D1 tunel Šibeník

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

D1 tunel Šibeník

Odoslaťod Adaios » 11. Feb 2006 16:35

Tento tunel sa bude nachadzat na useku D1 Jánovce – Jablonov. Jeho dlzka je 600 m.

Viac info najdete tu: http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 96&lang=sk
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Branco » 16. Feb 2006 12:33

600 m tunel určite nepatrí k najdlhším a najkomplikovanejším. A výstavba len tunela pri pomalšom tempe môže trvať dva roky, pri rýchlejšom s PPP možno 1 rok.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Adaios » 16. Feb 2006 13:30

Branco napísal:600 m tunel určite nepatrí k najdlhším a najkomplikovanejším. A výstavba len tunela pri pomalšom tempe môže trvať dva roky, pri rýchlejšom s PPP možno 1 rok.


Ale nachadza sa na D1. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Lenny » 16. Feb 2006 20:32

Branco napísal:600 m tunel určite nepatrí k najdlhším a najkomplikovanejším. A výstavba len tunela pri pomalšom tempe môže trvať dva roky, pri rýchlejšom s PPP možno 1 rok.


Jak to chceš udělat za rok. To je málo. Vždyť tunel Valík na plzeňském obchvatu potřebuje na výstavbu 805 dnů., a to má okolo 400 m.
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod Dialniciar » 16. Feb 2006 21:45

Ale Lenny nechaj to tak. Tu si každý myslí, že výstavba tunela sa dá urýchliť týmito spôsobmi:

1. čím kratší, tým menej času a reálny je aj 1 rok pri dĺžke pod 1 km
2. ak je PPP tak ide všetko a rýchlejšie.

Nič proti nikomu nemám, ale stačí si tu prečítať témy k tunelom a diaľniciam. :lol:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod johhan » 16. Feb 2006 23:59

Nechcem rýpať ale ako to je zo stavbou tunela presne ? Lebo sa mi zdá čím su lepšie technológie tak tým to dlhšie trvá.

Na Valík treba podľa Lennyho 805 dní a to má 400m.

Sitiny razili 14 mesiacov + rok na dokončenie. Teda razili za deň cca 2*1,5 m v nie moc dobrých podmienkach. Ak mám 600 m tunel a razím denne 2*1,5 m tak na prerazenie potrebujem 200 dní. a približne dalších 200 dní na betonáž a technológiu tak mi vychádza 14 mesiacov komplet :-)

Na trati BB - Diviaky vedeli postaviť komplet 576 m tunel za necelý rok 11 mesiacov a dačo. A to na zosuvnom svahu s nízkym nadložím.

Čremošniansky razili 20 mesiacov a to tempom až 6,5m za 24 hodín. A to razili skoro ručne :wink:
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Odoslaťod random » 17. Feb 2006 10:38

ked siprecitate na rail.sk pribehy o razeni slovenskych tunelov tak zistite ze pri razeni bujanovskeho tunela dokazali porazit rychlorazicov z ciech (nepamatam aky tunel razili ... ale asi ten najdlhsi zeleznicny tunel v CR) ... ty dosahovali vykonu az 12m/d!!!! :) ... tomu sa povie rychlorazenie ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod random » 17. Feb 2006 10:56

... este ma tak napada jedna drobnost ... dneska sa najcastejsie razi na plny profil ... teda presnejsie najprva sa vyrazi kalota ... urobi sa primarne ostenie ... a ked je celba uz daleko tak sa tunel vyrazi na plny profil (odstrani sa hornina zo spodku tunelovej rury ... niekde tu bolo aj videjko ako big nakladac odpradava stredovy stlp z tunelovej rury) ... v minulosti to bolo trohu inak ... najprv sa prerazila jedna (alebo dve nad sebou) smerove stoly ... potom sa upravili na pozadovane rozmery a tvar a zaistili docasnym bednenim ... potom sa vyrazila kalota ... zaistila sa ...a tak sa vyrazil plny profil ... a po vytvoreni primarnehoostenia sa docasne drevenne bednenie rozobralo ... no casto sa stavalo ze v slerovej stole niekoho zasypalo ... teraz je to takmer nemozne
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod JG » 17. Feb 2006 11:37

Dlhe tunely sa razia rychlostou az niekolko stoviek metrov za mesiac. Celkovy priemerny postup na tuneli Laerdal bol az 450 metrov za mesiac. Na Visnovom to za jeden mesiac poskocilo s TBM az o 400 metrov.

Betonovat sa moze uz pocas razenia, takze 600 metrovy od prveho vykopu po dokoncenie betonaze moze trvat bez nahanania terminov do 1 roka a potom este montaz technologie niekolko mesiacov.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 13:47

Odoslaťod Lenny » 17. Feb 2006 12:42

1. prosince 2003 byla zahájena výstavba. Ražba začala 7. dubna 2004. 24. července 2004 byla proražena střední štola tunelu. 25. dubna 2005 proběhla slavnostní prorážka tunelu. :arrow: Trvala rok. Do konce roku 2005 byla vybetonovány hloubené části a jižní tubus. Teď probíhá izolace a betonáž severního tubusu. Úsek se bude otvírat 6. 10. 2006.

Zahájení trvalo 4 měsíce, razící práce rok a betonáž jednoho tubusu a hloubenných části 7 měsíců. Přitom na stavbě je jen jedna bednící forma, kdyby byly dvě tak by realizace trvala déle, ale zase by byla dražší. 8)
Lenny - Búrka Thór bude zurit na zemi
Lenny
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 85
Založený: 19. Júl 2005 23:09
Bydlisko: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Odoslaťod random » 17. Feb 2006 14:54

JG napísal:Dlhe tunely sa razia rychlostou az niekolko stoviek metrov za mesiac. Celkovy priemerny postup na tuneli Laerdal bol az 450 metrov za mesiac. Na Visnovom to za jeden mesiac poskocilo s TBM az o 400 metrov.

Betonovat sa moze uz pocas razenia, takze 600 metrovy od prveho vykopu po dokoncenie betonaze moze trvat bez nahanania terminov do 1 roka a potom este montaz technologie niekolko mesiacov.


no hej ale nemozes porovnavat rychlost razenia TBM a NRTM ...sak to vies sam ... obe technologie su diametralne rozdielne a aj ich pouzitie... a unas sa asi nikdy nepouzije TBM (ked tak na tunel pod tatrami a dargov vypadol (aj to je otazne ci by to vyslo lacnejsie ak aj) ... na male karpaty by som nevsadzal .. no toto je este jedna s moznosti) ... to je skoro take ako ked sa rozobera cesta frezou a zbijackami (velmi hrube prirovnanie - ale na opatskom to bolo mozne sledovat - asi 2km asfaltu zmizlo do tyzdna inak by to trvalo o poznanie dlhsie)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod JG » 20. Feb 2006 10:26

To je otazka ci sa u nas bude pouzivat TBM. Na to treba zabezpecit plynule financovanie a nie ako na Horelici alebo Visnovom, ze 1 mesiac sa robi a dva mesiace (alebo aj viac) nie su peniaze, tak sa stoji. Aj odstaveny TBM stoji nemale peniaze.

Na Visnovom sa pocas 13 mesiacov s TBM vyrazilo 3055 m. Rychlost postupu napriek zdrzaniam v poruchovych zonach bola podstatne vyssia ako by sa razilo so samotnym NRTM. Kedze uz existuje prieskumna stolna, moze byt vacsina poruchovych zon vopred spevnena z prieskumnej stolne. Niektori odhaduju dobu razenia Visnoveho pomocou TBM v kombinacii s NRTM na menej ako 2 roky.

Pre kratke tunely do 1 km sa zrejme neoplati pouzit TBM.
Na Visnovom sa NRTM pocas celeho obdobia priemerne razilo cca 66 m/mesiac. Niektore mesiace sa vsak prakticky nic nerobilo.

Podobne tempo by pre 600m Sibenik razeny z oboch stran NRTM, znamenalo dobu razenia 4,5 mesiaca. Ale 600 metrovy tunel sa da razit 4 mesiace alebo aj skoro 4 roky ako Horelica.
JG
diskutujúci
 
Príspevky: 164
Obrázky: 1
Založený: 10. Mar 2005 13:47

Odoslaťod Adaios » 21. Feb 2006 21:47

Celkovo by mohla vystavba tunela dlheho 600 m trvat aj s instalovanim prislusnych technologickych zariadeni 1-1,5 roka. Zalezi od podmienok geologie, vystavby dialnice samotnej pred a za tunelom a od podmienok financovania stavby. PPP ani nikto iny nedokaze postavit tunel rychlejsie ak nastanu problemy v danych bodoch. :wink:
Adaios
Adaios
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 291
Založený: 05. Okt 2005 21:36

Odoslaťod Branco » 14. Júl 2006 17:06

Neviete niekto, bude to hĺbený, alebo razený tunel?
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

Odoslaťod Dialniciar » 14. Mar 2007 11:43

Informácie zo stránky NDS:

Základné údaje:
Plánuje sa vybudovať obidve tunelové rúry súčasne ako tunely s jednosmernou dopravnou premávkou, s možnosťou úniku do druhej tunelovej rúry pomocou priečnej prepojovacej chodby pre chodcov, nachádzajúcej sa v strede tunela. Výstavba tunela pozostáva z razenej a hĺbenej časti. Tunel sa bude raziť podľa NRTM.
Smerové vedenie tunelových rúr: Trasa severnej a južnej tunelovej rúry je osadená od osi diaľnice na dosiahnutie potrebnej vzájomnej vzdialenosti tunelových rúr. Obidve tunel. rúry sú v pravotočivom oblúku: severná R=1700 m, južná R=2693 m.
Výškové vedenie: Tunel. rúry sú vo vrchol. zakružovac. oblúku s pozdĺžnym sklonom +3,5% a -4,5%. Priečny sklon vozovky je 2,5%.

Staničenia portálov a dĺžky tunelových rúr:
severná tunelová rúra ZP: 0,334 km VP: 0,920 km dĺžka 586 m

južná tunelová rúra ZP: 0,337 km VP: 0,932 km dĺžka 615 m


Inžiniersko–geologický a hydrogeologický prieskum:

V navrhnutej trase tunela je horninové prostredie rozčlenené na kvázihomogénne úseky:

sev. tunel. rúra – 0,354 – 0,824 km
juž. tunel. rúra – 0,357 – 0,824 km
V tomto úseku sa predpokladá výskyt zdravých až nezvetraných pieskovcov s výskytom medzivrstevných preplastkov ílovcov. Vývery vody sa predpokladajú málo výdatné- 0,2 l/s.

Zatriedenie podľa normy B2203 je B1 (hornina drobivá, lámavá).Predpokladá sa technologická trieda 3-4 (zhoršené podmienky) pre razenie z dôvodu tvorby nadvýlomov. Profil tunela – bez spodnej klenby.

sev. tunel. rúra – 0,824 – 0,900 km
juž. tunel. rúra – 0,824 – 0,932 km

Tento úsek sa začína tektonickou poruchou, po ktorej došlo k poklesu súvrstvia ílovcov s málo hrubými polohami pieskovcov. Subhorizontálne až horizontálne uloženie vrstiev ílovcov, ako aj laminovaná až tenkodoskovitá vrstevnatosť s veľkou hustotou diskontinuít, je pre razenie nepriaznivá, z dôvodu vypadávania a tvorby nadvýlomov v stropných častiach. Celkové prítoky vody v tomto úseku – 0,2 l/s. Zatriedenie podľa normy B2203 je C. Predpokladá sa technologická trieda 5-7 (zlé podmienky) pre razenie.

Profil tunela – so spodnou klenbou.

Na základe tejto klasifikácie vychádza návrh predpokladaných dĺžok priečneho profilu tunela bez spodnej klenby a so spodnou klenbou pre obidve tunel. rúry:

profil bez spodnej klenby – celková dĺžka – 791 m
profil so spodnou klenbou – celková dĺžka – 330 m
Navrhovaná plocha priečneho rezu výrubu:

s dolnou klenbou – 90 m2
bez dolnej klenby – 82 m2

Zariadenia v tuneli:
Navrhnuté sú výklenky SOS vo vzdialenostiach 150 m, výklenky pre hydrant požiarneho vodovodu sú rozmiestnené á 100 m, pri portáloch sú vonkajšie hydranty, hlásky a kamery, atď.

Vetranie tunela je navrhnuté ako pozdĺžne pomocou prúdových ventilátorov.

Pre zabezpečenie prevádzky tunela je navrhnutý objekt pri východnom portáli sev. tunel. rúry, kde bude umiestnená rozvodňa VN, NN, miestnosť záložného zdroja a trafo.

Zdroj: NDS, http://www.ndsas.sk/index/index.php?ids ... 96&lang=sk
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod 007toso007 » 31. Dec 2007 21:43

Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 14:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Odoslaťod Dialniciar » 03. Jan 2008 21:04



O tomto sa na fóre píše už v dvoch vláknach. Ale ide len o vizualizáciu a tá nepovie nič konkrétne o stavbe tunela. :wink:
Dialniciar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 304
Založený: 23. Jún 2005 20:16

Odoslaťod 007toso007 » 03. Jan 2008 21:06

uz viem , uz mi viacery na to napisali ale ta to som vtedy, ked som to tu daval este necital vsetky fora a som nechapal co znamena , ked je ten taky obrazok pred nazvom fora oranzovy , ale uz viem :D
Obrázok používateľa
007toso007
diskutujúci
 
Príspevky: 120
Obrázky: 13
Založený: 31. Dec 2007 14:59
Bydlisko: Spišská Nová Ves

Odoslaťod atlantis » 09. Nov 2009 00:14

Takže výstavba tohto tunela má konečne začať v marci budúceho roka. Kompletná výstavba 17mesiacov pričom samotné razenie 4 až 5mesiacov, čo je dosť zaujímavé. Žeby sa tam angažoval Tubau ako na Boriku ?
Obrázok používateľa
atlantis
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 282
Obrázky: 758
Založený: 29. Okt 2008 20:44

Odoslaťod Andrej » 09. Nov 2009 00:41

Ani ma to neprekvapuje. Tych cca 530 m, ktore sa budu razit, predsa nemoze trvat dlhsie nez pol roka, pokial sa nevyskytne nejaky problem.

+ tieto vizualizacie tu tusim este neboli :)
http://62.169.168.52/foto_projekty_v3.php?id=10
http://62.169.168.52/foto_projekty_v2.php?id=10
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Odoslaťod racto » 09. Nov 2009 08:47

nefunguju mi tie linky :(
tralala
Obrázok používateľa
racto
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 28
Založený: 22. Okt 2007 12:33
Bydlisko: Detva

Odoslaťod bystrican » 09. Nov 2009 11:32

mne funguju,pekne vizualizacie...
bystrican
návštevník
 
Príspevky: 48
Obrázky: 34
Založený: 09. Okt 2009 14:01

Re: D1 tunel Šibeník

Odoslaťod atlantis » 03. Máj 2010 17:38

Cez víkend som bol obhliadnuť ako postupujú práce. Pravdu povediac som bol dosť prekvapený ako sa to tam zmenilo. Maká sa tu z oboch portálových strán, napr. zo západu je už po vybagrovaní jasne patrné miesto portálovej steny, z východu chýba tak 30m. V porovnaní z ostatnými tunelmi na Slovensku jeho výstavba v pohode drží krok a trúfam si povedať že má trochu navrch. Foto čo nevidieť dodám.
Obrázok používateľa
atlantis
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 282
Obrázky: 758
Založený: 29. Okt 2008 20:44

Re: D1 tunel Šibeník

Odoslaťod atlantis » 06. Máj 2010 21:44

Tak pridavam do fotogalerie par fotografii zatial zo stavby západneho portalu tunela. http://www.dialnice.info/gallery/image.php?album_id=158&image_id=8438 http://www.dialnice.info/gallery/image.php?album_id=158&image_id=8441 http://www.dialnice.info/gallery/image.php?album_id=158&imageTrochu novinka vo fotogalerii si myslim,tak som zvedavy čo vy na to. :) Do dvoch,troch dni este pridam aj foto z vychod.portalu, ale este ich triedim.
Obrázok používateľa
atlantis
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 282
Obrázky: 758
Založený: 29. Okt 2008 20:44

Re: D1 tunel Šibeník

Odoslaťod Andrej » 28. Nov 2012 15:57

Vsetky prace na tuneli Sibenik by mala postavit pre Euroviu spolocnost Tubau. Podla ich stranky realizovali aj väcsinu prac na tuneli Bôrik ci rozne subdodavky na tuneloch Sitina, Horelica a Turecky vrch. Podla zmluvy o dielo Eurovie s NDS je cena za stavebne prace na tuneli Sibenik priblizne:
Stavebna cast 15,5 mil. €
Technologicka cast 7,5 mil. €

http://www.tubau.sk/?idi=134
Andrej
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 608
Založený: 08. Feb 2005 17:57

Ďalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 4 hostí.