Stránka 58 z 73

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 07:24
od eric987
NDS reportuje 4x do roka v casopise Tunel. Remeta a jeho Duha i Uranpres maju dnes asi uplne ine starosti a to ako postavit nacas povrchovu cast useku.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 12. Okt 2016 08:54
od pohodak
netusim aky problem by mali mat s povrchovou castou useku za 3 roky

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 13. Okt 2016 22:23
od plš
Odborníkom na míľniky pri výstavbe úsekov je Jarino, má na to know-how. Poprosil by som ho, ak má čas, narýchlo capnúť tu do vlákna niekoľko termínov míľnikov k začiatkom prípadne koncom výstavby na povrchu. Dostaneme tak nejakú predstavu a nebudeme zbytočne spamovať hlúpymi, nič neriešiacimi otázkami.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 07:31
od eric987
pohodak napísal:netusim aky problem by mali mat s povrchovou castou useku za 3 roky

Tak postavit usek, kde je niekolko hlbokych zarezov ci estakada dlha takmer 1 km nie je rozhodne zalezitostou par mesiacov.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 14. Okt 2016 08:20
od pohodak
nie je, ale maju stale kopec casu a netreba tu robit zas paniku ze sa nestiha

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 26. Okt 2016 20:53
od EmBe
Misho napísal:Stav k včerajšiemu dňu - celkovo vyrazených 5,25km, denný priemerný postup cca. 20,5m spoločne na 4 čelbách sklz na stavbe predstavuje len 160 metrov (sklz spred 3 mesiacov 648 metrov). Čo sa týka sekundárneho ostenia sú hotové 2 bloky 2x12m.

Už máme mesiac staré údaje. Nemá niekto nejaké novinky ako pokračujú? :)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 04. Nov 2016 21:54
od Mayllo
výrub z východných portalov vyvážaju ku Sučanom nedaleko malej vahostavackej dočasnej betonárky za Sučianskou basou, pomáha im v tom Zvolenská firma RESALE http://www.truck.man.eu/man/media/conte ... th_740.jpg

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 05. Nov 2016 21:22
od esteen
Tiež som si všimol tam posledné cca 3-4 týždne odbočovať nákladiaky, no nespojil som si to s Višňovým. Vďaka za info, Mayllo.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 19:03
od EmBe
ŽD informujú, že vo Višňovom je vyrazených cca 6400 m z 15000 m.
https://www.facebook.com/zilisnkedialni ... 6990407789

Inak, k 2.9. tu máme údaj 5109 m (ŽD) a 26.9. len 5250 m (Misho). To asi nebude správny údaj, taký malý postup za 24 dní.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 20:31
od garip
Kludne to moze byt spravny udaj, podla info co mam, na niektorej z celieb je kvoli zlej geologii postup niekedy len 1m/den

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 09. Nov 2016 21:08
od EmBe
garip napísal:Kludne to moze byt spravny udaj, podla info co mam, na niektorej z celieb je kvoli zlej geologii postup niekedy len 1m/den

Ale stále ostávajú ďalšie 3 čelby, nie?
Ak by sme rátali s denným postupom z 26.9. na 4 čelbách spolu 20,5 m, tak za 24 dní by sme mali cca 492 m. Tá jedna spomalená čelba spraví to, že za 24 dní bude len cca 140 m?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 09:36
od relix
Tieto údaje sú z tretej strany, na rozdiel od posledných, ktoré sme dávali (tie boli priamo zo stavby). Nemusia byt presné preto sme tam dali približne. Do konca roka máme hlásené, že majú prekročiť 7000m.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 22:06
od EmBe
plš napísal:Legal, keď presná kalkulačka počíta nepresné údaje, tak by to mohlo vyzerať takto:
ak beriem výkon sumárne cca 13m / deň
ku 15.6.2016...... suma 3752m alebo 4000m ........... 5.7.2016 /1000m/77 dní/
ku 30.6............. 3947m 5000m ........... 19.9.
ku 31.7............. 4350m 6000m ........... 5.12.
ku 31.8............. 4753m
ku 30.9............. 5143m
ku 31.10............ 5546m
ku 30.11........... 5936m
ku 31.12........... 6339m

26.9.16....5250 m
9.11.16....cca 6400 m
Rozdiel je 1150 m za 44 dní. Tak priemerný postup bol 26,1 m/deň
Ak by sme uvažovali s takýtmo denným postupom, tak by to mohlo byť cca takto:

9.11.16.....6400 m
30.11.16.....6948 m
31.12.16.....7757 m
31.1.17.....8566 m
28.2.17.....9297 m
31.3.17.....10106 m
30.4.17.....10889 m
31.5.17.....11698 m
30.6.17.....12481 m
31.7.17.....13290 m
31.8.17.....14099 m
30.9.17.....14882 m

Je ale jasné, že geológia bude robiť svoje, cez Vianoce budú mať možno volnejšie a pod. Ak som niekde spravil chybu, opravte ma, len narýchlo som to počítal.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 22:31
od random
este vediet na kolkych celbach bolo tych 26,5m/den ... lebo do toho su zaratane aj prerazky medzi rurami a tie su pemerne kratke ;)

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 10. Nov 2016 22:54
od plš
To tempo je raketové. Straty už určite dobehli. Keď im vychádza 6,5 m na čelbu a deň, určite už budú /3x až/ 4x v pevnej hornine. Predpokladám, že nestrácajú čas montážou s už zbytočnými výstužami razením v plnom profile podľa ADECO a že už pôjdu ako pôvodne mali prichystanú NRTM.
Keď sa už URAPRESáci dosť naplašili s ADECO :D , majú k dobru to, že zvládli novú metódu. A to im iné tunelárske firmy na SK môžu pozávidieť.
No keď človek polozí po vlákne, napadne ho, či do tých 6400m nezapočítali aj metre na razení odvodňovacej štoly.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 11. Nov 2016 15:09
od Misho
EmBe napísal:ŽD informujú, že vo Višňovom je vyrazených cca 6400 m z 15000 m.
https://www.facebook.com/zilisnkedialni ... 6990407789

Inak, k 2.9. tu máme údaj 5109 m (ŽD) a 26.9. len 5250 m (Misho). To asi nebude správny údaj, taký malý postup za 24 dní.


Ten údaj, ktorý som uviedol nám bol prezentovaný priamo na stavbe stavbyvedúcim tunela ako aktuálny

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 11:29
od tomebl
Aktuálny stav na čelbách k 15.11. je: -STR VP 1830 TM
-JTR VP 1550 TM
-STR ZP 1453 TM
-JTR ZP 1404 TM

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 12:53
od garip
tomebl: diky za info, predpokladam ze priamo od nejakeho pracovnika zo stavby.
ak sme mali ku 26.9. vyrazenych 5250m a teraz ku 15.11. mame vyrazenych spolu 6237m, tak za 50 dni vyrazili 987m, co je postup skoro 20m za den na vsetkych 4 celbach. Teraz sa moze niekto znaly vyjadrit, ci je to vela alebo malo...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 16. Nov 2016 13:34
od random
dva zabery po 2,5m kazdy den .. to je pekne

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 30. Nov 2016 23:48
od rempo
vyšlo posledne tohtoročne číslo časopisu tunel tak tu dávam nejaké tie čísla,sú síce mesiac staré ale lepšie ako drôtom do oka

Tunel Ovčiarsko s dĺžkou 2367 m sa začal raziť 12. 9. 2014.Severná tunelová rúra dĺžky 2360 m bola slávnostne prerazená 29. 4. 2016. V súčasnom období sa realizuje sekundárne ostenie tunela. Ku dňu 17. 10. 2016 bolo zabetónovaných 64 blokov hornej klenby razenej časti tunela (z celkového počtu 184 blo-
kov razenej časti). Južná tunelová rúra dĺžky 2367m bola prerazená dňa 12. 7.2016. Realizácia sekundárneho ostenia sa začala 29. 9. 2016.
K dátumu 17. 10. 2016 je zabetónovaných 7 blokov hornej klenby (z celkového počtu 187 blokov razenej časti)

Tunel Žilina je 687 m dlhý dvojrúrový diaľničný tunel realizovaný na stavbe D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka.
S razením tunela sa začalo 5. 11. 2014. Priamym zhotoviteľom tunela je spoločnosť Doprastav, a. s., Bratislava a Metrostav a.s.
Na južnej tunelovej rúre je k 19. 10. 2016 vyrazených zo západného portálu 328,25 m a z východného portálu 314,39 m,spolu to je 642,64 m, čo predstavuje 97,81 % z razenej časti JTR, ktorá má celkovú dĺžku 657 m. Na prerazenie ešte zostáva 14,36 m s predpokladaným termínom prerážky v novembri 2016. Vzhľadom na nepriaznivé geologické pomery sa dĺžka záberu v celej razenej časti pohybovala od 0,8 do 1 m. Zo západného portálu bolo vyrazených 328 m, z čoho až v dĺžke 92 m prebiehalo razenie pod ťažkým mikropilótovým dáždnikom.V oblasti razenej pod mikropilótovým dáždnikom bola stabilita čelby kaloty zabezpečovaná injektovanými sklolaminátovými kotvami dĺžky 12 až 16 m. Počet sklolaminátových kotiev sa pohyboval v intervale 41 až 70 kusov. Z východného portálu bolo vyrazených 329 m. Z východnej strany bola geológia priaznivejšia a pod ťažkým miktopilótovým dáždnikom bolo vyrazených len prvých 15 m.K dátumu 19. 10. 2016 je na severnej tunelovej rúre vyrazených zo západného portálu 252,24 m a z východného portálu 251,28 m, spolu je vyrazených 503,52 m, čo predstavuje 77,64 % z razenej časti STR, ktorá má celkovú dĺžku 648,5 m. Zostáva ešte vyraziť 144,98 m.

Dvojrúrový diaľničný tunel Považský Chlmec (južná tunelová rúra 2186,5 m, severná tunelová rúra 2249 m) je súčasťou diaľničného úseku, ktorý tvorí juhozápadný obchvat mesta Žilina D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno).Tunel sa razí podľa zásad NRTM. V období od správy v aktualitách z podzemných stavieb v Tuneli č. 3/2016 bolo ukončené razenie zostávajúceho úseku STR, ktorý bol z dôvodu nedostatočnej mocnosti horninového piliera razený za mimoriadnych opatrení,a ako jediný v celom tuneli, s vertikálnym čelby kaloty. Horninový pilier bol zosilený železobetónovou stenou hrúbky 1 m do výšky
10 m, do ktorej bol votknutý mikropilótový rošt s vrtmi nad profilom kaloty kolmo k osi tunela. Posledných 30 m tunela sa razilo od východného portálu. Definitívne ostenie je vybetonované v celej dĺžke oboch tunelových rúr. Na východnom portáli prebieha príprava betónovania portálových blokov. Vjazd do tunela zo strednej stavebnej jamy bol uzavretý a konštrukcia falošného primárneho ostenia v jame bola zaplavená popolčekom. Cieľom tohto riešenia
je obnovenie hydrogeologických pomerov údolia, v ktorom je stavebná jama situovaná, a zabránenie externých prítokov povrchovej vody v období jarného topenia snehu alebo prívalových dážďov do drenážného systému tunela. Fázy zaplavovania stavebnej jamy popolčekom zobrazuje obr. 1. Od západného portálu prebieha kladenie štrbinových žľabov, realizácia káblovodov, a v priestore pozdĺž káblovodu, montáž potrubia požiarneho vodovodu. Na
západnom portáli je dokončená hrubá stavba prevádzkovo-technologického objektu.

Razenie tunela Višňové (7537 m), ktorý je súčasťou úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, sa začalo v apríli 2015. V súčasnosti prebieha razenie od oboch portálov. K 30. 10. 2016 je od západného portálu vyrazených 1428 m severnej tunelovej rúry a 1388 m južnej tunelovej rúry. Od východného portálu je vyrazených 1730 m severnej tunelovej rúry a 1456 m južnej tunelovej rúry. Celkovo je teda koncom októbra 2016 vyrazených 6003 m, čo predstavuje viac ako 40 % z celkovej dĺžky razených tunelových rúr. Metóda razenia je plnoprofilové razenie podľa metódy ADECO - RS.
Súčasne s razením tunelových rúr prebieha aj razenie priečnych prepojení. Na konci októbra 2016 bolo prerazených alebo v štádiu razenia celkom 10 priečnych prepojení. Realizácia sekundárneho ostenia sa začala v lete 2016 betonážou prvých blokov v južnej tunelovej rúre, v úseku pri východnom portáli, a v súčasnosti pokračuje aj v južnej tunelovej rúre od západného portálu. Na jeseň 2016 začala tiež výstavba vetracej šachty prípravnými prácami
v mieste jej vyústenia na povrch.

tunel Poľana,Svrčinovec a Čebrať tam je vso jasno

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2016 19:32
od Andrej
Velmi pekny postup na Visnovom. Myslim, ze je to dostatocny dokaz na to, aby sme sa konecne prestali bat dlhsich tunelov (Korbelka, predlzeny Cebrat, Soroska, Karpaty...), pokial nie su v problematickej geologii (Zilina, Polana).

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2016 22:22
od mkrc
Asi zle spravy

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 05. Dec 2016 23:03
od paldo
Asi tri týždne dozadu som mal možnosť pár dní pracovať priamo v tuneli (škoda, že to nebolo dlhšie)... Či sa situácia odvtedy nejak zmenila neviem ale vtedy to vyzeralo asi nasledovne....
Na východnom portáli bola taká geológia, že sa strieľalo na max. krok (záber) 4,5 metra (možno 4, tam som nerobil). Samozrejme niekedy sa strelilo menej, ale viac, ako bolo predpísané sa postupovať nemalo.
No a u nás na západe bola geológia taká, že sa nosníky museli stavať každý meter a strieľať nebolo treba ale razilo sa iba tunelbagrom. Hornina, mojim laickým pohľadom, mala štruktúru podobnú bridlici. Stáť chrbtom k otvorenej nezaistenej čelbe bol veľmi nepríjemný zážitok, pretože kamene z nej padali "bez varovania". Na druhej strane, na západe boli predtým aj také úseky kde sa šlo napríklad úplne bez nosníkov. Takže geológia sa tam "priebežne" mení.

Ale ako som písal, bol som tam veľmi krátko a je možné, že odvtedy sa už geologické podmienky na západnom portáli zlepšili resp. dúfam, že sa zlepšia čo najskôr, pretože to nie len spomaľuje stavbu ale je to aj zdraviu a životu nebezpečné.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 14:30
od tondiego
Mozno blba otazka od uplneho laika, ale nemali byt na tieto podmienky kompetentni pripraveni uz po prerazeni prieskumnej stolne?! Dnes je na stole uz 2-3 rocne oneskorenie pre tento tunel. NDS by sa mala prestat strapnovat stanovovanim nejakych terminov a radsej uz vsade uvadzat - Niekedy to (mozno) dokoncime.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 06. Dec 2016 14:52
od random
tondiego: ano je to otazka laika. Kde si nabral oneskorenie 2-3 roky? No NDS sa nestrapnuje nejakymi terminami - aku pravnu vahnu by malo keby v zmluve bolo napisane toto:

Termin dokoncenia: mozno

terminy su zmluvne ale samozrejme ze nie nemenne. Stavaju sa veci ktore sa predvidat nedaju - ale je praxou v SR ze sa terminy predlzuju objektivne neopravnene ale zakryje sa to aby nahodou papalasi neprisli o provizie ;).

Co sa tyka prieskumnej stolne tak geologia je jasna ale to neznamena ze taka ista geologia bude aj v rurach ktore su 40m daleko. Ale je to to najpresnejsie co je k dispozicii. Preto je mozne dopredu planovat postup. takze ked sa podla predpokladu ocakava zla geologia prechadza sa rychlo na kratsi zaber a vyssiu triedu zaistenia. Naopak ked uz predom sa vie ze geologia sa bude zlepsovat tak je mozne pouzit nizsiu triedu a zvacsit zaber. Ak toto tunelari nevedia dopredu su opatrnejsi aj v miestach kde uz nemusia co sposobuje meskanie - nevhodne dlhy zaber sposobuje nadvylom ktory treba odtazit, deformuje tunelovu ruru - co je potrebne kompenzovat, kratke zabery zasa sposobuju spomalenie razby - proste vsetko musi byt velmi dobre vyladene aby sa nestracal cas.