Stránka 20 z 23

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 10:31
od Andrej
Mame tu koniec zimy. Kedy môzeme ocakavat zvysenie rychlosti na 100 km/h ? Dockame sa aj moznosti obojsmernej premavky v pripade uzavretia 1 tunelovej rury ?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 26. Mar 2012 15:34
od Tomas PO
Co sa tyka obojsmernej prevadzky pri uzavreti jednej rury, preco sa to vlastne nikde nedeje? Myslim ze len par krat v Sitine to takto bolo.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 30. Mar 2012 21:37
od LubosG
Obojsmerná premávka v jednej tunelovej rúre, pri odstávkach druhej tunelovej rury, neupustilo sa náhodou od toho z dôvodu bezpečnosti?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 08:51
od Kanky
na sk by som toto asi naozaj neriesil, kvoli tej bezpecnosti

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 09:34
od Andrej
A co sme barbari, ked to u nas nejde, kym vsade v zahranici to ide bez problemov? Je to len vec zvyku a slusnosti vodicov. Alebo maju kvôli par blbcom trpiet vsetci?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 13:19
od michael89
že kvôli bezpečnosti... Tak to kvôli bezpečnosti jazdime na dialnici len 80 a v mestách 20 km/hod.
za nehodami stoja jednotlivci, ludia, ktorí za to bud môžu ( šoférovanie napriek únave, vysoká či nízka rýchlost ), alebo nemôžu ( nečakaný zdravotný problém, porucha na aute )...

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 31. Mar 2012 16:39
od Kanky
niekde ta bezpecnost musi mat hranicu a je vyriesena kompromisom...a tuto je bohuzial ubrate tym slusnym a kompetentni zrejme vedia preco....mozno si to niekto neuvedomuje, ale u nas zacina problem uz v autoskole....

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2012 16:37
od Majlos1
ahojte, uz dlho sledujem toto forum ale az teraz som si nasiel cas sa registrovat :) a chcel by som hned prispiet prispevkom :)

Neviem ci si to uz niekto vsimol ale to sem nedal, ale vcera som siel cez Borik okolo 15:30 a uz je cez neho povolena 100 km/h :)

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2012 18:04
od Andrej
Vdaka za info. Zaujimave, ze to prebehlo bez akejkolvek medializacie. AK to teda nebol len prvy april :-)

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 02. Apr 2012 21:03
od Majlos1
no dufam, ze to nebol zo NDS prvy april ale celkom to potesilo :)

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2012 14:21
od Tomas PO
nemalo to byt az ku koncu zimneho obdobia? to je nejaky 15 april nie?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2012 16:38
od i15
uz je to aj medializovane :)

viewtopic.php?f=35&t=16936

„Najvyššia dovolená rýchlosť bola zvýšená na základe skúseností z prevádzky tunela a po posúdení príslušných parametrov odborne spôsobilou osobou,“ uviedol hovorca NDS Marcel Jánošík.

„Najvyššia dovolená rýchlosť bude zvýšená od prvého apríla do tridsiateho prvého októbra tohto roka,“ potvrdil hovorca NDS. Pred zimnou sezónou sa tak rýchlosť opäť vráti na pôvodnú osemdesiatku.


dufam ze na zaklade dalsich skusenosti z prevadzky daju neskor stovku aj v zime a na osemdesiatku budu prepinat len v pripade potreby.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2012 17:22
od JaNY
Neviem preco Janosik uviedol ze maju na mnisterstve odborne sposobilu osobu. Aby ukazal ze maju aj takych?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2012 17:45
od Lifko22
Zrejme niečo také treba byrokraticky usporiadať. Nedá sa to len tak, že si niekto zmyslí.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 03. Apr 2012 22:44
od Tomas PO
i15 napísal:dufam ze na zaklade dalsich skusenosti z prevadzky daju neskor stovku aj v zime a na osemdesiatku budu prepinat len v pripade potreby.

Tak tak, 100ka stale a v zime v pripade potreby docasne obmedzenie na 80.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 11:35
od Andrej
viewtopic.php?f=35&t=16999
Pri celkovej uzávierke tunela sa rozhorčení motoristi pýtajú na možné presmerovanie dopravy do jednej rúry tunela, zatiaľ čo v druhej sa môže vykonávať údržba.

To však podľa hovorcu NDS Marcela Jánošíka nie je možné. „Na základe schválených dopravno-prevádzkových stavov vydalo ministerstvo dopravy určenie použitia dopravných značiek a dopravných zariadení na diaľnici D1 Mengusovce – Jánovce. Z tohto dôvodu nie je možné presmerovanie vykonať,“ vysvetlil.

Neschopnost MD, NDS alebo zle naprojektovany tunel ?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 11:46
od Tomas PO
sak zkryjem PDZ a docasne osadim prenosne znacenie

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 11:51
od DrX
ako sa do priemerneho casu potrebneho na jazdu KE-BA po dokonceni D1 (v r 2035) zapocita, ze vlastne vzdy bude jeden z tunelov po ceste uzavrety (kedze ich tam bude hadam 15?). hlavne ale, ze uradnici maju stempel, a bezia im platy. a aj stavebne firmy sa nabalia. takze co chceme?

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 11:55
od sergej
„Keď je cez mesto presmerovaná doprava z diaľnice, tak sa na hlavnú cestu nedá ani dostať. Taká hustá je premávka,“ povedal Jaro z Podskalky.

„Ja bývam v bezprostrednej blízkosti cesty, takže to poriadne pociťujem. Vďaka kamiónovej doprave sa mi trasie celý dom,“ povedal Jozef Čintala. „Od cesty ide hluk a prach. Vtedy tu chodí jedno auto za druhým, nemôžem prejsť ani na druhú stranu cesty,“ dodal.

Toto sa mi zda dost prehnane, ide predsa o vikendovu odstavku. Priznam sa, ze v case odstavky som cez Svit este nesiel, ale cez vikendy chodim tymto dialnicnym usekom relativne casto a nikdy sa mi nezdala ta premavka taka, aby sposobovala popisovane problemy. Toto skor platilo cez pracovne dni pred spustenim dialnice.

BTW tie dva vikendy do roka su fakt taky problem? Problem je skor Branisko, napr. od buduceho tyzdna zavrety na 10 dni...

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 12:01
od Tomas PO
isiel som teraz pocas uzavierky cez svit, v sobotu tesne po obede a no problem, malo aut, pohoda

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 12:06
od expwy
Ten tunel to ani stavebene a ani technologicky neumožňuje. Kvôli dvom víkendom za rok sa neoplatí na D a R projektovať tunel pre obojsmernú premávku, ak sa buduje v plnom profile. Celý tunel by sa musel dimenzovať pre obojsmernú premávku: vetranie, technológia - dopravné značenie po oboch stranách, núdzové zálivy po oboch stranách, šírkové usporiadanie min. T9,0. Jediná výnimka je Branisko, ktorý je postavený ešte podľa starých noriem, Horelica je už T9,0.
Ak Bratislava dokáže vydržať uzávierku v Sitine, jeden víkend jedna rúra 2 krát za rok - 4 víkendy, tak Svit musí vydržať 2 víkendy v roku.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 12:24
od Andrej
vdaka za vysvetlenie, cize stare europske tunely to umoznuju len vdaka tomu, ze su postavene podla starych noriem ? Uz som zazil nejeden krat odstavku nie jedneho, ale celej serie tunelov dlhsich ako 1 km (konkretne talianska A10, A23 a niekde vo F) a okrem citelne silnejsieho smogu problem pri obojsmernej prevadzke v 1 tunelovej rure nebol. Rychlost 80 km/h, nudzove zalivy len na jednej strane, sirka max. 8,0 (avsak tusim bez obrubnikov). Inac aj nase normy umoznuju naprojektovat pozdlzne vetranie pri obojsmernej prevadzke do dlzky 1 km.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 13:15
od Ondra O.K.
Ad vetrani - nechce se mi verit ze vetrani, ktere je schopne dle normy tunel odvetrat v pripade pozaru bez pistoveho efektu projizdejicich aut by v tak kratkem tunelu nebylo schopne odvetravat (a s mnohem mensim vykonem nez pri pozaru) i obousmerny provoz.

Ad znaceni - to je opravdu "oficialni" vymluva, staci vypnout svetelne tabule, osadit par reflexnich ceduli a svetel s upozornenim, dopravni znacky a hotovo. Na stredove care taky dat prenosne cedule (jako pod Strecnem) a jezdi se...

Ono to zni opravdu spis jako hledani duvodu "proc to nejde" namisto snahy "jak to udelat" a taky neni asi nikdo kdo by to podepsal... jasne ze vikendy se daji zvladnout, Svit to asi neohrozi, ale spis z principu..

Ad DrX - zajimalo by me jak se bude delat synchornizace odstavek tech vsech tunelu, tech vikendu zase behem uvazovaneho obdobi neni tolik - jestli udelaji styl:

1. jednovikendova katastrofa, zadny tunel od ZA po PO nefunguje, jezdi se temer vsude po stare I/18
2. cely brezen (a duben) a pak zase rijen/listopad vikendy bez komfortu, pokazde potkate aspon jeden ci vice tunelu, ktery je odstaveny

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 25. Apr 2012 13:23
od Tomas PO
Tak potom je zle naprojektovana MUK Srdiecko, ktora mala byt pred tunelom tak, aby sa obisiel Svit.

Re: D1 tunel Bôrik

OdoslaťOdoslané: 27. Apr 2012 11:08
od Nevedko
Myslím, že nie je problém v umiestnení MUK (hoci pravdu povediac neviem, ktorú MUK máš na mysli - Mengusovce alebo Poprad-západ). Pri úplnom uzatvorení tunela Bôrik nie je možné Svit nijako obísť, ak pravda nerátame zachádzku cez Tatry.