D3 Považský Chlmec

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod DZ1 » 30. Aug 2015 22:45

minulý týždeň sa prerazila prvá zo 4 tunelových rúr(tzv. jednotka) v kalote. Dokončenie prerazenia na plný profil sa predpokladá budúci týždeň. Rovnobežná tunelová rúra (trojka) by mala byť prerazená odhadom za tri? týždne.
DZ1
návštevník
 
Príspevky: 21
Založený: 10. Nov 2011 13:46

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 31. Aug 2015 18:12

DZ1, super! Gratulácie a ten tak ďalej! :wink:
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod miro2786 » 03. Sep 2015 13:06

Nové info ohľadom tunelov okolo Žiliny, plus kopec zaujímavých informácií tu http://www.ita-aites.cz/files/tunel/201 ... _tunel.pdf, aj keď trochu pozadu oproti realite dnes je už všade vyrazené viac našťastie:-) a zaujímavé info čo všetko razí Žilinská firma Tucon-najdlhší a najhlbšie položený podmorský tunel na svete,aspoň niekto ďalší nás vo svete zviditeľňuje poriadne.
miro2786
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 13
Založený: 06. Máj 2014 21:29

Re: D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala + privádzač LL

Odoslaťod plš » 03. Sep 2015 16:25

Perlička z časopisu Tunel 03_2015, čo pridal Miro2786, citujem z článku
Technológia, postup a špecifiká razenia tunela Považský Chlmec
Ing. Anton Petko, Ing. Vít Pastrňák, HOCHTIEF CZ a. s. zo str. 81:
... Po prerazení severného a južného tunela zo západu a stredu bude
kapacita zo západného portálu presunutá na východný portál
a bude sa tu raziť východným smerom oproti postupujúcemu razeniu
zo stredového portálu východným smerom. Dĺžka úseku razeného
tunela od stredového portálu na západný portál je 1199 m a na
východný portál 1025 m.
Na prvý pohľad to vyzerá ako jednoduché riešenie. Pokiaľ je
málo času, použije sa väčší počet ľudí a strojov, aby bola úloha
zvládnuta. Je však nutné si uvedomiť, že to znamená značnú koncentráciu
kapacít na malom území a to prináša nemalé problémy.
Po prvé je potrebné zaistiť na relatívne krátky čas značný počet
robotníkov. Na šesť čelieb razených v nepretržitej prevádzke to
znamená mať podľa plánu celkovo 200 robotníkov – razičov,
strelmajstrov, banských elektrikárov a mechanikov. Bohužiaľ,
negatívne sa prejavuje fakt, že v okolí Žiliny je vo výstavbe 7
tunelov a je v chode razenie na 12 ďalších čelbách. Profesia tunelového
robotníka či strojníka je v dnešnej dobe vysoko špecializovaná
a počet kvalifikovaných zamestnancov zo Slovenska či
Česka, ktorí sú k dispozícii, začína byť už vyčerpaný. K tomu
takisto prispieva i súčasný tunelový boom v nemecky hovoriacich
krajinách a v Škandinávii, ktorá významnú časť tuzemských
kapacít odčerpáva. Zárobky zo zahraničia sú stále výrazne vyššie
než na tuzemských stavbách a nie je ľahké tuzemské kapacity
vrátiť späť domov.
Obdobný problém je i so zaistením techniky. Je potrebné nasadiť
päť až šesť vŕtacích vozov, striekacích strojov, tunelových bagrov
a ďalšiu potrebnú techniku. Na jednej stavbe súčasne, ale iba
relatívne krátko. Sú to všetko stroje, ktoré sa síce bežne vyskytujú,
ale nikdy v takej koncentrácii na jednej malej stavbe v jednom
čase. Väčšina existujúcich kapacít materského koncernu a našich
partnerov je nasadená na prebiehajúcich zákazkách. Preto sa
mnoho strojov muselo pre túto akciu kúpiť či prenajať.
Prenajímané mechanizmy sa zbierali doslova z celého sveta. Sú tu
i stroje požičané zo Spojených štátov amerických či z Thajska.
Zaistenie techniky a personálu bol od prípravárov stavby heroický
výkon.
Posledným z hlavných obmedzení, ktoré vzniklo v dôsledku
krátkeho času výstavby, je priestor. Stavba je situovaná na okraji
Žiliny, nie v jej centre. Mohlo by sa teda zdať, že s priestorom
nebude na stavbe problém. Bohužiaľ, pre zhotoviteľa je opak pravdou.
Pôvodné technické riešenie investora nepočítalo s takým
nasadením kapacít a tomu zodpovedajú i priestory pre stavbu
vyhradené. Zhotovitel sa, samozrejme, snažil zaistiť i ďalšie plochy
pre zariadenie staveniska, ale konfigurácia terénu a okolitej zástavby
značne limituje a rozlohy zariadenia stavenísk sa príliš zväčšovať
nedajú. Najväčší problém to prináša v oblasti stredovej jamy
(obr. 4). Tu sú v prevádzke štyri čelby. Pokiaľ z tunela vyjde všetka
technika, zariadenie staveniska vyzerá ako parkovisko, ale už sa
tam nedá nič robiť. Stroje sa tam skrátka nevojdú. Preto je nevyhnutné
všetky operácie spojené s plánovanou údržbou strojov starostlivo
plánovať a všetko, čo je možné vykonávať priamo
v stredovej jame alebo v tuneloch. Západný a najmä východný portál
je zas limitovaný mostmi, ktoré bezprostredne nadväzujú na
tunel. Medzi razeným portálom na východe a západe a oporou
východných a západných mostov je priestor široký iba 10 až 20 m.
Miesta pre zázemie razieb je tu minimum a takisto je nutné koordinovať
jeho využitie a stavebnú činnosť v predportálí s kolegami
v združení, ktorí ich potrebujú na výstavbu mostov.
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod miroslaw » 06. Sep 2015 21:22

Prvá prerážka tunela Považský Chlmec.
Minulý týždeň stavbári úspešne prerazili južnú tunelovú rúru tunela Považský Chlmec. K prerazeniu došlo v úseku medzi západným portálom a strednou stavebnou jamou, kde mocnosť skalného nadložia presahuje 50 m. Postupne môžme čakať ešte tri ďalšie prerazenia.
Na východnom portáli tunela pokračujú práce na zaistení stability portálového svahu, kde sa čaká na začiatok razenia obidvoch tunelových rúr smerom k strednej stavebnej jame. Tunel Považský Chlmec bude jedným z mála tunelov tejto dĺžky (2 218 m), ktoré sú razené z ôsmich čelieb.
Gratulujeme stavebnej firme Hochtief CZ
Zdroj+foto: https://www.facebook.com/zilisnkedialnice
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 119
Obrázky: 2065
Založený: 09. Mar 2010 16:26

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod miroslaw » 02. Okt 2015 21:43

TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC (Daniela) DRUHÉ PRERAZNIE !
Stavbárom na D3 sa podarilo preraziť aj druhú z tunelových rúr. Samozrejme ide , len o "polovičné" prerazenie tunela a to do otvorenej stredovej časti tunela (viď. foto). Od zahájenia razenia, ktoré začalo 2/2015 až do teraz bolo vyrazené 3100m. Momentálne prebieha razenie zo stredovej časti smerom na východný portál (Vranie) a ešte koncom tohto týždňa bude zahájené razenie z východného portálu smerom na strednú časť. Stavbárom ostáva ešte približne 1300m ku konečnému prerazeniu.
Gratulujeme firme HOCHTIEF CZ.
Zdroj+4xfoto: https://www.facebook.com/zilisnkedialnice
miroslaw
diskutujúci
 
Príspevky: 119
Obrázky: 2065
Založený: 09. Mar 2010 16:26

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod mareks96 » 02. Okt 2015 23:38

Wau.. Tam sa naozaj maka... Zeby dalsia prerazka do konca roka?
mareks96
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 500
Založený: 11. Okt 2014 08:14

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod mirsi » 05. Nov 2015 08:45

mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod rempo » 02. Dec 2015 16:37

citácie z najnovšieho čísla časopisu tunel,info staré asi k 31.10.
všetko dám sem až to nie je rozkúskované
TUNELY POĽANA A SVRČINOVEC
Na stavbe úseku diaľnice D3 Svrčinovec – Skalité súčasťou
stavby sú aj tunely Poľana (890 m) a Svrčinovec (445 m).
Tunel Poľana aj Svrčinovec boli už prerazené a prebiehajú
práce na reprofilácii jednotlivých blokov, betónovanie zákla-
dových pásov a montáž drenážneho odvodnenia. Chýba
posledných 15 m, aby došlo k prerazeniu tuneli únikovej štôl-
ne na tuneli Poľana.
TUNELY OVČIARSKO A ŽILINA
Na úseku D1 Hričovské Podhradie – Lietavská Lúčka súčas-
ťou stavby sú dva tunely: Ovčiarsko (2367 m) a Žilina (651 m).
Na tuneli Ovčiarsko prebieha razenie od západného portálu,
kde v severnej tunelovej rúre je vyrazených 1270 m a v južnej
tunelovej rúre 1170 m v kalote. Na východnom portali začalo
samotné razenie. V severnej tunelovej rúre je vyrazených
278 m a južnej tunelovej rúre 45 m v kalote. V tuneli Žilina
prebieha razenie od západného portálu. V súčasnosti je vyra-
zených na STR 102 m a JTR 140 m. Na východnom portáli
prebieha zaisťovanie portálovej steny.
TUNEL ČEBRAŤ
Na úseku D1 Hubová – Ivachnová , ktorej súčasťou je tunel
Čebrať (1994 m), v súčasnosti prebieha razenie od východné-
ho portálu. V severnej tunelovej rúre je vyrazených 150 m
a v južnej tunelovej rúre 150 m. V súčasnosti sú práce na tune-
li pozastavené.
TUNEL POVAŽSKÝ CHLMEC
Na úseku D3 Žilina Strážov – Žilina Brodno, ktorého súčas-
ťou je tunel Považský Chlmec (2250 m) došlo k začatiu prác
30. 6. 2014. V súčasnosti bolo dokončené razenie od stredové-
ho portálu na obe strany v oboch rúrach. Prebieha ešte razenie
od stredovej jamy ku východnému portálu na STR 287 m
a JTR 454 m. Pripravuje sa razenie od východného portálu
TUNEL VIŠŇOVÉ
S výstavbou tunela Višňové (7500 m), ktorý je súčasťou
úseku D1 Lietavská Lúčka – Višňové – Dubná Skala, sa zača-
lo dňa 27. 6. 2014. V súčasnosti prebieha razenie od západ
-
ného portálu na severnej tunelovej rúre 278 m a južnej tunelo-
vej rúre 127 m. Razenie od východného portálu na severnej
tunelovej rúre 252 m a južnej tunelovej rúre 45 m.
História a súčasnosť výstavby diaľničnej siete na Slovensku na stránke http://www.historiadialnic.sk/
Obrázok používateľa
rempo
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 744
Obrázky: 2319
Založený: 22. Feb 2010 00:25

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod miro2786 » 02. Dec 2015 23:56

rempo dik za info,ale myslím,že tie informácie nebudú k 31.10.2015 , pretože uzávierka 4. čísla časopisu bola k 22.8.2015, takže všade už je toho vyrazené o niečo viac
miro2786
návštevník
 
Príspevky: 31
Obrázky: 13
Založený: 06. Máj 2014 21:29

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod bonik-r » 28. Jan 2016 11:38

Obrázok používateľa
bonik-r
diskutujúci
 
Príspevky: 154
Obrázky: 6
Založený: 08. Mar 2010 13:28
Bydlisko: Trenčín

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 28. Jan 2016 14:21

Super správa! Možno by Hochtief a spol. mali nasadiť aj na Višňové, lebo tam asi to tempo nie je bohvieaké.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod mirsi » 28. Jan 2016 14:45

NDS sa zlepsuje v PR - celkom dobre video na:
http://ndsas.sk/aktuality-prerazka-tune ... 372s49165c
mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod cargobull » 28. Jan 2016 14:47

hochtief spravil original video

https://www.youtube.com/watch?v=Sv-u8EcBhPo
Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod EmBe » 28. Jan 2016 15:42

Chápať to, že sú vyrazené už obe rúry?
Obrázok používateľa
EmBe
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 2257
Založený: 24. Jan 2010 20:33
Bydlisko: ZA/ZV/ZM

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod milan_KM » 28. Jan 2016 16:32

Nie, prerazená je iba južná tunelová rúra (pravá z BA :-D). Každý deň chodím okolo východného portálu a severnú rúru odtiaľ raziť ešte nezačali, očividne čakali na prerážku JTR
milan_KM
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 266
Založený: 05. Mar 2012 23:31

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 28. Jan 2016 17:26

Zo stranok Hochtiefu CZ:

28.1.2016 http://www.hochtief.cz/pro-media/aktual ... atu-ziliny
(prerazenie južnej tunelovej rúry)
21.12.2015 http://www.hochtief.cz/pro-media/aktual ... d3-za-nami
(začali betónovať sekundárne ostenie)
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod mirsi » 12. Feb 2016 09:29

mirsi
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 540
Obrázky: 10
Založený: 26. Sep 2013 15:21

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Peterman » 12. Feb 2016 10:12

Ďakujeme za link na ASB - veľmi dobrý a vyčerpávajúci članok
Peterman
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 502
Obrázky: 17
Založený: 02. Okt 2013 20:38

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod cargobull » 18. Feb 2016 13:10

Obrázok používateľa
cargobull
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 294
Obrázky: 75
Založený: 05. Aug 2010 18:42

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 12. Máj 2016 19:31

Dokončím viacnásobnú citáciu zo Žilinských dialníc aj informáciou z dneška od miestnej fotoúderky pre tento tunel http://zilinskedialnice.sk/v-povazskom- ... ace-prace/ :
"Začiatkom roka sme vás informovali o úspešnom prerazení tunela Považských Chlmec, ktorý bol prerazený v JTR 28. januára tohto roka. Stal sa tak prvým prerazeným “žilinským” tunelom a to po necelých 10 tich mesiacoch od začiatku jeho razenia. V tom čase však ešte ostávalo v STR posledných 300 metrov do kompletného prerazenia celého tunela. Dnes už vieme, že stavbári budu čoskoro oslavovať túto udalosť , pretože do úplneho prerazenia tunela ostáva posledných 25 metrov.
Tunel Považský Chlmec je dvojrúrový diaľničný tunel, ktorý je súčasťou diaľničného úseku D3 Žilina (Strážov) – Žilina (Brodno). Dosahuje dĺžku 2,2 km a razený bol netradične až zo 6-tich miest súčasne. V najhlbšom mieste sa nachádza až 125 metrov pod zemnou. Termín dokončenia je naplánovaný na 30. 6. 2017."
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod plš » 20. Máj 2016 21:22

Čo nového na STR? 12. mája chýbalo preraziť 25 m. Odvtedy ubehlo 8 dní. Posledné metre by mali zhotoviť zvonku od Kysuce, aby náhodou na portáli nevystrelili nepeknú a príliš veľkú dieru. Na mieste STR z VP /od Kysuce/ v mieste bielej vyhladenej steny by už mala byť tunelbagrom pekne do obla vydlabaná diera http://zilinskedialnice.sk/video-d3-zil ... na-brodno/ . Čo nato miestna fotoúderka?
plš
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Založený: 04. Sep 2011 22:26
Bydlisko: Košice

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 01. Jún 2016 10:40

plš napísal:Čo nového na STR? 12. mája chýbalo preraziť 25 m. Odvtedy ubehlo 8 dní. Posledné metre by mali zhotoviť zvonku od Kysuce, aby náhodou na portáli nevystrelili nepeknú a príliš veľkú dieru. Na mieste STR z VP /od Kysuce/ v mieste bielej vyhladenej steny by už mala byť tunelbagrom pekne do obla vydlabaná diera http://zilinskedialnice.sk/video-d3-zil ... na-brodno/ . Čo nato miestna fotoúderka?


milan_KM v téme D3 Žilina, Strážov - Žilina, Brodno, príspevok z 27.5.2016, http://www.dialnice.info/viewtopic.php?f=44&t=622&start=1150: "....čo sa týka časti od stredovej jamy po východný portál, tak tam sa momentálne nerazí. Chýba posledných zhruba 20m do prerazenia. Vyčkáva sa na plnú aktiváciu kotiev na východnom portáli, vykazoval priveľké deformácie. Vraj zhruba do mesiaca by to malo byť prerazené. Pre urýchlenie razenia sa severná rúra razila aj od prvého priečneho prepojenia od východného portálu na obe strany".
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod relix » 01. Jún 2016 16:11

Miestna fotoúderka potvrdzuje prechadzajúci príspevok. Ďaľšie fotky a článok prinesieme v deň prerazenia :)
relix
diskutujúci
 
Príspevky: 157
Obrázky: 88
Založený: 13. Sep 2014 09:15

Re: D3 Považský Chlmec

Odoslaťod Xenon » 31. Aug 2016 16:00

Stránka hochtiefu: "Ražby na tunelu Považský Chlmec byly úspěšně dokončeny", http://www.hochtief.cz/pro-media/aktuality/razby-na-tunelu-povazsky-chlmec-byly-uspesne-dokonceny. Dokončili to 11.8., sú tam aj 2 fotky.
Xenon
diskutujúci
 
Príspevky: 161
Založený: 03. Jan 2007 14:17

PredchádzajúcaĎalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 16 hostí.