Stránka 64 z 73

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 03. Okt 2017 21:19
od miroslaw

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 07:37
od EmBe
Aktuálny stav razenia bez prepojok: 11091,68 m
Zdroj: FB skupina D1 LL-DS

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 18. Okt 2017 08:25
od legal
Aktuálny stav razenia bez prepojok: 11091,68 m


Pripajam aj link
https://www.facebook.com/groups/1744892615825150/permalink/1875144439466633/

Takze postup od 3.10 (10864 m) do dnes (11091.68) je 227,68 metra.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 21. Okt 2017 09:24
od miroslaw
cestný tunel Višnové - článok: https://drive.google.com/file/d/0BwjYnk ... hONHc/view

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 09:57
od ullsus

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 11:11
od legal
Podla https://www.zilinak.sk/prispevky/7727/na-tuneli-visnove-mala-zavalit-muza-tazka-zelezna-konstrukcia

„Pri montáži a spojazdňovaní schalwagenu, čo je šalovací voz pre sekundárne ostenie tunela, mali povoliť traverzy či nejaká časť konštrukcie a to následne spadlo na pracovníka. Snažili sa ho okamžite oživiť, avšak bezúspešne,“


Takže sa dá čakať plné nasadenie polície, Inšpektorátu práce, banského úradu a čo ja viem čo ešte. Zastavili to dúfam len v tej jednej rúre a len z jednej strany...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 14:00
od ondrejko_t
myslim, ze zdravie ci dokonca zivot je prednejsie ako par dni razenia...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 31. Okt 2017 14:41
od flakst
Ak čítam správne, tak sa to stalo mimo tunelovej rúry... R.I.P.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 10:17
od ANDi
Zial taketo nehody sa mozu stat kdekolvek, nema to nic s politikou, ani stavebnou firmou. Ked padaju cele mosty, ta to uz je ina...

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 11:04
od DrX
Zial pises blbosti. Cim zlozitejsia stavba, tym vacsia sanca, ze sa nieco take stane. A zvlast vsetky tie megalomanske stavby v tazkom terene severu SK a slovenski neschopni/nedbali stavbari je kombinacia, ktora k tomu povedie zarucene, tak ako sa od Ziliny po Presov udialo uz vela krat. Cize nie, vina za to pada na kazdeho, kto taketo stavby (miesto povrchoveho variantu resp. kratuckeho tunelu vedla vlakoveho) pozadoval a schvaloval.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 11:51
od jarino
Akákoľvek práca je väčšie/menšie riziko, pri asfaltovaní alebo pokládke stabilizácie kohokoľvek môže prejsť nákladné vozidlo(stalo sa) ale ok, dá sa súhlasiť. Inak aj keď človek bude vykonávať jednoduchú prácu opakovane, tak začne robiť chyby, preto napr. automobilky zamestnancov pri páse presúvajú z jednej činnosti do druhej za istý čas.
No s tým ďalším nesúhlasím. Však to by celé Švajčiarsko malo byť vinné, lebo pri výstavbe ich tunelov zopár ľudí zahynie. Tak isto v mestách kde sa stavia metro môže byť tragédia. To sú teraz obyvatelia mesta vinní, lebo požadovali rýchlu dopravu v rámci mesta?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 14:11
od pohodak
DrX napísal:Zial pises blbosti. Cim zlozitejsia stavba, tym vacsia sanca, ze sa nieco take stane. A zvlast vsetky tie megalomanske stavby v tazkom terene severu SK a slovenski neschopni/nedbali stavbari je kombinacia, ktora k tomu povedie zarucene, tak ako sa od Ziliny po Presov udialo uz vela krat. Cize nie, vina za to pada na kazdeho, kto taketo stavby (miesto povrchoveho variantu resp. kratuckeho tunelu vedla vlakoveho) pozadoval a schvaloval.


sorry, ale ty si ozaj obycajny uboziak, prihrievat si na ludskom nestasti svoju anti-D1 polievocku chce ozaj extra silny zaludok :evil:

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 15:32
od DrX
Kidy od teba beriem ako dokaz, ze mam pravdu. Proste ziadas nieco, o com vies, ze to bude stat ludske zivoty. A ked to tie ludske zivoty aj stoji, tak tvojou obhajobou su stupidne utoky. Podobny priklad su napr. trumpovski obhajcovia volneho drzania strelnych zbrani v Amerike. Kedykolvek je nejake nestastie (naposledy Las Vegas), tak vsetci vo velkom idu smutit. Ale pomenovat to, co je zakladna pricina, alebo priznat si za to diel zodpovednosti, to nie. A nejak to zmenit to uz vobec nie. Ja som presne to napisal pri Kurimanoch a presne to dalej plati aj pri Visnovom a bude aj pri tych zvysnych megalomanskych nezmysloch. Takze mozeme pocitat!

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 16:44
od Vlados
Nehody sa stávajú aj na stavbách polyfunkčných budov a nikto nehovorí stavajme len drevenice. Koľko nehôd bolo v poslednom období vo USS?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 01. Nov 2017 16:54
od DrX
zas od veci, ako u Vladosa je uz tradiciou. je nejaka statistika, ktora hovori, ze pri stavbe drevenic by bolo menej urazov na jednu obytnu jednotku? Nie je.
Ale je jasna statistika, ze pri kilometri jednoduchej vystavby 1km dialnice v rovinatom terene alebo sledujuc teren bude urazov menej nez pri vystavbe 1km tunela alebo extremnych mostov/viaduktov na D1 a D3. Cize ak si vyberieme, ze ideme stavat 7km miesto 1km tunela+6km popod strecno, tak to riziko vedomo 7nasobne zvysi.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 09:56
od juancarlos
Budeš takto pindať ak sa raz niekedy bude stavať Soroška a stane sa tam podobné nešťastie? Či to zase obkecáš, že na severe je tunelov viac, čiže je tam štatisticky väčšia možnosť nehody?

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 11:58
od DrX
No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 12:11
od Maxx787
DrX a ako vysvetlis 4 mrtvych a 16 zranenych pri kurimanoch kde na stavbe nebol jediny tunel???
ked poziadam o horsku zachrannu vrtulnik v burke a nahodou ten vrtulnik spadne tak som ziadal o nieco co stoji ludske zivoty?
kolko ludi zomrelo pri stavani metra v NYC, alebo most golden gate, co tunel gotthard aby si nepovdal ze to bolo davno??? a je to jedno z nejlepsie fungujucich dopravnych systemov. ci to uz akosi nevadi?
ked sa bude stavat R2 budeme pocitat mrtvych a kazdeho ti oplieskame o hlavu. a ty sam dobre vies ze proti R2 nemam nic.
jednoznacne neschvalujem stratu akehokolvek pracovnika, ziadna nehoda sa nemusela stat, nech to poriadne vysetria nech vieme ci to bola ludska chyba alebo vina zamestnavatela/dodavatela alebo niekoho ineho.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 12:53
od Lorenc
Netreba ísť za hranice https://www.vlaky.net/servis/trat.asp?lang=1&id=47

Toto bol tiež politický monstrprojekt prvej republiky. Je tu hádam viac tunelov ako na celej trase BA-KE

Na stavbe trate pracovalo v čase najvyššieho počtu pacovníkov (máj 1938) 12 339 pracovníkov. Vzhľadom na malú obývanosť územia priľahlého k železnici bolo postavených 220 robotníckych barákov (pre 50-100 robotníkov jeden). Pri stavbe došlo k 2 266 úrazom, z toho bolo 492 ťažkých a 35 smrteľných. V obci Dolný Harmanec bol postavený a dodnes stojí pamätník na pamiatku tých čo zahynuli pri stavbe železnice.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 14:48
od DrX
Maxx787 napísal:DrX a ako vysvetlis 4 mrtvych a 16 zranenych pri kurimanoch kde na stavbe nebol jediny tunel???
ked poziadam o horsku zachrannu vrtulnik v burke a nahodou ten vrtulnik spadne tak som ziadal o nieco co stoji ludske zivoty?
kolko ludi zomrelo pri stavani metra v NYC, alebo most golden gate, co tunel gotthard aby si nepovdal ze to bolo davno??? a je to jedno z nejlepsie fungujucich dopravnych systemov. ci to uz akosi nevadi?
ked sa bude stavat R2 budeme pocitat mrtvych a kazdeho ti oplieskame o hlavu. a ty sam dobre vies ze proti R2 nemam nic.
jednoznacne neschvalujem stratu akehokolvek pracovnika, ziadna nehoda sa nemusela stat, nech to poriadne vysetria nech vieme ci to bola ludska chyba alebo vina zamestnavatela/dodavatela alebo niekoho ineho.


Kurimany maju tu istu pricinu ako teraz Visnove: megalomanske pretlacanie D1 severom kombinovane s neschopnostou a lajdackostou ludi co to robia. A presne ako som napisal, jednoduche riesenie by bolo uz to, ak by sa staval v ovela jednoduchsom rovinatom terene juh ako Rka, a rovnako ak by sa D1 a D3 stavali ako Rky, ktore ovela viac kopiruju teren a mozu mat prudsie zakruty, takze megalomanskych rieseni typu Visnove a Kurimany by tam bolo ovela menej.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 16:29
od juancarlos
Len aby sa Ti tá tvoja štatistika po výstavbe R2 pri prekonávaní kopírujúceho terénu, prudších zákrut a toho úzkeho paškvilu (polprofil R11,5 príp. 17,5 štyri pruhy) čo tam navrhujú tá Tvoja štatistika úmrtnosti voči megalomanskej D1 nepreklopila. Tak ale hlavne, že to budeš mať lacné, jednoduché a bez megalománie.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 02. Nov 2017 21:17
od Maxx787
no to je druhy aspekt dopravne nehody a umrtia na nich. inak D3 uz viac vinimiek dostat nemoze, je totiz v horsich parametroch ako R1 ci postavene R2 a to som zasadne proti tym usekom ktore uz stoja. to co sa planuje medzi ZA a KnM je v podobnom duchu projektovane ale tam tu Dcku treba ako sol.

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 11:45
od ViliKE
DrX napísal:No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).


Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!

A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 13:03
od fh
ViliKE napísal:
DrX napísal:No, ak si veci dohladas miesto toho aby si si zbytocne pustal hubu, tak zistis, ze ja som vzdy preferoval pred Soroskou povrchovy variant cez Silicu. Skratila by sa celkova jazda a usetrila hromada penazi. Ale, akceptujem aj Sorosku, ked uz inak "nedate". O ostatnych tuneloch pozdlz juzneho tahu si ale jednoznacne myslim, ze by nemali byt (teda ZV a Plesivec).


Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!

A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....


To sú tie drxove lacné riešenia prstom po mape :lol:

Re: D1 tunel Višňové

OdoslaťOdoslané: 03. Nov 2017 13:48
od DrX
ViliKE napísal:Kamo to jak chces povrchovy variant tahat cez Silicu??? Siel som tamad minuly rok. Nadherny kraj, bar sa mi pacil. Ale od Silickej Jablonici po par sto metroch som sa skriabal hore pozdlz kanona na planinu kde je aj Silica. Kam siel kanon dalej neviem, lebo bol rozvetveny a siel som "cikcakovito" hore a hore az na planinu... Kde tam by si tahal povrchovy ariant???
Neverim ze vnutri v kanone, lebo je to Slovensky Kras a urcite je to zakazane!!!

A k teme. Predvcerom pri oznameni smutnej spravy o umrti pripomenuli ze treba este vyrazit dokopy 3km... AKe su teraz realne cisla? Tie 3km sa mi zdaju malo....


V prvom rade si pozri veci k tomuto v relevantnych temach uz od roku 2006, napr viewtopic.php?p=22938

Pointa je presne, ze je to "nadherny" kraj, do ktoreho nikto nechodi, lebo sa tam neni ako dostat. A ked sa tam ty ides pozriet autom, tak uz z toho, je zabavne, ze ti vadi, aby tam chodili aj ine auta. Proste, cesta tam uz je. Takze postavit inu nie je ziaden zasadny problem. V NP je aj prechod cez Sorosku - usek okolo cesty sa z NP vycleni, a nic sa nedeje - ten na Soroske by sa mohol vratit ako NP, a ani by sa nic nestratilo. Ale to je jedno. Hlavne to ilustruje ten dvojaky meter: na D1 (a potencialne R1) nikomu nevadi tahat to cez narodne parky alebo hned vedla nich, tahame tam priemysel, a robime tam turisticke centra. A tu kvoli jednemu Villimu, co bol mozno raz za svoj zivot na Silici, sa totalne zakaze rozvoj!?! Kazdemu je jasne, ze ak tam nie je poriadne spojenie, tak tam proste ziaden turizmus nebude. Zaujimave, ze vo vsetkych krajinach naokolo su normy volnejsie a teren/zakruty sa mozu sledovat prudsie. Akurat na hornaotom Slovensku, na ktorom proste nevieme ani prepojit republiku za vyse 30 rokov (kedze skor ako 2026 to nebude), su vymyslene najtvrdsie normy. V koho zaujme to tak moze byt???