobehli. Keď im vychádza 6,5 m na čelbu a deň, určite už budú /3x až/ 4x v pevnej hornine. Predpokladám, že nestrácajú čas montážou s už zbytočnými výstužami razením v plnom profile podľa ADECO a že už pôjdu ako pôvodne mali prichystanú NRTM.
Keď sa už URAPRESáci dosť naplašili s ADECO :D , majú k dobru to, že zvládli novú metódu. A to im iné tunelárske firmy na SK môžu pozávidieť.
No keď človek polozí po vlákne, napadne ho, či do tých 6400m nezapočítali aj metre na razení odvodňovacej štoly.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 23:26
Bydlisko: Košice

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Misho » 11. Nov 2016 16:09

EmBe napísal:ŽD informujú, že vo Višňovom je vyrazených cca 6400 m z 15000 m.
https://www.facebook.com/zilisnkedialni ... 6990407789

Inak, k 2.9. tu máme údaj 5109 m (ŽD) a 26.9. len 5250 m (Misho). To asi nebude správny údaj, taký malý postup za 24 dní.


Ten údaj, ktorý som uviedol nám bol prezentovaný priamo na stavbe stavbyvedúcim tunela ako aktuálny
Misho
nováčik
 
Príspevky: 3
Založený: 27. Sep 2016 08:18

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod tomebl » 16. Nov 2016 12:29

Aktuálny stav na čelbách k 15.11. je: -STR VP 1830 TM
-JTR VP 1550 TM
-STR ZP 1453 TM
-JTR ZP 1404 TM
tomebl
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 16. Nov 2016 12:19

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod garip » 16. Nov 2016 13:53

tomebl: diky za info, predpokladam ze priamo od nejakeho pracovnika zo stavby.
ak sme mali ku 26.9. vyrazenych 5250m a teraz ku 15.11. mame vyrazenych spolu 6237m, tak za 50 dni vyrazili 987m, co je postup skoro 20m za den na vsetkych 4 celbach. Teraz sa moze niekto znaly vyjadrit, ci je to vela alebo malo...
garip
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 323
Obrázky: 80
Založený: 05. Nov 2012 11:44

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod random » 16. Nov 2016 14:34

dva zabery po 2,5m kazdy den .. to je pekne
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 979
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod rempo » 01. Dec 2016 00:48

vyšlo posledne tohtoročne číslo časopisu tunel tak tu dávam nejaké tie čísla,sú síce mesiac staré ale lepšie ako drôtom do oka

Tunel Ovčiarsko s dĺžkou 2367 m sa začal raziť 12. 9. 2014.Severná tunelová rúra dĺžky 2360 m bola slávnostne prerazená 29. 4. 2016. V súčasnom období sa realizuje sekundárne ostenie tunela. Ku dňu 17. 10. 2016 bolo zabetónovaných 64 blokov hornej klenby razenej časti tunela (z celkového počtu 184 blo-
kov razenej časti). Južná tunelová rúra dĺžky 2367m bola prerazená dňa 12. 7.2016. Realizácia sekundárneho ostenia sa začala 29. 9. 2016.
K dátumu 17. 10. 2016 je zabetónovaných 7 blokov hornej klenby (z celkového počtu 187 blokov razenej časti)

Tunel Žilina je 687 m dlhý dvojrúrový diaľničný tunel realizovaný na stavbe D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
S razením tunela sa začalo 5. 11. 2014. Priamym zhotoviteľom tunela je spoločnosť Doprastav, a. s., Bratislava a Metrostav a.s.
Na južnej tunelovej rúre je k 19. 10. 2016 vyrazených zo západného portálu 328,25 m a z východného portálu 314,39 m,spolu to je 642,64 m, čo predstavuje 97,81 % z razenej časti JTR, ktorá má celkovú dĺžku 657 m. Na prerazenie ešte zostáva 14,36 m s predpokladaným termínom prerážky v novembri 2016. Vzhľadom na nepriaznivé geologické pomery sa dĺžka záberu v celej razenej časti pohybovala od 0,8 do 1 m. Zo západného portálu bolo vyrazených 328 m, z čoho až v dĺžke 92 m prebiehalo razenie pod ťažkým mikropilótovým dáždnikom.V oblasti razenej pod mikropilótovým dáždnikom bola stabilita čelby kaloty zabezpečovaná injektovanými sklolaminátovými kotvami dĺžky 12 až 16 m. Počet sklolaminátových kotiev sa pohyboval v intervale 41 až 70 kusov. Z východného portálu bolo vyrazených 329 m. Z východnej strany bola geológia priaznivejšia a pod ťažkým miktopilótovým dáždnikom bolo vyrazených len prvých 15 m.K dátumu 19. 10. 2016 je na severnej tunelovej rúre vyrazených zo západného portálu 252,24 m a z východného portálu 251,28 m, spolu je vyrazených 503,52 m, čo predstavuje 77,64 % z razenej časti STR, ktorá má celkovú dĺžku 648,5 m. Zostáva ešte vyraziť 144,98 m.

Dvojrúrový diaľničný tunel Považský Chlmec (južná tunelová rúra 2186,5 m, severná tunelová rúra 2249 m) je súčasťou diaľničného úseku, ktorý tvorí juhozápadný obchvat mesta Žilina D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno).Tunel sa razí podľa zásad NRTM. V období od správy v aktualitách z podzemných stavieb v Tuneli č. 3/2016 bolo ukončené razenie zostávajúceho úseku STR, ktorý bol z dôvodu nedostatočnej mocnosti horninového piliera razený za mimoriadnych opatrení,a ako jediný v celom tuneli, s vertikálnym čelby kaloty. Horninový pilier bol zosilený železobetónovou stenou hrúbky 1 m do výšky
10 m, do ktorej bol votknutý mikropilótový rošt s vrtmi nad profilom kaloty kolmo k osi tunela. Posledných 30 m tunela sa razilo od východného portálu. Definitívne ostenie je vybetonované v celej dĺžke oboch tunelových rúr. Na východnom portáli prebieha príprava betónovania portálových blokov. Vjazd do tunela zo strednej stavebnej jamy bol uzavretý a konštrukcia falošného primárneho ostenia v jame bola zaplavená popolčekom. Cieľom tohto riešenia
je obnovenie hydrogeologických pomerov údolia, v ktorom je stavebná jama situovaná, a zabránenie externých prítokov povrchovej vody v období jarného topenia snehu alebo prívalových dážďov do drenážného systému tunela. Fázy zaplavovania stavebnej jamy popolčekom zobrazuje obr. 1. Od západného portálu prebieha kladenie štrbinových žľabov, realizácia káblovodov, a v priestore pozdĺž káblovodu, montáž potrubia požiarneho vodovodu. Na
západnom portáli je dokončená hrubá stavba prevádzkovo-technologického objektu.

Razenie tunela Višňové (7537 m), ktorý je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, sa začalo v apríli 2015. V súčasnosti prebieha razenie od oboch portálov. K 30. 10. 2016 je od západného portálu vyrazených 1428 m severnej tunelovej rúry a 1388 m južnej tunelovej rúry. Od východného portálu je vyrazených 1730 m severnej tunelovej rúry a 1456 m južnej tunelovej rúry. Celkovo je teda koncom októbra 2016 vyrazených 6003 m, čo predstavuje viac ako 40 % z celkovej dĺžky razených tunelových rúr. Metóda razenia je plnoprofilové razenie podľa metódy ADECO - RS.
Súčasne s razením tunelových rúr prebieha aj razenie priečnych prepojení. Na konci októbra 2016 bolo prerazených alebo v štádiu razenia celkom 10 priečnych prepojení. Realizácia sekundárneho ostenia sa začala v lete 2016 betonážou prvých blokov v južnej tunelovej rúre, v úseku pri východnom portáli, a v súčasnosti pokračuje aj v južnej tunelovej rúre od západného portálu. Na jeseň 2016 začala tiež výstavba vetracej šachty prípravnými prácami
v mieste jej vyústenia na povrch.

tunel Poľana,Svrčinovec a Čebrať tam je vso jasno
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 528
Obrázky: 1824
Založený: 22. Feb 2010 01:25

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod Andrej » 05. Dec 2016 20:32

Velmi pekny postup na Visnovom. Myslim, ze je to dostatocny dokaz na to, aby sme sa konecne prestali bat dlhsich tunelov (Korbelka, predlzeny Cebrat, Soroska, Karpaty...), pokial nie su v problematickej geologii (Zilina, Polana).
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod mkrc » 05. Dec 2016 23:22

Asi zle spravy
mkrc
nováčik
 
Príspevky: 2
Založený: 05. Dec 2016 23:18

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod paldo » 06. Dec 2016 00:03

Asi tri týždne dozadu som mal možnosť pár dní pracovať priamo v tuneli (škoda, že to nebolo dlhšie)... Či sa situácia odvtedy nejak zmenila neviem ale vtedy to vyzeralo asi nasledovne....
Na východnom portáli bola taká geológia, že sa strieľalo na max. krok (záber) 4,5 metra (možno 4, tam som nerobil). Samozrejme niekedy sa strelilo menej, ale viac, ako bolo predpísané sa postupovať nemalo.
No a u nás na západe bola geológia taká, že sa nosníky museli stavať každý meter a strieľať nebolo treba ale razilo sa iba tunelbagrom. Hornina, mojim laickým pohľadom, mala štruktúru podobnú bridlici. Stáť chrbtom k otvorenej nezaistenej čelbe bol veľmi nepríjemný zážitok, pretože kamene z nej padali "bez varovania". Na druhej strane, na západe boli predtým aj také úseky kde sa šlo napríklad úplne bez nosníkov. Takže geológia sa tam "priebežne" mení.

Ale ako som písal, bol som tam veľmi krátko a je možné, že odvtedy sa už geologické podmienky na západnom portáli zlepšili resp. dúfam, že sa zlepšia čo najskôr, pretože to nie len spomaľuje stavbu ale je to aj zdraviu a životu nebezpečné.
Obrázok používateľa
paldo
návštevník
 
Príspevky: 43
Obrázky: 55
Založený: 29. Júl 2012 18:40
Bydlisko: Kubíková - okolie Žiliny

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod tondiego » 06. Dec 2016 15:30

Mozno blba otazka od uplneho laika, ale nemali byt na tieto podmienky kompetentni pripraveni uz po prerazeni prieskumnej stolne?! Dnes je na stole uz 2-3 rocne oneskorenie pre tento tunel. NDS by sa mala prestat strapnovat stanovovanim nejakych terminov a radsej uz vsade uvadzat - Niekedy to (mozno) dokoncime.
tondiego
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 471
Založený: 11. Dec 2009 11:37

Re: D1 tunel Višňové

Odoslaťod random » 06. Dec 2016 15:52

tondiego: ano je to otazka laika. Kde si nabral oneskorenie 2-3 roky? No NDS sa nestrapnuje nejakymi terminami - aku pravnu vahnu by malo keby v zmluve bolo napisane toto:

Termin dokoncenia: mozno

terminy su zmluvne ale samozrejme ze nie nemenne. Stavaju sa veci ktore sa predvidat nedaju - ale je praxou v SR ze sa terminy predlzuju objektivne neopravnene ale zakryje sa to aby nahodou papalasi neprisli o provizie ;).

Co sa tyka prieskumnej stolne tak geologia je jasna ale to neznamena ze taka ista geologia bude aj v rurach ktore su 40m daleko. Ale je to to najpresnejsie co je k dispozicii. Preto je mozne dopredu planovat postup. takze ked sa podla predpokladu ocakava zla geologia prechadza sa rychlo na kratsi zaber a vyssiu triedu zaistenia. Naopak ked uz predom sa vie ze geologia sa bude zlepsovat tak je mozne pouzit nizsiu triedu a zvacsit zaber. Ak toto tunelari nevedia dopredu su opatrnejsi aj v miestach kde uz nemusia co sposobuje meskanie - nevhodne dlhy zaber sposobuje nadvylom ktory treba odtazit, deformuje tunelovu ruru - co je potrebne kompenzovat, kratke zabery zasa sposobuju spomalenie razby - proste vsetko musi byt velmi dobre vyladene aby sa nestracal cas.
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 979
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 2 hostí.