R2 tunel Soroška

sekcia venovaná tunelom a príslušným stavbám

Moderátor: Moderátori

R2 tunel Soroška

Odoslaťod bystrik » 07. Feb 2005 00:18

Spočiatku sa uvažovalo s 3. pruhom a rekonštrukciou I/50, MŽP to ale zamietlo kvoli národnemu parku, tunel má byť cca 3,5 km dlhý, ale je tam aj železničný tunel a zo rožňavskej strany bude razenie problematická kvoli geologii.

Obchvat si ťažko predstaviť, lebo by musel viesť buď cez Maďarsko (Turňa - Perkupa - Ragály - Figa) alebo priamo po Silickej planine po chránenom území (Jablonov - Silická Jablonica - Silická Brezová - Dlhá Ves - Čoltovo).

Možné trasovanie tunela:

Obrázok

editovane adminom: ak sa obrazok nezobrazi, tak treba stiahnut z tejto linky
http://s.ics.upjs.sk/~random/highways/r2/soroska.png


Link o razení železničného tunelu:
http://rail.sk/skhist/tunely/160/03.htm
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 520
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:40

Odoslaťod Hosť » 07. Feb 2005 14:14

Tunelz je potrebné stavať, Slovensko má hornatý terén, bez nich sa nezaobídeme. Soroška, rovnako, ako tunel Dargov na Michalovce /Ukrajina sa tiež chystá do EU/ by mali byť tiež jednou z priorít. Ozaj, prečo sa momentálne stavia len jeden tunel - Sitina?
Hosť
 

Iba jeden tunel

Odoslaťod B; » 07. Feb 2005 15:59

Zeby preto, lebo je rozostavany iba jeden usek s tunelom?
Ak neratame Vazec-Mengusovce, kde je hlbeny tunel.
Obrázok používateľa
B;
administrátor
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 29
Založený: 04. Feb 2005 11:55
Bydlisko: Doma :-) v EU

počet raziacich strojov

Odoslaťod bystrik » 07. Feb 2005 16:13

Problém vidím skôr v nedostatočnom počte strojov na razenie tunelov “TBM”, veď podľa plánu výstavby do roku 2010 je nutné zakúpiť takéto stroje 4, príp. len dva ak by sa úseky stavali do roku 2013.

http://www.telecom.gov.sk/pk/050141/vlastnymat.htm

Vie niekto, ci sa bude napr. Soroska tiez razit metodou TBM ako Visnove a Ovciarsko?
Naposledy upravil bystrik dňa 07. Feb 2005 19:26, celkovo upravené 1 krát.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 520
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:40

tunelovaci stroj

Odoslaťod Hosť » 07. Feb 2005 17:19

Tunelovaci stroj - TBM - bol pouzity len na Visnove a bol len zapozicany. Ostatne tunely sa robili NRTM.
Hosť
 

Re: R2 tunel Soroška

Odoslaťod Branco » 08. Feb 2005 17:06

bystrik napísal:Možné trasovanie tunela:
http://s.ics.upjs.sk/~random/highways/r2/soroska.png


Trasovanie mi pripadá vcelku O.K., je fakticky rovnobežné so železničným tunelom, je to síce len teória, ale s geológiou by týmpádom nemali byť väčšie problémy. Čiže od výstupu z tunela má byť nová spojnica až na Brzotín?
Naposledy upravil Branco dňa 08. Feb 2005 23:14, celkovo upravené 1 krát.
Branco
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 135
Založený: 06. Feb 2005 02:54

ad Branco

Odoslaťod bystrik » 08. Feb 2005 19:17

Branco svoju otazku musis adresovat na randoma - je tiez zaregistrovany v diskusii. Ja som len uverenil link na jeho stranku.
Obrázok používateľa
bystrik
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 520
Obrázky: 38
Založený: 03. Feb 2005 22:40

soroška

Odoslaťod arison » 15. Feb 2005 12:01

O obchvate cez MR sa vraj uvazovalo este za cias Meciara , ale doba dohode medzi MR a SR nepriala , momentalne je to pokojnejsie a sme clenmi EU , myslim si , ze s novej cesty by mali osoh obaja , ale velke sance na uspech tomu nedavam. Co sa tyka chraneneho uzemia myslim si ze desiatky ludskych zivotov , ktore si tato nestastna cesta vyziadala maju vacsiu hodnotu , ako strom ci vapenec , aj ked sa na mne zeleny urcite vyburia za svojim tvrdenim si stojim a to nevravim nic o obrovskych ekonom. usporach. Stavba tunela v najblissich 20 rokoch asi nehrozi, dialniciar mi da urcite za pravdu.
arison
diskutujúci
 
Príspevky: 56
Obrázky: 18
Založený: 05. Feb 2005 19:10

Odoslaťod johhan » 15. Feb 2005 12:17

No R2 v úseku ZV - KE je naplánovaná po dostavbe D1 a R1 aspoň zatial je taký plán s tým že sa už teraz riešia obchvaty miest a kritické úseky, teda je možné že Soroška sa dostane do programu alebo ju niekto pretlačí.
johhan
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 39
Založený: 03. Feb 2005 22:43

Re: soroška

Odoslaťod Diaľničiar » 15. Feb 2005 18:46

arison napísal:O obchvate cez MR sa vraj uvazovalo este za cias Meciara , ale doba dohode medzi MR a SR nepriala , momentalne je to pokojnejsie a sme clenmi EU , myslim si , ze s novej cesty by mali osoh obaja , ale velke sance na uspech tomu nedavam. Co sa tyka chraneneho uzemia myslim si ze desiatky ludskych zivotov , ktore si tato nestastna cesta vyziadala maju vacsiu hodnotu , ako strom ci vapenec , aj ked sa na mne zeleny urcite vyburia za svojim tvrdenim si stojim a to nevravim nic o obrovskych ekonom. usporach. Stavba tunela v najblissich 20 rokoch asi nehrozi, dialniciar mi da urcite za pravdu.



Skutočne, prioritou je spojenie BA-KE pomocou D1 a dobudovanie R1, D3 a najnovšie R4 KE-Milhosť. Okrem toho je tu tunel Sitina, most "Košická", teda doprava v BA. Na R2 sa riešia obchvaty a kritické úseky predovšetkým za pomoci fondov z EÚ a tunel Soroška skutočne nie je plánovaný do r. 2015. A ak by aj bol niekto, kto by ho chcel "pretlačiť" (napr. po voľbách v r. 2006 nový minister MDPT), tak mu to neprejde, máme veľa iných problémov s tunelami na D1 a nemôžeme mať všetko. A keby sa začal stavať v r. 2015, tak sa stavba predĺži do r. 2020. Takže 15 rokov tunel Soroška bude snom. Možno aj dlhšie. Ja odhadujem, že tento tunel sa začne stavať najskôr v r. 2020-2025.
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 22:40

Odoslaťod random » 08. Mar 2005 23:46

ja len strucne:
add1. to trasovanie je len priblizne ... presne plany nepoznam ale z tamojsej geomorfologie sa velmi asi lisit od naozajstneho trasovania nebude
add2. uz prvy tunel soroska (zeleznicny) sa velmi tazko rodil ... cely provlem je v tom ze na trase BA-KE cez sorosku treba len jeden tunel a to nie je zaujimave. Takze osobne zaciatok stavby tunelu vidim na rok 2012-2015... ale vsetko bude zavisiet od stavieb na D1 ak uz bude dovtedy prepojena tunelmi oz bytce po dargov tak soroska sa zacne stavat ... ale ak tu budu stale diery tak soroska sa nepostavi ani do 2030:( ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Aj takto sa to dá povedať.

Odoslaťod Diaľničiar » 08. Mar 2005 23:54

random napísal:ja len strucne:
add1. to trasovanie je len priblizne ... presne plany nepoznam ale z tamojsej geomorfologie sa velmi asi lisit od naozajstneho trasovania nebude
add2. uz prvy tunel soroska (zeleznicny) sa velmi tazko rodil ... cely provlem je v tom ze na trase BA-KE cez sorosku treba len jeden tunel a to nie je zaujimave. Takze osobne zaciatok stavby tunelu vidim na rok 2012-2015... ale vsetko bude zavisiet od stavieb na D1 ak uz bude dovtedy prepojena tunelmi oz bytce po dargov tak soroska sa zacne stavat ... ale ak tu budu stale diery tak soroska sa nepostavi ani do 2030:( ...


To si presne trafil, ale musím zareagovať a oponovať tvojmu (a nielen tvojmu) názoru, že tunel nie je zaujímavý, ak má byť len 1 rúra. To nie je pravda, veď štát ušetrí a naviac, časom sa bude musieť dostavať 2. rúra. Aj Branisko je plánované ako 2-rúrový tunel, ale až potom, čo sa "vyťaží" tá 1. rúra.

Soroška nebude hotová skôr ako v r. 2015, ja si tipnem, že v r. 2020-2025 (za predpokladu, že tu nebude absolútny zvrat v r. 2006 a 2010 a 2014 a 2018, kedy budú voľby). Je to pre zložité geologické podmienky, z týchto dôvodov sa odkladá aj výstavba metra v BA. 8)
Diaľničiar
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 298
Založený: 11. Feb 2005 22:40

Bystrik

Odoslaťod magnus » 11. Apr 2005 09:11

pokial viem, tunel Ovaciarsko sa nebude razit TBM.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Soroska

Odoslaťod MK » 29. Apr 2005 21:00

Tunel Soroska by velmi pomohol rozvoju Horneho Gemera. Roznava ma prirodzene vazby s Kosicami, je s nimi silne previazana. Ludia tam dochadzaju do prace a uradov a nemocnic atd atd. Budem sa velmi tesit ked ten tunel bude hotovy. Nehovoriac o tom ze zrychli R2. Dufam ze sa zacne stavat okolo roku 2010-11, no najneskor 2015. Po vyrieseni Figy, Ozdian a Tornale by to mohol byt dalsi projekt na R2, ved po tych miestach to bude snad posledny hlavybol. Ved to nemoze az tak vela stat, na kolko to odhadujete? Ako to inak je, je jednoduchsie stavat tunely vo vapenci alebo v tvrdisch horninach?
MK
 

Odoslaťod random » 30. Apr 2005 04:09

no vapenec nie je az taka makka hornina ... na slovensku je 5,5% uzemia pokrita vapencovymi-krasovymi oblastami .... slovensko ma dlhorocne skusenosti s razenim tunelov v krasovych-vapencovych pohoriach ... preto je razenie v takomto neraste pre slovensko relativne lacnejsie ako razenie v cadici alebo andezite... vapenec sa lame relativne lahko a presne aj napriek jeho amorfnej strukture (no ale to zavisi aj od druhu nieje vapenec ako vapenec)... odhad na dnesne ceny je asi 1,3mld.SKK na kilometer co nie je tak vela ... ale to je osobne len moj odhad takze z chybov +-0,2mld.SKK... takze pri odhadovanej dlzke 3,5km by to bolo nieco okolo 4,5-5mld.SKK za jednu ruru a prieskumnu stolnu za cely dvoj rurovy tunel max 8mld.SKK ... no chcem pocut riadnu kritiku (ale podstivu) na tento moj prispevok aj v dosledku pokrocilej doby kedy to pisem ;)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

cena

Odoslaťod Reaktor » 30. Apr 2005 12:38

slovensko ma dlhorocne skusenosti s razenim tunelov v krasovych-vapencovych pohoriach ... preto je razenie v takomto neraste pre slovensko relativne lacnejsie ako razenie v cadici alebo andezite


no nie som odbornik na tunely,, ale
pises ze ked sa to bude razit vo vapenci bude to lacnejsie, a aj preto lebo SK ma skusenosti s razenim do vapenca.

tunel by mal mat 3,5 km. a stat 4,5 mld.

do coho bolo potom razene 5 km Branisko, ked stalo okol 5 mld Sk, aj s prieskumnou stolnou, vysokou tech. vybavou, a este aj "tunelom" okolo 1,5 mld?...
REaktor
Obrázok používateľa
Reaktor
návštevník
 
Príspevky: 33
Založený: 13. Feb 2005 13:03

Odoslaťod random » 30. Apr 2005 15:18

no myslel som to skor ironicky ... teda tie odhady... ale nebudem sa hadat a ak branisko stalo 5mld tak potom je moj odhad dost mimo ... no nemudem to rozoberat ... pokial viem tak hora branisko je z casti vapenec a zcasti neviem co... a ako to je rozlozene to tiez neviem... ale istotne nie je prave naj idealnejsie ...
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Tunel Soroška

Odoslaťod Caesar » 08. Máj 2005 11:38

Tunel Soroška sa do r. 2020 otvárať nebude. Do r. 2008 sa však jeho význam zvýši.

Tunel Branisko vzhľadom na to v akej je dĺžke a ako prebiehala jeho výstavba je pomerne lacný, totižto konečná cena mohla byť aj 10 mld. SKK na jednu rúru. Je veľko škodou, že je len jednorúrový a je na škodu, že je pomerne často zatvorený.
Caesar
Obrázok používateľa
Caesar
veterán fóra
 
Príspevky: > 1000
Obrázky: 43
Založený: 06. Máj 2005 15:03
Bydlisko:

Hmmm?

Odoslaťod magnus » 12. Máj 2005 07:21

no vapenec nie je az taka makka hornina ... na slovensku je 5,5% uzemia pokrita vapencovymi-krasovymi oblastami .... slovensko ma dlhorocne skusenosti s razenim tunelov v krasovych-vapencovych pohoriach ... preto je razenie v takomto neraste pre slovensko relativne lacnejsie ako razenie v cadici alebo andezite... vapenec sa lame relativne lahko a presne aj napriek jeho amorfnej strukture (no ale to zavisi aj od druhu nieje vapenec ako vapenec)...


Este ze si napisal ze nie je vapenec ako vapenec. Vobec totiz neplati, ze cim makksia hornina, tym lacnejsie razenie. prave naopak. V tvrdsich horninach (teda napriklad bazaltoch, granitoch ale aj zdravych andezitoch) sa razi rychlejsie a lacnejsie, pretoze nie je potrebna tazka vystuz. Vapenec je velmi specificka hornina, zavisi od stupna jeho porusenia a jehovyvoja pocas geologickej historie, ako sa bude chovat pri razeni. Moze sa chovat ako odolna zula, ale moze sa chovat aj ako stmeleny strkopiesok. Cize cena tunela razeneho v karbonatoch je zavisla na stupni poznania masivu a vhodnosti zvolenej technologie razenia a v konenom dosledku aj na stavebnej discipline stavebnej firmy.

Slovensko ma naozaj bohate skusenosti z razenia tunelo v karbonatoch, ale su tu dva haciky:
- stavali sa prevazne jednorurove tunely, cestny tunel ma znacne vacsie rozmery a z toho vyplyvaju urcite obmedzenia
- stare tunely sa stavali starou technologiou i filozofiou: V podstate sa dimenzovali na najvyssie mozne zatazenie a nebrala sa do uvahy unosnost samotnej horniny. Dnes sa vo svete najviac pouziva NRTM, ktora v maximallnej moznej miere vyuziva samonosnost horniny pri vytvoreni tunela v nej. Cize sa neda automaticky pouzit skusenost z razenia vtedy (navyse ti skusenosti 40 rocnou pauzou uz poriadne zapadli prachom).

Takze by som bol opatrny s tym hodnotenim co je lacnejsie a co nie. Vsetko ma svoje za i proti.
magnus
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 833
Obrázky: 208
Založený: 11. Apr 2005 08:12
Bydlisko: Žilina

Odoslaťod Hosť » 12. Máj 2005 09:05

A musi to byt tunel? Aj ked je to asi najlepsie riesenie no z hladiska sucasnej ekonomickej a politickej situacie nebolo by lepsie v zaujme rychleho napredovania spojenia Ba KE sucastnu cestu rozsiri t o treti pruh pre pomale vozidla , alebo Sorosku obist, ak je to mozne. Schvalne som si vyskusal cestu cez Jablonov a Silicu , cize obchadzku je to cesta pravdep. 3 triedy , ale z mojho laickeho pohladu po upravach a ak by sa chcelo dalo by sa . Navyse pri vyjazde za Vidovou by bolo mozne sa priamo napojit na dufajme coskoro fungujuci obchvat R2 Tornala. Uvedena varianta by jestvujucu cestu jednoznacne skratila a urychlila, no vystava tu problem napojenia Roznavy , tu by teoreticky variant obchadazal. Co na to Scoty a Caesar je tento variant v blizkej buducnosti realny? Predbezne si odpoviem asi nie.
Hosť
 

Odoslaťod random » 12. Máj 2005 13:42

no ty kokso :) ... to snad nemyslis vazne?... natrepat RC do chraneneho uzemia a este k tomu aj krasoveho, ktory je aj v dnesnych casoch stale vysoko aktivny (ale to je viac menej irelevantne dolezite je ze by to islo prave v tom chranenom uzemi) ... v ziadnom pripade! ... to rovno mozu stavat cez zadielsku tiesnavu.

... ja viem ze 40r sa tu nic vyznemne nerazilo a ak ano tak je to skor beznemu cloveku malo zname ... ked som si cital prispevok o prerazeni sitniny tak som sa zacal smiat lebo udavany denny postup bol 2m za den a ked som si pozrel zaznami o rychlosti starych minerov zo 30,40 a 50tych rokov minuleho storocia tak by ta stavba patrila k tym najviac flakackym bezne bol postup 4-8m a v extremoch az 12m za den!
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Odoslaťod Hosť » 15. Máj 2005 16:03

Neviem pane ci ste si to precitali pozorne v prvom rade som vsetkymi desiatimi za , aby viedol cez Sorosku tunel no dufam , ze aj vy viete ze je to v blizkej dobe nerealne. Po druhe rozsirnie o treti pruh na povodnej trase, no neviem ako by sme tu ublizili prirode asi urcite menej ako kamiony a cisterny ktore padli a nepochybne este padnu dole Soroskou. Apropos ochrana prirody po slovensky , tych niekolko desitok tisic kamionov rocne ktore prejdu V.Tatrami a vydrancovane lesy to je podla Vas vporiadku? Rozsirenie povodnej cesty o niekolko metrov uz nie? V pripade DN na Soroske policajti odklanali premavku cez Uhornu a na opacnej strane cez Jablonicu siel som tade ako mnoho ostatnych motoristov a nemam pocit , ze som ublizil prirode. Je to moj nazor o ktorom so vnutorne presvedceni , ze je spravny a mozno je spravny ten Vas no nedovolim si Vas urazat a vnucovat Vam svoje tvrdenie. A bol by som rad aby ste to iste robili aj vy.
Hosť
 

Odoslaťod random » 15. Máj 2005 17:06

nechcem vnucovat svoj nazor a ani nebudem. Len som trocha preexponovane komentoval situaciu. Prechod soroskou sa nemoze rozsirit pretoze by to stalo nemale financne prostriedky ktore by bolo mozne vyuzit na stavbu tunela. Cez silicu to ist nemoze pretoze je tam chranene uzemie slovensky kras a jedinu vynimku v oblasti ma prave prechod soroska. ostatne prechody su zrusene aj ten cez silicu a to ze tam bola odklonena doprava (aj to iba 1/2) bola z nudze cnost. inakadial sa to nedalo (este to mohlo ist cez zadiel ale radsej cez silicu ako zadiel). Nie je jednoduche riesenie bez tunelu v tejto oblasti. tunel sa bude stavat (raz) mozno tak ako som ho naznacil mozno sa vymysli nieco lepsie a mozno sa tunelu nikdy nedockame ... mozno v 2020 budem uz davno po smrti a posledny moj tunel bude ten nakonci ktoreho bude svetlo;)
Obrázok používateľa
random
zaslúžilý diskutujúci
 
Príspevky: 990
Obrázky: 73
Založený: 04. Feb 2005 10:34

Vlaky

Odoslaťod Čavo » 15. Máj 2005 17:17

Šiel som Soroškou iba pár krát a už je tomu pár chvíľ. Mal by som pár otázok na ľudí, ktorý to tam poznajú:

1. Koľko trvá priemernému kamiónu prechod horským priechodom, povedzme z Lipovníka do Jablonova a aj opačne?

2. Nebolo by rozumnejšie naložiť tieto kamióny na vlak a previezť ich existujúcim železničným tunelom na druhú stranu (Medzi Lipovníkom a Jablonovom)?

3. Prípadne, keďže predpokladám, že prakticky všetky kamióny (ba predpokladám i nákladné automobily nad 3,5t) prechádzajú cez Rožňavu a Turňu n. Bodvou, tak ba sa dali kamiónom ušetriť ďalšie pohonné hmoty na stúpaniach, ktoré sa tam nachádzajú a tým i ochota zaplatiť za prevoz. Nebolo by ich rozumnejšie voziť už medzi Rožňavou a Turňou?

Predpokladám, že cena by sa dala prispôsobiť cene, ktorú kamióny zaplatia za PHM, a železnice by na tom neboli stratové. Jediný podstatne limitujúci faktor by som považoval určité zdržanie, ktoré by vznikalo nakladaním (nacúvaním) kamiónov na vagóny. Preto tie moje otázky.
čavo

To čo píšem, sú moje názory, alebo informácie, ktoré mám. Budem rád, ak si žiadne moje slová nikto nebude brať osobne.
Čavo
pokročilý diskutujúci
 
Príspevky: 456
Obrázky: 1
Založený: 07. Feb 2005 15:19
Bydlisko: Nitra

Odoslaťod umk » 15. Máj 2005 18:56

Anonymous napísal:... rozsirnie o treti pruh na povodnej trase, no neviem ako by sme tu ublizili prirode asi urcite menej ako kamiony a cisterny ktore padli a nepochybne este padnu dole Soroskou. Apropos ochrana prirody po slovensky , tych niekolko desitok tisic kamionov rocne ktore prejdu V.Tatrami a vydrancovane lesy to je podla Vas vporiadku? Rozsirenie povodnej cesty o niekolko metrov uz nie? V pripade DN na Soroske policajti odklanali premavku cez Uhornu a na opacnej strane cez Jablonicu siel som tade ako mnoho ostatnych motoristov a nemam pocit , ze som ublizil prirode.


Uz v roku 2000 existovala studia rozsirenia Sorozky o treti jazdny pruh v smere od Jablonova. V roku 2001 dokonca sa uskutocnilo rokovanie za pritomnosti ministerstiev dopravy a zivotneho prostredia, starostov obcí a ochranarov. A prave ochranari spustili obrovsky krik, ze je to chranená oblast (dnes uz Narodny park), a to par-metrove rozsirenie cesty na ukor skál a rastliniek nepripustia v ziadnom pripade. A tak sa od toho muselo upustit. Kazdy kto ide okolo sa musi tomu smiat, lebo tie posprejovane napisy na skalach su asi chranene... Pritom by sa tym vyriesilo vela: neboli by dlhe kolony za kamionmi ani dopravne nehody z dovodov predbiehania v neprehladnom terene, konecne by sa vyriesilo odvodnenie cesty takisto aj ropnych latok v dosledkoch havarii kamionov a hlavne by to posluzilo na slusny prechod Sorozkou do casu postavenia tunela.

Budovat R2 cez Jablonicu v uzkom a stiesnenom terene lesa (raz som stade prechadzal a ked sme stretli v protismere traktor tak sme museli cuvat asi kilometer ak sme nechceli spadnut do potoka) a dalej po náhornej plošine Národneho parku Slovensky Kras je nezmyselne z dovodov obrovskych objemov stavebnych prac a financii nehovoriac o ochranaroch...

Vystavba tunela iste raz bude (v Aktualnom programe vystavby dialnic a rychl.ciest do r.2013 sa ale nenachadza...). Vychodiskova environmentalna studia trasy R2 Tornala-Kosicke Olsany z 09/2004 hovori jasne o tom, ze na tejto trase je najzatazenejsi usek Sorozka, ktora uz dnes prekracuje pripustnu intenzitu.
umk
diskutujúci
 
Príspevky: 53
Obrázky: 24
Založený: 17. Apr 2005 18:50

Ďalšia

Naspäť na Tunely

Kto je prítomný

Používatelia prezerajúci si toto fórum: Žiadny registrovaný používateľ a 1 hosť.