Stránka 4 z 6

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 29. Mar 2015 16:33
od holbra
Na západním portálu je vykopaných v jižní růře asi 50m pod korytnačků. Zastavili sa u larsenové stěny. Ta by sa měla překonat začátkem týdňa, takže už začne opravdová ražba. Severní růra je připravená na těžbu pod korytnačků.

Ve středové jámě je směrem na západ v jižní růře vyrařených nejakých 70m, směrem na východ asi 50m s denním výkonem 6m. Koncem týdňa by sa měla rozjet aj severní růra.

Během 2-3 měsíců bude údajně "den otevřených dveří".

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2015 13:40
od holbra

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2015 18:59
od miroslaw
Holbra, paradne videá a fotky !! nevieš aký je stav razenia v tuneli Zilina? pokračuje sa v razení tubusu, kde sa prepadol strop?

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2015 19:08
od holbra
miro jak to vypadá na Žilině nevim. Zkusím sa zeptat.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2015 08:11
od Xenon
Môžete niekto vysvetliť princíp, využitie a výhody tej metódy "korytnačky"?

Rozumiem tomu správne, že sa na tých (zrejme betonových) valcových podperách, ktoré slúžia po stranách ako základňa vyrobí betonový oblúk, ktorý to zastreší a potom sa vyťažuje materiál pod oblúkom? Kedy sa používa tento postup? Keď je nízke alebo slabé nadložie, tak ho odťažia, spravia oblúk aby sa im to nezosypovalo a odťažujú? Výhodou je prevencia zosuvu? Dík za vysvetlenie.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2015 08:49
od Xenon
Niečo sa mi podarilo nájsť: http://www.ssc.sk/files/documents/techn ... 5_2006.pdf

5.17 korytnačka: klenbová konštrukcia zhotovená na dne výkopu upravenom v tvare
obvodu kaloty, umožňujúca rýchly spätný zásyp, pod ktorou sa vykonáva razenie

Asi to ma najväčšiu výhodu v tom, že sa neprepadne "strop" tunela pri nízkom nadloží...lebo to nadložie sa celé odťaží, urobí sa oblúk, pod ním sa všetko odťaží a so samotným oblúkom sa ide ďalej do kopca až dovtedy, kým nadložie nie je dostatočne pevné aby sa neprepadlo pri razení...a vtedy sa prejde na razenie. Takže Chlmec je v podstate taký hlbeno-razený tunel.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 20. Apr 2015 08:50
od holbra
O víkendu bylo ze středové jamy vyraženo v jižní růře na západ aj východ přibližně 150m. Na západ už začali dělat aj jádro. V severní růře na obě strany asi 10m.
Ze západního portálu v jižní aj severní růře asi kolem 50m. Už sa to tam pěkně rozjelo. Foto nahraju okolo čtvrtka.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 06. Júl 2015 22:51
od DZ1
v tunelovych rurach sa razi denne 8 m, 4 m na zmenu

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2015 09:44
od plš
DZ1, z Tvojho strohého vyjadrenia som "na větvi". Keby si to rozpísal, aby to bolo stráviteľné. Podobne, ako píše /či písal/ Holbra. Totiž, keď si predstavím v severnej aj južnej rúre, Holbrom pripustené, po 3 čelby... tak celkový výkon vyzerá:
2tubusy x 3čelby x 8m/deň = 48 m/deň
Teda spolu tunelových rúr je 2 x 2200m = 4400m, teda že by to celé zmákli cca za 100 dní /keď nepočítame pracné razenie pri portáloch a že nie je 1 pár čelieb od Kysuce/? Nepredstaviteľné :roll:
len rubaniny bude v taký produkčný deň 48m x 90 m2 x 2t/m3 horniny = 8640 t
8640 t / 8t/tatrovka = 1080 tatroviek,
čo je neuveriteľné číslo, hlavne pri stiesnenom priestore stredovej jamy
či sa to dá stíhať? Treba sa opýtať Martina Marušica, najznámejšieho tunelového logistika /Martin Marušic Blog SME/.
Skôr si myslím, že 8m/deň to bude rubný výkon v kalote, t.j. v 1/3 profilu. Potom sa dostaneme k číslu 300 dní, čo je už realistickejšie číslo, porovnaním so Šibeníkom, Svrčinovcom, Ovčiarskom, Poľanou ap. ...

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2015 10:08
od Peterman
plš, na tvojom odbornom výklade asi bude kus pravdy,
Tak 10 dní to nebude určite

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2015 10:22
od plš
Peterman, ja nie som odborník, ja len počítam a porovnávam v jednotkách SI-sústavy /kg, m, s/ :mrgreen: .

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2015 10:27
od Peterman
plš - ja som to nemyslel ironicky,
naozaj bral som to ako jasnú logickú matematickú interpretáciu.

Ale aj tak, keby to dali za tak krátky čas, (100dní to by bolo japonské tempo) ....vieme že realita bude trochu iná, vyskytnú sa nejaké problémy, atď,
ale budem rád keď to bude čo najskôr

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2015 15:05
od ANDi
plš tych 8 metrov bude asi nejak dokopy, urcite to nebude 2 x 3 x 8...

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 07. Júl 2015 22:31
od DZ1
Priatelia, vidim, ze sa tu rozbujnela diskusia ohladom mojho prispevku, tak teda objasnujem.
Kamarat robi v jednej z tunelovych rur, co vedu zo stredovej jamy. Zakazdym, ked sa stretneme, sa ho pytam, ako su na tom. Vravel: denne sa razi 8 metrov, 4 ranna, 4 poobedna zmena. Ci myslel iba ich ruru, kalotu alebo ako, neviem. Ale aj keby iba tu kalotu, tak je to pekny vykon.
Pytal som sa ho aj ako su ostatne rury na tom. Asi to nemeria s pasmom denne, ako by sme to my tu chceli. Odhadom povedal, ze oni maju 500 m, a ostatne 3 rury 200/300 m.
A ze na jesen(ano, je to sireky casovy usek, budte ku mne zhovievavi :) ) by uz mali mat inu zakazku, niekde vo Svedsku, teda, ze by to uz malo byt vyrazene.
Ako mi to povedal, tak som to sem napisal. Ano je to informacia z druhej ruky, ovplyvnena nejakymi ruchmi/sumami, cize moze sa stat, ze nieco nieje 100 percentna pravda, resp. je nejasne.
Ak budem vediet presnejsie a viac, urcite napisem. Aj ja sa ho opytam presnejsie cielene otazky, ci je to kalota, alebo cely profil.

Iny kamarat robil na Svrcinovci, teraz je na Ovciarsku. Aj tie informacie, co som pisal k tymto tunelom, mam od neho, cize z druhej ruky. Aj o nich plati moznost isteho skreslenia. Akurat zaujimava info pre mna zo Svrcinovca bola, ze firma STI, ktora prakticky nerazila tunel (lebo to pre nu robila firma SHR, myslim, ze tak sa volaju) sa predvadzala, ako preraza tunel pred ocami vsetkych tych hlav pomazanych pri slavnostnom prerazeni :)

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 08. Júl 2015 09:49
od plš
Keď človek na tento úsek pozrie s odstupom, nestačí sa diviť ako dobre a logicky si toto združenie rozvrhlo stavbu. Predovšetkým betonárka na strategické miesto medzi vodnú nádrž a tunel http://dialnice.info/gallery/image_page ... e_id=27266 . Z tunela sa odval vozí na depóniu niekde v lese pri stredovej jame. Všetko majú prístupné, ničím si nezavadzajú.
Sám 2-rúrový tunel má práve v strede ťažnú jamu a je technicky rozdelený na 4 rúrové úseky 4x á 550m plus 2 rúrové úseky smerom ku Kysuci á 1100m. Podľa vyrazených tunelov /Bôrik, Šibenik, Svrčinovec/ vieme, že na tie 550m rúry im treba +- 3/4 roka a chlapi z týchto 4 ks čelieb do polovice jesene budú určite voľní. 2 ks čelieb s plánom 1100m smerom ku Kysuci budú pokračovať ešte cca ďalší +- 3/4-rok. Za ten čas v uvoľnenej západnej privážskej polovici /1100m/ urobia izolácie, a z betónu z priľahlej betonárky cb-vozovku a sekundárne ostenie. Ako bude hotová aj východná prikysúcka polovica, izolácie, cb-vozovka a sek. ostenie budú robiť tu.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2015 09:22
od rempo
zo stránky hochtief.sk:
Na tunele Považský Chlmec sme vyrazili prvý kilometer

V piatok 5. júna sa našim razičom podarilo prekonať prvý kilometer razieb v súčte v kalotách na tuneli Považský Chlmec. K dnešnému ránu máme potom v kalotách dohromady vyrazených 1 127 m. To všetko iba za tri mesiace.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2015 12:00
od plš
No aké ohromujúce horibilbé číslo, 1127m z 2x2200 m tunela hotových, t.j. štvrtina tunelových rúr je vyrazených!
Počtárik zoberie kalkulačku a počíta:
6 čelieb, 3 mesiace, koľko na jednej čelbe za mesiac či deň urobia?
Nechcime supermúdrosti, stačí nám priemer priemerov.
1127m : 6 čelieb : 3 mesiace = 62,6 m/mesiac a čelbu
resp. 2,1m /denne, čo je také priemerné až podpriemerné číslo
ale dosiahnuté každodenným snažením v práci /jasné, že je to spriemerované - v živote sa v jeden deň darí lepšie, v iný horšie/

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2015 13:48
od esteen
Otázka je, či je to myslené zo všetkých 6-tich čelieb, keďže zo západu razí TuCon?

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2015 16:50
od plš
stanley, dúfam, že napriek amerikánskemu nicku rozumieš slovensky. rempo citoval Tlačové správy zo stránky hochtief.sk. Či si Hochtief /pôvodne Hochtief Cz/ najal solo-pracovníkov, či celú firmu TuCon, považuje ich v správe za svojich. Keby Hochtief chcel rozlišovať, vypíše: kmeňoví urobili toľko, subka toľko. A našich špičkových novinárov :D radšej nezaťažuje. Tak ako VHS prerazil hlavný tunel a o chvíľu prerazí únikový tunel na Svrčinovci bez vlastných tunelárskych pracovníkov :mrgreen: a zlíže všetku smotanu.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2015 18:46
od esteen
Ok, rozumiem slovensky, ale z toho vyjadrenia to nie je úplne jasné. Spojenie "našim razičom" a informácia zverejnená len na hochtief.sk, ma akurát len tak zmiatla.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 05. Aug 2015 21:33
od bongi111
je tam napisane v sucte v kalotach, cize ocakavam, ze vsetko dokopy bude kilometer

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2015 13:50
od Xenon
Tých 1100 m za 3 mesiace nie je málo. Keď si to porovnám napr. s postupom na Ovčiarsku kde mali asi pred mesiacom (7_2015) vyrazenú polovicu celkovej dĺžky (cca 1100 m v každej rúre, teda 1/2 z každej rúry)....A raziť to Ovčiarsko začali kedy? V správach na internete som našiel, že 12.9.2014 na Ovčiarsku osadzovali sošku sv. Barbory a začali oficiálne raziť. A neoficiálne razili určite minimálne aspoň mesiac vopred, lebo osadenie sošky je iba divadlo pre ľudí, to vedia všetci. Takže asi za rok razenia Ovčiarska, 8/2014 - 7/2015 majú vyrazenú polovicu tunela, bohužiaľ razia obe rúry iba najmä zo západu....No a Hochtief, podľa ich vlastnej tlačovej správy, vyrazil vraj za 3 mesiace 1100 m, takže asi štvrtinu Pov. Chlmca. Čisto teoreticky, za ďalšie 3 mesiace by teda mali mať prerazenú asi polku, takže budú asi tam, kde bolo asi pred mesiacom Ovčiarsko. Pol roka vs. 1 rok na prerazenie + - tej istej vzdialenosti. Hochtief má (podľa plša) 6 čelieb, Uranpres (asi) 3, reálne skôr 2...Takže aspoň mne to vychádza tak, že možno Hochtief nejde až v takom rýchlom tempe ako Uranpres na Ovčiarsku, ale teoreticky za ďalších 3/4 roka to majú aj tak prerazené...tak nemajú dôvod sa nejak stresovať.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 06. Aug 2015 17:28
od maher
ešte 2-3 mesiace pôjdu na 6 čelieb a potom len na 2, takže tempo sa výrazne spomalí, o VP sa výjadrili, že budú raziť, len keď budú problémy a nebudú stíhať termíny, čo zatiaľ nehrozí

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 07. Aug 2015 07:20
od michalf
Ani nie, skôr naopak. Keď si zoberieme, že tunel je rozdelený na dve časti západnú a východnú v zhruba v polovici. Za tri mesiace je vyrazenych cca 1100 m, to je na každej čelbe približne 200 m. V západnom tunely sú tým pádom už skoro v polovici. Vo východnom v štvrtine. Za ďalšie 3 mesiace by teoreticky mohol byť prerazeny západný tunel. Vo východnom budú v polovici a na jeho úplne prerazenie bude treba cca ďalšieho pol roka . Za tých 6 mesiacov môžu vybudovať sekundárne ostenie v západnom tunely a následne prejsť kontinuálne do východného. Keď to dám do kopy za cca 1 a 1/4 roka by mohol byť celý tunel dokončený vrátane sekundárne ostenia. Za ten čas budú mať čo robiť na západnej estakade ponad vodnú nádrž aby ju stihli dokončiť. Čiže v tunely sa nemajú kde ponáhľať, navyše tu majú dve rezervy, prvá je čelba z východného portálu, druhá je použitie druhej dvojice betonovacich vozikov na sekundárne ostenie od východného portálu kde vedia získať cca 3 mesiace. To sa vsak nedá povedať o estakade kde ich môže spomaliť počasie.

Re: D3 Považský Chlmec

OdoslaťOdoslané: 08. Aug 2015 21:06
od plš
Aby neboli tu len moje konšpirácie, tak na ASB k 14.7.2014 ma doplnili odborníci http://www.asb.sk/inzinierske-stavby/di ... ina-brodno /pridal Jarino na vlákneZA,Strážov-ZA,Brodno/.